Automation and Computer Science (Council of Physical Sciences)
40 %
Transport Science (Council of Physical Sciences)
30 %
Electronic Devices and Technologies (Council of Physical Sciences)
30 %
Panel
Science Patronage - subprogram 3
Department or equivalent
NextTechnologies Kft.
Starting date
2022-02-01
Closing date
2023-04-30
Funding (in million HUF)
12.232
FTE (full time equivalent)
0.00
state
closed project
Summary in Hungarian
A projekt keretében létrehozni kívánt tudománynépszerűsítő elektronikus média-alkotás bemutatása: Mutassa be a tervezett elektronikus média-anyag műfaját, témáját, célcsoportjait és nyilvános megosztásának módját. Ismertesse az alkotás újszerűségét, egyediségét és várható hozzájárulását a tudomány népszerűsítéséhez. Egy virtuális labor létrehozását tervezzük, ami támogatja az aktuális tudományos problémák megértését - kapcsolódóan pl.: a cobotok, robotika, mesterséges intelligencia vagy akár az autonóm járművekhez. Amelyben a tanmenetet megfelelően kicsi tanegységekre fogjuk bontani olyan formában hogy a tanegységek jól elkülönüljenek és önállóan is használhatóak legyenek. A tananyag tartalma: fogalmak tisztázása magyarázata, automatizálás, veszélyes gépek biztonsága, szoftvertechnológia alapjai, robotika alapjai. Ezen témakörökhöz megfelelő minőségű illusztráció, multimédiás tartalom készítése, gamification azaz játékosítás technikák alkalmazásának integrálásával. A rendszer kialakítása során figyelmet fordítunk a gyengénlátók képernyőolvasó szoftvereire, így megnövelve az ezen csoportok tanulási élményét ill. sajátos nevelési igényű gyermekek oktatáshoz szükséges technikák alkalmazására is. Mindez egy korszerű online tartalom létrehozósát jelenti, ami saját weblapon, közösségi médiában, videómegosztó portálon kerül publikálásra. A célcsoport a szakmaválasztás előtt álló 7.-8. osztályos diákok. Egyetem, továbbtanulás előtt álló diákok. Új szerűséget jelenti, hogy a tudomány aktuális problémáit közérthetővé teszi azáltal, hogy a tudományt és innovációt az érdeklődők számára testközelbe hozza és egyes műszaki innovációkat egyszerűen kipróbálhatóvá tesz ezzel hozzájárul a tudomány társadalmi beágyazottságának növeléshez. Betekintést nyújt a modern összetett rendszerek működésébe és lehetővé teszi a belső paraméterek megváltoztatását a rendszer működésének a kapcsolatát az adott paraméterhez. A rendszer belső saját mesterséges intelligenciát használ működése erre is épül. Lehetővé teszi az állampolgárok, hallgatók, gyerekek bevonását a tudásbázis (mesterséges intelligencia tanító bázis) létrehozásába, a mesterséges intelligencia döntéseinek értékelése által a mesterséges intelligencia finom hangolásba.
A projekt összefoglalója, célkitűzései laikusok számára Adjon egy rövid, közérthető ismertetést a tervezett média-anyag tartalmáról és tudomány-népszerűsítő céljairól. A tudomány aktuális problémáit közérthetővé teszi azáltal, hogy a tudományt és innovációt az érdeklődők számára testközelbe hozza és egyes műszaki innovációkat egyszerűen kipróbálhatóvá tesz ezzel hozzájárul a tudomány társadalmi beágyazottságának növeléshez. Betekintést nyújt a modern összetett rendszerek működésébe és lehetővé teszi a belső paraméterek megváltoztatását a rendszer működésének a kapcsolatát az adott paraméterhez. A rendszer belső saját mesterséges intelligenciát használ működése erre is épül. Lehetővé teszi az állampolgárok, hallgatók, gyerekek bevonását a tudásbázis (mesterséges intelligencia tanító bázis) létrehozásába, a mesterséges intelligencia döntéseinek értékelése által a mesterséges intelligencia finom hangolásba.
Summary
Presentation of the electronic media product popularizing science proposed in the project: Present the type, subject, targeted audience, and the means of public distribution of the proposed media material. Present the product's novelty, unique nature, and its expected contribution to the popularization of science. We plan to create a virtual lab that supports the understanding of current scientific issues - related to e.g. cobots, robotics, artificial intelligence, or even autonomous vehicles. In which the curriculum will be divided into sufficiently small units in such a way that the units can be well separated and can be used independently. Content of the curriculum: explanation of concepts, explanation of automation, the safety of dangerous machines, basics of software technology, basics of robotics. High-quality illustration for these topics, multimedia content creation, gamification, integrating the application of gaming techniques. During the development of the system, we pay attention to the screen reader software for the visually impaired, thus increasing the learning experience of these groups. the use of techniques for the education of children with special educational needs. All this means the creation of modern online content, which is published on your own website, social media, video sharing portal. The target group is 7.-8. class students. University, students in the process of further education. It is a new feature that makes the current problems of science understandable by bringing science and innovation closer to the body of those interested and making certain technical innovations easy to try, thus contributing to increasing the social embeddedness of science. It provides insight into the operation of modern complex systems and allows you to change the internal parameters of the operation of the system in relation to the given parameter. The operation of the system using its own artificial intelligence is based on this as well. It enables the involvement of citizens, students, children in the creation of the knowledge base (artificial intelligence teaching base), by fine-tuning artificial intelligence by evaluating the decisions of artificial intelligence.
Summary and aims of the project for a general audience Provide a short, general introduction to the content of the proposed media material and its aims to popularize science. It makes the current problems of science understandable by bringing science and innovation closer to those interested and making certain technical innovations easy to try, thus contributing to increasing the social embeddedness of science. It provides insight into the operation of modern complex systems and allows you to change the internal parameters of the operation of the system in relation to the given parameter. The operation of the system using its own artificial intelligence is based on this as well. It enables the involvement of citizens, students, children in the creation of the knowledge base (artificial intelligence teaching base), by fine-tuning artificial intelligence by evaluating the decisions of artificial intelligence.
Final report
Results in Hungarian
Az általunk készített előadások, interaktív foglalkozások, találkozók, virtuális labor a tudomány aktuális problémáit közérthetővé tették. A tudományt és innovációt az érdeklődők számára testközelbe hozták a személyes találkozók. Az egyes műszaki innovációkat (pl.: 3D nyomtatás, robotizáció, automatizálás stb.) egyszerűen kipróbálhatóvá tettük ezzel hozzájárultunk a tudomány társadalmi beágyazottságának növeléshez. Bízunk abban, hogy az általunk kidolgozott virtuális labor beépülhet egy felsőoktatási intézmény laborgyakorlataiba. Az előadásokkal, interaktív foglalkozásokkal, találkozókkal, virtuális labor használatával betekintést nyújtottunk a modern összetett rendszerek működésébe. Munkánkkal mind a projekt során mind pedig a projekt utóéletében lehetőséget nyújtottunk/ nyújtani fogunk az állampolgároknak, a hallgatóknak vagy akár a gyerekeknek a rendszer tudásbázisának továbbfejlesztésére. A közös tudás létrehozásába való bekapcsolódást valósítottuk meg és kívánjuk továbbiakban is folytatni.
Results in English
The lectures, interactive sessions, meetings, and virtual lab we prepared made the current problems of science understandable. The personal meetings brought science and innovation closer to those interested. We have made individual technical innovations (e.g. 3D printing, robotization, automation, etc.) easy to try in order to increase the social embeddedness of science. We are confident that the virtual lab we have developed can be integrated into the laboratory exercises of a higher education institution. With interactive sessions, meetings, and virtual labs, we provide modern insight into the operation of complex systems. With our work, both during the project and in the afterlife of the project, we offer/will offer citizens, students or even children to further develop the knowledge base of the system. We have and intend to continue our involvement in the creation of common knowledge.