Future of business education  Page description

Help  Print 
Back »

 

Details of project

 
Identifier
127972
Type FK
Principal investigator Király, Gábor
Title in Hungarian Az üzleti képzés jövője
Title in English Future of business education
Keywords in Hungarian felsőoktatés jövője, jövőkutatás, felsőoktatáskutatás, szövegelemzés, scenárió tervezés
Keywords in English future of higher education, futures research, higher education research, text analysis, scenario planning
Discipline
Economics (Council of Humanities and Social Sciences)80 %
Ortelius classification: Organizational science
Sociology (Council of Humanities and Social Sciences)20 %
Ortelius classification: Social changes
Panel Economics
Department or equivalent Future of Higher Education Research Centre (Budapest University of Economics and Business)
Participants Csillag, Sára
Fehér, Katalin
Géring, Zsuzsanna
Győr, Anna Fruzsina
Hordósy, Rita
Kováts, Gergely
Plugor, Réka
Rakovics, Márton
Szendrei-Pál, Eszter
Tamássy, Réka
Starting date 2018-09-01
Closing date 2023-08-31
Funding (in million HUF) 17.677
FTE (full time equivalent) 15.16
state closed project
Summary in Hungarian
A kutatás összefoglalója, célkitűzései szakemberek számára
Itt írja le a kutatás fő célkitűzéseit a témában jártas szakember számára.

A felsőoktatás által közvetített és megtermelt tudás a jövőben fejti ki hatását, ennek megfelelően a felsőoktatás a jövőről szól, működésének kontextusa is a jövő kell, hogy legyen. A gyorsan és kiszámíthatatlanul változó társadalmi, gazdasági, technológiai környezetben a különféle szereplőknek egyre nehezebb megalapozott tudással rendelkezni a jövőről. Az előttünk álló időszak megjósolhatatlanságából fakadó episztemológiai kihívások jelentősen megnehezítik a felsőoktatásban érintett szereplők döntéshozatalát. Holott a felsőoktatási intézményeknek a jövő felé kell orientálódniuk és olyan stratégiáat kell kidolgozniuk és olyan döntéseket kell hozniukkell gondolkodniuk, melyek képesek kezelni a jövővel kapcsolatos bizonytalanságokat és információhiányt. Az egyéneknek és családjaiknak szintén döntéseket kell hozniuk azzal kapcsolatban, hogy hol, milyen formában és mit szeretnének tanulni és nekik is a mind megjósolhatatlanabb jövőbeli feltételekhez kell igazítaniuk a stratégiáikat. Ez a kutatás két szempontból foglalkozik a felsőoktatás jövőjével. Egyfelől kíváncsiak vagyunk arra, hogy a vezető felsőoktatási intézmények, helyesebben a világ vezető üzleti képzései mit kommunikálnak a honlapjaikon a jövővel kapcsolatos kihívásokról. Másfelől megkíséreljük feltárni azokat a trendeket, amelyek hatással vannak a teljes felsőoktatási szektorra. Míg az első kutatási ág egy pillanatképet adhat a a jövő „jelenbeli” diskurzusairól és narratíváiról, a második révén lehetőségünk nyílik a társadalmat és az oktatás környezetét meghatározó trendek közötti kapcsolatok feltárására, és olyan szcenáriók felvázolására, melyek segítik a felsőoktatásban a szervezeti tanulást és alkalmazkodást.

Mi a kutatás alapkérdése?
Ebben a részben írja le röviden, hogy mi a kutatás segítségével megválaszolni kívánt probléma, mi a kutatás kiinduló hipotézise, milyen kérdéseket válaszolnak meg a kísérletek.

A kutatásunk két független, de egymással összefüggő részből áll. Az első részben arra vállalkozunk, hogy bemutassuk az üzleti iskolák jelenleg és a jövőben betölteni kívánt társadalmi szerepét nemzetközi összehasonlításban. A nemzetközi ranglisták alapján egy olyan adatbázist építünk, melynek alapján az üzleti iskolák kommunikációját nyelvészeti és kevert szövegelemzési módszerrel vizsgáljuk. Azt feltételezzük, hogy a kommunikációban megjelenő különbségek kontextuális tényezőknek tudhatók be (úgy mint ország, a ranglistán elfoglalt hely, méret, nemzetközi beágyazottság stb.) Ebben a részben a vállalati társadalmi felelősségvállalása a szervezeti diskurzus, valamint a szervezeti legitimáció elméleteire hagyatkozunk. A kutatási kérdések másik csoportja a felsőoktatás trendjeit és jövőbeni forgatókönyveit járja körül. Itt arra vállalkozunk, hogy az akadémiai vizsgálatokés a tudományos ismeretterjesztés diskurzusaiban megjelenő felsőoktatással kapcsolatos trendeket bemutassuk. Azt várjuk, hogy az azonosított trendekben megmutatkoznak a felsőoktatás és környezetének legújabb kori változásai, a digitalizációval, a munkaerőpiac változásaival kapcsolatos tendenciák. Épp ezért a kutatási kérdések megválaszolásánál az említett témák legújabb irodalmára és elméleteire támaszkodunk.

Mi a kutatás jelentősége?
Röviden írja le, milyen új perspektívát nyitnak az alapkutatásban az elért eredmények, milyen társadalmi hasznosíthatóságnak teremtik meg a tudományos alapját. Mutassa be, hogy a megpályázott kutatási területen lévő hazai és a nemzetközi versenytársaihoz képest melyek az egyediségei és erősségei a pályázatának!

Napjaink felsőoktatási intézményeinek sokszínű és komplex kihívásokkal kell megbirkózniuk. Az intenzív technológiai fejlődés és a gazdasági és társadalmi környezet mind globális, mind lokális szinteken megmutatkozó változásai okán a felsőoktatást alakító aktorok számára döntő jelentőséggel bír, hogy megértsék a változó környezet által támasztott elvárásokat és az abban rejlő lehetőségeket. Az adaptáció azt kívánja meg a felsőoktatási intézményektől, hogy definiálják társadalmi szerepüket és azt is, hogy annak hogyan tudnak megfelelni. Mivel a felsőoktatási intézmények mélyen beágyazottak a társadalmi és gazdasági közegükbe, a jelenlegi és jövőbeni trendek mind a társadalmi szerepüket, mind a saját magukról alkotott képet meghatározzák. A kutatásunk egyik célja, hogy azonosítsuk a felsőoktatási környezetet meghatározó trendeket. A technológiai fejlődéssel, gazdasági átalakulással kapcsolatos és bármilyen a tudományos és tudományos ismeretterjesztés diskurzusaiban megjelenő trendek kutatásunk tárgyát képezik. A felsőoktatási intézmények társadalmi szerepét illetően arra vagyunk kíváncsiak, milyen szerepet tulajdonítanak maguknak a felsőoktatási intézmények, azon belül is az üzleti iskolák nemzetközi összehasonlításban. A trendek és szerepek azonosítása révén azt reméljük, hogy teljes képet kapunk a jelenlegi és a jövőbeni környezetről. Ez a tudás nemcsak az akadémiai diskurzusban hiánypótló, hanem segíthet maguknak a felsőoktatási intézményeknek és szakpolitikai aktoroknak is, hogy felkészültebben nézzenek szembe a 21. sz-i kihívásokkal.

A kutatás összefoglalója, célkitűzései laikusok számára
Ebben a fejezetben írja le a kutatás fő célkitűzéseit alapműveltséggel rendelkező laikusok számára. Ez az összefoglaló a döntéshozók, a média, illetve az érdeklődők tájékoztatása szempontjából különösen fontos az NKFI Hivatal számára.

Kutatásunkban két fő kérdést próbálunk megválaszolni. Először is azonosítani szeretnénk nemzetközi összehasonlító vizsgálat keretében, hogy napjaink üzleti képzései milyen társadalmi szerep betöltését tűzik ki célul. Az üzleti iskolák honlapjainak elemzése segíthet feltárni, mit kommunikálnak társadalmi szerepükről, milyen jövőt látnak maguk előtt, hogyan pozicionálják magukat ezek az intézmények és hogyan változnak üzeneteik az adott kontextustól függően. Másodszor, az akadémia és a tudományos ismeretterjesztés diskurzusainak elemzése alapján azonosítani szeretnénk a felsőoktatást érintő legfontosabb trendeket. Napjaink felsőoktatási intézményei egy gyorsan és dinamikusan változó környezetben tevékenykednek, amelyben a demográfiai trendek, a gazdasági átalakulás, technológiai fejlődés és ezekkel összefüggésben a munkaerőpiac részéről megjelenő új igények gyors alkalmazkodást követelnek meg. Ez hatással van a felsőoktatási intézmények szervezeti felépítésére, tanulási- és oktatási megközelítésére, és arra a képességükre, hogy mennyiben képesek piacképes tudást nyújtani a hallgatóknak. A trendek azonosítása, megértése elengedhetetlen ahhoz, hogy az üzleti iskolák vagy bármely felsőoktatási intézmény versenyképessége javuljon. Kutatásunkban összekötjük a trendelemzést az üzleti iskolák honlapján megjelenő szövegek elemzésével és olyan tudás előállítására törekszünk, mely segít eligazodni a komplex és gyorsan változó felsőoktatási környezetben, segít megérteni a felsőoktatási szereplők pozícióit és stratégiáit, melyek a jelenlegi és jövőbeli felsőoktatás alakulását meghatározzák.
Summary
Summary of the research and its aims for experts
Describe the major aims of the research for experts.

Higher education (henceforth: HE), as education in general, is about the future. The knowledge it transmits as well as that which it produces aims to have an effect on the future, in other words, the context of its operation is in the future. Nevertheless, fast and increasingly unpredictable social, economic, and technological changes undermine the actors’ ability to have any reasonably well-grounded knowledge about this future. This radical epistemological breakdown concerning the times ahead makes decision-making extremely hard. Institutions in the HE sector (henceforth: HEIs) have to orient themselves towards the future and develop strategies and make decisions to deal with the “unknown unknowns”. In a similar fashion, individuals and their families also have to make decisions about where, how, and what to learn, and adjust their strategies to increasingly unpredictable future conditions. This research project aims to deal with the future of HE in two ways: firstly, by gathering and analysing what leading HEIs, or to put it more precisely, leading business schools around the world communicate on their website in relation to the challenges of future; and secondly, by attempting to map unfolding trends which may affect the future of the HE sector in general. While the first objective gives us a snapshot of the discourses and narratives of the ‘futures in the present’, the second one provides us the possibility to speculate on the mutual interrelationship of specific trends (both societal and education related ones) in order to create scenarios for (inter-)organisational learning.

What is the major research question?
Describe here briefly the problem to be solved by the research, the starting hypothesis, and the questions addressed by the experiments.

Our research is composed of two individual, though closely related sections of inquiries. In the first part, we investigate “The social role of Business Schools in the present and future in an international comparison”. We examine “What do HEIs communicate on their websites about their social role and their approach to the future?”. Based on data derived from international ranking lists we build a database of business schools and analyse their communication with corpus linguistics and mixed textual methods. We assume that different elements in their communication can be attributed to various contextual factors (nationality, ranking list position, size, international embeddedness, etc.). Here we would rely on theories of Corporate Social Responsibility (CSR), organisational discourse and organisational legitimacy. The other group of research questions is related to the “Trends and Future Scenarios of HEs”. We intend to identify the trends affecting the future of HE based on the academic and semi-academic discourse. We expect that the identified trends would reflect the changing role of higher education, the digital transformation, the future of work relations and employability. Consequently, we would rely on the recent theoretical literature of these topics.

What is the significance of the research?
Describe the new perspectives opened by the results achieved, including the scientific basics of potential societal applications. Please describe the unique strengths of your proposal in comparison to your domestic and international competitors in the given field.

Higher education institutions (HEIs) are facing diverse and complex challenges in our times. Due to the remarkable technological development and the transformation of the economic and social environment at the global, national and local level, it is crucial for the actors in the academic sector to understand the new requirements and opportunities in the changing context. The adaptation may require from HEIs to define new social roles and how they can best fulfil them. Since HEIs are deeply embedded in their social and economic context, current and future trends affect their role as well as their self-perception. One goal of our research is the identification of the most important and influential trends that shape the HEI environment. In our research, we focus on the trends related to technological development, economic transformation and any other issues that are raised in the current academic and semi-academic discourse. Focusing on the social role of HEIs, we are curious to learn what positions, tasks and expectations HEIs, more particularly business schools in an international comparison communicate about themselves and what approach they have to the future. By identifying the trends, the social roles and their interrelatedness, we are hoping to get a complex picture on the current and future HEI environment. This knowledge can not only contribute to filling some gaps in the national and international academic literature, but can also help HEIs, and policy-making to better respond to the challenges of the 21st century.

Summary and aims of the research for the public
Describe here the major aims of the research for an audience with average background information. This summary is especially important for NRDI Office in order to inform decision-makers, media, and others.

Our research focuses on two main questions. First, we would like to identify what roles business schools wish to and do play in contemporary and future societies in an international comparison. The analysis of business school websites would help us to understand how these higher education institutions (HEI) communicate their social role, what future they envision, how they position themselves and if and how their messages vary in different contexts.
As a second research goal, we are seeking to identify the trends affecting the future of HE based on what appears in the academic and semi-academic discourse. HEIs are part of a rapidly changing environment where demographic trends, economic transformation, technological development and the new demands of the labour market require fast adaptation. This adaptation affects - among others- the institutional design, the teaching and learning approaches, as well as the employability capabilities of HEIs. Capturing the most influential trends affecting the future of higher education is essential in order to enhance the competences and competitiveness of business schools as well as any HEIs. In order to do so, we are aiming to make connections between the trends and the results of the textual analysis of the communication of business schools. By revealing the interrelationships we produce knowledge on the complex environment and the actors’ positions and strategies shaping the current and future scene of higher education.





 

Final report

 
Results in Hungarian
1. Vezető üzleti felsőoktatással foglalkozó egyetemek kommunikációjának nemzetközi összehasonlítása: ebben a részben a Times Higher Education 2019-es business and economic toplistájának első 100 egyetemének gazdasági képzőhelyeit (azaz a business school-ok és a közgazdasági tanszékek) online elérhető intézményi és oktatási kommunikációját elemeztük. Azt vizsgáltuk, hogy milyen diszkurzív stratégiákat alkottak a jövő témájával kapcsolatban, milyen cselekvési kereteket és milyen hallgatói képeket találhatunk a kommunikációjukban, illetve beszélnek-e és ha igen, hogyan, a fenntarthatóságról a programleírásaikban. 2. Trendek és jövő-szcenáriók azonosítása a felsőoktatási térben: ebben a részben a felsőoktatást érintő kihívások, trendek és lehetőségek vizsgálata történt meg a ’horizon scanning’ módszerét alkalmazva. Azonosítottuk a meghatározó területeket, ahol változás zajlik és várható, az ezeken belüli legfontosabb tényezőket, változásaik irányát és az ezekhez kapcsolódó kritikákat. Erre építve kidolgoztunk egy két dimenziós szcenárió-mezőt, négy jövőképet alkotva. Ezekre a jövő-szcenáriókra alapozva szcenárió-workshopokat tartottunk hallgatók és oktatók körében, hogy feltárjuk, mely irányok és lehetőségek szimpatikusak vagy éppen ellenszenvesek nekik és miért. Továbbá kifejlesztettünk egy ’Jövő felsőoktatása’ mini-játékot, amely jövőorientációt, rendszerben gondolkodást fejlesztő workshopként közép- és felsőoktatásban egyaránt használható.
Results in English
1. International comparison of the communication by leading business higher education institutions: in this part, we analysed the online institutional and educational communication of the business schools and economics departments of the first 100 universities in the business and economic top list by Times Higher Education 2019. We investigated what discursive strategies they created in relation to the topic of the future, what action frameworks and student images can be found in their communication, and whether and if so, how they talk about sustainability in their educational program descriptions. 2. Identification of trends and future scenarios in the field of higher education: in this part, we investigated the challenges, trends and opportunities affecting higher education using the 'horizon scanning' method. We have identified the defining areas where change is taking place, the most important factors within them, the direction of their changes and the criticisms related to them. Based on this, we developed a two-dimensional scenario field, creating four visions of the future. Based on these future scenarios, we held scenario workshops among students and lecturers in order to reveal which directions and opportunities they liked or disliked and why. Furthermore, we developed a mini-game called 'Future higher education', which can be used as a workshop for developing future orientation and systemic thinking in both secondary and higher education.
Full text https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=127972
Decision
Yes





 

List of publications

 
Géring Z. – Tamássy R. – Király G. – Rakovics M.: The portrayal of the future as legitimacy construction. Discursive strategies in highly ranked business schools’ external communication., Higher Education, 85(4), 775-793, https://doi.org/10.1007/s10734-022-00865-1, 2023
Csillag S. – Király G. – Rakovics M. – Géring Zs.: Agents for sustainable futures? The (unfulfilled) promise of sustainability at leading business schools., Futures, 144(103044) 1-16. https://doi.org/10.1016/j.futures.2022.103044, 2022
Géring Zsuzsanna – Rakovics Márton: A szövegbányászat statisztikai dilemmái., Kihívások és igények a statisztikában konferencia, MTA Statisztikai Tudományos Albizottság ülése, Budapest, 2018 november 16., 2018
Király Gábor: A vállalkozó egyetem koncepciója és annak mérési problémái., Kihívások és igények a statisztikában konferencia, MTA Statisztikai Tudományos Albizottság ülése, Budapest, 2018 november 16., 2018
Gábor Király - Zsuzsanna Géring: (Un)Bundling forces of HE and possible answers: new experimental models., 2nd Danube Conference for Higher Education Management – In search for excellence in higher education, 22-23 November, 2018 Budapest, 2018
Gábor Király - Zsuzsanna Géring: Editorial: Introduction to ‘Futures of Higher Education’ special issue, Futures, 2019
Király Gábor: A vállalkozó egyetem fogalmi tere. Elméleti keretek és gyakorlati kérdések, kézirat, 2019
Zsuzsanna Géring: Mixed Methodological Discourse Analysis., Reviewer’s Guide for Mixed Methods Research Analysis edited by Burke Johnson and Anthony Onwuegbuzie, Routledge (megjelenés alatt), 2019
Katalin Fehér - Zsuzsanna Géring: From STEM 2.0 to Trandisciplinarity: Strategy of the Most Innovative Universities., kézirat, 2019
Tamássy R. – Géring Zs. – Király G. – Plugor R. – Rakovics M.: The portrayal of the role and agency of students and higher education institutions in highly ranked business school discourses, Journal of International Education in Business (online first), 2023
Király Gábor: A vállalkozó egyetem fogalmi tere. Elméleti keretek és gyakorlati kérdések, Közgazdasági Szemle 66(11), 1187–1209. DOI: 10.18414/KSZ.2019.11.1187, 2019
Katalin Fehér - Zsuzsanna Géring - Gábor Király: Patterns of 2700+ master studies of the top innovative universities. Online representation of STEM, business and mixed studies with employability and geographical hubs,, kézirat bírálati folyamatban: Higher Education (under review), 2019
Zsuzsanna Géring – Gábor Király – Réka Tamássy: Learning how to focus: methodological reflections on utilizing the horizon scanning technique., kézirat bírálati folyamatban: Futures & Foresight Science (review utáni átírás alatt), 2020
Gábor Király – Zsuzsanna Géring: Having nothing but questions? The academic discourse on higher education’s changing social roles., kézirat bírálati folyamatban: Journal of Futures Studies (under review), 2020
Géring, Z. – Király, G. – Tamássy, R. – Miskolczi, P. – Fűzi, B. – Szendrei-Pál, E.: Decline or renewal of higher education? Threats and possibilities amidst a global epidemic situation. Horizon Scanning Report Series., Kutatási Jelentés., 2020
Király, G. – Géring, T.: Changes in teaching and learning – the transformation of knowledge transfer. Horizon Scanning Report Series, Volume I., Kutatási jelentés., 2020
Géring, Z. – Király, G.: Changes in teaching and learning – the challenges of flexible learning. Horizon Scanning Report Series, Volume II., Kutatási Jelentés, 2020
Miskolczi, P. – Tamássy, R.: Changes in the certification of knowledge. Horizon Scanning Report Series, Volume III., Kutatási Jelentés., 2020
Kováts Gergely: Menedzserizmus a felsőoktatásban: érvek, ellenérvek, alternatívák., Educatio 29(1), 3-18. DOI: 10.1556/2063.29.2020.1.1, 2020
Király Gábor – Géring Zsuzsanna: Gazdasági, társadalmi és egyéni értékteremtés a felsőoktatásban, Educatio 29(1), 19-32. DOI: 10.1556/2063.29.2020.1.2, 2020
Király Gábor: A vállalkozóképzés formái., Megjelenés alatt (várható megjelenés): Vezetéstudomány 51(9), 44-53. DOI: 10.14267/VEZTUD.2020.09.04, 2020
Király Gábor: Részvétel és tanulás. A részvételi rendszermodellezés mint tanulási környezet., Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, 2019
Király Gábor – Géring Zsuzsanna: “Nézd, száz a kérdés, egy a válasz”? Az egyetemek megváltozott szerepével kapcsolatos akadémiai diskurzus bemutatása., Műhelytanulmány, Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest., 2020
Sára Csillag: The future of executive education. 3rd Danube Conference for Higher Education Management, ‘Trends in Executive Education’, 7-8 November 2019, Ulm, 2019
Gábor Király – Zsuzsanna Géring: AI and learning in higher education: 2 future visions from the past., 4s/EASST conference, Online, 18-21. August 2020., 2020
Király Gábor: Tanulás a jövő szemszögéből., Workshop és előadás. 2019. november 21. Budapest, 2019
Géring Zsuzsanna – Rakovics Márton: A szövegbányászat statisztikai dilemmái., Kihívások és igények a statisztikában konferencia, MTA Statisztikai Tudományos Albizottság ülése, Budapest, 2018 november 16., 2018
Király Gábor: A vállalkozó egyetem koncepciója és annak mérési problémái., Kihívások és igények a statisztikában konferencia, MTA Statisztikai Tudományos Albizottság ülése, Budapest, 2018 november 16., 2018
Gábor Király - Zsuzsanna Géring: (Un)Bundling forces of HE and possible answers: new experimental models., 2nd Danube Conference for Higher Education Management – In search for excellence in higher education, 22-23 November, 2018 Budapest, 2018
Zsuzsanna Géring: Mixed Methodological Discourse Analysis., In Burke, J. & A. J. Onwuegbuzie (Eds.). The Routledge Reviewer’s Guide to Mixed Methods Analysis (pp. 161-170). Routledge. chapter DOI: 10.4324/9780203729434-15, 2021
Katalin Fehér - Zsuzsanna Géring - Gábor Király: Promoting the future of innovative higher education through thousands of master’s programmes. STEM, interdisciplinary and business studies in a changing labour market., (elfogadva, megjelenés alatt) Society and Economy., 2021
Zsuzsanna Géring – Gábor Király – Réka Tamássy: Are you a newcomer to horizon scanning? A few decision points and methodological reflections on the process., Futures & Foresight Science. 2021; e77. https://doi.org/10.1002/ffo2.77, 2021
Gábor Király – Zsuzsanna Géring: Having nothing but questions? The academic discourse on higher education’s changing social roles., Journal of Futures Studies, 25(4), 57-70. DOI: 10.6531/JFS.202106_25(4).0005, 2021
Király Gábor: A vállalkozóképzés formái., Vezetéstudomány 51(9), 44-53. DOI: 10.14267/VEZTUD.2020.09.04, 2020
Rita Hordósy – Nóra Szanyi: Moving Through and Moving Away. (Higher) Education Strategies of Hungarian Students., Intersections, 6(4), 34-62. https://doi.org/10.17356/ieejsp.v6i4.600, 2021
Tamássy R. – Géring Z.: Rich variety of DA approaches applied in social media research – a systematic scoping review., (elfogadva, megjelenés alatt 2022): Discourse & Communication, 16(1), 2021
Szendrei-Pál Eszter: Sustainable development aims for HE – What goals do they have to reach and where are they now?, Prosperitas 8(1), 135-152. http://dx.doi.org/10.31570/Prosp_2021_1_8, 2021
Eszter Szendrei-Pál – Gábor Király – Márton Rakovics: Do top business schools claim to equip students with the skill of tomorrow?, UIIN Conference, Online 2021.06.14-16. ISBN 9789-491-901-539, pp. 1-13., 2021
Szendrei-Pál Eszter: Sustainable development aims for HE – What goals do they have to reach and where are they now?, Budapest Business School International Scientific Student Conference, 12 November 2020, online, 2020
Gábor Király – Zsuzsanna Géring: The purpose(s) of learning and the digitalisation of higher education., STS Conference, Graz, 2021. May 3-5., 2021
Király Gábor – Géring Zsuzsanna – Csillag Sára – Rakovics Márton: Sustainability at business schools: fantasy or reality?, 6th Central European Higher Education Cooperation (CEHEC) Conference, 2021. April 22-23. Online., 2021
Király G. – Géring Zs.: “Nézd, száz a kérdés, egy a válasz”? Az egyetemek megváltozott szerepével kapcsolatos akadémiai diskurzus bemutatása., Educatio különszám műhely, 2020. január 10. Budapest, 2020
Géring Zsuzsanna – Rakovics Márton – Király Gábor – Tamássy Réka: Jövő-konstrukciók a nemzetközi felsőoktatási intézményi diskurzusban., Szociológia egy sikeres évszázad előtt konferencia, 2020. október 8. Budapest, 2020
Király G. – Géring Zs.: A tanítás és tanulás változásai: a tudásátadás átalakulása., Horizon Scanning Jelentés – kivonat. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest., 2021
Géring Zs. – Király G.: A tanítás és tanulás változásai: a rugalmas tanulási környezet kihívásai., Horizon Scanning Jelentés – kivonat. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest., 2021
Miskolczi P. – Tamássy R.: Változások a tudás hitelesítésében., Horizon Scanning Jelentés – kivonat. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, 2021
Katalin Fehér - Zsuzsanna Géring - Gábor Király: Promoting the future of innovative higher education through thousands of master’s programmes. STEM, interdisciplinary and business studies in a changing labour market., Society and Economy. 44(1), 46-64., 2022
Tamássy R. – Géring Z.: Rich variety of DA approaches applied in social media research – a systematic scoping review., Discourse & Communication, 16(1). 93-109., 2022
Király, G. – Kováts, G.: A tudomány tömegesedésének hatásai a felsőoktatás működésére, Educatio 31 (2), pp. 169–185. DOI: 10.1556/2063.31.2022.2.1, 2022
Géring, Z. – Király, G. – Miskolczi, P. – Tamássy, R. – Fűzi, B. – Szendrei-Pál, E.: Szcenáriók a felsőoktatás jövőjéről. Jelentés, Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ, Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest. DOI: 10.13140/RG.2.2.23774.92480, 2022
Géring Z. – Tamássy R. – Király G. – Rakovics M.: The portrayal of the future as legitimacy construction. Discursive strategies in highly ranked business schools’ external communication., Higher Education, https://doi.org/10.1007/s10734-022-00865-1 (online first), 2022
Fűzi B. – Géring Z. – Szendrei-Pál E.: Changing expectations related to digitalisation and socialisation in higher education. Horizon scanning of pre- and post-COVID-19 discourses., Educational Review, 74(3), 484-516., 2022
Géring, Z. – Király, G. – Miskolczi, P. – Tamássy, R. – Fűzi, B. – Szendrei-Pál, E.: Scenarios for the future of higher education. Report., Future of Higher Education Research Centre, Budapest Business School, Budapest DOI: 10.13140/RG.2.2.34975.02727, 2022
Géring, Z. – Király, G. – Tamássy, R. – Rakovics, M.: Agency in the future-related discourse of business schools., ESA Conference, Online, 2021. Aug. 31 – Sept. 3., 2021
Tamássy, R. – Rakovics, M. – Géring, Z. – Király, G.: Uncovering the discursive construction of students in higher education., ISA RC33 on Logic and Methodology conference, Online, 2021. Sept 9., 2021
Király, G. – Géring, Z.: Action learning as a potential tool for organisational change in higher education., STS Conference, Graz, 2022 May 2-4., 2022
Tamássy, R. – Géring, Z. – Király, G. – Plugor, R. – Rakovics, M.: The role and agency of students and higher education institutions in highly ranked business school discourses., CADAAD (Critical Approaches to Discourse Analysis Across Disciplines) Conference, 2022, July 6-8., 2022
Géring, Z. – Tamássy, R. – Király, G. – Plugor, R. – Rakovics, M.: Mixed methodological textual analysis of business schools’ higher education discourses in student-related online communication., MMIRA Global Conference, 2022. augusztus 3-4. Online, 2022
Csillag S. – Király G. – Rakovics M. – Géring Zs.: A fenntarthatóság tétova szószólói. Mit és hogyan kommunikálnak az üzleti iskolák a fenntarthatósággal kapcsolatban?, Vezetéstudomány, 54(7-8), 58-76, DOI:10.14267/VEZTUD.2023.07-08.05, 2023
Géring Zs. – Király G. – Plugor R. – Rakovics M. - Tamássy R.: ‘Talented student’, ‘future leader’ or ‘you’: student naming in highly ranked business schools’ mission statements., In: Szegedi Krisztina (szerk.) Szemelvények a BGE kutatásaiból. Budapest: Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE), pp 231-238., 2022
Király G. – Géring Zs. – Miskolczi P. – Tamássy R. – Szendrei-Pál E.: Scenario workshop as a tool for organisational learning in relation to the future of higher education, In: Academic and Practitioner Proceedings of the 2023 UIIN Conference Series: Challenges and Solutions for Fostering Entrepreneurial Universities and Collaborative Innova, 2023
Géring, Z. – Király, G. – Tamássy, R. – Rakovics, M.: Agency in the future-related discourse of business schools., ESA Conference, Online, 2021. Aug. 31 – Sept. 3., 2021
Király G. – Géring Zs. – Miskolczi P. – Tamássy R. – Szendrei-Pál E.: Scenario workshop as a tool for organisational learning in relation to the future of higher, UIIN Conference, Budapest, Hungary, May 9-11, 2023





 

Events of the project

 
2021-07-13 13:18:43
Résztvevők változása
2019-10-18 09:24:37
Résztvevők változása




Back »