|
The History of Hungarian Science of Education in the Light of Professional Journals (1945–1989) - scientific communication, professional discourse
|
Help
Print
|
Here you can view and search the projects funded by NKFI since 2004
Back »
|
|
List of publications |
|
|
Németh András - Biró Zsuzsanna Hanna: A neveléstudományi kommunikáció kutatása – elméleti keretek, módszertani megoldások, Folytonosság és átalakulás a magyar neveléstudományban a nagy történelmi korszakváltások idején (1940–1970), 2014 | Szabolcs Éva - Golnhofer Erzsébet:: A kommunikációs háló feltárásának lehetőségei és korlátai a neveléstörténeti kutatásokban, Folytonosság és átalakulás a magyar neveléstudományban a nagy történelmi korszakváltások idején (1940–1970) TUDOMÁNYOS SZIMPÓZIUM,, 2014 | Szabó Zoltán András:: Hálózatelméleti megközelítések a magyar neveléstudomány kommunikációs sajátosságainak feltárásában ., Folytonosság és átalakulás a magyar neveléstudományban a nagy történelmi korszakváltások idején (1940–1970) TUDOMÁNYOS SZIMPÓZIUM., 2014 | Varga Kornél:: A számítógépes tartalomelemzés lehetőségei a neveléstudományi kommunikáció kutatásában, Folytonosság és átalakulás a magyar neveléstudományban a nagy történelmi korszakváltások idején (1940–1970),, 2014 | Biró Zsuzsanna Hanna: A neveléstudományi kommunikáció (elit-) tagjai 1945 előtt és után., Folytonosság és átalakulás a magyar neveléstudományban a nagy történelmi korszakváltások idején (1940–1970), 2014 | Sáska Géza: Impact of Soviet Union on Educational Policies of Communist Countries in the 1950s: an Analysis of Hun-garian Official Pamphle, Regional and national tendencies in history of educational science between 1945 and 1990 in totalitarian and democratic states in Central Europe, 2015 | Szabolcs Éva - Golnhofer Erzsébet:: The emergence of a career in educational science: the case of György Ágoston, Regional and national tendencies in history of educational science between 1945 and 1990 in totalitarian and democratic states in Central Europe, 2015 | Szabó Zoltán András: Legal regulation of scientific qualifications before and after 1945: a comparative analysis, Regional and national tendencies in history of educational science between 1945 and 1990 in totalitarian and democratic states in Central Europe, 2014 | Imre Garai & Andrea Nagy & Beáta Balog: Hungarian pedagogy in science policy and universities’ institutions be-tween 1949 and 1957., Regional and national tendencies in history of educational science between 1945 and 1990 in totalitarian and democratic states in Central Europe, 2015 | Biró Zsuzsanna Hanna: Strukturwandel im Kommunikationsfeld der ungarischen Erziehungswissenschaft vor und nach 1945, Regional and national tendencies in history of educational science between 1945 and 1990 in totalitarian and democratic states in Central Europe, 2015 | Baska Gabriella - Szűcs Katalin:: Ritual Elements in the Press Propaganda of Educational Papers in the 1950-ies in Hungary., Regional and national tendencies in history of educational science between 1945 and 1990 in totalitarian and democratic states in Central Europe, 2015 | Baska Gabriella: Rituális elemek a Rákosi-korszak pedagógiai sajtójának propaganda szövegeiben, Baska Gabriella - Hegedűs Judit (szerk.) Égi iskolák, földi műhelyek. ELTE PPk, Budapest., 2015 | Garai Imre - Németh András - Szabó Zoltán András (szerk.):: Neveléstudomány, pedagógiai kommunikáció a szocializmus időszakában., Gondolat Kiadó, Budapest. (megjelenés alatt), 2016 | Garai Imre: A magyar felsőoktatás strukturális átalakítási és államosítási kísérletei az 1949–1953 közötti időszakban, In. Garai I. - Németh A. - Szabó Z. A. (szerk): Neveléstudomány és pedagógiai kommunikáció a szocializmus időszakában. Gondolat Kiadó, Budapest. (megjelenés alatt), 2016 | Sáska Géza: Az oktatási rendszer reformja és a kommunista identitáspolitika, In. Garai I. - Németh A. - Szabó Z. A. (szerk): Neveléstudomány és pedagógiai kommunikáció a szocializmus időszakában. Gondolat Kiadó, Budapest. (megjelenés alatt), 2016 | Németh András - Biró Zsuzsanna Hanna: A magyar neveléstudomány diszciplína jellemzőinek és kognitív tartalmainak változásai a 20. század második felében., In. Garai I. - Németh A. Szabó Z.A. (szerk.): Neveléstudomány és pedagógiai kommunikáció a szocializmus időszakában. Gondolat Kiadó, Budapest. (megjelenés alatt),, 2016 | Golnhofer Erzsébet - Szabolcs Éva: Az 1945 utáni korszak neveléstudományának kutatása: Kutatásmetodológiai megfontolások a személyes dokumentumok forrásértékéről, In. Garai I. - Németh A. Szabó Z.A. (szerk.): Neveléstudomány és pedagógiai kommunikáció a szocializmus időszakában. Gondolat Kiadó, Budapest. (megjelenés alatt), 2016 | Balog Beáta - Nagy Andrea: A neveléstudomány helyzete az 1949-1957 közötti időszakban személyi ügyek és háttérintézmények tükrében, Garai I. - Németh A. - Szabó Z. A. (szerk): Neveléstudomány és pedagógiai kommunikáció a szocializmus időszakában. Gondolat Kiadó, Budapest, 2016 | Szabó Zoltán András: Hálózat – tudomány – történet. Szakirodalmi áttekintés és módszertani javaslatok a magyar neveléstudomány 1945 és 1989 közötti kommunikációs sajátosságainak feltárásához, Németh András, Biró Zsuzsanna Hanna, Garai Imre (szerk.) Neveléstudomány és tudományos elit a 20. század második felében. Budapest: Gondolat Kiadó,, 2015 | Garai Imre: Tudománypolitika és felsőoktatás Magyarországon, 1948–1951, In: Németh András, Biró Zsuzsanna Hanna, Garai Imre (szerk.) Neveléstudomány és tudományos elit a 20. század második felében. Budapest: Gondolat Kiadó, 165-176., 2015 | Sáska Géza: A neveléstudományi elit viszonya a politikai marxizmushoz az ötvenes években., In: Németh András, Biró Zsuzsanna Hanna, Garai Imre (szerk.) Neveléstudomány és tudományos elit a 20. század második felében. Budapest: Gondolat Kiadó, 177-212., 2015 | Szabolcs Éva - Golnhofer Erzsébet: A kommunikációs háló feltárásának lehetőségei és korlátai a neveléstörténeti kutatásokban. Lázár György esete 1945–1956, In: Németh András, Biró Zsuzsanna Hanna, Garai Imre (szerk.) Neveléstudomány és tudományos elit a 20. század második felében. Budapest: Gondolat Kiadó,213-224., 2015 | Szabolcs Éva: INTÉZMÉNYESÜLÉS, KOMMUNIKÁCIÓ ÉS SZEMÉLYI VÁLTOZÁSOK A MAGYAR NEVELÉSTUDOMÁNY 50-60-AS ÉVEIBEN (szimpózium), ONK XV. Tarlami összefoglaló. Óbudai Egyetem, Budapest, 2015 | Balog Beáta - Garai Imre - Nagy Andrea: Neveléstudomány a tudománypolitikai erőtérben és az egyetemi intézményrendszerben 1949-57, ONK XV. 2015 Tartalmi összefoglalók. Óbudai Egyetem, Budapest., 2015 | Sáska Géza - Pénzes Dávid: A szocialista neveléstudomány utánpótlás rekrutációja, ONK XV. Tartalmi összefoglaló. Óbudai Egyetem, Budapest, 2015 | Baska Gabriella - Szűcs Katalin: Pedagógusok a béke szolgálatában – A pedagógustársadalom önlegitimációjának kísérlete a békére nevelés diskurzusában az 1950-es években, ONK XV Tartalmi összefoglalók. Óbudai Egyetem, Budapest., 2015 | Golnhofer Erzsébet - Szabolcs Éva: Egy elfelejtett diskurzus: A Petőfi Kör pedagógusvitája, ONK XV. Tartalmi összefoglalók. Óbudai Egyetem, Budapest., 2015 | Golnhofer Erzsébet - Szabolcs Éva: Egy elfelejtett diskurzus: A Petőfi Kör pedagógusvitája., Új kutatások a neveléstudományokban 2015 (megjelenés alatt), 2016 | Biró Zsuzsanna Hanna - Szente Dorina: Rendszerváltás(ok) a magyar felsőoktatásban és neveléstudományban 1945 után., Szeged, MTA, 2015. december 4-5., 2015 | Biró Zsuzsanna Hanna: A pedagógiai szaksajtó mint közéleti és tudományos fórum (1900-1945), ONK 2013, Eger, 2013. november 6-9., 2013 | Biró Zsuzsanna Hanna: Neveléstudományi modellek Közép-Európában a 20. század második felében - kutatási eredmények, elméleti, módszertani megközelítések, Budapest, ELTE PPK, 2014. május 16., 2014 | Németh András - Biró Zsuzsanna Hanna (szerk.): Models of educational sciences in Central Europe in the second half of the 20th century – research results, theoretical-methodological approaches, Academic meeting, on the 16th of may 2014 ELTE PPK, Budapest, 2014 | Németh András - Biró Zsuzsanna Hanna (szerk.):: Folytonosság és átalakulás a magyar neveléstudományban a nagy történelmi korszakváltások idején (1940–1970), TUDOMÁNYOS SZIMPÓZIUMaz MTA PTB Neveléstörténeti Albizottsága, ELTE PPK Neveléstudományi Intézet Pedagógiatörténeti Tanszék, ELTE PPK, Budapest, 2014 | Szabolcs Éva, Golnhofer Erzsébet: Szempontok egy elfelejtett diskurzus értelmezéséhez: a Petőfi Kör pedagógusvitája, In: Baska Gabrella, Hegedűs Judit (szerk.) Égi iskolák, földi műhelyek. Budapest: ELTE PPK, 2015. pp. 359-370., 2015 | Németh András: A neveléstudomány nemzetközi fejlődésmodelljei és tudományos irányzatai., MTA Pedagógiai Bizottság Tudományos Szimpóziuma az MTA Kistermében. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2013.10.18 Budapest: MTA Pedagógiai Bizottság, 2013 | Németh András: Főbb tudományelméleti irányzatok, kutatási eredményeik és hatásuk nemzetközi és hazai neveléstudomány-tudománytörténeti kutatásokra, In: Németh András, Biró Zsuzsanna Hanna, Garai Imre (szerk.) Neveléstudomány és tudományos elit a 20. század második felében. Budapest: Gondolat Kiadó, 9-82., 2015 | Németh András: Die Umwälzung der Disziplinmerkmale der ungarischen Erziehungswissenschaft nach 1948:, Erziehung und Bildung in den Ketten des totalitären Systeme. Internationale Konferenz, Technische Universität, Liberec, 2015 | Németh András: Developmental phases of educational sciences as academic discipline in Hungary., Protner Edvard, Krasna Marjan (szerk.) The Development of Teacher Education in the Countries of Central and Southeastern Europe: International Conference Maribor, 22 - 24, 2015 | Biró Zsuzsanna Hanna, Németh András (szerk.):: Regional and national tendencies in history of educational science between 1945 and 1990 in totalitarian and democratic states in Central Europe., Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2015.10.01-2015.10.02. Budapest: Eötvös Loránd Tudományegyetem,, 2015 | Németh András, Szabolcs Éva, Biró Zsuzsanna Hanna:: Characterictics of the disciplinary shift and communication networks of the Hungarian educational science in the 1950s and 1960s, The Social Sciences since 1945 in East and West. Continuities, Discontinuities, Institutionalization and Internalization.2015.04.27-30. Budapest:Central European Univers, 2015 | Németh András:: Tudománytörténeti kutatások a neveléstudomány területén, Folytonosság és átalakulás a magyar neveléstudományban a nagy történelmi korszakváltások idején (1940–1970) TUDOMÁNYOS SZIMPÓZIUM, 2014 | Németh András: A neveléstudomány főbb fejlődésmodelljei és tudományos irányzatai., Neveléstudomány – Oktatás – kutatás – innováció, 1. 1. sz. 18 – 63., 2013 | Pénzes Dávid: A gyógypedagógia helye és szerepe az Akadémián az ötvenes évek második felében., XII. Országos Neveléstudományi Konfeerncia Programja, 2012 | Szabolcs Éva - Golnhofer Erzsébet: Lázár György és a magyar pedológia – mítosz és valóság., MAGYAR PEDAGÓGIA 3: pp. 133-151., 2013 | Vincze Gabriella: A tudós tanárok tudományos ismeretterjesztő tevékenységek társadalmi hasznosulása a Horthy-korszakban., XIII. Országos Neveléstudományi Konfeerncia Programja, 2013 | Biro Zsuzsa Hanna: A Báró Eötvös József Collegium tanári karának változásai, 1936-1950., XIII. Országos Neveléstudományi Konfeerncia programja, 2013 | Pénzes Dávid: Mérvadó pedagógiatanárok életútjának megjelenése a Pedagógiai Szemlében, XIII. Országos Neveléstudományi Konfeerncia Programja, 2013 | Garai Imre: A Báró Eötvös József Collegium tanári karának változásai, 1936-1950., XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Programja, 2013 | Németh András: Pedagógus professziós minták és életutak a 20. században., XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Programja, 2013 | Németh András - Biro Zsuzsanna Hanna (szerk.): Folytonosság és átalakulás a magyar neveléstudományban a nagy történelmi korszakváltások idején (1940–1970), ELTE PPK Pedagógiatörténeti Tanszék, 2014 | Németh András: Tudománytörténeti kutatások a neveléstudomány területén, A 2014. februári konf. Absztraktkötete, 2014 | Németh András: A kulturantropológia eredményeinek felhasználása a neveléstudományban., "Oktatás és tudomány a XXI. század elején" Nemzetközi Konferencia. Selye János Egyetem, Komárno, 2014 | Németh András: A magyar neveléstudomány diszciplína jellemzőinek változásai az 1950-es években., XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia: Tartalmi összefoglalók. Debrecen, 2014.11.06-2014.11.08.p. 73., 2014 | Németh András: A magyar neveléstudomány diszciplína jellemzőinek, szakmai diskurzusainak és kommunikációs hálózatának változásai a kommunista fordulat után.: Szimpózium összefoglaló., XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia: Tartalmi összefoglalók.. Konferencia helye, ideje: Debrecen, Magyarország, 2014.11.06-2014.11.08.p. 72., 2014 | Gonhofer Erzsébet - Szabolcs Éva: A kommunikációs háló kutatásának lehetőségei és korlátjai a neveléstörténeti kutatásokban – Lázár György esete 1945-1956, XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia: Tartalmi összefoglalók.. Konferencia helye, ideje: Debrecen, Magyarország, 2014.11.06-2014.11.08.p. 72., 2014 | Biro Zsuzsanna Hanna - Szente Dorina: A neveléstudományi diskurzusok szerkezetváltása a kommunista fordulat idején., XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia: Tartalmi összefoglalók.. Konferencia helye, ideje: Debrecen, Magyarország, 2014.11.06-2014.11.08.p. 74, 2014 | Sáska Géza: Az állampárti politika és a neveléstudomány képviselőinek diskurzusai az 1950-es évek első felében., XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia: Tartalmi összefoglalók.. Konferencia helye, ideje: Debrecen, Magyarország, 2014.11.06-2014.11.08.p. 75., 2014 | Golnhofer Erzsébet - Szabolcs Éva: Pedagógia a tankönyvekben az ötvenes évek első felében., KÖNYV ÉS NEVELÉS 4: pp. 88-101., 2014 | Golnhofer Erzsébet - Szabolcs Éva: Adalékok egy neveléstudományi életúthoz: Ágoston György 1945-1959 között, Fizel Natasa, Nóbik Attila (szerk.) Ünnepi tanulmányok a 60 éves Pukánszky Béla tiszteletére. Szeged: Szegedi Egyetemi Kiadó; Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, 67-80., 2014 | Golnhofer Erzsébet - Szabolcs Éva: Lázár György és a magyar pedológia - mítosz és valóság., MAGYAR PEDAGÓGIA 113.:(3.) pp. 133-151., 2013 | Garai Imre: Tudománypolitika és felsőoktatás Magyarországon (1948–1951), Folytonosság és átalakulás a magyar neveléstudományban a nagy történelmi korszakváltások idején (1940–1970), 2014 | Németh András - Biró Zsuzsanna Hanna - Garai Imre: Neveléstudomány és tudományos elit a 20. század második felében. Budapest: Gondolat Kiadó, 2015. 284 p. (ISBN:978 963 693 655 6), Budapest: Gondolat Kiadó, 284 p. (ISBN:978 963 693 655 6), 2015 | Németh András: The Historical Educational Research in Hungary. His History and Actual Position., ESPACIO TIEMPO EDUC 3: (1) 85-110, 2016 | Németh András: A neveléstudomány nemzetközi modelljei és tudományos irányzatai., MAGYAR PEDAGÓGIA 115: (3) 255-294, 2015 | Németh András: Erziehungswissenschaft in Ungarn (1870 - 1952), Budapest: Gondolat, 80 p. (Novalis; 1.), 2013 |
|
|
|
|
|
|
Back »
|
|
|