Learning Regions in Hungary: From Therories To Realities  Page description

Help  Print 
Back »

 

Details of project

 
Identifier
101867
Type K
Principal investigator Kozma, Tamás
Title in Hungarian Tanuló régiók Magyarországon: Az elmélettől a valóságig
Title in English Learning Regions in Hungary: From Therories To Realities
Keywords in Hungarian tanuló régió, regionális fejlesztés, formális felnőttképzés, nem formális felnőttképzés, informális felnőttkori tanulás, egész életen át tartó tanulás
Keywords in English learning region, regional development, formal adult education, non formal adult education, informal adult learning, lifelong learning
Discipline
Education (Council of Humanities and Social Sciences)100 %
Ortelius classification: Comparative education
Panel Psychology and Education
Department or equivalent Institute of Educational Studies and Cultural Management (University of Debrecen)
Participants Engler, Ágnes
Erdei, Gábor
Forray R., Katalin
Gál, Zoltán
Györgyi, Zoltán
Juhász, Erika
Márkus, Edina
Márton, Sándor
Teperics, Károly
Starting date 2012-02-01
Closing date 2016-09-30
Funding (in million HUF) 15.454
FTE (full time equivalent) 7.42
state closed project
Summary in Hungarian
Tanuló régiók Magyarországon: Az elmélettől a valóságig
A LeaRn projekt

Célkitűzések:
• egy adott területi és társadalmi egység azon gazdasági, politikai és kulturális tényezőinek feltárása és elemzése, amelyek hozzájárulnak egy tanuló régió (LR) kialakulásához.
• azonosítani, jellemezni és összehasonlítani a területi egységeket, mint tanuló közösségeket (LC) Magyarországon, valamint együttműködéseiket, mint leendő „tanuló régiók”.
• azok közül egy vagy több „tanuló közösség” eseteinek tanulmányozása, mint kialakulóban levő, alternatív tanuló régiók.

Módszertan: a tanuló régiót és a tanuló közösségeket regionális statisztikai elemzések segítségével kívánjuk vizsgálni. Az eredmények alapján jellemezni szándékozzuk a „tanuló közösségek” sajátosságait és javaslatot kívánunk tenni a „tanuló közösségek” tipologizálására, amelyek tipikus eseteit terepkutatás során elsődlegesen az ún. narratív vizsgálódás eredményei alapján írunk le esettanulmány formájában.

Eredmények: A tanuló régiók folyamatai vizsgálatának feltétele a fenti regionális elemzés. Az elméleti háttér alapján azt várjuk, hogy a regionális elemzések során tanulás közösségek klasztereit fedezzük fel, ahol a tanuló közösségek területi alapon kapcsolatban állnak egymással, és így leendő tanuló régiókat alakítanak ki. A terepkutatás várható eredményeiként a helyi politikai döntéshozatal struktúrájának és dinamikájának megértése szerepel, amely hozzájárul a leendő tanuló közösségek kialakulásához.
Summary
Learning Regions in Hungary: From Theories to Realities
The LeaRn Project

Aims. LeaRn as a research project aims to:
• discover and analyse the economic, political and cultural factors in a given territorial and social unit that contribute to the emergence of a ’learning region’ (LR).
• identify, describe and compare territorial units in Hungary as ’learning communities’, (LC) and their cooperations as future LRs.
• study one or more of those LCs as cases of emerging alternative LRs.

Methodology:
By studying Learning region (LR) and Learning communities (LCs) a regional statistical analysis would be conducted. On the basis of its findings, types of LCs would be described and a typology of LCs would be suggested. In addition to, - by using the narrative method - the typical cases of field work would be published as case studies.

Expected results:
The condition of researching learning regions is the above elaborated regional analysis. On the basis of the theoretical background of LR and LCs, it is expected that clusters of learning communities would be discovered due to the results of regional analysis, where learning communities are connected with each other on a regional basis, and thus they might contribute to the rise of learning regions. It is also expected to understand the structure and dynamics of the local policy making that would or would not lead to the creation of future LCs.





 

Final report

 
Results in Hungarian
A LeaRn-projekt (Learning Regions in Hungary) célja Magyarország újszerű tanulás- és művelődéstérképének megalkotása volt. Ez a térkép a záró szakmai beszámolóban és számos publikációban látható. Az áttekinthetőség és közérthetőség céljából elsősorban a nagy tudásintenzitású térségekre koncentráltunk. Ezeket megvizsgálva állapítottuk meg a főbb következtetéseket. Tanuló régiók. Egyértelműen kiemelkedik Budapest és környéke. Ugyancsak egyértelműen kiemelkedik a Budapest—Győr ún. konurbációs terület, a Budapesttől a Balatonig nyúló sáv, valamint a Balaton régiója. Ezeket tekintjük „tanuló régióknak” Magyarországon. Tanuló városok. A települések másik csoportját azok a városok (várospárosok) és környékük alkotja, amelyek pontszerűen emelkednek ki a környezetükből. A jó adottságok mozaikosan jelennek meg nagyvárosaink környezetében (pl. a Miskolc—Eger és a Debrecen--Nyíregyháza várospárban). Ezeket neveztük Magyarország „tanuló városainak”. Tanuló közösségek. A gyenge adottságú területek a más vonatkozásban is ismert perifériákat jelentik. A formális és a nem formális tanulásban gyönge mutatóik vannak, amelyeket a kulturális és közösségi tanulás valamivel jobb mutatói javítanak. Ezeket a településeket tanuló közösségekként jellemeztük.
Results in English
The aim of the project LeaRn (Learning Regions in Hungary) was to create new learning and cultural map of Hungary. This map can be seen in the final activity report and in numerous publications. For the purpose of transparency and clarity, especially in the areas we concentrated on large learning intensity. These were determined by examining the main conclusions. Learning Regions (LR). Budapest, the capital, together with its urban area emerge as the leading LR of Hungary. Three additional sectors are shown on the map, starting from Budapest and leading to the Western, to the South Western area and the South Eastern (Budapest--Kecskemét--Szeged) part of Hungary. Learning Cities. Further parts of the country emerge as smaller or larger individual territories (Debrecen, Miskolc, Szolnok, Pécs). They are typical urban centres with their vicinities. These ‘learning cities’ of Hungary offer a wider selection of jobs and a differentiated service sector. They are also the centres of the Hungarian government administration. Learning Communities. The emergence of ‘learning communities’ are also visible on the LR map. Separated from the regional ‘learning city’ they are still active in terms of economics, public politics, cultures. Their poorer statistics of formal and non-formal learning are compensated by rich statistics of culture and public policy-making. A future socio-economic developmental policy may concentrate on them.
Full text https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=101867
Decision
Yes





 

List of publications

 
Juhász Erika: Quality of the personal learning of the adults in Hungary., In: Viola Tamásová et al. (eds.): Quality in the Context of Adult Education and Lifelong Education. Slovakia, Dubnica Institute of Technology in Dubnica nad Váhom, 34-43., 2013
Bocsi Veronika – Szabó Diána: Examination of students’ labour market attitudes reflected in a regional study, Angyalosi G., Münnich Á. & Pusztai G. (eds): Interdisciplinary Research in Humanities. Constantine the Philosopher University in Nitra, 195-210. p., 2013
Benke Magdolna: A tanuló régiók, a tanuló közösségek és a szakképzés, Szakképzési Szemle XXIX. évf. 2013. 3. pp. 5-21., 2013
Teperics Károly: A Debreceni Egyetem területi kapcsolatai, M. Császár Zs. (szerk.): A felsőoktatás területi dimenziói, avagy oktatásföldrajzi vizsgálatok a hazai és a nemzetközi térben, PTE, ISBN: 978-963-642-509-8, 2013
Benke Magdolna: A tanuló régióktól a tanuló közösségekig, Juhász Erika (szerk.): "Tanuló közösségek, közösségi tanulás. A tanuló régió kutatási eredményei", Debrecen, CHERD, 51-70.p., 2014
Erdei Gábor - Teperics Károly: Adult learning activities as the catalyst for creating learning region, Procedia - Social Behavioral Sciences, Elsevier, 142. 359-366., 2014
Gál Zoltán: A felsőoktatás területi szerkezetének változásai, Educatio, 23. évf., 1. szám, 108-120.p., 2014
Kozma Tamás: "A tanuló régiótól a tanuló közösségig", Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás: A tanuló régió kutatás új eredményei. Debrecen, CHERD, 4-19.p., 2014
Kozma Tamás: "The Learning Region; A Critical Interpretation", Hungarian Educational Research Journal, 4. évf. 3. szám, 2014
Bocsi Veronika: The Share of Academic Time in Student Lifestyle, HERJ - Hungarian Educational Research Journal, 3. évf. 3. szám, 2013
Engler Ágnes: A felsőoktatás részidős képzésében résztvevőinek tanulási motivációja, I. Lehoczká, I. - Szabó T. - Vargová, Z. - Viczayová, I. (eds.): Science for Education - Education for Science. Univerzita Konstantína Filozofa v Nitre, Nitre, 113-125.p, 2014
Engler Ágnes: Dilemmák felsőfokon - hallgatók családalapítási tervei, Kapocs, 8. évf., 1. szám, 17-25.p., 2014
Engler Ágnes: Formális tanulás felsőfokon. A részidős képzésben tanuló felnőttek sajátosságai, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás. Debrecen, CHERD, 89-112.p., 2014
Engler Ágnes: The attitude of students to lifelong learning from gender perspective, The future of education. Libreria universitaria, Florence, 462-467.p., 2014
Kardos Katalin: Roma/cigány származású hallgatók és a felsőoktatási tehetséggondozó intézmények kapcsolata, Kapocs, 8. évf., 1. szám, 54-69.p., 2014
Kardos Katalin: Szakkollégiumi közösségek belső működései, Ceglédi T. - Gál A. - Nagy Z. (szerk.): Határtalan oktatáskutatás. Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére. Debrecen, CHERD, 243-255.p., 2014
Kovács Edina: A tanárképzésben részt vevő hallgatók anyanyelvi képzési igényei és preferenciái, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás. Debrecen, CHERD, 112-130.p., 2014
Németh Nóra Veronika: Egyetemi hallgatók olvasási és internetezési szokásai a vallásosság tükrében, Pusztai G. - Lukács Á. (szerk.): KözössÉGteremtők. Tisztelgés a magyar vallásszociológusok nagy nemzedéke előtt. Debrecen, Debreceni Egyetemi Kiadó, 227-294.p., 2014
Pusztai Gabriella - Engler Ágnes: Distant students' satisfaction as an indicator of institutional succes in higher education. Indicators and explanations based on data from hungarian survey, Horyzonty Wychowania, 13. 26. 105-121.p., 2014
Tőzsér Zoltán: Részidős hallgatók továbbtanulási tervei, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás: A tanuló régió kutatás eredményei. Debrecen, CHERD, 131-147.p., 2014
Herczegh Judit: A kultúra hazai új dimenziói a fogyasztás tükrében, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás: A tanuló régió kutatás eredményei. Debrecen, CHERD, 170-186.p., 2014
Kovács Klára: A sportolás, mint a tanulás és nevelés színtere, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás: A tanuló régió kutatás eredményei. Debrecen, CHERD, 213-236.p., 2014
Miklósi Márta: Az állampolgári ismeretek átadásának színterei, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás: A tanuló régió kutatás eredményei. Debrecen, CHERD, 148-169.p., 2014
Szabó József - Kenyeres Attila: A helyi televíziók szerepe a felnőttek személyes tanulásában és informálódásában, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás: A tanuló régió kutatás eredményei. Debrecen, CHERD, 187-212.p., 2014
Szabó József - Kenyeres Attila: A helyi televíziók szerepe a személyes tanulásban, Felnőttképzési Szemle, 1. szám, 61-72.p., 2014
Szűcs Tímea: Tanulási funkciók az Észak-alföldi régió zeneiskoláiban, Felnőttképzési Szemle, 8. évf., 1. szám, 73-81.p., 2014
Szűcs Tímea: Zeneiskola az Észak-Alföldi Régióban (Esettanulmány), Ceglédi T. - Gál A. - Nagy Z. (szerk.): Határtalan oktatáskutatás. Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére. Debrecen, CHERD, 57-68.p., 2014
Forray R. Katalin - Híves Tamás: Közösségi tanulás forrásai, Bárdos Jenő et al. eds.: Új kutatások a neveléstudományokban. Változó életformák, régi és új tanulási környezet. Budapest, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, 91-102.p., 2013
Forray R. Katalin - Kozma Tamás: Közösségi tanulás és társadalmi átalakulás, Iskolakultúra, 22. évf. 10. szám, 3-21.p., 2013
Forray R. Katalin - Kozma Tamás: Kisvárosi iskolatörténet, Csóka-Jaksa Helga et al. eds.: Pedagógia, oktatás, könyvtár: Ünnepi tanulmányok F. Dárdai Ágnes tiszteletére. A Pécsi Egyetemi Könyvtár kiadványa, Pécs, 12. 35-42.p., 2014
Forray R. Katalin - Kozma Tamás: Tanuló városok: alternatív válaszok a rendszerváltozásra, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás: A tanuló régió kutatás eredményei. Debrecen, CHERD, 20-50.p., 2014
Heltai Borbála Éva: Külföldi betelepülők hatása egy többnyelvű magyarországi közösségben, Váradi Tamás (szerk.): VI. Alkalmazott Nyelvészeti Doktoranduszkonferencia. Budapest, MTA Nyelvtudományi Intézet, 50-61.p., 2012
Teperics Károly - Czimre Klára - Pásztor Z. István: Crossing Borders in Education: Information Flow in the Hungarian-Romanian Border Region, EUROLIMES, 12. évf. 12. szám, 148-161.p., 2012
Teperics Károly - Czimre Klára - Márton Sándor: A társadalomföldrajzi/regionális tudományi kutatások felhasználásának lehetőségei a tanuló régiók kutatásában, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás: A tanuló régió kutatás eredményei. Debrecen, CHERD, 71-88.p., 2014
Kovács Klára - Dankó-Herczegh Judit: Esettanulmány a Navigátor Debreceni Túra Klub Egyesületről, Debreceni Szemle, 2. szám, 126-136. p., 2014
Engler Ágnes: A felnőttkori továbbtanulás közösségi vetületei, In: Pusztai Gabriella, Morvai Laura szerk.: Pálya-modell. Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében. Nagyvárad, Budapest, Új Mandátum Könyvkiad, 2015
Engler Ágnes: Családstruktúra és eredményesség, In: Pusztai Gabriella, Kovács Klára (szerk.): Ki eredményes a felsőoktatásban? Nagyvárad, Budapest, Új Mandátum Könyvkiadó, pp. 152-161., 2015
Engler Ágnes: A család szerepe az eredményes életpálya kialakításában, Kapocs 14, 2: 29-38. pp., 2015
Engler Ágnes: A felnőtt tanulói háttér hatása a tanulmányi eredményességre, In: Tóth Péter, Holik Ildikó, Tordai Zita (szerk.): Pedagógusok, tanulók, iskolák – az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa. Budapest: ONK, 2015
Engler Ágnes - Bocsi Veronika: Tradicionális és nem tradicionális női hallgatók: az intézményi magatartás és az akadémiai értékek gender-olvasata, In: Tóth Péter, Holik Ildikó, Tordai Zita (szerk.): Pedagógusok, tanulók, iskolák – az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa. Budapest: ONK, 2015
Forray R. Katalin: Kutatások a cigányság iskolázásról., Magyar Tudomány, 176, 7: 771-776. pp., 2015
Forray R. Katalin: Életutak a felsőoktatásban,, Romológia 3, 2 (ősz): 35-45. pp., 2015
Erika Juhász: Sectors and Institutions of the Cultural Learning in Hungary., In: Erika Juhász - Viola Tamášová – Erich Petlák (eds.): The Social Role of Adult Educationin Central Europe. Debrecen: University of Debrecen, pp. 121-136., 2015
Erika Juhász: Indikatoren für die Kulturelles Lernen in der Ungarischen Regionen., In: Tamášová V et al, eds: Innovation und Erneuerung im Bereich der Erwachsenenbildung in Mitteleuropa. Dubnica: Institute of Technology, pp, 227-245., 2015
Kozma Tamás - Forray R. Katalin: Két város egy térség szélén., In: Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia (eds.): Iskola a társadalmi térben, időben V. Pécs: Pécsi Tudományegyetem, pp. 11-36., 2015
Kozma Tamás - Forray R. Katalin: Közösségi tanulás és térségi átalakulások., In: Kozma Tamás, Kiss Virág Ágnes, Jancsák Csaba, Kéri Katalin (szerk.): Tanárképzés és oktatáskutatás. Budapest, HERA, pp. 310-333., 2015
Kozma Tamás és munkatársai: Tanuló régiók Magyarországon. Az elmélettől a valóságig., [Régió és oktatás sorozat XI. kötet.] Debrecen, CHERD (294p.), 2015
Tamás Kozma et al.: Learning Regions in Hungary: Summary of the LeaRn Project., Debrecen, UD, 40p., 2015
Kozma Tamás et al.: Learning regions in Hungary: From Theory To Reality, Brno, Tribun EU, 2016
Kozma Tamás: A tanulás térformáló ereje, Educatio, 2016/II. szám, pp. 161-169., 2016
Engler Ágnes, Márkus Edina: A formális és nemformális felnőttkori tanulás térségi vetületei, Educatio, 2016/II. szám, 170-183. pp., 2016
Benke Magdolna: A tanuló közösségek és a szakképzés, Educatio, 2016/II. szám, pp. 184-197., 2016
Juhász Erika, Szabó Józserf: Kulturális tanulás: a tanulás új dimenziója, Educatio, 2016/II. szám, pp. 198-209., 2016
Forray R. Katalin: A művelődési városközpontoktól a tanuló közösségekig, Educatio, 2016/II. szám, 210-219. pp., 2016
Teperics Károly, Szilágyiné Czimre Klára, Márton Sándor: A tanuló városok és régiók területi megjelenése és társadalmi-gazdasági mutatókkal való kapcsolata Magyarországon, Educatio, 2016/II. szám, pp. 245–259., 2016
Rábai Dávid, Tóth Dorina Anna: Tanuló város, tanuló régió: Sátoraljaújhely kistérségének bemutatása, Educatio, 2016/II. szám, pp. 278-283., 2016
Benke Magdolna: A tanuló régió - kihívás és lehetőség, Andl Helga et al. eds. Iskola a társadalmi térben és időben 2011-2012. Pécs, PTE (megjelenés alatt), 2013
Birinyi Márk - Györgyi Zoltán - Szőcs Andor: A szakmai képzés regionális vetületei, Andl Helga et al. eds. Iskola a társadalmi térben és időban 2011-2012. Pécs, PTE (megjelenés alatt), 2013
Cserti Csapó Tibor: Szociális tanulás és társadalmi aktivitások, Tér és társadalom (megjelenés alatt), 2013
Engler Ágnes - Dusa Ágnes - Huszti Anett - Kardos Katalin - Kovács Edina: Az intézményi tanulás eredményessége és minősége, Andl Helga et al. eds. Iskola a társadalmi térben és időben 2011-2012. Pécs, PTE (megjelenés alatt), 2013
Erdei Gábor - Kozma Tamás - Teperics Károly - Tőzsér Zoltán: Az élethosszig tartó tanulás mérése: a tanuló régió vizsgálatának lehetőségei, Kozma Tamás - Perjés István ed. Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány 2011. Bp., MTA Pedagógia Bizottság - ELTE Eötvös Kiadó, 189-210. p., 2012
Forray R. Katalin - Kozma Tamás: Menekülés az iskolától, Educatio, 1. szám (megjelenés alatt), 2013
Forray R. Katalin - Marton Melinda: Egyházi szakkollégiumok, Iskolakultúra, 7-8. szám, 35-45. p., 2012
Juhász Erika: A személyes tanulás vizsgálati dimenziói, A szak- és felnőttképzés-szervezés gyakorlata. februári szám, VIII/4. egység, 1-20. p., 2013
Kenyeres Attila - Szabó József: A hazai ismeretterjesztő televíziók szerepe a felnőttek tanulásában a nézettségi adatok tükrében, Felnőttképzési Szemle, 2. szám, 59-72. p., 2012
Kovács Edina: Oktatási rangsorok: létező és hiányzó dimenziók, Új Pedagógia Szemle (megjelenés alatt), 2013
Kovács Klára: A magyar testnevelés és sport fejlődésének társadalmi és politikai tényezői, Zempléni Múzsa, 12. évf. 4. szám, 25-34. p., 2012
Kovács Klára: A sporttevékenységek és a tanulás, Felnőttképzési Szemle, 2. szám, 73-86. p., 2012
Kozma Tamás: A művelődési városközpontoktól a tanulórégiókig, Pusztai Gabriella et al. eds. A tanárok tanárának lenni. Debrecen, CHERD, 275-298. p., 2012
Kozma Tamás - Teperics Károly - Tőzsér Zoltán - Kovács Edina: Lifelong learning in a Cross-border Setting, Pusztai Gabriella - Hatos Adrian eds. Higher Education for Regional Social Cohesion. Debrecen, HERJ Special Issue, 163-180. p., 2012
Márkus Edina - Miklósi Márta: Az általános képzést célzó vizsgálatok, Juhász Erika - Chrappán Magdolna eds. Tanulás és művelődés. Debrecen, DE, 330-339. p., 2012
Somodi Imre: Az értelmezés kötelezettsége: egy bentlakásos iskola helye a lokális társadalomban, Magyar Pedagógia (megjelenés alatt), 2013
Benke Magdolna: A tanuló régió - kihívás és lehetőség, Andl Helga et al. eds. Iskola a társadalmi térben és időben 2011-2012. Pécs, PTE, 200-210. p., 2013
Birinyi Márk - Györgyi Zoltán - Szőcs Andor: A szakmai képzés regionális vetületei, Andl Helga et al. eds. Iskola a társadalmi térben és időban 2011-2012. Pécs, PTE 211-222. p., 2013
Engler Ágnes - Dusa Ágnes - Huszti Anett - Kardos Katalin - Kovács Edina: Az intézményi tanulás eredményessége és minősége, különös tekintettel a nem hagyományos hallgatókra, Andl Helga et al. eds. Iskola a társadalmi térben és időben. 2011-2012. II. kötet Pécs, PTE "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola 187-200., 2013
Erdei Gábor - Kozma Tamás - Teperics Károly - Tőzsér Zoltán: Az élethosszig tartó tanulás mérése: a tanuló régió vizsgálatának lehetőségei, Kozma Tamás - Perjés István ed. Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány 2011. Bp., MTA Pedagógia Bizottság - ELTE Eötvös Kiadó, 189-210. p., 2012
Juhász Erika: Quality of the personal learning of the adults in Hungary., In: Viola Tamásová et al. (eds.): Quality in the Context of Adult Education and Lifelong Education. Slovakia, Dubnica Institute of Technology in Dubnica nad Váhom, 34-43., 2013
Engler, Ágnes: Career Path and Private Life in the Context of Lifelong Learning, Gergely Angyalosi-Ákos Münnich-Gabriella Pusztai (eds.): Interdisciplinary Research in Humanities. Nitra, Constantine the Phiosopher University in Nitra, 119-133., 2013
Engler Ágnes: Gyermekkel abszolválva. Családos hallgatók tanulmányi életpályája., Puskás-Vajda Zsuzsa-Bán Judit-Lisznyai Sándor: Kapcsolataink (védő)hálójában. Budapest, Felsőoktatási Tanácsadó Egyesület, 41-53., 2013
Engler Ágnes: Az élethosszig tartó tanulás gender szempontú megközelítése, Iskolakultúra 21. évf. 2013/2. 3-12., 2013
Engler Ágnes: Felnőttek a felsőoktatás világában, Felnőttképzési Szemle VII. évf. 1. szám 2013. nyár 35-46., 2013
Engler Ágnes: Tanulási döntések és tanulási motívumok regionális vizsgálatok alapján, Educatio 2013/1. 22. évf. 81-89., 2013
Bocsi Veronika – Szabó Diána: Examination of students’ labour market attitudes reflected in a regional study, Angyalosi G., Münnich Á. & Pusztai G. (eds): Interdisciplinary Research in Humanities. Constantine the Philosopher University in Nitra, 195-210. p., 2013
Kenyeres Attila – Szabó József: A helyi televíziók szerepe az információszerzésben és az informális tanulásban, Felnőttképzési Szemle. VII. évf. I. szám, 5-16. p., 2013
Somodi Imre: Az értelmezés kötelezettsége: egy bentlakásos iskola helye a lokális társadalomban és annak emlékezetében – a pécsi Pius Internátus, Iskola a társadalmi térben és időben, II. kötet, PTE, 143-152, 2013
Benke Magdolna: A tanuló régiók, a tanuló közösségek és a szakképzés, Szakképzési Szemle XXIX. évf. 2013. 3. pp. 5-21., 2013
Teperics Károly: A Debreceni Egyetem területi kapcsolatai, M. Császár Zs. (szerk.): A felsőoktatás területi dimenziói, avagy oktatásföldrajzi vizsgálatok a hazai és a nemzetközi térben, PTE, ISBN: 978-963-642-509-8, 2013





 

Events of the project

 
2014-11-10 14:06:58
Résztvevők változása
2012-11-13 14:20:07
Résztvevők változása




Back »