|
Here you can view and search the projects funded by NKFI since 2004
Back »
|
|
List of publications |
|
|
Géring Z. – Tamássy R. – Király G. – Rakovics M.: The portrayal of the future as legitimacy construction. Discursive strategies in highly ranked business schools’ external communication., Higher Education, 85(4), 775-793, https://doi.org/10.1007/s10734-022-00865-1, 2023 | Csillag S. – Király G. – Rakovics M. – Géring Zs.: Agents for sustainable futures? The (unfulfilled) promise of sustainability at leading business schools., Futures, 144(103044) 1-16. https://doi.org/10.1016/j.futures.2022.103044, 2022 | Géring Zsuzsanna – Rakovics Márton: A szövegbányászat statisztikai dilemmái., Kihívások és igények a statisztikában konferencia, MTA Statisztikai Tudományos Albizottság ülése, Budapest, 2018 november 16., 2018 | Király Gábor: A vállalkozó egyetem koncepciója és annak mérési problémái., Kihívások és igények a statisztikában konferencia, MTA Statisztikai Tudományos Albizottság ülése, Budapest, 2018 november 16., 2018 | Gábor Király - Zsuzsanna Géring: (Un)Bundling forces of HE and possible answers: new experimental models., 2nd Danube Conference for Higher Education Management – In search for excellence in higher education, 22-23 November, 2018 Budapest, 2018 | Gábor Király - Zsuzsanna Géring: Editorial: Introduction to ‘Futures of Higher Education’ special issue, Futures, 2019 | Király Gábor: A vállalkozó egyetem fogalmi tere. Elméleti keretek és gyakorlati kérdések, kézirat, 2019 | Zsuzsanna Géring: Mixed Methodological Discourse Analysis., Reviewer’s Guide for Mixed Methods Research Analysis edited by Burke Johnson and Anthony Onwuegbuzie, Routledge (megjelenés alatt), 2019 | Katalin Fehér - Zsuzsanna Géring: From STEM 2.0 to Trandisciplinarity: Strategy of the Most Innovative Universities., kézirat, 2019 | Tamássy R. – Géring Zs. – Király G. – Plugor R. – Rakovics M.: The portrayal of the role and agency of students and higher education institutions in highly ranked business school discourses, Journal of International Education in Business (online first), 2023 | Király Gábor: A vállalkozó egyetem fogalmi tere. Elméleti keretek és gyakorlati kérdések, Közgazdasági Szemle 66(11), 1187–1209. DOI: 10.18414/KSZ.2019.11.1187, 2019 | Katalin Fehér - Zsuzsanna Géring - Gábor Király: Patterns of 2700+ master studies of the top innovative universities. Online representation of STEM, business and mixed studies with employability and geographical hubs,, kézirat bírálati folyamatban: Higher Education (under review), 2019 | Zsuzsanna Géring – Gábor Király – Réka Tamássy: Learning how to focus: methodological reflections on utilizing the horizon scanning technique., kézirat bírálati folyamatban: Futures & Foresight Science (review utáni átírás alatt), 2020 | Gábor Király – Zsuzsanna Géring: Having nothing but questions? The academic discourse on higher education’s changing social roles., kézirat bírálati folyamatban: Journal of Futures Studies (under review), 2020 | Géring, Z. – Király, G. – Tamássy, R. – Miskolczi, P. – Fűzi, B. – Szendrei-Pál, E.: Decline or renewal of higher education? Threats and possibilities amidst a global epidemic situation. Horizon Scanning Report Series., Kutatási Jelentés., 2020 | Király, G. – Géring, T.: Changes in teaching and learning – the transformation of knowledge transfer. Horizon Scanning Report Series, Volume I., Kutatási jelentés., 2020 | Géring, Z. – Király, G.: Changes in teaching and learning – the challenges of flexible learning. Horizon Scanning Report Series, Volume II., Kutatási Jelentés, 2020 | Miskolczi, P. – Tamássy, R.: Changes in the certification of knowledge. Horizon Scanning Report Series, Volume III., Kutatási Jelentés., 2020 | Kováts Gergely: Menedzserizmus a felsőoktatásban: érvek, ellenérvek, alternatívák., Educatio 29(1), 3-18. DOI: 10.1556/2063.29.2020.1.1, 2020 | Király Gábor – Géring Zsuzsanna: Gazdasági, társadalmi és egyéni értékteremtés a felsőoktatásban, Educatio 29(1), 19-32. DOI: 10.1556/2063.29.2020.1.2, 2020 | Király Gábor: A vállalkozóképzés formái., Megjelenés alatt (várható megjelenés): Vezetéstudomány 51(9), 44-53. DOI: 10.14267/VEZTUD.2020.09.04, 2020 | Király Gábor: Részvétel és tanulás. A részvételi rendszermodellezés mint tanulási környezet., Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, 2019 | Király Gábor – Géring Zsuzsanna: “Nézd, száz a kérdés, egy a válasz”? Az egyetemek megváltozott szerepével kapcsolatos akadémiai diskurzus bemutatása., Műhelytanulmány, Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest., 2020 | Sára Csillag: The future of executive education. 3rd Danube Conference for Higher Education Management, ‘Trends in Executive Education’, 7-8 November 2019, Ulm, 2019 | Gábor Király – Zsuzsanna Géring: AI and learning in higher education: 2 future visions from the past., 4s/EASST conference, Online, 18-21. August 2020., 2020 | Király Gábor: Tanulás a jövő szemszögéből., Workshop és előadás. 2019. november 21. Budapest, 2019 | Géring Zsuzsanna – Rakovics Márton: A szövegbányászat statisztikai dilemmái., Kihívások és igények a statisztikában konferencia, MTA Statisztikai Tudományos Albizottság ülése, Budapest, 2018 november 16., 2018 | Király Gábor: A vállalkozó egyetem koncepciója és annak mérési problémái., Kihívások és igények a statisztikában konferencia, MTA Statisztikai Tudományos Albizottság ülése, Budapest, 2018 november 16., 2018 | Gábor Király - Zsuzsanna Géring: (Un)Bundling forces of HE and possible answers: new experimental models., 2nd Danube Conference for Higher Education Management – In search for excellence in higher education, 22-23 November, 2018 Budapest, 2018 | Zsuzsanna Géring: Mixed Methodological Discourse Analysis., In Burke, J. & A. J. Onwuegbuzie (Eds.). The Routledge Reviewer’s Guide to Mixed Methods Analysis (pp. 161-170). Routledge. chapter DOI: 10.4324/9780203729434-15, 2021 | Katalin Fehér - Zsuzsanna Géring - Gábor Király: Promoting the future of innovative higher education through thousands of master’s programmes. STEM, interdisciplinary and business studies in a changing labour market., (elfogadva, megjelenés alatt) Society and Economy., 2021 | Zsuzsanna Géring – Gábor Király – Réka Tamássy: Are you a newcomer to horizon scanning? A few decision points and methodological reflections on the process., Futures & Foresight Science. 2021; e77. https://doi.org/10.1002/ffo2.77, 2021 | Gábor Király – Zsuzsanna Géring: Having nothing but questions? The academic discourse on higher education’s changing social roles., Journal of Futures Studies, 25(4), 57-70. DOI: 10.6531/JFS.202106_25(4).0005, 2021 | Király Gábor: A vállalkozóképzés formái., Vezetéstudomány 51(9), 44-53. DOI: 10.14267/VEZTUD.2020.09.04, 2020 | Rita Hordósy – Nóra Szanyi: Moving Through and Moving Away. (Higher) Education Strategies of Hungarian Students., Intersections, 6(4), 34-62. https://doi.org/10.17356/ieejsp.v6i4.600, 2021 | Tamássy R. – Géring Z.: Rich variety of DA approaches applied in social media research – a systematic scoping review., (elfogadva, megjelenés alatt 2022): Discourse & Communication, 16(1), 2021 | Szendrei-Pál Eszter: Sustainable development aims for HE – What goals do they have to reach and where are they now?, Prosperitas 8(1), 135-152. http://dx.doi.org/10.31570/Prosp_2021_1_8, 2021 | Eszter Szendrei-Pál – Gábor Király – Márton Rakovics: Do top business schools claim to equip students with the skill of tomorrow?, UIIN Conference, Online 2021.06.14-16. ISBN 9789-491-901-539, pp. 1-13., 2021 | Szendrei-Pál Eszter: Sustainable development aims for HE – What goals do they have to reach and where are they now?, Budapest Business School International Scientific Student Conference, 12 November 2020, online, 2020 | Gábor Király – Zsuzsanna Géring: The purpose(s) of learning and the digitalisation of higher education., STS Conference, Graz, 2021. May 3-5., 2021 | Király Gábor – Géring Zsuzsanna – Csillag Sára – Rakovics Márton: Sustainability at business schools: fantasy or reality?, 6th Central European Higher Education Cooperation (CEHEC) Conference, 2021. April 22-23. Online., 2021 | Király G. – Géring Zs.: “Nézd, száz a kérdés, egy a válasz”? Az egyetemek megváltozott szerepével kapcsolatos akadémiai diskurzus bemutatása., Educatio különszám műhely, 2020. január 10. Budapest, 2020 | Géring Zsuzsanna – Rakovics Márton – Király Gábor – Tamássy Réka: Jövő-konstrukciók a nemzetközi felsőoktatási intézményi diskurzusban., Szociológia egy sikeres évszázad előtt konferencia, 2020. október 8. Budapest, 2020 | Király G. – Géring Zs.: A tanítás és tanulás változásai: a tudásátadás átalakulása., Horizon Scanning Jelentés – kivonat. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest., 2021 | Géring Zs. – Király G.: A tanítás és tanulás változásai: a rugalmas tanulási környezet kihívásai., Horizon Scanning Jelentés – kivonat. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest., 2021 | Miskolczi P. – Tamássy R.: Változások a tudás hitelesítésében., Horizon Scanning Jelentés – kivonat. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, 2021 | Katalin Fehér - Zsuzsanna Géring - Gábor Király: Promoting the future of innovative higher education through thousands of master’s programmes. STEM, interdisciplinary and business studies in a changing labour market., Society and Economy. 44(1), 46-64., 2022 | Tamássy R. – Géring Z.: Rich variety of DA approaches applied in social media research – a systematic scoping review., Discourse & Communication, 16(1). 93-109., 2022 | Király, G. – Kováts, G.: A tudomány tömegesedésének hatásai a felsőoktatás működésére, Educatio 31 (2), pp. 169–185. DOI: 10.1556/2063.31.2022.2.1, 2022 | Géring, Z. – Király, G. – Miskolczi, P. – Tamássy, R. – Fűzi, B. – Szendrei-Pál, E.: Szcenáriók a felsőoktatás jövőjéről. Jelentés, Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ, Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest. DOI: 10.13140/RG.2.2.23774.92480, 2022 | Géring Z. – Tamássy R. – Király G. – Rakovics M.: The portrayal of the future as legitimacy construction. Discursive strategies in highly ranked business schools’ external communication., Higher Education, https://doi.org/10.1007/s10734-022-00865-1 (online first), 2022 | Fűzi B. – Géring Z. – Szendrei-Pál E.: Changing expectations related to digitalisation and socialisation in higher education. Horizon scanning of pre- and post-COVID-19 discourses., Educational Review, 74(3), 484-516., 2022 | Géring, Z. – Király, G. – Miskolczi, P. – Tamássy, R. – Fűzi, B. – Szendrei-Pál, E.: Scenarios for the future of higher education. Report., Future of Higher Education Research Centre, Budapest Business School, Budapest DOI: 10.13140/RG.2.2.34975.02727, 2022 | Géring, Z. – Király, G. – Tamássy, R. – Rakovics, M.: Agency in the future-related discourse of business schools., ESA Conference, Online, 2021. Aug. 31 – Sept. 3., 2021 | Tamássy, R. – Rakovics, M. – Géring, Z. – Király, G.: Uncovering the discursive construction of students in higher education., ISA RC33 on Logic and Methodology conference, Online, 2021. Sept 9., 2021 | Király, G. – Géring, Z.: Action learning as a potential tool for organisational change in higher education., STS Conference, Graz, 2022 May 2-4., 2022 | Tamássy, R. – Géring, Z. – Király, G. – Plugor, R. – Rakovics, M.: The role and agency of students and higher education institutions in highly ranked business school discourses., CADAAD (Critical Approaches to Discourse Analysis Across Disciplines) Conference, 2022, July 6-8., 2022 | Géring, Z. – Tamássy, R. – Király, G. – Plugor, R. – Rakovics, M.: Mixed methodological textual analysis of business schools’ higher education discourses in student-related online communication., MMIRA Global Conference, 2022. augusztus 3-4. Online, 2022 | Csillag S. – Király G. – Rakovics M. – Géring Zs.: A fenntarthatóság tétova szószólói. Mit és hogyan kommunikálnak az üzleti iskolák a fenntarthatósággal kapcsolatban?, Vezetéstudomány, 54(7-8), 58-76, DOI:10.14267/VEZTUD.2023.07-08.05, 2023 | Géring Zs. – Király G. – Plugor R. – Rakovics M. - Tamássy R.: ‘Talented student’, ‘future leader’ or ‘you’: student naming in highly ranked business schools’ mission statements., In: Szegedi Krisztina (szerk.) Szemelvények a BGE kutatásaiból. Budapest: Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE), pp 231-238., 2022 | Király G. – Géring Zs. – Miskolczi P. – Tamássy R. – Szendrei-Pál E.: Scenario workshop as a tool for organisational learning in relation to the future of higher education, In: Academic and Practitioner Proceedings of the 2023 UIIN Conference Series: Challenges and Solutions for Fostering Entrepreneurial Universities and Collaborative Innova, 2023 | Géring, Z. – Király, G. – Tamássy, R. – Rakovics, M.: Agency in the future-related discourse of business schools., ESA Conference, Online, 2021. Aug. 31 – Sept. 3., 2021 | Király G. – Géring Zs. – Miskolczi P. – Tamássy R. – Szendrei-Pál E.: Scenario workshop as a tool for organisational learning in relation to the future of higher, UIIN Conference, Budapest, Hungary, May 9-11, 2023 |
|
|
|
|
|
|
Back »
|
|
|