|
Reform Pedagogy and Life Reform - Trends of Reception and Processes of Institutionalisation
|
Help
Print
|
Here you can view and search the projects funded by NKFI since 2004
Back »
|
|
Details of project |
|
|
Identifier |
111833 |
Type |
K |
Principal investigator |
Németh, András |
Title in Hungarian |
Reformpedagógia és életreform - recepciós tendenciák, intézményesülési folyamatok |
Title in English |
Reform Pedagogy and Life Reform - Trends of Reception and Processes of Institutionalisation |
Keywords in Hungarian |
reformpedagógia, pedagógiai reformok, életreform |
Keywords in English |
progressiv education, pedagogical reforms, life-reform |
Discipline |
Education (Council of Humanities and Social Sciences) | 100 % | Ortelius classification: Educational sciences |
|
Panel |
Social Sciences Committee Chairs |
Department or equivalent |
Institute of Education (Eötvös Loránd University) |
Participants |
Boreczky, Elemérné Czabaji Horváth, Attila Fenyves, Márk Kempf, Katalin Mikonya, György Mizerák, Katalin Pethő, Villő Pirka, Veronika Pukánszky, Béla Szabó, Zoltán András Szarka, Emese Tímárné dr. Szabó, Júlia Vincze, Beatrix
|
Starting date |
2015-01-01 |
Closing date |
2019-12-31 |
Funding (in million HUF) |
17.151 |
FTE (full time equivalent) |
14.23 |
state |
closed project |
Summary in Hungarian A kutatás összefoglalója, célkitűzései szakemberek számára Itt írja le a kutatás fő célkitűzéseit a témában jártas szakember számára. A tervezett új kutatás a korábbi OTKA kutatások eredményeire alapozva az életreform mozgalmak és a reformpedagógia kapcsolatát vizsgálja. Célja, hogy feltárja az 1930-1940-es években a magyar társadalmi, illetve szűkebb értelemben vett pedagógiai intézményesülési folyamatok újabb mintázatait, illetve korábbi elemeinek továbbélését, azok metamorfózisát, továbbá a pedagógiai reformfolyamatok alakulására gyakorolt hatását. Ennek megvalósítása során az életreform közép-európai recepciójának kritikai nézőpontú komparatisztikai elemzésével kerül sor a korszak életreform gyökerű társadalmi kapcsolatai átrendeződésének, illetve pedagógiai reformjainak és a magyar társadalomban is teret nyerő különböző orientációjú, életreform ideológiák szélsőséges megnyilvánulásainak differenciált elemzésére is. A kutatás hat altémára tagolódik: 1. Életreform gyökerű közösségek és egyesületek és sajtóorgánumaik és azok pedagógiai recepciója 2. Életreform ihletettségű tánc és mozdulatművészet intézményesülése és közönségének alakulása 3. Az ének és a zene reformja, Kodály Zoltán korabeli munkássága és a személye köré szerveződő zenei mozgalmak, 4. A népi mozgalmak és pedagógiai reformok intézményesülése a harmincas-negyvenes években, Németh László munkássága és a személye köré szerveződő pedagógiai ihletettségű népi tehetségmentő törekvések 5. Az életreform gyökerű játék- és gyermekkultúra intézményesülése a harmincas években 6. A néptanítók és a középiskolai tanárok szerepe az új életforma elemek és a reformpedagógia eszméinek elterjesztésében, az életreform elemeinek megjelenése a korszak releváns folyóirataiban, iskolai gyakorlatában.
Mi a kutatás alapkérdése? Ebben a részben írja le röviden, hogy mi a kutatás segítségével megválaszolni kívánt probléma, mi a kutatás kiinduló hipotézise, milyen kérdéseket válaszolnak meg a kísérletek. A kutatás kiinduló tézise: Az 1930-as években új szakasz kezdődött az életreform mozgalmak hazai „emancipációjában”: a) azok mentalitáselemei mind szélesebb társadalmi közegekben elfogadottá váltak, b) főbb diskurzusai a pedagógiai gondolkodás és gyakorlatba, c) népies retorikája a kruzusideológiába integrálódtak.
Az erre épülő kutatási kérdések: 1. Melyek voltak a harmincas évek hazai életreform gyökerű közösségei és egyesületei kommunikációs és sajtóorgánumainak főbb diskurzusai, azok életmódváltással (pl. alkoholizmus, testápolás, reformétkezés) kapcsolatos, pedagógiai recepciójukban továbbá a korszak új vallásos törekvéseiben is megjelenő főbb mentalitáselemei? 2. Mik voltak az életreform ihletettségű táncmozgalmak (mozdulatművészet, néptáncmozgalom) a korszak mentalitásváltását és pedagógiai gyakorlatát befolyásoló jellegzetes vonásai? 3. Mik voltak a Kodály Zoltán személye köré szerveződő zenei mozgalmak reformtörekvéseinek a korszak mentalitásváltását és pedagógiai gyakorlatát befolyásoló jellegzetes vonásai? 4. Mik voltak a Németh László munkássága és a személye köré szerveződő pedagógiai ihletettségű népi tehetségmentő törekvések a korszak mentalitásváltását és pedagógiai gyakorlatát befolyásoló jellegzetes vonásai? 5. Mik voltak az életreform gyökerű játék- és gyermekkultúra intézményesülésének a korszak gyermekfelfogásának változásait is befolyásoló főbb elemei? 6. Miként jelentek meg az életreform hatások a különböző pedagógus szakmai csoportok mentalitásában, a vizsgált korszak magyar reformpedagógiai koncepcióiban, a releváns pedagógiai folyóirataiban, iskolai gyakorlatában?
Mi a kutatás jelentősége? Röviden írja le, milyen új perspektívát nyitnak az alapkutatásban az elért eredmények, milyen társadalmi hasznosíthatóságnak teremtik meg a tudományos alapját. Mutassa be, hogy a megpályázott kutatási területen lévő hazai és a nemzetközi versenytársaihoz képest melyek az egyediségei és erősségei a pályázatának! Innovatív tudományos eredmények: a) a pedagógiai reformoknak a társadalmi modernizáció sajátos közép-európai formáinak kibontakozása során betöltött sajátos szerepének és ennek részeként az életreform mozgalom sokszínű mozaikképének mind teljesebb megalkotása b) az eddig még nem vizsgált időszakban, az harmincas években kibontakozó különböző magyar pedagógiai irányzatok és reformok eddig jórészt ismeretlen életreform gyökereinek, főbb intézményesülési folyamatainak mikro- és makroszintű összetevőinek további feltárása. c) Reményeink szerint kutatásaink lehetővé teszik a korszak meglehetősen ambivalens fejlődési folyamatainak a jelenleginél árnyaltabb bemutatását, a modernizációs és a különböző modernizáció ellenes kritikai mozgalmak sajátos vegyülését és kiszolgáltatottságát, illetve közvetlen és látens kapcsolódását a különböző totális ideológiákhoz. Gyakorlati eredmények, hasznosíthatóság: a) A különböző rendezvények és az újabb publikációk által kommunikált új kutatási eredmények jelentős mértékben hozzájárultak a 20. század első felének, ezen belül a reformpedagógia és a különböző pedagógiai reformok, illetve társadalmi reformmozgalmak differenciáltabb értékeléséhez. b) A kutatás interdiszciplináris jellegéből adódóan annak eredményei nem csupán a szűkebb értelemben vett pedagógia- illetve művelődéstörténet, hanem más rokon diszciplínák kutatásainak megalapozásában is felhasználhatók lesznek. c) Azok a különböző tudománynépszerűsítő rendezvények útján eljuthatnak a téma iránt érdeklődő laikus közönséghez is. d) Az újabb kutatási eredmények felhasználásra kerülhetnek a kutatáshoz kapcsolódó doktorandusz hallgatók, továbbá BA és MA szakos hallgatók számára az új szakmai ismeretek és kutatási tapasztalatok megszerzésének lehetőségét. e) Azok hozzájárulhatnak a Pedagógiai és Pszichológiai Kar képzéseinek (pedagógia BA, neveléstudományi MA, Neveléstudományi Doktori Iskola Pedagógiatörténeti program) tartalmi fejlesztéséhez.
A kutatás összefoglalója, célkitűzései laikusok számára Ebben a fejezetben írja le a kutatás fő célkitűzéseit alapműveltséggel rendelkező laikusok számára. Ez az összefoglaló a döntéshozók, a média, illetve az érdeklődők tájékoztatása szempontjából különösen fontos az NKFI Hivatal számára. Napjaink számos egészségesnek, természetesnek tartott, jó közérzetet biztosító megnyilvánulása, mint például a test szabad mozgását nem akadályozó funkcionális, sportos öltözet és cipőviselet, a vegetáriánus étkezés, a biogazdálkodás és a reformkonyha, a természetgyógyászat, a különböző keleti vallások és küzdősportok, az ezotéria iránti vonzalom, a kertvárosi és zöld lakókörnyezet kialakítására, továbbá az egyenrangú kapcsolatokra törekvő közösségi élet, a gyermeki környezet gyökeres változásai, a gyermekközpontú iskola térhódítása, összességében a mai városi kultúra és életmód szinte minden reformtörekvése visszavezethető a 20. század elején kibontakozó mozgalomra, az ún. életreformra, amely kiterjedt a társadalmi élet további területeire, a gazdasági életre, a nevelésre, a művészetekre és a vallásra is. A kutatás ennek a sokszínű mozgalomnak újabb, az 1930-as évektől kibontakozó, a korabeli pedagógiai reformokat is jelentős mértékben befolyásoló hazai fejlődési folyamatait vizsgálja.
| Summary Summary of the research and its aims for experts Describe the major aims of the research for experts. Based on previous findings, the new research has been planned to reconstruct the more refined patterns and inter-relationships of Hungarian society. It attempts to deepen earlier findings by exploring new patterns of institutionalization of life reform movements in Hungarian society, more specifically in education, and the survival or metamorphosis of earlier forms and their impact on educational processes. By critically examining the Central European reception of life reform from a comparative perspective, a differentiated analysis of social and educational reform processes rooted in life reform movements, including the differentiated analysis of extreme political consequences of life reform movements in Hungarian society (race- theory, racism, antisemitism) becomes possible. The research consists of six sub-projects: 1.The institutionalization of communities rooted in life reform in Hungary in the 1930s, the main elements of their activity, their forms of communication and their spiritual practice, 2. The institutionalization of cultural movements of dance, the art of movement and dance pedagogy - rooted in life reform - in the 1930-40s, 3. Movements of music pedagogy organized around the work and personality of Zoltán Kodály, 4. Pedagogical efforts to save talents among the rural population of Hungary organized around the work and personality of László Németh, 5. The institutionalization of the culture of games and toys - rooted in life reform- in the 1930s. 6. Processes of institutionalization of various elements of life reform and reform pedagogy and their representation in relevant journals and school practice in the inter-war period.
What is the major research question? Describe here briefly the problem to be solved by the research, the starting hypothesis, and the questions addressed by the experiments. The basic assumption: In the 1930, the „emancipation” of life reform movements reached a new stage in Hungary; (a) their elements related to mentality were accepted by more and more social groups; (b) their major discourses were integrated into pedagogical thinking and praxis; and (c) their rhetorics were integrated into the ideology of the dominant political force. The research seeks to find answers to the following questions: 1. What kind of communities rooted in life reform existed in Hungary in the 1930s, what were the themes of the discourses in their press and the media, and which elements of life reform related to mentality and change of the way of life found their way into education and into the new religious trends? 2. What were the characteristics of dance movements inspired by life reform (the art of movement, folk dance), which influenced the change of mentality and educational practice? 3. What were the characteristic features of the reforms aimed at by musical movements emerging around the personality of Zoltán Kodály, which influenced the change of mentality and educational practice? 4. What were the characteristics of movements aimed at saving the talents among the popular masses of the rural countryside emerging around the work and personality of László Németh, which influenced the change of mentality and educational practice? 5. What were the main elements of the institutionalization of children’s culture and the culture of games and toys rooted in life reform? 6. What kind of influences did life reform have on the mentality of various groups of teachers, on the concept of reform pedagogy in Hungary, on related educational media and school practice?
What is the significance of the research? Describe the new perspectives opened by the results achieved, including the scientific basics of potential societal applications. Please describe the unique strengths of your proposal in comparison to your domestic and international competitors in the given field. Innovative scientific results: a) the reconstruction of the role of pedagogical reforms in the development of the characteristically Central-European forms of modernization of society and the complex mosaic of life reform movements within this process; b) further exploration of the roots in life reform of various pedagogical schools and reforms in Hungary in the 1930s, - a period not yet studied; and the micro- and macro-constituents of their institutionalization. c) the description of the rather ambivalent processes of development of the period from many aspects, by showing the characteristic mixing of various critical movements of modernization and anti-modernization often abused and at the mercy of more drastic political choices between various totalitarian ideologies. Practical results and their application: a) The new research results to be made public at various meetings and in new publications will greatly contribute to a more differentiated assessment of reform pedagogy and various educational and social reforms and to the overall picture of the history of the first part of the 20th century. b) Due to its interdisciplinary nature, the results will not only be useful in the narrower fields of history of education and culture but in other related fields, as well. c) The results can reach the public at programs for the popularization of science. d) The new results can be used by doctural students participating in the research, and provide an opportunity for BA and MA students to gain new knowledge and research experience. e) They can contribute to the development of the curriculum of various courses of the Faculty of Education and Psychology of ELTE (BA in Pedagogy, MA in Educational Science, the program of educational history of the Doctoral School of Educational Sciences).
Summary and aims of the research for the public Describe here the major aims of the research for an audience with average background information. This summary is especially important for NRDI Office in order to inform decision-makers, media, and others. Many of our present-day practices that are considered to be healthy and natural and contribute to our well-being (such as casual and comfortable outwear, vegeterian and reform kitchen, alternative medicine, the attraction to esoterics and oriental philosophies, suburban life and new communities, or the changes effecting the image of childhood and childrens’ environment together with the spread of child-centered schools), that is almost all efforts to reform urban culture and way of life can be traced back to the so called life-reform movement at the turn of the 20th century. Life reform had a great impact both on social life and social relations, economy, education, arts and even had an influence on religions. Our aim is to research how this multi-faceted movement took place and permeated Hungarian society, economy and education between the 1930s and 1940s.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
List of publications |
|
|
Fenyves Márk, Mizerák Katalin: A német kifejező tánc a komplex előadóművészet és a tudomány szolgálatában., Kempf Katalin, Németh András, Vincze Beatrix (szerk.):: REFORMPEDAGÓGIA ÉS ÉLETREFORM – ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEK, ÚJ KUTATÁSI EREDMÉNYEK. Budapest: Gondolat Kiadó, 18., 2017 | Pethő Villő, Fenyves Márk:: Művészet és közösség – egy eszmény megvalósulása. Bárdos Lajos és Dienes Valéria közös alkotásai, Kempf Katalin, Németh András, Vincze Beatrix (szerk.):: REFORMPEDAGÓGIA ÉS ÉLETREFORM – ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEK, ÚJ KUTATÁSI EREDMÉNYEK. Budapest: Gondolat Kiadó, 20., 2017 | Sófalvi Emese: „A mi dalaink-mozgalom” kibontakozása az erdélyi ifjúsági sajtó tükrében (1923–1947)., Kempf Katalin, Németh András, Vincze Beatrix (szerk.):: REFORMPEDAGÓGIA ÉS ÉLETREFORM – ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEK, ÚJ KUTATÁSI EREDMÉNYEK. Budapest: Gondolat Kiadó, 17-18., 2017 | Pirka Veronika: Pedagógiai és életreformelemek A Jövő Útjain című pedagógiai folyóiratban, az 1930-as években, Kempf Katalin, Németh András, Vincze Beatrix (szerk.):: REFORMPEDAGÓGIA ÉS ÉLETREFORM – ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEK, ÚJ KUTATÁSI EREDMÉNYEK., 2017 | Földesi Renáta: Pető András és a Heilkunst., Kempf Katalin, Németh András, Vincze Beatrix (szerk.):: REFORMPEDAGÓGIA ÉS ÉLETREFORM – ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEK, ÚJ KUTATÁSI EREDMÉNYEK. Gondolat Kiadó, Budapest, 19-20., 2017 | Németh András és munkatársai: Rejtett történetek - az életreform mozgalmak és a művészetek., Műcsarnok Kiállítás 2018 október 6 - 2019 január 20., 2018 | Németh András - Skiera Ehrenhard: Rejtett történetek - az életreform mozgalmak és a művészetek., Műcsarnok, Budapest., 2018 | Németh András - Skiera Ehrenhard: Az életreform múltja és jelene., In: Németh A. -Skiera E. (szerk): Rejtett történetek. Műcssarnok, Budapest, 19-70, 2018 | Boreczky Ágnes: Egy eltűnt világ nyomában., In: Németh A. -Skiera E. (szerk.). Rejtett történetek. Műcsarnok, Budapest, 71-86., 2018 | Németh András - Skiera Ehrenhard: Életreform kislexikon, In: Németh A. - Skiera E. (szerk.): Rejtett történetek. Műcsarnok, Budapest, 173-236., 2018 | Németh András: Rejtett történetek - életreform törekvések és a művészetek., Magyar Művészet, Vi. 3. sz. 58-67., 2018 | Boreczky Ágnes - Vincze Beatrix: Reformpedagógia és életreform - recepciós tendenciák, intézményesülési folyamatok., Gondolat Kiadó, Budapest., 2018 | Németh András - Skiera Ehrenhard: Konzepte der Natur und Natürlichkeit im Diskurs um die Erneuerung des Lebes und Erziehung Symposium 1-3: Spezifische Konzepte in der Reformpädagogik, In: International, Standing Conference on the History of Education (ISCHE) - International Standing Conference on the History of Education (ISCHE) 40 Education and nature, 2018 | Németh András, Nagy Andrea: Life Reform and Reform Pedagogy in Hungary, SODOBNA PEDAGOGIKA: JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL STUDIES 70 (136): (1) pp. 192-205., 2019 | Németh András, Pukánszky Béla: Life reform efforts in the Austro-Hungarian monarchy and their impact on Hungarian cultural and pedagogical reforms, PAEDAGOGICA HISTORICA 2019: pp. 1-18., 2019 | Hervé Doucet, Reinhard Farkas, Alan Nothnagle, Burkhard Pohl, Renate Wiggershaus, Kaat Wils, Balogh Brigitta, Németh András, Ehrenhard Skiera: Az életreform európai és amerikai formái, Műcsarnok, 2018 | Németh András: Lebensreform und Reformpädagogik in Ungarn., In: Magdalena, Sustová (szerk.) New Education and New School in New Europe, Národni pedagogické muzeum a knihovna J.A. Komenského (2018) pp. 7-7., 2018 | Németh András: Rejtett történetek - életreform-törekvések és a művészetek., MAGYAR MŰVÉSZET: A MAGYAR MŰVÉSZETI AKADÉMIA ELMÉLETI FOLYÓIRATA 6: (3) pp. 58-67., 2018 | Németh András: Az egészséges, természetközeli nevelés életreform-gyökerei, In: II. Oktatás Határhelyzetben Konferencia: Programfüzet, tartalmi összefoglalók, Partiumi Keresztény Egyetem (2018) pp. 7-8., 2018 | Németh András: "Karalábé" apostolok, művészpróféták, , táncos papnők - Fejezetek az életreform és a modern táncművészet "titkos" kapcsolatából., In: Bolvári, Takács Gábor; Németh, András; Perger, Gábor (szerk.) Táncművészet és intellektualitás, Magyar Táncművészeti Egyetem (2018) pp. 13-22., 2018 | Németh András, Ehrenhard Skiera, Vincze Beatrix, Balogh Brigitta: Rejtett történetek, Műcsarnok, 2018 | Németh András, Nagy Andrea: Gyógyulás és gyógyítás, In: Boreczky, Ágnes; Vincze, Beatrix (szerk.) Reformpedagógia és életreform - recepciós tendenciák, intézményesülési folyamatok., Gondolat Kiadó (2018) pp. 65-80., 2018 | Németh András, Skiera Ehrenhard: Az életreform múltja és jelene. Elvágyódás az érzelmi ridegség elidegenedett világából., In: Németh, András; Skiera, Ehrenhard (szerk.) Rejtett történetek, Műcsarnok (2018) pp. 19-70., 2018 | Németh András, Skiera Ehrenhard: Konzepte der Natur und Natürlichkeit im Diskurs um die Erneuerung des Lebes und Erziehung Symposium 1/1., In: Education and Nature, International Standing Conference on the History of Education (ISCHE) (2018) pp. 221-221., 2018 | Németh András, Skiera Ehrenhard: Konzepte der Natur und Natürlichkeit im Diskurs um die Erneuerung des Lebes und Erziehung Symposium 1/2., In: Education and Nature, International Standing Conference on the History of Education (ISCHE) (2018) pp. 360-360., 2018 | Németh András, Skiera Ehrenhard: Konzepte der Natur und Natürlichkeit im Diskurs um die Erneuerung des Lebes und Erziehung Symposium 1/3, In: Education and Nature, International Standing Conference on the History of Education (ISCHE) (2018) pp. 416-416., 2018 | Németh András, Skiera Ehrenhard: Rejtett történetek, Műcsarnok, 2018 | Németh András, Skiera Ehrenhard: Életreform kislexikon., In: Németh, András; Skiera, Ehrenhard (szerk.) Rejtett történetek, Műcsarnok (2018) pp. 173-237., 2018 | Balogh Janka, Németh András: Fejezetek az életreform „titkos” történetéből – Gusto Gräser és a tánc., In: Kempf, Katalin; Vincze, Beatrix; Németh, András (szerk.) REFORMPEDAGÓGIA ÉS ÉLETREFORM – ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEK, ÚJ KUTATÁSI EREDMÉNYEK., Gondolat Kiadó (2017) pp. 17-18., 2017 | Boreczky Ágnes, Balogh Brigitta, Balogh Janka, Fenyves Márk, Mizerák Katalin, Németh András: Modernity, emancipation and new profession: the art of movement., In: Bolvári-Takács, Gábor; Németh, András; Perger, Gábor (szerk.) Nemzetközi Tánctudományi Konferencia : Táncmûvészet és intellektualitás. Program és absztraktok:, Magyar Táncművészeti Egyetem (2017) pp. 49-56., 2017 | Kempf Katalin, Vincze Beatrix, Németh András: REFORMPEDAGÓGIA ÉS ÉLETREFORM – ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEK, ÚJ KUTATÁSI EREDMÉNYEK., Gondolat Kiadó, 2017 | Nagy Andrea, Németh András: Az osztrák-német életreform-törekvések magyar recepciója a szentendrei Bubán-kolónia és az Életreform című folyóirat példája alapján, In: Németh, András; Vincze, Beatrix (szerk.) Továbbélő utópiák – magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások, Gondolat Kiadó (2017) pp. 9-34., 2017 | Németh András: Életreform kommunák és a reformpedagógia közösségi nevelési elveinek forrásai és 19. századi előzményei., In: Németh, András; Pukánszky, Béla (szerk.) Gyermekek, iskolák, tanárok - egykoron és ma., ELTE Eötvös Kiadó (2017) pp. 80-100., 2017 | Németh András: "Turnip" Apostles, Artist Prophets, Dancing Pristerness, In: Bolvári-Takács, Gábor; Németh, András; Perger, Gábor (szerk.) Nemzetközi Tánctudományi Konferencia : Táncmûvészet és intellektualitás. Program és absztraktok:, Magyar Táncművészeti Egyetem (2017) pp. 9-10., 2017 | Németh András: Inflációs szentek, mezítlábas próféták, In: Balogh, Brigitta; Fenyves, Márk (szerk.) MOZDULAT - MŰVÉSZET - ZENE - PEDAGÓGIA KONFERENCIA, (2017) pp. 5-6., 2017 | Németh András: Életreform-törekvések az Osztrák - Magyar Monarchiában és hatásuk a korabeli művészeti, művelődési és pedagógiai reformokra, In: Sármány-Parsons, Ilona; Szegő, György (szerk.) Az Osztrák-Magyar Monarchia mint művészeti színtér, II. kötet: A festészet párhuzamos narratívái, Műcsarnok (2017) pp. 54-93., 2017 | Andrea Nagy András Németh: Life Reform Commune Movements in Hungary, In: Szücs-Rusznak, Karolina (szerk.) Hungarian workshops - International relations = Hazai műhelyek- nemzetközi kapcsolatok, University of Pécs (2016) pp. 9-10., 2016 | Németh András: Életreform - mozdulatművészet - reformpedagógia, In: Munkácsy, Gyula (szerk.) A "gondolat testvérévé emelt mozdulat" Dienes Valéria mozdulatművészete és a reformpedagógia, OPKM; OFI (2015) pp. 3-3., 2015 | Katalin, Kempf ; Beatrix, Vincze: Fairytale world, ornament, reform art lessons - "practical prophecy" by the Hungarian artist, Anna Lesznai, In: Grosso, Correia Luís; Poças, Sara (szerk.) ISCHE 41 – Spaces and Places of Education – Book of Abstracts. Porto, Portugália. p. 305 Paper: 37906, 2019 | Vincze Beatrix: Schools in the countryside/in suburbs: Wekerle Garden City near Budapest., In: Grosso, Correia Luís; Poças, Sara (szerk.) ISCHE 41 – Spaces and Places of Education – Book of Abstracts. Porto, Portugália. p. 443, 2019 | Kempf, Katalin; Vincze, Beatrix ; Németh, András (szerk.): Hidden Stories/Verborgene Geschichten/Rejtett történetek, Budapest, Magyarország : Eötvös Lóránd Tudományegyetem (2019) , 60 p. ISBN: 9789636939199, 2019 | Borst, Eva ; Vincze, Beatrix (Fordító): Seholország. Észrvételek az utópikus gondolkodókhoz, In: Boreczky, Ágnes; Vincze, Beatrix (szerk.) Reformpedagógia és életreform – recepciós tendenciák, intézményesülési folyamatok. Gondolat Kiadó, Budapest, 21-27., 2018 | Arnold, Klaus-Peter ; Vincze, Beatrix (Fordító): Életreform Drezda-Hellerauban., In: Németh, András; Skiera, Ehrenhard (szerk.) Rejtett történetek : az életreform mozgalmak és a művészetek. Budapest: Műcsarnok, pp. 129-135., 2018 | Buchholz, Kai ; Vincze, Beatrix (Fordító): Az életreform fogalmi motívumai., In: Németh, András; Skiera, Ehrenhard (szerk.) Rejtett történetek : az életreform mozgalmak és a művészetek. Budapest: Műcsarnok, pp. 99-117., 2018 | Hopfner, Johanna ; Vincze, Beatrix (Fordító): Pedagógiai utópia. Elemző betekintés egy tudomány affirmatív jellegébe., In: Boreczky, Ágnes; Vincze, Beatrix (szerk.) Reformpedagógia és életreform – recepciós tendenciák, intézményesülési folyamatok. Budapest: Gondolat Kiadó, pp. 11-20., 2018 | Krabbe, Wolfgang ; Vincze, Beatrix (Fordító): Az életreform mozgalom., In: Boreczky, Ágnes; Vincze, Beatrix (szerk.) Reformpedagógia és életreform – recepciós tendenciák, intézményesülési folyamatok. Budapest: Gondolat Kiadó, pp. 87-89., 2018 | Stöckl, Claudia ; Vincze, Beatrix (Fordító): A művészet és az élet egyesítése. Nők az iparművészetben., In: Boreczky, Ágnes; Vincze, Beatrix (szerk.) Reformpedagógia és életreform – recepciós tendenciák, intézményesülési folyamatok. Budapest: Gondolat Kiadó, pp. 28-47., 2018 | Trattner, Agnes ; Vincze, Beatrix (Fordító): Ifjúsági mozgalom és kultúra., In: Boreczky, Ágnes; Vincze, Beatrix (szerk.) Reformpedagógia és életreform – recepciós tendenciák, intézményesülési folyamatok. Budapest: Gondolat Kiadó, pp. 48-62., 2018 | Vincze Beatrix: Iskolareformok és életreform. Nevelésügyi kérdések a két világháború közötti nem pedagógiai sajtóban., In: Boreczky, Ágnes; Vincze, Beatrix (szerk.) Reformpedagógia és életreform – recepciós tendenciák, intézményesülési folyamatok. Budapest: Gondolat Kiadó, pp. 250-274., 2018 | Vincze Beatrix: Új kutatási irányzatok a 20. századi reformpedagógiai mozgalom helyéről és szerepéről a német nyelvű szakirodalom tükrében., In: Fehérvári, Anikó (szerk.) A Borsszem Jankótól Bolognáig. : Neveléstudományi tanulmányok. Budapest: ELTE PPK - L'Harmattan Kiadó, pp. 33-44., 2018 | Vincze Beatrix: Eine weiterlebende erzieherische Utopie von einem ungarischen Lebensreformer:wertorientierte pädagogische Vorschläge von László Németh, In: Jean-Francois, Goubet; Rainer, Bolle (szerk.) Herbart als Universitätslehrer. Jena: Garamond Verlag, (2018) pp. 179-192., 2018 | Vincze Beatrix: Das Dorf als rettende Gegenwelt – Utopische Konzepte in der ungarischen Literatur der Zwischenkriegszeit, In: Education and Nature : Book of Abstracts. International Standing Conference on the History of Education (ISCHE), (2018) pp. 221., 2018 | Vincze Beatrix: Ganzheitliche Entwicklung durch Naturerfahrung – neue Akzente in der ungarischen Pädagogik zwischen den beiden Weltkriegen, In: Education and Nature : Book of Abstracts. International Standing Conference on the History of Education (ISCHE), (2018) pp. 27-28., 2018 | Vincze Beatrix: Gartenschule und Garten-Ungarn“ als Alternative der Neuen Erziehung in der Zwischenkriegszeit, In: Magdalena, Sustová (szerk.) New Education and New School in New Europe, Národni pedagogické muzeum a knihovna J.A. Komenského (2018) pp. 7-7.,, 2018 | Vincze Beatrix: Rejtett tudásformák a pedagógiai és az életreform törekvések gyakorlatában., In: Fehérvári, Anikó et al. (szerk.) Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések : Absztrakt kötet : XVIII. ONK, Budapest, pp.133., 2018 | Vincze Beatrix: A tolsztojánus eszmék hatása a magyarországi életreform törekvésekre, In: Fehérvári, Anikó et al. (szerk.) Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések : Absztrakt kötet : XVIII. ONK, Budapest, pp.404., 2018 | Zaunschirn, Thomas ; Vincze, Beatrix (Fordító): Bécstől Darmstadtig., In: Németh, András; Skiera, Ehrenhard (szerk.) Rejtett történetek : az életreform mozgalmak és a művészetek. Budapest: Műcsarnok, pp. 107-117., 2018 | Vincze Beatrix: A földi édenhez vezető „harmadik utas” elméleti és gyakorlati modellek a két világháború közötti Magyarországon, In: Németh, András; Vincze, Beatrix (szerk.) Továbbélő utópiák – magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások. Budapest: Gondolat Kiadó, pp. 35-57., 2017 | Vincze Beatrix: A kertmotívum Németh László pedagógiai és életreform koncepciójában., In: Németh, András; Pukánszky, Béla (szerk.) Gyermekek, tanárok, iskolák – egykoron és ma. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, p. 189-196., 2017 | Pethő Villő: A magyar iskolai énekoktatás helyzete az 1930-as és 1940-es években., In: Varga, Aranka et al. (szerk.) Neveléstudomány – Horizontok és dialógusok. Absztraktkötet. : XIX. ONK. 2019. november 7-9. PTE, Pécs, pp. 509., 2019 | Pethő Villő: Music, comunity and life reform/ Musik, Gemeinschaft and Lebensreform., In: Kempf, Katalin; Vincze, Beatrix; Németh, András (szerk.) Hidden Stories/Verborgene Geschichten/Rejtett történetek. Budapest: Eötvös Lóránd Tudományegyetem, pp. 27-28., 2019 | Pethő Villő - Fenyves Márk: Returning to the “clear source“. Visualisation of the elements of archaic cultures and Christian habits in the early 20th century Hungarian art of movement, In: Education and Nature : Book of Abstracts. International Standing Conference on the History of Education (ISCHE), Berlin, pp. 359-360., 2018 | Pethő Villő - Fenyves Márk: Zene - és táncpedagógiai utópiák., In: Kerülő, Judit et al. (szerk.) XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia : Program és absztrakt kötet. Nyíregyháza, pp. 217., 2017 | Fenyves, Márk ; Pethő, Villő: Dienes Valéria és Bárdos Lajos misztériumjátékai: Orkesztika és kórusmozgalom, hatások, intézményesülési lehetőségek, In: Németh, András; Vincze, Beatrix (szerk.) Továbbélő utópiák – magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások. Budapest: Gondolat Kiadó, pp. 81-121., 2017 | Tészabó Júlia: Fiatal nők az iparművészetben és a dilettantizmus problémája Magyarországon, a 20. század első felében, In: Németh, András*; Vincze, Beatrix (szerk.) Továbbélő utópiák - magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások. Budapest: Gondolat Kiadó, pp. 160-189, 2017 | Boreczjy Ágnes: The Makers of Modern Dance in Europe and Hungary, In: Kempf, Katalin; Vincze, Beatrix ; Németh, András (szerk.): Hidden Stories/Verborgene Geschichten/Rejtett történetek, Budapest, : Eötvös Lóránd Tudományegyetem, pp. 12, 2019 | Boreczky, Ágnes ; Fenyves, Márk: Az Orkesztika Iskola megszületése és az első évek., In: Baska, Gabrella; Hegedűs, Judit (szerk.) Égi iskolák, földi műhelyek. Budapest : ELTE PPK, pp. 206-220., 2015 | Hervé, Doucet ; Reinhard, Farkas ; Alan, Nothnagle ; Burkhard, Pohl ; Renate, Wiggershaus ; Kaat, Wils ; Balogh, Brigitta (Fordító): Az életreform európai és amerikai formái, In: Németh, András; Ehrenhard, Skiera (szerk.) Rejtett történetek : Az életreform-mozgalmak és a művészetek. Budapest: Műcsarnok, pp. 161-171., 2018 | Földesi, Renáta: Pető András életpályája: a konduktív pedagógiához vezető út (1911-1967), ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Megjelenés/Fokozatszerzés éve: 2019, 2019 | Földesi Renáta: Dr. András Pető and "Heilkunst"., In: Kempf, Katalin; Vincze, Beatrix; Németh, András (szerk.) Hidden Stories/Verborgene Geschichten/Rejtett történetek. Budapest: Eötvös Lóránd Tudományegyetem, pp. 47-49., 2018 | Földesi Renáta: Dr. András Pető and "Heilkunst", In: Kempf, Katalin; Vincze, Beatrix; Németh, András (szerk.) Hidden Stories/Verborgene Geschichten/Rejtett történetek. Budapest: Eötvös Lóránd Tudományegyetem, pp. 47-49., 2019 | Földesi, Renáta: Pető András és a Heilkunst, In: Boreczky, Ágnes; Vincze, Beatrix (szerk.) Reformpedagógia és életreform – recepciós tendenciák, intézményesülési folyamatok. Budapest: Gondolat Kiadó, pp. 81-109., 2018 | Komár, Lajos ; Földiné, Irtl Melinda: Indo-Tibetan Culture and Hungarian Life Reform, In: Kempf, Katalin; Vincze, Beatrix; Németh, András (szerk.) Hidden Stories/Verborgene Geschichten/Rejtett történetek. Budapest: Eötvös Lóránd Tudományegyetem, pp. 44-46., 2019 | Komár, Lajos ; Földiné, Irtl Melinda: The Endeavour of Hungarian Life reform and Theosophy, In: Kempf, Katalin; Vincze, Beatrix; Németh, András (szerk.) Hidden Stories/Verborgene Geschichten/Rejtett történetek. Budapest: Eötvös Lóránd Tudományegyetem, pp. 38-40., 2019 | Lajos, Komár: Inner spaces as places of education – Pedagogical perspectives on Buddhism, In: Grosso, Correia Luís; Poças, Sara (szerk.) ISCHE 41 – Spaces and Places of Education – Book of Abstracts. Porto, Portugália : International Standing Conference for th, 2019 | Földiné, Irtl Melinda ; Komár, Lajos: A jóga magyarországi története a második világháborúig, In: Boreczky, Ágnes; Vincze, Beatrix (szerk.) Reformpedagógia és életreform – recepciós tendenciák, intézményesülési folyamatok. Budapest: Gondolat Kiadó, pp. 158-176., 2018 | Melinda, Földiné ; Lajos, Komár: Appearence of Yoga and yogic way of life as a natural component of life reform and reform pedagogical movements, In: Education and Nature : Book of Abstracts. International Standing Conference on the History of Education (ISCHE), (2018) pp. 361-361., 2018 | Földiné, Irtl Melinda ; Komár, Lajos: Az indo-buddhista hatások a magyar irodalmi közéletben a 20. század első felében, In: Kempf, Katalin; Vincze, Beatrix; Németh, András (szerk.) REFORMPEDAGÓGIA ÉS ÉLETREFORM – ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEK, ÚJ KUTATÁSI EREDMÉNYEK. Budapest: Gondolat Kiadó, pp, 2017 | Földiné, Irtl Melinda ; Komár, Lajos: Az indo-tibeti hatások és a két világháború közötti magyar életreform, In: Németh, András; Vincze, Beatrix (szerk.) Továbbélő utópiák – magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások. Budapest: Gondolat Kiadó, pp. 190-208., 2017 | Balogh, Janka ; Németh, András: Nature as quasi teacher: the effect of space in the natural environment on the dancer’s mind, In: Education and Nature : Book of Abstracts. International Standing Conference on the History of Education (ISCHE), pp. 360-361., 2018 | Balogh, Janka ; Fenyves, Márk: A reformpedagógia gyermekképe Isadora Duncan és Raymond Duncan táncpedagógiájában, In: Fehérvári, Anikó et al. (szerk.) Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések : Absztrakt kötet : XVIII. ONK, Budapest, ELTE Pedagógiai és Pszichológia, 2018 | Pukánszky, Béla: Life reform and talent care in Tarhos: The failure of a promising Hungarian school experiment in the early 1950s, HISTORY OF EDUCATION AND CHILDREN’S LITERATURE XIV. : 2. pp. 749-761., 2019 | Szente, Dorina: Opening of spaces in the light of photos about women's leisure activities in Hungary between 1900-1940, In: Grosso, Correia Luís; Poças, Sara (szerk.) ISCHE 41 – Spaces and Places of Education – Book of Abstracts, Porto, pp. 474-474. Paper: 26628, 2019 | Szente, Dorina ; Garai, Imre: Nature oriented dancing movement and its political-social influence in Hungary in the 1930s and 1940s, In: Education and Nature : Book of Abstracts. International Standing Conference on the History of Education (ISCHE), (2018) pp. 117-118., 2018 | Szente, Dorina: A Gyöngyösbokréta mozgalom rituális világa.: A hagyomány őrzésének árnyoldalai, In: Németh, András; Vincze, Beatrix (szerk.) Továbbélő utópiák – magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások. Budapest: Gondolat Kiadó, pp. 141-159., 2017 | Németh András: International Reception and National Characteristics of Life Reform in Hungary, Kempf, Katalin; Vincze, Beatrix ; Németh, András (szerk.): Hidden Stories/Verborgene Geschichten/Rejtett történetek, Budapest: ELTE, pp. 12-13., 2019 | Skiera, Ehrenhard: The Meaning of Life through Life Reform – A Warming Community and Transcendence as Focal Points of the Longing Heart in Emotionally Cold Times, Kempf, Katalin; Vincze, Beatrix ; Németh, András (szerk.): Hidden Stories/Verborgene Geschichten/Rejtett történetek, Budapest, Magyarország : ELTE PPK, pp. 9-12., 2019 | Pukánszky Béla: Life Reform and Music Pedagogy - The Pedagogical System of Zoltán Kodály, In: Kempf, Katalin; Vincze, Beatrix; Németh, András (szerk.) Hidden Stories/Verborgene Geschichten/Rejtett történetek. Budapest: Eötvös Lóránd Tudományegyetem, pp. 26-27, 2019 | Tészabó Júlia: Life Reform Elements in Children’s Room Design, In: Kempf, Katalin; Vincze, Beatrix; Németh, András (szerk.) Hidden Stories/Verborgene Geschichten/Rejtett történetek. Budapest: Eötvös Lóránd Tudományegyetem, pp. 29-30, 2019 | Balogh Brigitta: Life Reform through Movement. The Pedagogy of Movement of Valéria Dienes as a Life Reform Method, In: Kempf, Katalin; Vincze, Beatrix; Németh, András (szerk.) Hidden Stories/Verborgene Geschichten/Rejtett történetek. Budapest: Eötvös Lóránd Tudományegyetem, pp 52-53., 2019 | Vincze Beatrix: Life Reform Efforts of the Rural Artist Communities and Garden Cities Founded in the Hope of an Economic and Healthy Life, Kempf, Katalin; Vincze, Beatrix ; Németh, András (szerk.): Hidden Stories/Verborgene Geschichten/Rejtett történetek, Budapest: ELTE, pp. 56-57., 2019 | Vincze Beatrix - Kempf Katalin - Németh András (eds): Hidden Stories - Life Reform Movements and the Art, Peter Lang Publisher, Berlin et al. ISBN 978 3 631 811 48 1 DOI: 10.3726/b1694, 2020 | Skiera, Ehrenhard: The Meaning of Life through Life Reform: Warm Community and Transcendence as the Focal Points of the Longing Heart in Emotionally Cold Times., Vincze, B - Kempf K. - Németh A. (eds): Hidden Stories - Life Reform Movements and the Art. Peter Lang, Berlin et al., pp. 15-28.- ISBN 978 3 631 811 48 1 DOI: 10.3726, 2020 | Németh András: Life Reform in Hungary and the Arts: International Reception and National Characteristics, In: Vincze, B - Kempf K. - Németh A. (eds): Hidden Stories - Life Reform Movements and the Art. Peter Lang, Berlin et al., pp. 29-50. DOI: 10.3726/b1694, 2020 | Boreczky, Ágnes: The Makers of Modern Dance in Europe and Hungary, In: Vincze, B - Kempf K. - Németh A. (eds): Hidden Stories - Life Reform Movements and the Art. Peter Lang, Berlin et al., pp. 103-120. DOI: 10.3726/b1694, 2020 | Hopfner, Johanna: Education and Utopias, In: Vincze, B - Kempf K. - Németh A. (eds): Hidden Stories - Life Reform Movements and the Art. Peter Lang, Berlin et al., pp. 121-130. DOI: 10.3726/b1694, 2020 | Trattner, Agnes: Turning towards Nature: The Rediscovery of the Body in the Context of the Youth Movement, In: Vincze, B - Kempf K. - Németh A. (eds): Hidden Stories - Life Reform Movements and the Art. Peter Lang, Berlin et al., pp. 103-120. DOI: 10.3726/b1694, 2020 | Tomáš Kasper: Eduard Štorch’s New School as an Example of a School Reform Experiment in Interwar Czechoslovakia, In: Vincze, B - Kempf K. - Németh A. (eds): Hidden Stories - Life Reform Movements and the Art. Peter Lang, Berlin et al., pp. 159-176. DOI: 10.3726/b1694, 2020 | Pukánszky Béla: Zoltán Kodály and the Life Reform Movement: Encountering New Intellectual Trends during the Turn of the Century, In: Vincze, B - Kempf K. - Németh A. (eds): Hidden Stories - Life Reform Movements and the Art. Peter Lang, Berlin et al., pp. 177-184. DOI: 10.3726/b1694, 2020 | Polyák Zsuzsanna - Pethő Villő: Hidden Stories in Choral Singing: The, In: Vincze, B - Kempf K. - Németh A. (eds): Hidden Stories - Life Reform Movements and the Art. Peter Lang, Berlin et al., pp. 185-200. DOI: 10.3726/b1694, 2020 | Tészabó Júlia: Life Reform Elements in Children’s Room Design, In: Vincze, B - Kempf K. - Németh A. (eds): Hidden Stories - Life Reform Movements and the Art. Peter Lang, Berlin et al., pp. 201-212. DOI: 10.3726/b1694, 2020 | Földiné, Irtl, Melinda - Komár, Lajos: Oriental Influences in the Endeavour of Hungarian Life Reform: Hindu, Buddhist, and Theosophical Aspects, In: Vincze, B - Kempf K. - Németh A. (eds): Hidden Stories - Life Reform Movements and the Art. Peter Lang, Berlin et al., pp. 235-254. DOI: 10.3726/b1694, 2020 | Földesi Renáta: The Occurrence of Natural Healing Procedures in András Pető’s Work, In: Vincze, B - Kempf K. - Németh A. (eds): Hidden Stories - Life Reform Movements and the Art. Peter Lang, Berlin et al., pp. 267-280. DOI: 10.3726/b1694, 2020 | Balogh Brigitta: Life Reform through Movement: Valéria Dienes’s Movement Pedagogy as a Life Reform Method, In: Vincze, B - Kempf K. - Németh A. (eds): Hidden Stories - Life Reform Movements and the Art. Peter Lang, Berlin et al., pp. 319-334. DOI: 10.3726/b1694, 2020 | Vincze Beatrix: Life Reform Efforts of Rural Communities, Artist Colonies and Garden Cities in the Perspective of an Economically Viable and Healthy Life in Hungary, In: Vincze, B - Kempf K. - Németh A. (eds): Hidden Stories - Life Reform Movements and the Art. Peter Lang, Berlin et al., pp. 351-364. DOI: 10.3726/b1694, 2020 | Vincze Beatrix - Kempf Katalin: Rejtett történetek, Gondolat Kiadó, Budapest (megjelenés alatt), 2020 | Vincze Beatrix: HARMADIKUTAS PEDAGÓGIAI ÉS ÉLETREFORM TÖREKVÉSEK. UTÓPIA VAGY VALÓSÁG: NÉMETH LÁSZLÓ KERT-MAGYARORSZÁGA?, Habilitációs dolgozat (kézírat) ELTE PPK, Budapest, 232 p., 2019 | Németh András: The Historical Educational Research in Hungary. His History and Actual Position., ESPACIO TIEMPO EDUC 3: (1) 85-110, 2016 | Németh András: A hazai életreform és reformpedagógia kutatások újabb eredményei., In: Kéri Katalin (szerk.) A neveléstudományi kutatások újabb történeti eredményei.. Konferencia helye, ideje: Pécs, Magyarország, 2015.10.08-2015.10.09. Pécs:, 2015 | Németh András: Életreform - mozdulatművészet - reformpedagógia, In: Munkácsy Gyula (szerk.) A "gondolat testvérévé emelt mozdulat" Dienes Valéria mozdulatművészete és a reformpedagógia. 8 p. Konferencia helye, ideje: Budap, 2015 | Vincze Beatrix: A reformpedagógia történetének új megközelítése a 21. század perspektívájából: A káosztól az egységen át a sokféleségig, In: Márhoffer N et al. (szerk.) Iskola a társadalmi térben és időben. Pécs: PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola, pp. 75-91., 2015 | Boreczky Ágnes, Fenyves Márk: Az Orkesztika Iskola megszületése és az első évek., In: Baska G., Hegedűs J. (szerk.) Égi iskolák, földi műhelyek. Budapest: ELTE PPK, 2015. pp. 206-220., 2015 | Vincze Beatrix: A reformpedagógia és életreform gondolatok a hazai pedagógiai sajtóban a két világháború közötti időszakban., XV. Országos Neveléstudományi Konferencia Program és Absztraktkötet. Budapest, 2015. november 19-21., 2015 | Pethő Villő: „Csak boldog gyermekből lehet boldog felnőtt., In: Baska G., Hegedűs J. (szerk.) Égi iskolák, földi műhelyek. Budapest: ELTE PPK, 2015. pp. 221-230.., 2015, 2015 | Sófalni Emese: Életreform motívumok szakrális térben., In: Baska G., Hegedűs J. (szerk.) Égi iskolák, földi műhelyek. Budapest: ELTE PPK, 2015. pp. 231-237., 2015, 2015 | Amati Gergyely Márton: Egy waldorf intézmény tanári konferenciája, mint paradigmatikus közösségi gyakorlat, In: Baska G., Hegedűs J. (szerk.) Égi iskolák, földi műhelyek. Budapest: ELTE PPK, 2015. pp. 238-248.,, 2015 | Nagy, Andrea, Németh, András: Life Reform Commune Movements in Hungary., In: Szücs-Rusznak Karolina (szerk.): Hungarian workshops - International relationsInternational Conference, 2016.12.09-2016.12.10. Pécs: University of Pécs, 2016. pp. 12-, 2016 | Vincze Beatrix: „Szabad-e a pedagógiából hazudni?” Lesznai Anna hitvallása a tanításról, In: Garai Imre; Vincze Beatrix; Szabó Zoltán András (szerk.): Hiteles pedagógia: Tanulmányok Golnhofer Erzsébet tiszteletére. 126 p. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2016. pp, 2016 | Vincze Beatrix: Die neuen Interpretationen des Gartens in den Lebensreformbewegung in den Zwischenkriegszeit: Gartenstadt und Garten-Ungarn, In: Szücs-Rusznak Karolina (szerk.): Hungarian workshops - International relationsInternational Conference, 2016.12.09-2016.12.10. Pécs: University of Pécs, 2016. pp. 12-, 2016 | Fenyves Márk (szerk.): A tánc reformja – a mozdulatművészet vonzásdában., Orkesztika Alapítvány, Budapest, 546 p, 2016 | Németh András: Az életreform-kommunák és a reformpedagógiai közösségi nevelés elveinek forrásai és 19. századi előzményei. In: Németh András – Pukánszky Béla: Gyermekek, tanárok, iskolá, In: Németh András – Pukánszky Béla: Gyermekek, tanárok, iskolák – egykoron és ma. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 80 - 100., 2016 | Pethő Villő: Kodály zenei nevelési koncepciójának értelmezési lehetőségei., Németh András – Pukánszky Béla: Gyermekek, tanárok, iskolák – egykoron és ma. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest,, 2016 | Vincze Beatrix: A kert-motívum Németh László pedagógiai és életreform koncepciójában, In: Németh András – Pukánszky Béla: Gyermekek, tanárok, iskolák – egykoron és ma. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2016, 189 – 202., 2016 | Földiné Irtl Melinda – Komar Lajos: Pedagogical perspectives on Buddhism., In: Szücs-Rusznak Karolina (szerk.): Hungarian workshops - International relationsInternational Conference, 2016.12.09-2016.12.10. Pécs: University of Pécs, 12-13, 2016 | Fenyves Márk - Pethő Villő:: Art, religion and life reform: mystery plays of Valéria Dienes and Lajos Bárdos., In: Szücs-Rusznak Karolina (szerk.): Hungarian workshops - International relationsInternational Conference, 2016.12.09-2016.12.10. Pécs: University of Pécs, 2016. pp. 12-, 2016 | Skiera Ehrenhard: Education and control in the "century of the child" - On the totalitarian temptation in pedagogy, In: Szücs-Rusznak Karolina (szerk.): Hungarian workshops - International relationsInternational Conference, 2016.12.09-2016.12.10. Pécs: University of Pécs, 2016. pp. 12-, 2016 | Tomáš Kasper:: German youth in Czechoslovakia and the “struggle“ for a “new person and a new society“, In: Szücs-Rusznak Karolina (szerk.): Hungarian workshops - International relationsInternational Conference, 2016.12.09-2016.12.10. Pécs: University of Pécs, 2016. pp. 12-, 2016 | Vincze Beatrix: Moves of teachers from training to work place in 20th century Hungary, ISCHE 38 at Loyola University Chicago’s 17-20 August 2016, Education and Body, 2016 | Németh András: The Historical Educational Research in Hungary. His History and Actual Position., ESPACIO TIEMPO EDUC 3: (1) 85-110, 2016 | Németh András: A hazai életreform és reformpedagógia kutatások újabb eredményei., In: Kéri Katalin (szerk.) A neveléstudományi kutatások újabb történeti eredményei.. Konferencia helye, ideje: Pécs, Magyarország, 2015.10.08-2015.10.09. Pécs:, 2015 | Németh András: Életreform - mozdulatművészet - reformpedagógia, In: Munkácsy Gyula (szerk.) A "gondolat testvérévé emelt mozdulat" Dienes Valéria mozdulatművészete és a reformpedagógia. 8 p. Konferencia helye, ideje: Budap, 2015 | Vincze Beatrix: A reformpedagógia történetének új megközelítése a 21. század perspektívájából: A káosztól az egységen át a sokféleségig, In: Márhoffer N et al. (szerk.) Iskola a társadalmi térben és időben. Pécs: PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola, pp. 75-91., 2015 | Boreczky Ágnes, Fenyves Márk: Az Orkesztika Iskola megszületése és az első évek., In: Baska G., Hegedűs J. (szerk.) Égi iskolák, földi műhelyek. Budapest: ELTE PPK, 2015. pp. 206-220., 2015 | Vincze Beatrix: A reformpedagógia és életreform gondolatok a hazai pedagógiai sajtóban a két világháború közötti időszakban., XV. Országos Neveléstudományi Konferencia Program és Absztraktkötet. Budapest, 2015. november 19-21., 2015 | Pethő Villő: „Csak boldog gyermekből lehet boldog felnőtt., In: Baska G., Hegedűs J. (szerk.) Égi iskolák, földi műhelyek. Budapest: ELTE PPK, 2015. pp. 221-230.., 2015, 2015 | Sófalni Emese: Életreform motívumok szakrális térben., In: Baska G., Hegedűs J. (szerk.) Égi iskolák, földi műhelyek. Budapest: ELTE PPK, 2015. pp. 231-237., 2015, 2015 | Amati Gergyely Márton: Egy waldorf intézmény tanári konferenciája, mint paradigmatikus közösségi gyakorlat, In: Baska G., Hegedűs J. (szerk.) Égi iskolák, földi műhelyek. Budapest: ELTE PPK, 2015. pp. 238-248.,, 2015 | Nagy, Andrea, Németh, András: Life Reform Commune Movements in Hungary., In: Szücs-Rusznak Karolina (szerk.): Hungarian workshops - International relationsInternational Conference, 2016.12.09-2016.12.10. Pécs: University of Pécs, 2016. pp. 12-, 2016 | Vincze Beatrix: Die neuen Interpretationen des Gartens in den Lebensreformbewegung in den Zwischenkriegszeit: Gartenstadt und Garten-Ungarn, In: Szücs-Rusznak Karolina (szerk.): Hungarian workshops - International relationsInternational Conference, 2016.12.09-2016.12.10. Pécs: University of Pécs, 2016. pp. 12-, 2016 | Németh András: Az életreform-kommunák és a reformpedagógiai közösségi nevelés elveinek forrásai és 19. századi előzményei. In: Németh András – Pukánszky Béla: Gyermekek, tanárok, iskolá, In: Németh András – Pukánszky Béla: Gyermekek, tanárok, iskolák – egykoron és ma. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 80 - 100., 2017 | Pethő Villő: Kodály zenei nevelési koncepciójának értelmezési lehetőségei., Németh András – Pukánszky Béla: Gyermekek, tanárok, iskolák – egykoron és ma. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest,, 2017 | Vincze Beatrix: A kert-motívum Németh László pedagógiai és életreform koncepciójában, In: Németh András – Pukánszky Béla: Gyermekek, tanárok, iskolák – egykoron és ma. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2016, 189 – 202., 2017 | Földiné Irtl Melinda – Komar Lajos: Pedagogical perspectives on Buddhism., In: Szücs-Rusznak Karolina (szerk.): Hungarian workshops - International relationsInternational Conference, 2016.12.09-2016.12.10. Pécs: University of Pécs, 12-13, 2016 | Fenyves Márk - Pethő Villő:: Art, religion and life reform: mystery plays of Valéria Dienes and Lajos Bárdos., In: Szücs-Rusznak Karolina (szerk.): Hungarian workshops - International relationsInternational Conference, 2016.12.09-2016.12.10. Pécs: University of Pécs, 2016. pp. 12-, 2016 | Skiera Ehrenhard: Education and control in the "century of the child" - On the totalitarian temptation in pedagogy, In: Szücs-Rusznak Karolina (szerk.): Hungarian workshops - International relationsInternational Conference, 2016.12.09-2016.12.10. Pécs: University of Pécs, 2016. pp. 12-, 2016 | Tomáš Kasper:: German youth in Czechoslovakia and the “struggle“ for a “new person and a new society“, In: Szücs-Rusznak Karolina (szerk.): Hungarian workshops - International relationsInternational Conference, 2016.12.09-2016.12.10. Pécs: University of Pécs, 2016. pp. 12-, 2016 | Vincze Beatrix: Moves of teachers from training to work place in 20th century Hungary, ISCHE 38 at Loyola University Chicago’s 17-20 August 2016, Education and Body, 2016 | Balogh Brigitta , Fenyves Márk: MOZDULAT - MŰVÉSZET - ZENE - PEDAGÓGIA KONFERENCIA: Dr. Dienes Valéria Orkesztikájáról, a Mozdulatművészetről, a modernista zeneművészetről és művészetpedagógiáról., Szabó Ervin Könyvtár, Budapest, 2017 | Balogh Janka: Tánc és természet – Anna Halprin táncművész életreform programja, ONK 2017, Nyíregyháza., 2017 | Balogh Janka, Németh András:: Fejezetek az életreform „titkos” történetéből – Gusto Gräser és a tánc., Kempf Katalin, Vincze Beatrix, Németh András (szerk.): REFORMPEDAGÓGIA ÉS ÉLETREFORM – ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEK, ÚJ KUTATÁSI EREDMÉNYEK. Budapest: Gondolat Kiadó, 17-18., 2017 | Boreczky Ágnes, Balogh Brigitta, Balogh Janka, Fenyves Márk, Mizerák Katalin, Németh András: Modernizáció, emancipáció és egy új professzió: a mozdulatművészet., Bolvári-Takács Gábor et. al. (szerk.): VI. NEMZETKÖZI TÁNCTUDOMÁNYI KONFERENCIA: TÁNCMÛVÉSZET ÉS INTELLEKTUALITÁS. Budapest: Magyar Táncművészeti Egyetem, 49-56., 2017 | Balogh Brigitta: Kandinszkij „szellemi” tánc értelmezésének filozófiai háttere és pedagógiai következményei., Bolvári-Takács Gábor et. al. (szerk.): VI. NEMZETKÖZI TÁNCTUDOMÁNYI KONFERENCIA: TÁNCMÛVÉSZET ÉS INTELLEKTUALITÁS. Budapest: Magyar Táncművészeti Egyetem, 52-53., 2017 | Balogh Janka, Fenyves Márk:: A MOZDULATMÛVÉSZET KAPCSOLATA A 20. SZÁZAD ELSÔ FELÉNEK EMANCIPÁCIÓS TÖREKVÉSEIVEL MAGYARORSZÁGON., Bolvári-Takács Gábor et. al. (szerk.): VI. NEMZETKÖZI TÁNCTUDOMÁNYI KONFERENCIA: TÁNCMÛVÉSZET ÉS INTELLEKTUALITÁS. Budapest: Magyar Táncművészeti Egyetem, 54-55., 2017 | Boreczky Ágnes, Fenyves Márk:: A mozdulatművészet hazai kezdetei., Bolvári-Takács Gábor et. al. (szerk.): VI. NEMZETKÖZI TÁNCTUDOMÁNYI KONFERENCIA: TÁNCMÛVÉSZET ÉS INTELLEKTUALITÁS. Budapest: Magyar Táncművészeti Egyetem, 55-56., 2017 | Fenyves Márk, Mizerák Katalin:: AZ INTELLEKTUALITÁS ÉS AZ EXPRESSZIVITÁS A NÉMET KIFEJEZÔ TÁNC SZÍNPADRA ÁLLÍTÁSÁBAN ÉS OKTATÁSÁBAN., Bolvári-Takács Gábor et. al. (szerk.): VI. NEMZETKÖZI TÁNCTUDOMÁNYI KONFERENCIA: TÁNCMÛVÉSZET ÉS INTELLEKTUALITÁS. Budapest: Magyar Táncművészeti Egyetem, 56-57., 2017 | Németh András: "Karalábé" apostolok, művészpróféták, táncos papnők - fejezetek az életreform és a modern táncművészet kapcsolatának "titkos" történetéből., Bolvári-Takács Gábor et. al. (szerk.): VI. NEMZETKÖZI TÁNCTUDOMÁNYI KONFERENCIA: TÁNCMÛVÉSZET ÉS INTELLEKTUALITÁS. Budapest: Magyar Táncművészeti Egyetem, 9-10., 2017 | Németh András: Inflációs szentek, mezítlábas próféták., In: Balogh Brigitta , Fenyves Márk: MOZDULAT - MŰVÉSZET - ZENE - PEDAGÓGIA KONFERENCIA: Szabó Ervin Könyvtár, Budapest., 2017 | Németh András:: Pedagógiai utópiák és életreform törekvések a két világháború közötti Magyarországon: Szimpózium-összefoglaló., In: Kerülő Judit, Jenei Teréz, Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és absztrakt kötet. Nyíregyháza,, 2017 | Vincze Beatrix:: Falumentő pedagógia reformok a népfőiskola keretein belül., In: Kerülő Judit, Jenei Teréz, Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és absztrakt kötet. Nyíregyháza,214., 2017 | Földiné Irtl Melinda, Komár Lajos:: A jóga magyarországi története a második világháború előtt., In: Kerülő Judit, Jenei Teréz, Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és absztrakt kötet. Nyíregyháza, 2015, 2017 | Komár Lajos, Földiné Irtl Melinda:: A teozófia hindu-buddhista gyökerei és kulturális hatásai a 20. század első felében., In: Kerülő Judit, Jenei Teréz, Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és absztrakt kötet. Nyíregyháza,216., 2017 | Pethő Villő, Fenyves Márk:: Zene- és táncpedagógiai utópiák, In: Kerülő Judit, Jenei Teréz, Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és absztrakt kötet. Nyíregyháza,216., 2017 | Németh András:: : Életform-törekvések az Osztrák–Magyar Monarchiában és hatásuk a korabeli művészeti, művelődési és pedagógiai reformokra., Sármán – Parsons Ilona és Szegő György (szerk.): Az Osztrák – Magyar Monarchia mint művészeti szintér. Műcsarnok, Budapest, 54-91., 2017 | Kempf Katalin, Németh András, Vincze Beatrix (szerk.):: REFORMPEDAGÓGIA ÉS ÉLETREFORM – ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEK, ÚJ KUTATÁSI EREDMÉNYEK. Budapest: Gondolat Kiadó, 2017. 28 p. Program és absztraktkötet. (ISBN:978 963 693 775 1), Program és absztrakt kötet. (ISBN:978 963 693 775 1) Gondolat Kiadó, Budapest., 2017 | Amati Gergely:: Az életreform-jelenség értelmezése Victor Turner struktúra és communitas elméletén keresztül, Kempf Katalin, Németh András, Vincze Beatrix (szerk.):: REFORMPEDAGÓGIA ÉS ÉLETREFORM – ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEK, ÚJ KUTATÁSI EREDMÉNYEK. Budapest: Gondolat Kiadó, 10-11., 2017 | Vincze Beatrix:: A jövő faluja: agrárreform-koncepciók, telepítés és földművesprojektek, életreformprogramok., Kempf Katalin, Németh András, Vincze Beatrix (szerk.):: REFORMPEDAGÓGIA ÉS ÉLETREFORM – ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEK, ÚJ KUTATÁSI EREDMÉNYEK. Budapest: Gondolat Kiadó,, 2017 | Földiné Irtl Melinda – Komár Lajos:: Az indo-tibeti hatások a magyar sajtóban a 20. század első felében., In:Kempf Katalin, Németh András, Vincze Beatrix (szerk.):: REFORMPEDAGÓGIA ÉS ÉLETREFORM – ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEK, ÚJ KUTATÁSI EREDMÉNYEK. Budapest: Gondolat Kiadó, 12., 2017 | Hársfalvi Virág:: „Ébred-e már a kis gazdánk?” avagy japán babák az Egészélet szigetén. Nagy Laura Pintyő babái., Kempf Katalin, Németh András, Vincze Beatrix (szerk.):: REFORMPEDAGÓGIA ÉS ÉLETREFORM – ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEK, ÚJ KUTATÁSI EREDMÉNYEK. Budapest: Gondolat Kiadó, 15., 2017 | Balog Bea:: Az életreform gyökerű reformöltözködés témájának megjelenése a Nő és Társadalom című folyóiratban., Kempf Katalin, Németh András, Vincze Beatrix (szerk.):: REFORMPEDAGÓGIA ÉS ÉLETREFORM – ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEK, ÚJ KUTATÁSI EREDMÉNYEK. Budapest: Gondolat Kiadó, 14-15., 2017 |
|
|
|
|
|
|
Back »
|
|
|