|
Myths and Realities of Local Food Systems – discourses, producers, customers and socio-economic effects in the ’Hungarian Provence’
|
Help
Print
|
Here you can view and search the projects funded by NKFI since 2004
Back »
|
|
Details of project |
|
|
Identifier |
129097 |
Type |
K |
Principal investigator |
Nemes, Gusztáv |
Title in Hungarian |
Mítosz és realitás, helyi élelmiszerrendszer a ’Magyar Provence’-ban - diskurzusok, termelők, vásárlók és társadalomgazdasági hatások |
Title in English |
Myths and Realities of Local Food Systems – discourses, producers, customers and socio-economic effects in the ’Hungarian Provence’ |
Keywords in Hungarian |
helyi élelmiszerrendszerek helyi gazdaságfejlesztés, rövid élelmiszerlánc, turizmusgazdaság, társadalomgazdasági hatások, videlkedési közgazdaságtan |
Keywords in English |
local food systems, local economic development, short food supply chains, tourism economics, behavioural economics |
Discipline |
Economics (Council of Humanities and Social Sciences) | 100 % | Ortelius classification: Agricultural economics |
|
Panel |
Economics |
Department or equivalent |
Institute of Economics, (Centre for Economic and Regional Studies) |
Participants |
Bakucs, Lajos Zoltán Balogh, Pál Géza Czuppon, Viktória Dúll, Andrea Magdolna Kujáni, Katalin Olga Lajos, Veronika Molnár, Adrienn Szegedyné Fricz, Ágnes Tomay, Kyra
|
Starting date |
2018-10-01 |
Closing date |
2022-09-30 |
Funding (in million HUF) |
29.881 |
FTE (full time equivalent) |
15.11 |
state |
closed project |
Summary in Hungarian A kutatás összefoglalója, célkitűzései szakemberek számára Itt írja le a kutatás fő célkitűzéseit a témában jártas szakember számára. A kutatás jelentősen hozzájárul a helyi élelmiszerrendszerek témakörét tárgyaló tudományos diskurzusokon belüli ellentmondások feloldásához, a vásárlók és termelők személyes döntéseiben és a vidéki területek társadalomgazdasági jólétében játszott szerepének feltárásához. A helyi gazdaságfejlesztés sikertörténetei gyakran a fenntartható turizmuson, a többfunkciós mezőgazdaságon és az élménygazdaságon alapulnak. E szektoron belül a magas hozzáadott értékű termékek előállítása jelentős potenciált képvisel a kisgazdaságok, a fenntartható gazdálkodás és általában a helyi gazdaság segítésében. Mindazonáltal a helyi élelmiszerrendszer diskurzusokon belül megoldatlan feszültségek és dilemmák léteznek: ki a termékek fő célközönsége (helyi lakosok avagy városban élők, turisták); mi a rendszer fő célkitűzése (környezeti és társadalmi fenntarthatóság avagy gazdasági növekedés); van-e ellentét a mítosz és a realitás, vagyis a helyi élelmiszerrendszernek a turizmusban kialakított képe illetve a helyi környezetre és a társadalmi-gazdasági jólétre gyakorolt hatásai között. Kutatásunk a fenti kérdéseket a Balaton-felvidék egy kis régiójában, a Magyar Provencenak is nevezett Káli-medencében vizsgálja. Ez a terület napjainkban válik meghatározó turisztikai célponttá, így kiváló terepe a folyamatok valós időben történő vizsgálatához. Kis földrajzi területen, multidiszciplináris megközelítésben alkalmazunk kvantitatív és kvalitatív módszereket. Mindez hozzájárul ahhoz az új, dinamikus elemzési kerethez, ami végső soron lehetővé teszi majd, hogy a helyi élelmiszerrendszerek, a fenntartható turizmus, vidék- és helyi gazdaságfejlesztés témakörében jelentős új eredményeket mutathassunk fel.
Mi a kutatás alapkérdése? Ebben a részben írja le röviden, hogy mi a kutatás segítségével megválaszolni kívánt probléma, mi a kutatás kiinduló hipotézise, milyen kérdéseket válaszolnak meg a kísérletek. Fő kérdések és hipotézisek Kutatási projektünket három fő altéma és az empirikus adatgyűjtéshez kiválasztott három társadalmi csoport köré szervezzük. 1. KERESLETI OLDAL- avagy hogyan konstruálódik a “hely szelleme” (genius loci)? Kérdések: Milyen mítoszok és realitások – diskurzusok, értékek, motivációk, ésszerűségek – vezérlik a városi vásárlóközönséget, amikor magas árat fizetnek a helyi élelmiszerrendszerekből származó termékekért? Kiinduló hipotézis: A vásárlói preferenciákat jelentősen és pozitívan befolyásolja a “genius loci”, a márka és a marketing. 2. KÍNÁLATI OLDAL – avagy hogy jön létre a helyi élelmiszerrendszer? Kérdések: Mennyire ’helyi’ a helyi élelmiszerrendszer (input/output, helyi fogyasztás/export)? Milyen mítoszok és realitások – diskurzusok, értékek, motivációk, kényszerek és ésszerű döntések – befolyásolják a helyi élelmiszerrendszerek szereplőinek jelenlegi viselkedését és választásait? Kiinduló hipotézisek: A Káli-medencei helyi élelmiszerrendszerek elsősorban a külső vásárlókat célozzák meg. A helyi élelmiszerrendszer szereplőinek döntéseit jelentősen befolyásolják a gazdasági racionalitáson kívüli (vagy azzal éppen ellenkező) motivációk 3. HELYI TÁRSADALOM - Milyen hatások érik mindeközben a lokalitást? Kérdések: A fenti folyamatok milyen (pozitív és negatív) hatást gyakorolnak a helyi társadalomra, gazdaságra, kultúrára és környezetre? Melyek a legfőbb ellentmondások és feszültségek mítoszok és a realitás között? Hogyan lehetne ezeket feloldani? Kiinduló hipotézis: Jelentős ellentmondások vannak a helyi élelmiszerrendszer külső imázsa és annak helyi realitása között, ami feszültséget mutat a kérdést övező diskurzusban
Mi a kutatás jelentősége? Röviden írja le, milyen új perspektívát nyitnak az alapkutatásban az elért eredmények, milyen társadalmi hasznosíthatóságnak teremtik meg a tudományos alapját. Mutassa be, hogy a megpályázott kutatási területen lévő hazai és a nemzetközi versenytársaihoz képest melyek az egyediségei és erősségei a pályázatának! TUDOMÁNYOS: A vidéki/fenntartható/ökológiai turizmus és a növekvő igény a helyben termelt élelmiszerekre a helyi élelmiszerrendszereket (local food system - röviden LFS) a tudományos kutatás középpontjába helyezi. A vizsgált kérdések többnyire a piaci jellemzőkre, a helyi élelmiszerrendszerek regionális gazdasági fejlődésre gyakorolt hatásának mértékére, a helyi élelmiszer termelésének és fogyasztásának gazdasági szempontjaira vonatkoznak. Más fontos témák ugyanakkor eddig kevesebb figyelmet kaptak, nevezetesen a vásárlók és termelők viselkedési, választási mintázatai; egy-egy jól menő turisztikai régió vonzerejének összetétele (’genius loci’- a ’siker titka’), illetve a siker gazdasági, társadalmi és környezeti költségei. Kutatásunk több tudományágat átfogó megközelítésével és komplex módszertanával (amely az ekonometrikus modellezéstől az appreciative inquiry-ig több módszert foglal magában) jelentős elméleti hozzájárulást ígér az LFS diskurzus ezen szempontjaihoz, mérvadó folyóiratokban (Q1,2,3) megjelenő publikációk útján. MÓDSZERTANI: Az eszközöket és módszertanokat a helyi élelmiszer rendszerek kutatásának különleges körülményeihez adaptáljuk (szenzorikus vizsgálat, komplex fejlődésjelző, kérdőívek, interjúk és workshop útmutatók marketing témában, LFS elemzés, környezeti pszichológia, ekonometrikus modellek) és a nemzetközi tudományos közösség rendelkezésére bocsájtjuk. SZAKPOLITIKA, TURIZMUS, ÉLELMISZERGAZDASÁG: Eredményeinket eljuttatjuk a szakpolitikai döntéshozókhoz és az ágazat üzleti szereplőihez, ezzel segítséget nyújtva az elemzéshez és a célokról, irányokról, sémákról történő döntésekhez, figyelmüket az LFS-ek fontos tényezőire, költségeire, előnyeire irányítva. KÖZVETLEN FEJLESZTÉS: Projektünk sok helyi szereplőt von be a munkába, elősegíti a helyi hálózatok fejlődését, felfedi a feszültségeket, problémákat és megoldásokat; társadalmi tanulást, új marketing lehetőségeket derít fel, közvetlenül hozzájárulva a Káli-medence fejlődéséhez.
A kutatás összefoglalója, célkitűzései laikusok számára Ebben a fejezetben írja le a kutatás fő célkitűzéseit alapműveltséggel rendelkező laikusok számára. Ez az összefoglaló a döntéshozók, a média, illetve az érdeklődők tájékoztatása szempontjából különösen fontos az NKFI Hivatal számára. Jelen kutatás során a Balaton-felvidéken, a ’magyar Provence’-ként is emlegetett Káli-medence területén vizsgáljuk meg a különleges minőségű élelmiszertermékeket előállító, feldolgozó és értékesítő helyi élelmiszerrendszert. Felderítjük, hogy milyen (’racionális’ és ’irracionális’) attitűdök, normák, értékek befolyásolják a termelők viselkedését, vidéken való megmaradását, illetve, hogy a turisták/vásárlók miért hajlandóak prémium árat fizetni a helyi élelmiszerekért. Megvizsgáljuk, hogy milyen ellentétek vannak a mítosz és a realitás, vagyis a helyi élelmiszerrendszernek a turizmusban kialakult képe (genius loci, a „magyar Provence”, kulturális tájkép, gasztro-forradalom, idilli, fenntartható társadalom és környezet) illetve a jelenlegi fejlődési folyamatoknak a helyi környezetre és a társadalmi-gazdasági jólétre gyakorolt valóságos hatásai között. A kutatás során ’mélyre fúrunk, kis földrajzi területre koncentrálva, több tudományág módszereit, elméleti, elemzési lehetőségeit használjuk fel. Mindez lehetővé teszi, hogy a helyi élelmiszerrendszerek, a fenntartható turizmus, vidék- és helyi gazdaságfejlesztés témakörében jelentős új eredményeket mutassunk fel, hozzájárulva a tudományhoz és a vonatkozó szakpolitikához. Projektünk sok helyi szereplőt von be a munkába, elősegíti a helyi hálózatok fejlődését, felfedi a feszültségeket, problémákat és megoldásokat; társadalmi tanulást, új marketing lehetőségeket derít fel, közvetlenül hozzájárulva a Káli-medence fejlődéséhez.
| Summary Summary of the research and its aims for experts Describe the major aims of the research for experts. This research will produce a significant scientific contribution by addressing contradictions within discourses about local food systems (LFSs), and by defining their role in the choices of consumers, producers and the socio-economic wellbeing of rural areas. Success stories of local economic development are often based on sustainable tourism, multifunctional agriculture and the experience economy. Within this sector local food systems (LFSs) producing culturally-based, high value-added local products represent an important potential to improve farm incomes, promote sustainable farming systems, and contribute to local economic regeneration. However, there are unresolved tensions and dilemmas within the discourses on LFS, concerning who the targeted consumers are (local dwellers versus urban customers); what the nature of the main objectives are (environmental & social versus economic); and what are the effect on local environment and socio-economic wellbeing versus the marketing image projected to the external world. Our research will investigate these issues in a small region, the Káli-basin in the Balaton-uplands of Hungary. Its current emergence as an attractive tourist destination – the ‘Hungarian Provence’, provides the opportunity for an evolutionary approach. Concentrating on a relatively small geographic area and using both quantitative and qualitative methods in an interdisciplinary framework allows us to collect substantial new data, create a dynamic framework for analysis and contribute to the international literature on local food systems, sustainable tourism, rural and local economic development, and also short food supply chains.
What is the major research question? Describe here briefly the problem to be solved by the research, the starting hypothesis, and the questions addressed by the experiments. Our project is organised around three main sub-topics and three types of social groups targeted by our empirical data collection. 1. THROUGH RESEARCHING THE DEMAND SIDE (CUSTOMERS) WE INVESTIGATE HOW IS THE ‘GENIUS LOCI’ – THE SPIRIT OF THE PLACE – CONSTRUCTED? MAIN QUESTION: What myths and realities – discourses, values, motivations, rationalities – make urban consumers to choose to pay premium prices for products of the local food system? STARTING HYPOTHESIS: Customer preferences are significantly and positively influenced by ‘the genius loci’, branding and marketing.
2. HOW IS THE LOCAL FOOD SYSTEM CONSTRUCTED? MAIN QUESTIONS: • How ‘local’ is the local food system(inputs/outputs, local consumption/ export)? • How structured is it, what elements of good governance are the missing in LSF? What myths and realities – discourses, values, motivations, constraints, rationalities – influence the current behaviour and choices of actors of the local food system? STARTING HYPOTHESIS: • LFS in this touristic destination is significantly oriented to external customers; • Motivations other than (or even opposite to) economic rationality significantly influence the choices of LFS actors
3. HOW IS THE LOCALITY EFFECTED? MAIN QUESTIONS: • What are the consequences (positive and negative) of these processes for local society, economy, culture and environment? • What are the main contradictions and tensions between myths and reality? • How they could be resolved? STARTING HYPOTHESIS: • There are significant discrepancies between the external image and the local reality of LFS, representing a tension within the surrounding discourse
What is the significance of the research? Describe the new perspectives opened by the results achieved, including the scientific basics of potential societal applications. Please describe the unique strengths of your proposal in comparison to your domestic and international competitors in the given field. SCIENTIFIC: Continuing growth in rural/sustainable/ecological tourism and preference for locally grown food places LFSs (local food systems) in the centre of scientific enquiry, questioning market characteristics, LFSs’ capacity to support regional economic development, the economic aspects of the production and consumption of local foods, etc. However, important issues are still unexplored in the literature, concerning behavioural aspects of both consumers and producers; what constitutes the ‘genius loci’ of a successful touristic region and what are the economic, social, environmental costs of this success. Our research, through multidisciplinary approach and a complex methodology (ranging from econometric modelling to appreciative enquiry) ensures significant scientific contribution to the theories in these aspects of the LFS discourse through publications in relevant prestigious (Q1,2,3) journals. METHODOLOGICAL: Tools and methodologies will be adapted to the special circumstances of LFS research (sensory analysis, complex development indicator, questionnaires, interview and workshop guidelines in marketing, LFS analysis, environmental psychology, econometric models) and made available for the international scientific community. POLICY and INDUSTRY: Our results will be directed to policy makers and business actors of the field, assisting analysis and decisions about objectives, directions, schemes by setting light on important aspects, costs, benefits of LFSs. DIRECT DEVELOPMENT: Our project will involve many local actors, enhance the development of local networks, explore tensions, problems and solutions; facilitate social learning, new marketing opportunities and a deeper embeddedness, thus the development of a concrete LFS, the Káli-basin in the Balaton-uplands.
Summary and aims of the research for the public Describe here the major aims of the research for an audience with average background information. This summary is especially important for NRDI Office in order to inform decision-makers, media, and others. This research investigates the ongoing development process in the Káli-basin, Balaton-uplands, concentrating on local food systems (LFS) producing, processing and marketing high value added food products. We investigate what (‘rational’ and ‘irrational’) attitudes, norms, values influence the behaviour of both producers, keeping them in the rural area and tourists/customers, making them to pay premium price for local food. We contrast the perceived image (‘genius loci’) of the region (‘Hungarian Provence’, cultural landscape, gastronomy, social and environmental sustainability) with the realistic impacts of the current development process on the environment and the general wellbeing of local economy and society. Concentrating on a relatively small geographic area and using both quantitative and qualitative methods in a multidisciplinary framework will allow us to collect substantial new data, create a dynamic framework for analysis and contribute to both scientific, methodological and policy objectives. Our project will involve many local actors, enhance the development of local networks, explore tensions, problems and solutions; facilitate social learning, new marketing opportunities and a deeper embeddedness, thus the development of a concrete LFS, the Káli-basin in the Balaton-uplands.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
List of publications |
|
|
Nemes Gusztáv, Tomay Kyra: Split realities – dilemmas for rural/gastro tourism in territorial development, REGIONAL STUDIES, 2022 | Nemes G, Chiffoleau Y, Zollet S, Collison M, Benedek Zs, Colantuono F, Dulsrud A, Fiore M, Holtkamp C, Kim T-Y, Korzun M, Mesa-Manzano R, Reckinger R, Ruiz-Martínez I, Smith K, Tamura N, Viteri M L, Orbán É: The impact of COVID-19 on alternative and local food systems and the potential for the sustainability transition, SUSTAINABLE PRODUCTION AND CONSUMPTION 28: pp. 591-599., 2021 | Benedek Zsófia, Baráth Lajos, Fertő Imre, Elvia Merino-Gaibor, Molnár Adrienn, Orbán Éva, Nemes Gusztáv: Survival strategies of producers involved in short food supply chains following the outbreak of COVID‐19 pandemic: A Hungarian case study, SOCIOLOGIA RURALIS 62 : 1 pp. 68-90. , 23 p. (2022), 2022 | Tomay Kyra, Tuboly Emese: The role of social capital and trust in the success of local wine tourism and rural development, SOCIOLOGIA RURALIS pp. 1-29. early view, 2022 | Nemes Gusztáv, Csizmadiáné Czuppon Viktória, Kujáni Katalin, Szegediné Fritz Ágnes, Orbán Éva, Lajos Veronika: The local food system in the ‘genius loci’ – the role of food, local products and short food chains in rural tourism, STUDIES IN AGRICULTURAL ECONOMICS 121: (2) pp. 111-118., 2019 | Nemes, G ; Orbán, É ; Tomay, K: Mi lesz veled Káli-medence? - Vidéki turizmus, dzsentrifikáció és meghasadt valóságok a Balaton-felvidéken, Portfolio KRTK Blog, 2022 | Tomay, Kyra ; Lajos, Veronika: A képzelt vidék – a lehetséges, megteremtett és megélt vidékiség, SZOCIOLÓGIAI SZEMLE 32 : 1 pp. 4-14. , 11 p., 2022 | Tomay, Kyra ; Völgyi, Bence: Közösség és dzsentrifikáció egy vidéki településen, SZOCIOLÓGIAI SZEMLE 32 : 1 pp. 65-87. , 23 p., 2022 | Balogh Pál Géza: Sajtkészítők a Balaton-felvidék helyi élelmiszerrendszerében : Táj és gazdaság összefüggései jelenkori kistermelői gyakorlatokban, SZOCIOLÓGIAI SZEMLE (1216-2051 ): 32 1 pp 114-144, 2022 | Nemes G, Orbán É, Tomay K: Meghasadt valóságok – dilemmák a turizmus és a dzsentrifikáció szerepéről a vidék fejlődése kapcsán, SZOCIOLÓGIAI SZEMLE 32: (1) pp. 88-113., 2022 | Nemes G, Benedek Zs, Lajos Veronika, Orbán É, Balogh Pál Géza: Helyi élelmiszer a korona idején - látlelet a világjárvány helyi élelmiszerrendszerekre gyakorolt hatásáról, In: Fokasz, Nikosz; Kiss, Zsuzsanna; Vajda, Júlia (szerk.) Koronavírus idején, Replika Alapítvány (2020) pp. 175-182., 2020 | Nemes Gusztáv, Tomay Kyra, Sulyok Judit, Orbán Éva: Nekem a Balaton a Riviéra, TÉR ÉS TÁRSADALOM 36: (2) pp. 99-122., 2022 | Balogh Pál Géza, Michels Ambrus, Nemes Gusztáv és Szegedyné Fricz Ágnes: A hiányzó láncszem – termelők és fogyasztók összekötésének dilemmái a rövid élelmiszerláncokban, Fordulat, 2021 | Benedek Zsófia, Balogh Pál Géza, Baráth Lajos, Fertő Imre, Lajos Veronika, Orbán Éva, Szabó G. Gábor, Nemes Gusztáv: Kistermelői sikerek a COVID-19 járvány első hullámában: a személyesség szerepe az értékesítésben, STATISZTIKAI SZEMLE 98: (12) pp. 1398-1415., 2020 | Lajos Veronika, Nemes Gusztáv: Megalkotott valóságok: sokszínű kisvilágok a Káli-medencében, In: Jakab, Albert Zsolt; Vajda, András (szerk.) Ruralitás és gazdasági stratégiák a 21. században, Kriza János Néprajzi Társaság (2020) pp. 171-181., 2020 | Nemes G, Benedek Zs, Lajos Veronika, Orbán É, Balogh Pál Géza: Helyi élelmiszer a korona idején - látlelet a világjárvány helyi élelmiszerrendszerekre gyakorolt hatásáról, In: Fokasz, Nikosz; Kiss, Zsuzsanna; Vajda, Júlia (szerk.) Koronavírus idején, Replika Alapítvány (2020) pp. 175-182., 2020 | Nemes G, Orbán É: Vidéki dzsentrifikáció és falusi turizmus a Káli-medencében – a Lo-Káli kutatás első eredményei, In: Sulyok, Judit; Formádi, Katalin; Lőrincz, Katalin; Raffay-Danyi, Ágnes (szerk.) Természet, kultúra, emberek satöbbi, Pannon Egyetemi Kiadó (2020) pp. 7-17., 2020 | Benedek Zsófia, Balogh Pál Géza, Baráth Lajos, Fertő Imre, Lajos Veronika, Orbán Éva, Szabó G. Gábor, Nemes Gusztáv: The kings of the Corona crisis: The impact of COVID-19 on small-scale producers, and the role of private spaces: a Hungarian case study, EuroChoices, 2020 | Benedek Zsófia, Baráth Lajos, Fertő Imre, Elvia Merino-Gaibor, Molnár Adrienn, Orbán Éva, Nemes Gusztáv: Survival strategies of producers involved in short food supply chains following the outbreak of COVID‐19 pandemic: A Hungarian case study, Sociologia Ruralis, 2021 | Nemes G, Chiffoleau Y, Zollet S, Collison M, Benedek Zs, Colantuono F, Dulsrud A, Fiore M, Holtkamp C, Kim T-Y, Korzun M, Mesa-Manzano R, Reckinger R, Ruiz-Martínez I, Smith K, Tamura N, Viteri M L, Orbán É: The impact of COVID-19 on alternative and local food systems and the potential for the sustainability transition, SUSTAINABLE PRODUCTION AND CONSUMPTION 28: pp. 591-599., 2021 | Benedek Zs, Balogh P G, Baráth L, Fertő I, Lajos Veronika, Orbán É, Szabó G G, Nemes G: The Kings of the Corona Crisis, EUROCHOICES 19: (3) pp. 53-59., 2020 | Benedek Zsófia, Balogh Pál Géza, Baráth Lajos, Fertő Imre, Lajos Veronika, Orbán Éva, Szabó G. Gábor, Nemes Gusztáv: Kistermelői sikerek a COVID-19 járvány első hullámában: a személyesség szerepe az értékesítésben, STATISZTIKAI SZEMLE 98: (12) pp. 1398-1415., 2020 | Benedek Zsófia, Balogh Pál Géza, Baráth Lajos, Fertő Imre, Lajos Veronika, Orbán Éva, Szabó G. Gábor, Nemes Gusztáv: Mit hozott a gazdáknak a koronavírus?, , 2020 | Lajos Veronika, Nemes Gusztáv: Ethical Concerns and Responsibility Issues in the Discourse of Local Food System – a Hungarian Example, In: Book of Abstracts, European Society for Rural Sociology (2019) pp. 167-168., 2019 | Nemes G: Smart villages – smart solutions and social innovation in short food chains, In: Book of Abstracts, European Society for Rural Sociology (2019) pp. 35-35., 2019 | Nemes G, Lajos V: The local food system in the genius loci - the role of food, local products and short food chains in rural tourism, In: Book of Abstracts, European Society for Rural Sociology (2019) pp. 301-301., 2019 | Nemes Gusztáv, Csizmadiáné Czuppon Viktória, Kujáni Katalin, Szegediné Fritz Ágnes, Orbán Éva, Lajos Veronika: The local food system in the ‘genius loci’ – the role of food, local products and short food chains in rural tourism, STUDIES IN AGRICULTURAL ECONOMICS 121: (2) pp. 111-118., 2019 | Nemes Gusztáv, Dúll Andrea: Cultural Heritage in the Genius Loci: Local Attraction and Place Attachment in a Rural Tourism Destination, 5th Heritage Forum of Central Europe Heritage and Environment, Krakow, 2019 | Lajos Veronika: Káli-medence: menedék, kivonulás, befektetés, helyi termék és gasztronómia, RURALITÁS ÉS GAZDASÁGI STRATÉGIÁK A 21. SZÁZADBAN – A KJNT VÁNDORKONFERENCIÁJA, Nagykároly, 2019 | Csizmadiáné Dr Czuppon Viktória, Molnár Gergő: Grandmother's Jam Effect –Transaction utility of local foods (introduction of OTKA research), Conference Proceedings: Georgian Technical University, Imternational Scientific Conference "Globalization and Current Challenges in Business" 2019.05.24-25. 77, Merab Kos, 2019 | Benedek Zsófia, Balogh Pál Géza, Baráth Lajos, Fertő Imre, Lajos Veronika, Orbán Éva, Szabó G. Gábor, Nemes Gusztáv: Mit hozott a gazdáknak a koronavírus?, Portfolio.hu, 2020 | Nemes Gusztáv, Benedek Zsófia, Lajos Veronika, Orbán Éva és Balogh Pál Géza: Helyi élelmiszer a korona idején - látlelet a világjárvány helyi élelmiszerrendszerekre gyakorolt hatásáról, Replika folyóirat, 2020 | Nemes, G ; Tomay, K ; Sulyok, J ; Orbán, É: Vidéki turizmus és dzsentrifikáció a pandémia idején: Vidéki turizmus és dzsentrifikáció a pandémia idején, In: Horeczki, Réka; Szabó, Tamás (szerk.) A vidéki Magyarország a pandémia korában : IX. Falukonferencia, Pécs, Magyarország : KRTK Regionális Kutatások Intézete 250 p., 2022 | Balogh Pál Géza: „Itt azért olyan turizmus van, és olyan minőségű vevőkör, akit tényleg érdekli ez, hogy tiszta kaját kapjon…” Termelői gyakorlatok a Káli-medencében, Horeczki Réka (Horeczki Réka PhD, regionális tudomány) KRTK/RKI/Dunántúli Tudományos Osztály (szerk.) A vidéki Magyarország a pandémia korában : IX. Falukonferencia : Abs, 2021 | Tomay, K ; Nemes, G: Dilemmák a vidéki turizmus kapcsán: vidékfejlesztés és/vagy turisztikai dzsentrifikáció?, absztrakt in: Loncsák, Noémi; Szabó-Tóth, Kinga (szerk.) Szociológiai tudás és közjó : absztraktkötet, Miskolc, Magyarország : Magyar Szociológiai Társaság (2022) 247 p., 2022 | Lajos, Veronika ; Tomay, Kyra: A globális dzsentrifikációs folyamatok lokális változatai a Káli-medencében, In: Loncsák, Noémi; Szabó-Tóth, Kinga (szerk.) Szociológiai tudás és közjó : absztraktkötet, Miskolc, Magyarország : Magyar Szociológiai Társaság (2022) 247 p. pp. 132-1, 2022 | Gusztáv Nemes-Kyra Tomay – Judit Sulyok – Éva Orbán: Second is the new first? Conversion of second homes into primary ones, elhangzott az ELKH TK "Social Dynamics in the post-Covid Age” conference, Budapest 17-18. October,, 2022 | Kyra Tomay, Gusztáv Nemes, Éva Orbán: Resilience of entrepreneurial ecosystems during and after Covid19 in three gastro/wine tourism destination – a comparative study, European Regional Science Association (ERSA)"Disparities in a Digitalising (Post-Covid) world", 2022. augusztus 22-26., Pécs,, 2022 | Tomay, K., & Orbán, É: Hol is van az a Káli-medence? Beszámoló a Település és Társadalom Kutatóközpont 2021-es munkájáról, NEXUS, a PTE BTK Közérdekű Folyóirata, 2(1), 56–58., 2021 |
|
|
|
|
|
|
Back »
|
|
|