|
Learning Regions in Hungary: From Therories To Realities
|
Help
Print
|
Here you can view and search the projects funded by NKFI since 2004
Back »
|
|
List of publications |
|
|
Juhász Erika: Quality of the personal learning of the adults in Hungary., In: Viola Tamásová et al. (eds.): Quality in the Context of Adult Education and Lifelong Education. Slovakia, Dubnica Institute of Technology in Dubnica nad Váhom, 34-43., 2013 | Bocsi Veronika – Szabó Diána: Examination of students’ labour market attitudes reflected in a regional study, Angyalosi G., Münnich Á. & Pusztai G. (eds): Interdisciplinary Research in Humanities. Constantine the Philosopher University in Nitra, 195-210. p., 2013 | Benke Magdolna: A tanuló régiók, a tanuló közösségek és a szakképzés, Szakképzési Szemle XXIX. évf. 2013. 3. pp. 5-21., 2013 | Teperics Károly: A Debreceni Egyetem területi kapcsolatai, M. Császár Zs. (szerk.): A felsőoktatás területi dimenziói, avagy oktatásföldrajzi vizsgálatok a hazai és a nemzetközi térben, PTE, ISBN: 978-963-642-509-8, 2013 | Benke Magdolna: A tanuló régióktól a tanuló közösségekig, Juhász Erika (szerk.): "Tanuló közösségek, közösségi tanulás. A tanuló régió kutatási eredményei", Debrecen, CHERD, 51-70.p., 2014 | Erdei Gábor - Teperics Károly: Adult learning activities as the catalyst for creating learning region, Procedia - Social Behavioral Sciences, Elsevier, 142. 359-366., 2014 | Gál Zoltán: A felsőoktatás területi szerkezetének változásai, Educatio, 23. évf., 1. szám, 108-120.p., 2014 | Kozma Tamás: "A tanuló régiótól a tanuló közösségig", Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás: A tanuló régió kutatás új eredményei. Debrecen, CHERD, 4-19.p., 2014 | Kozma Tamás: "The Learning Region; A Critical Interpretation", Hungarian Educational Research Journal, 4. évf. 3. szám, 2014 | Bocsi Veronika: The Share of Academic Time in Student Lifestyle, HERJ - Hungarian Educational Research Journal, 3. évf. 3. szám, 2013 | Engler Ágnes: A felsőoktatás részidős képzésében résztvevőinek tanulási motivációja, I. Lehoczká, I. - Szabó T. - Vargová, Z. - Viczayová, I. (eds.): Science for Education - Education for Science. Univerzita Konstantína Filozofa v Nitre, Nitre, 113-125.p, 2014 | Engler Ágnes: Dilemmák felsőfokon - hallgatók családalapítási tervei, Kapocs, 8. évf., 1. szám, 17-25.p., 2014 | Engler Ágnes: Formális tanulás felsőfokon. A részidős képzésben tanuló felnőttek sajátosságai, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás. Debrecen, CHERD, 89-112.p., 2014 | Engler Ágnes: The attitude of students to lifelong learning from gender perspective, The future of education. Libreria universitaria, Florence, 462-467.p., 2014 | Kardos Katalin: Roma/cigány származású hallgatók és a felsőoktatási tehetséggondozó intézmények kapcsolata, Kapocs, 8. évf., 1. szám, 54-69.p., 2014 | Kardos Katalin: Szakkollégiumi közösségek belső működései, Ceglédi T. - Gál A. - Nagy Z. (szerk.): Határtalan oktatáskutatás. Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére. Debrecen, CHERD, 243-255.p., 2014 | Kovács Edina: A tanárképzésben részt vevő hallgatók anyanyelvi képzési igényei és preferenciái, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás. Debrecen, CHERD, 112-130.p., 2014 | Németh Nóra Veronika: Egyetemi hallgatók olvasási és internetezési szokásai a vallásosság tükrében, Pusztai G. - Lukács Á. (szerk.): KözössÉGteremtők. Tisztelgés a magyar vallásszociológusok nagy nemzedéke előtt. Debrecen, Debreceni Egyetemi Kiadó, 227-294.p., 2014 | Pusztai Gabriella - Engler Ágnes: Distant students' satisfaction as an indicator of institutional succes in higher education. Indicators and explanations based on data from hungarian survey, Horyzonty Wychowania, 13. 26. 105-121.p., 2014 | Tőzsér Zoltán: Részidős hallgatók továbbtanulási tervei, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás: A tanuló régió kutatás eredményei. Debrecen, CHERD, 131-147.p., 2014 | Herczegh Judit: A kultúra hazai új dimenziói a fogyasztás tükrében, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás: A tanuló régió kutatás eredményei. Debrecen, CHERD, 170-186.p., 2014 | Kovács Klára: A sportolás, mint a tanulás és nevelés színtere, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás: A tanuló régió kutatás eredményei. Debrecen, CHERD, 213-236.p., 2014 | Miklósi Márta: Az állampolgári ismeretek átadásának színterei, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás: A tanuló régió kutatás eredményei. Debrecen, CHERD, 148-169.p., 2014 | Szabó József - Kenyeres Attila: A helyi televíziók szerepe a felnőttek személyes tanulásában és informálódásában, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás: A tanuló régió kutatás eredményei. Debrecen, CHERD, 187-212.p., 2014 | Szabó József - Kenyeres Attila: A helyi televíziók szerepe a személyes tanulásban, Felnőttképzési Szemle, 1. szám, 61-72.p., 2014 | Szűcs Tímea: Tanulási funkciók az Észak-alföldi régió zeneiskoláiban, Felnőttképzési Szemle, 8. évf., 1. szám, 73-81.p., 2014 | Szűcs Tímea: Zeneiskola az Észak-Alföldi Régióban (Esettanulmány), Ceglédi T. - Gál A. - Nagy Z. (szerk.): Határtalan oktatáskutatás. Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére. Debrecen, CHERD, 57-68.p., 2014 | Forray R. Katalin - Híves Tamás: Közösségi tanulás forrásai, Bárdos Jenő et al. eds.: Új kutatások a neveléstudományokban. Változó életformák, régi és új tanulási környezet. Budapest, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, 91-102.p., 2013 | Forray R. Katalin - Kozma Tamás: Közösségi tanulás és társadalmi átalakulás, Iskolakultúra, 22. évf. 10. szám, 3-21.p., 2013 | Forray R. Katalin - Kozma Tamás: Kisvárosi iskolatörténet, Csóka-Jaksa Helga et al. eds.: Pedagógia, oktatás, könyvtár: Ünnepi tanulmányok F. Dárdai Ágnes tiszteletére. A Pécsi Egyetemi Könyvtár kiadványa, Pécs, 12. 35-42.p., 2014 | Forray R. Katalin - Kozma Tamás: Tanuló városok: alternatív válaszok a rendszerváltozásra, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás: A tanuló régió kutatás eredményei. Debrecen, CHERD, 20-50.p., 2014 | Heltai Borbála Éva: Külföldi betelepülők hatása egy többnyelvű magyarországi közösségben, Váradi Tamás (szerk.): VI. Alkalmazott Nyelvészeti Doktoranduszkonferencia. Budapest, MTA Nyelvtudományi Intézet, 50-61.p., 2012 | Teperics Károly - Czimre Klára - Pásztor Z. István: Crossing Borders in Education: Information Flow in the Hungarian-Romanian Border Region, EUROLIMES, 12. évf. 12. szám, 148-161.p., 2012 | Teperics Károly - Czimre Klára - Márton Sándor: A társadalomföldrajzi/regionális tudományi kutatások felhasználásának lehetőségei a tanuló régiók kutatásában, Juhász Erika (szerk.): Tanuló közösségek, közösségi tanulás: A tanuló régió kutatás eredményei. Debrecen, CHERD, 71-88.p., 2014 | Kovács Klára - Dankó-Herczegh Judit: Esettanulmány a Navigátor Debreceni Túra Klub Egyesületről, Debreceni Szemle, 2. szám, 126-136. p., 2014 | Engler Ágnes: A felnőttkori továbbtanulás közösségi vetületei, In: Pusztai Gabriella, Morvai Laura szerk.: Pálya-modell. Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében. Nagyvárad, Budapest, Új Mandátum Könyvkiad, 2015 | Engler Ágnes: Családstruktúra és eredményesség, In: Pusztai Gabriella, Kovács Klára (szerk.): Ki eredményes a felsőoktatásban? Nagyvárad, Budapest, Új Mandátum Könyvkiadó, pp. 152-161., 2015 | Engler Ágnes: A család szerepe az eredményes életpálya kialakításában, Kapocs 14, 2: 29-38. pp., 2015 | Engler Ágnes: A felnőtt tanulói háttér hatása a tanulmányi eredményességre, In: Tóth Péter, Holik Ildikó, Tordai Zita (szerk.): Pedagógusok, tanulók, iskolák – az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa. Budapest: ONK, 2015 | Engler Ágnes - Bocsi Veronika: Tradicionális és nem tradicionális női hallgatók: az intézményi magatartás és az akadémiai értékek gender-olvasata, In: Tóth Péter, Holik Ildikó, Tordai Zita (szerk.): Pedagógusok, tanulók, iskolák – az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa. Budapest: ONK, 2015 | Forray R. Katalin: Kutatások a cigányság iskolázásról., Magyar Tudomány, 176, 7: 771-776. pp., 2015 | Forray R. Katalin: Életutak a felsőoktatásban,, Romológia 3, 2 (ősz): 35-45. pp., 2015 | Erika Juhász: Sectors and Institutions of the Cultural Learning in Hungary., In: Erika Juhász - Viola Tamášová – Erich Petlák (eds.): The Social Role of Adult Educationin Central Europe. Debrecen: University of Debrecen, pp. 121-136., 2015 | Erika Juhász: Indikatoren für die Kulturelles Lernen in der Ungarischen Regionen., In: Tamášová V et al, eds: Innovation und Erneuerung im Bereich der Erwachsenenbildung in Mitteleuropa. Dubnica: Institute of Technology, pp, 227-245., 2015 | Kozma Tamás - Forray R. Katalin: Két város egy térség szélén., In: Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia (eds.): Iskola a társadalmi térben, időben V. Pécs: Pécsi Tudományegyetem, pp. 11-36., 2015 | Kozma Tamás - Forray R. Katalin: Közösségi tanulás és térségi átalakulások., In: Kozma Tamás, Kiss Virág Ágnes, Jancsák Csaba, Kéri Katalin (szerk.): Tanárképzés és oktatáskutatás. Budapest, HERA, pp. 310-333., 2015 | Kozma Tamás és munkatársai: Tanuló régiók Magyarországon. Az elmélettől a valóságig., [Régió és oktatás sorozat XI. kötet.] Debrecen, CHERD (294p.), 2015 | Tamás Kozma et al.: Learning Regions in Hungary: Summary of the LeaRn Project., Debrecen, UD, 40p., 2015 | Kozma Tamás et al.: Learning regions in Hungary: From Theory To Reality, Brno, Tribun EU, 2016 | Kozma Tamás: A tanulás térformáló ereje, Educatio, 2016/II. szám, pp. 161-169., 2016 | Engler Ágnes, Márkus Edina: A formális és nemformális felnőttkori tanulás térségi vetületei, Educatio, 2016/II. szám, 170-183. pp., 2016 | Benke Magdolna: A tanuló közösségek és a szakképzés, Educatio, 2016/II. szám, pp. 184-197., 2016 | Juhász Erika, Szabó Józserf: Kulturális tanulás: a tanulás új dimenziója, Educatio, 2016/II. szám, pp. 198-209., 2016 | Forray R. Katalin: A művelődési városközpontoktól a tanuló közösségekig, Educatio, 2016/II. szám, 210-219. pp., 2016 | Teperics Károly, Szilágyiné Czimre Klára, Márton Sándor: A tanuló városok és régiók területi megjelenése és társadalmi-gazdasági mutatókkal való kapcsolata Magyarországon, Educatio, 2016/II. szám, pp. 245–259., 2016 | Rábai Dávid, Tóth Dorina Anna: Tanuló város, tanuló régió: Sátoraljaújhely kistérségének bemutatása, Educatio, 2016/II. szám, pp. 278-283., 2016 | Benke Magdolna: A tanuló régió - kihívás és lehetőség, Andl Helga et al. eds. Iskola a társadalmi térben és időben 2011-2012. Pécs, PTE (megjelenés alatt), 2013 | Birinyi Márk - Györgyi Zoltán - Szőcs Andor: A szakmai képzés regionális vetületei, Andl Helga et al. eds. Iskola a társadalmi térben és időban 2011-2012. Pécs, PTE (megjelenés alatt), 2013 | Cserti Csapó Tibor: Szociális tanulás és társadalmi aktivitások, Tér és társadalom (megjelenés alatt), 2013 | Engler Ágnes - Dusa Ágnes - Huszti Anett - Kardos Katalin - Kovács Edina: Az intézményi tanulás eredményessége és minősége, Andl Helga et al. eds. Iskola a társadalmi térben és időben 2011-2012. Pécs, PTE (megjelenés alatt), 2013 | Erdei Gábor - Kozma Tamás - Teperics Károly - Tőzsér Zoltán: Az élethosszig tartó tanulás mérése: a tanuló régió vizsgálatának lehetőségei, Kozma Tamás - Perjés István ed. Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány 2011. Bp., MTA Pedagógia Bizottság - ELTE Eötvös Kiadó, 189-210. p., 2012 | Forray R. Katalin - Kozma Tamás: Menekülés az iskolától, Educatio, 1. szám (megjelenés alatt), 2013 | Forray R. Katalin - Marton Melinda: Egyházi szakkollégiumok, Iskolakultúra, 7-8. szám, 35-45. p., 2012 | Juhász Erika: A személyes tanulás vizsgálati dimenziói, A szak- és felnőttképzés-szervezés gyakorlata. februári szám, VIII/4. egység, 1-20. p., 2013 | Kenyeres Attila - Szabó József: A hazai ismeretterjesztő televíziók szerepe a felnőttek tanulásában a nézettségi adatok tükrében, Felnőttképzési Szemle, 2. szám, 59-72. p., 2012 | Kovács Edina: Oktatási rangsorok: létező és hiányzó dimenziók, Új Pedagógia Szemle (megjelenés alatt), 2013 | Kovács Klára: A magyar testnevelés és sport fejlődésének társadalmi és politikai tényezői, Zempléni Múzsa, 12. évf. 4. szám, 25-34. p., 2012 | Kovács Klára: A sporttevékenységek és a tanulás, Felnőttképzési Szemle, 2. szám, 73-86. p., 2012 | Kozma Tamás: A művelődési városközpontoktól a tanulórégiókig, Pusztai Gabriella et al. eds. A tanárok tanárának lenni. Debrecen, CHERD, 275-298. p., 2012 | Kozma Tamás - Teperics Károly - Tőzsér Zoltán - Kovács Edina: Lifelong learning in a Cross-border Setting, Pusztai Gabriella - Hatos Adrian eds. Higher Education for Regional Social Cohesion. Debrecen, HERJ Special Issue, 163-180. p., 2012 | Márkus Edina - Miklósi Márta: Az általános képzést célzó vizsgálatok, Juhász Erika - Chrappán Magdolna eds. Tanulás és művelődés. Debrecen, DE, 330-339. p., 2012 | Somodi Imre: Az értelmezés kötelezettsége: egy bentlakásos iskola helye a lokális társadalomban, Magyar Pedagógia (megjelenés alatt), 2013 | Benke Magdolna: A tanuló régió - kihívás és lehetőség, Andl Helga et al. eds. Iskola a társadalmi térben és időben 2011-2012. Pécs, PTE, 200-210. p., 2013 | Birinyi Márk - Györgyi Zoltán - Szőcs Andor: A szakmai képzés regionális vetületei, Andl Helga et al. eds. Iskola a társadalmi térben és időban 2011-2012. Pécs, PTE 211-222. p., 2013 | Engler Ágnes - Dusa Ágnes - Huszti Anett - Kardos Katalin - Kovács Edina: Az intézményi tanulás eredményessége és minősége, különös tekintettel a nem hagyományos hallgatókra, Andl Helga et al. eds. Iskola a társadalmi térben és időben. 2011-2012. II. kötet Pécs, PTE "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola 187-200., 2013 | Erdei Gábor - Kozma Tamás - Teperics Károly - Tőzsér Zoltán: Az élethosszig tartó tanulás mérése: a tanuló régió vizsgálatának lehetőségei, Kozma Tamás - Perjés István ed. Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány 2011. Bp., MTA Pedagógia Bizottság - ELTE Eötvös Kiadó, 189-210. p., 2012 | Juhász Erika: Quality of the personal learning of the adults in Hungary., In: Viola Tamásová et al. (eds.): Quality in the Context of Adult Education and Lifelong Education. Slovakia, Dubnica Institute of Technology in Dubnica nad Váhom, 34-43., 2013 | Engler, Ágnes: Career Path and Private Life in the Context of Lifelong Learning, Gergely Angyalosi-Ákos Münnich-Gabriella Pusztai (eds.): Interdisciplinary Research in Humanities. Nitra, Constantine the Phiosopher University in Nitra, 119-133., 2013 | Engler Ágnes: Gyermekkel abszolválva. Családos hallgatók tanulmányi életpályája., Puskás-Vajda Zsuzsa-Bán Judit-Lisznyai Sándor: Kapcsolataink (védő)hálójában. Budapest, Felsőoktatási Tanácsadó Egyesület, 41-53., 2013 | Engler Ágnes: Az élethosszig tartó tanulás gender szempontú megközelítése, Iskolakultúra 21. évf. 2013/2. 3-12., 2013 | Engler Ágnes: Felnőttek a felsőoktatás világában, Felnőttképzési Szemle VII. évf. 1. szám 2013. nyár 35-46., 2013 | Engler Ágnes: Tanulási döntések és tanulási motívumok regionális vizsgálatok alapján, Educatio 2013/1. 22. évf. 81-89., 2013 | Bocsi Veronika – Szabó Diána: Examination of students’ labour market attitudes reflected in a regional study, Angyalosi G., Münnich Á. & Pusztai G. (eds): Interdisciplinary Research in Humanities. Constantine the Philosopher University in Nitra, 195-210. p., 2013 | Kenyeres Attila – Szabó József: A helyi televíziók szerepe az információszerzésben és az informális tanulásban, Felnőttképzési Szemle. VII. évf. I. szám, 5-16. p., 2013 | Somodi Imre: Az értelmezés kötelezettsége: egy bentlakásos iskola helye a lokális társadalomban és annak emlékezetében – a pécsi Pius Internátus, Iskola a társadalmi térben és időben, II. kötet, PTE, 143-152, 2013 | Benke Magdolna: A tanuló régiók, a tanuló közösségek és a szakképzés, Szakképzési Szemle XXIX. évf. 2013. 3. pp. 5-21., 2013 | Teperics Károly: A Debreceni Egyetem területi kapcsolatai, M. Császár Zs. (szerk.): A felsőoktatás területi dimenziói, avagy oktatásföldrajzi vizsgálatok a hazai és a nemzetközi térben, PTE, ISBN: 978-963-642-509-8, 2013 |
|
|
|
|
|
|
Back »
|
|
|