23rd Summer School of Psycholinguistics  Page description

Help  Print 
Back »

 

Details of project

 
Identifier
140993
Type MEC_SZ
Principal investigator Bátyi, Szilvia
Title in Hungarian 23. Pszicholingvisztikai Nyári Egyetem
Title in English 23rd Summer School of Psycholinguistics
Keywords in Hungarian nemzetközi konferencia, nyelvi feldolgozás, nyelvelsajátítás, többnyelvűség
Keywords in English international conference, language processing, language acquisition, multilingualism
Discipline
Linguistics (Council of Humanities and Social Sciences)100 %
Panel Science Patronage - subprogram 2
Department or equivalent Department of Applied Linguistics (University of Pannonia)
Starting date 2021-12-01
Closing date 2022-06-30
Funding (in million HUF) 6.624
FTE (full time equivalent) 0.00
state closed project
Summary in Hungarian
A projekt keretében támogatott nemzetközi tudományos vagy innovációs rendezvény bemutatása:
Mutassa be a szervezés alatt álló nemzetközi rendezvény jellegét, célját, programját, célcsoportját és jelentőségét a nemzetközi, illetve hazai tudományos élet szempontjából, utalva a rendezvényhez kapcsolódó nyílt előadásra is.

A Pszicholingvisztikai Nyári Egyetem évenként megrendezett nemzetközi konferencia, ahol a szakma hazai és nemzetközi szakértői tartanak előadást, illetve vitatják meg a kurrens kutatási kérdéseket. A soron következő 23. eseményre olyan nemzetközileg elismert kutatók fogadták el meghívásunkat, akiknek művei több doktori iskolában, beleértve a Többnyelvűségi Nyelvtudományi Iskolát, kötelező vagy ajánlott irodalom (Elizabeth Lanza az Osloi Egyetemről, Jasone Cenoz és Durk Gorter a Baszkföldi Egyetemről, Brian MacWhinney a Carnegie Mellonról Pittsburgh-ből). Ez már önmagában nagyszámú jelentkezőt vonzhat be. Az esemény tervezett időpontja 2022. május 23-26. Tematikáját tekintve a konferencia a nyelvelsajátítás, nyelvi feldolgozás és a nyelvek tárolásának pszicho- és neurolingvisztikai megközelítésével foglalkozó témák köré szerveződik, továbbá az egynyelvű beszédprodukciót és percepciót vizsgáló kutatások mellett számos előadás foglalkozik a két- és többnyelvűséggel. A konferencia fontos célkitűzése az utánpótlásnevelés, így minden évben több doktorandusz és mesterszakos hallgató vesz részt előadóként vagy hallgatóságként a többnapos eseményen. Az előadásokat követő vitákon, illetve a szekciókon kívül a szünetekben a hallgatók és a szenior kutatók folytatják a szakmai beszélgetéseket, melyeknek eredményeképp hazai és nemzetközi közös kutatások és publikációk születnek. A résztvevők hagyományosan Magyarországról, továbbá Horvátországból, Szlovéniából, Ausztriából, Oroszországból, Ukrajnából és Hollandiából érkeznek, de nemzetközi hallgatóinknak köszönhetően más országokban is visszhangja van a konferenciának.
A konferencia nagy jelentőséggel bír a hazai és nemzetközi tudományosság számára is, mivel egyfajta platformként van jelen a legújabb pszicho- és neurolingvisztikai, valamint osztálytermi kutatások megosztására. A konferencia eredményterméke az elhangzott előadások és a megjelenő absztraktfüzet mellett konferenciakötet formájában jelenik meg.

A projekt összefoglalója, célkitűzései laikusok számára
Adjon egy rövid, közérthető ismertetést a szervezés alatt álló nemzetközi rendezvényről és annak várható eredményeiről, utalva a rendezvényhez kapcsolódó nyílt előadásra is.

A 23. Pszicholingvisztikai Nyári Egyetem nemzetközi konferencia, ahol a meghívott és jelentkezett hazai és nemzetközi kutatók megvitatják az egy- és kétnyelvű nyelvelsajátítás, nyelvi feldolgozás, nyelvi tárolás legfontosabb kérdéseit. A konferencián doktoranduszok és mesterszakos hallgatók is részt vesznek, akik egyrészt visszajelzést kapnak a folyó kutatásukra, másrészt pedig a területük legfrissebb eredményeivel ismerkedhetnek meg a legnagyobb kutatók előadásában. A meghívott plenáris előadók Norvégiából, Spanyolországból és az USA-ból érkeznek. A nemzetközi konferencia tervezett eredményterméke az elhangzott plenáris előadások elérhetővé tétele mellett egy absztraktfüzet és egy szerkesztett tanulmánykötet. Hosszútávú eredménytermékként a többnapos konferencián született együttműködések közös kutatásokat és publikációkat indukálhatnak.

Summary
Presentation of the international scientific or innovation event supported in the project:
Present the type, purpose, agenda, target audience of the international event organized and its sigificance in the international and domestic scientific community. Refer to the public lecture to be organised in connection with the event.

The Summer School of Psycholinguistics is an annually organized international conference hosting presenters from Hungary and abroad where the most current research questions are discussed. The next event will be the 23rd to which internationally acknowledged researchers have accepted our invitation whose works are compulsory or optional literature in many doctoral schools, including the Multilingualism Doctoral School at the University of Pannonia (Elizabeth Lanza, University of Oslo, Jasone Cenoz and Durk Gorter, University of the Basque Country, Brian MacWhinney, Carnegie Mellon University, Pittsburgh). The planned dates of the conference are 23–26 May, 2022. The main topics of the conference are: mono- and bilingual language acquisition, language processing and storage. One of the main goals of the conference is to involve Master and PhD students as presenters and/or part of the audience. After the sessions or in the breaks students have the opportunity to discuss their topics with senior researchers which often results in joint research and publication. Participants traditionally come from Hungary, Croatia, Slovenia, Austria, Russia and the Netherlands, however through our international students, other countries also represent themselves (e.g. Indonesia, Jordan, etc.).
The conference is a platform to share the newest results in the areas of psycho- and neurolinguistics with the Hungarian and the international research community. The output of the conference is the book of abstracts and an edited volume.

Summary and aims of the project for a general audience
Provide a short, general introduction to the international event organized and its expected results, as well as refer to the public lecture.

The 23rd Summer School of Psycholinguistics is an international conference where the invited and registered participants discuss the most important questions of mono- and bilingual language acquisition, language processing and language storage. Besides senior scholars, Master and PhD students also participate and present, so that they can receive feedback on their research progress from internationally acknowledged professors and they can also learn about the newest results in their research areas. The invited plenary speakers come from Norway, Spain and the USA. The main output of the conference is the book of abstracts and an edited book. Long-term results of the conference will be the joint research and publications initiated after the discussions at the conference.






 

Final report

 
Results in Hungarian
A 4 napos konferencián 47 előadás hangzott el, amelyek a két- és többnyelvűségi kutatások legújabb eredményeit ismertették különböző szempontokból. Négy nemzetközileg elismert plenáris előadó fogadta el a meghívást és vett részt a konferencián. Részvételük jelentős volt nemcsak a szakmai diskurzusok, de a tudományos utánpótlás-nevelés szempontjából is, mert a doktoranduszoknak lehetőségük volt tanulni és beszélgetni az előadókkal. További elismert nemzetközi kutatók vettek részt Ausztriából, Indonéziából, Hollandiából és Ghánából, illetve a hazai egyetemekről (Budapest, Szeged, Pécs, Debrecen). Az érdeklődés nagy volt, a 4 nap alatt 106-an vettek részt a konferencián. A konferencia szakmai hozadéka a tudományos diskurzus elindulása a hazai és nemzetközi kutatók között, amelyek közös kutatások és publikációk formájában jelenhetnek meg a jövőben
Results in English
During the 4-day long conference, 47 papers were given about the most recent results in the area of bi- and multilingualism. Four internationally acknowledged plenary speakers accepted our invitation and participated at the conference Their participation was significant not only in terms of professional discourses, but also in terms of the education of future academics, because the doctoral students had the opportunity to learn and talk with the lecturers. Other recognized international researchers participated from Austria, Indonesia, the Netherlands and Ghana, as well as from Hungarian universities (Budapest, Szeged, Pécs, Debrecen). The interest was significant, 106 people took part in the conference during the 4 days. The professional outcome of the conference is the start of scientific discourse between Hungarian and international researchers, which may appear in the form of joint research and publications in the future.
Full text https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=140993
Decision
Yes





 

List of publications

 
Bátyi Szilvia: 23. Pszicholingvisztikai Nyári Egyetem. Programfüzet és absztraktok, https://pnye.mftk.uni-pannon.hu/program, 2022




Back »