Hungarian Musical Tradition in the online Dimension: Challenges, Limits and Possibilities. Lecture, Hungarian Studies in the Covid-19 World - AHEA Conference  Page description

Help  Print 
Back »

 

Details of project

 
Identifier
141312
Type MEC_R
Principal investigator Gábos, Judit
Title in Hungarian Magyar zenei hagyományok az online térben: kihívások, korlátok és lehetőségek.Előadás a Hungarian Studies in the Covid-19 World, AHEA konferencia
Title in English Hungarian Musical Tradition in the online Dimension: Challenges, Limits and Possibilities. Lecture, Hungarian Studies in the Covid-19 World - AHEA Conference
Keywords in Hungarian Online zeneoktatás tanulságai, módszertani megújulás. Zongora konferencia- koncert
Keywords in English Sharing and enriching experience in online music teaching; new methodologies; piano concert
Discipline
Musicology (Council of Humanities and Social Sciences)50 %
Education (Council of Humanities and Social Sciences)50 %
Panel Science Patronage - subprogram 1
Department or equivalent Zenei Intézet (Eszterházy Károly University)
Starting date 2022-01-01
Closing date 2023-05-31
Funding (in million HUF) 0.815
FTE (full time equivalent) 0.00
state closed project
Summary in Hungarian
A projekt keretében látogatni tervezett nemzetközi tudományos konferencia bemutatása és a tervezett részvétel ismertetése
Mutassa be a nemzetközi rendezvény jellegét, célját, szervezőit és jelentőségét a nemzetközi tudományos életben. Ismertesse a részvétel célját (pl. előadás, poszter, egyéb aktivitás), a rendezvényen való részvétel várható hatását és jelentőségét a saját kutatói karrier építésében.

A 2022-es American Hungarian Educators Association Quinnipiac Egyetemen tartott konferenciáján szeretnék előadást tartani, angol nyelven. Az AHEA küldetése az, hogy egyesítse az Észak-amerikai és kanadai, valamint a magyar oktatási és kulturális tapasztalatokat, ismertté tegye és népszerűsítse a magyar kultúrát, a magyar művészetet, erősítse a magyarság tudatot. Az AHEA konferenciák remek alkalmat adnak a transzatlanti eszmecserékre.
A 2022-es konferencia témája a Hungarian Studies in the Covid-19 World.
Ehhez kapcsódnék én is előadásommal: Magyar zenei hagyományok az online térben: kihívások, korlátok és lehetőségek. Az előadásomban felvázolom a szinte-három szemeszternyi online oktatási tapasztalatainkat, nehézségeinket és főképp azt, hogy a különböző zenei részterületeken milyen kreatív eszköztárral, új vízióval feleltünk meg a kihívásoknak.
Külön érdekesség és érvelésünk megerősítése, hogy intézetünk A New Era of Digital Platforms in Music E-ducation címmel a Covid-19 helyzet nyomán létrehozott Erasmus+ Stratégiai Partnerségek (KA226) kategóriában konzorciumi vezetője egy nemzetközi, 7 intézményt magába foglaló kutatócsoportnak. Előadásomban felvázolnám az eredményeinket, amiket a digitalizáció és online adatbázisunk kiépítésében elértünk és amit európai partnereink számára elérhetővé teszünk.
Másrészről fontosnak tartom, hogy az online oktatásban nálunk jóval nagyobb hagyománnyal rendelkező amerikai tapasztalatokkal, véleményekkel, megoldásokkal is megismerkedjek.
A konferenciához kapcsolódóan egy zongora koncertet is terveztünk a konferencia szervezőivel, melyet magyar zeneszerzők műveiből állítanék össze.

A projekt összefoglalója, célkitűzései laikusok számára
Adjon egy rövid, közérthető ismertetést a látogatni tervezett nemzetközi rendezvényről, illetve a részvétel céljáról, várható eredményeiről.

A jövő évi AHEA konferencia témájában (Hungarian Studies in the Covid-19 World)több szempontból is közvetlenül érintett vagyok: egyrészt
- online (zenei) oktatásban töltöttem az elmúlt három szemeszter döntő többségét. Ez a feladat eleinte lehetetlennek tűnt, végül későbbiekben sikerült vonzóvá tenni a tananyagot és közlésformát, hogy mindannyian - a katedrán innen és túl - pozitívan éltük meg.
Másrészt 2021 tavaszán elnyertük egy Erasmus+ pályázat konzorciumi vezetését. Vállalásaink között szerepel, hogy összefogjuk, majd összegezzük 7 intézmény, köztük 5 egyetem sikeresnek bizonyuló online szakmai gyakorlatát. A járvány alatt hiányzó élő koncerteket helyettesítendő több intézmény előadóinak (diákok, művésztanárok) közös, streamelt koncerteket szervezünk. Továbbá egy egyedülálló digitális audio-adatbázist hozunk létre 2023 tavaszáig, partnereinkkel közösen. Hiszen különösen "sérülékenyek"-nek bizonyultak az online oktatás kereteiben nehezen vagy alig érvényesíthető zenei területek: úgy, mint az együttes (kamarazene, kórus) zenélés, kórus és a magánének. Az adatbázis így a legkülönbözőbb kamarazenei művek szólamainak minden egyes (különálló) szólamának, valamint, a hangképzés órák anyagát képező dalok/áriák zongorakíséreteinek felvételeiből épül fel. Az adatbázis ez ellehetetlenült személyes próbákat "helyettesíti", a diákok önálló gyakorlását segíti elő.
A kórusművek szólamainak szólamonkénti hangfelvétele olyan sikereket hozott számunkra, hogy egy hét alatt - két teljes online szemeszter után - diákjaink remek kóruskoncertet adtak 2021 szeptemberében.

Summary
Presentation of the international scientific conference to be visited in the project and description of the proposed participation
Present the type, purpose, organizers, and significance of the international event in the scientific community. Present the purpose of the participation (e.g., paper, poster, other activity), the expected impact of the participation in the event and its significance in building your own research career.

The AHEA - American Hungarian Educators Association aims to reunite the research and didactic experience of American and Hungarian educators and a wonderful opportunity to mutually enrich our methodologies, cultural endeavors. Next year's conference focus is "Hungarian Studies in the Covid-19 World", so my planned lecture and presentation is embedded in the main topic, approaching it from a musical aspect.
The title of my presentation will be: "Hungarian Music Traditions in the Online Dimension; Challenges, Limits and Possibilities". During the presentation I will show my own Music Institute' s experience, also displaying the different music subjects' specific online methods.
Our Music Institute won the leadership of an international Erasmus+ Strategic Partnership project consortium: "A New Era of Digital Platforms in Music E-ducation". During the project, we will sum up the online methodologies of 7 musical institutions, putting together online methodologic guidelines, renewed principles of a fully or partially digitalized music instruction. By the time of the conference in April 2022, I should already have experience and results to share, not solely from my personal - almost 3 semester long - online teaching, but also about the results attained by our consortium, at about midway of the project's span.

Summary and aims of the project for a general audience
Provide a short, general introduction to the international event to be visited, the purpose of the participation, and its expected results.

The 2022 AHEA Conference's theme is "Hungarian Studies in the Covid-19 World". The conference participants will be university professors and researchers from the United States and from Hungary. My presentation will focus on one hand on my own experience of online music teaching - piano in particular - on the other, on our exciting project Erasmus+, "A New Era of Digital Platforms in Music E-ducation". During the project, we will:
- link and sum up the online teaching experience of 7 music institutions
- build up an online guide, with specific methods for all music subjects, e.g., instrumental and vocal training, choir, solfege, music theory, music history, chamber music
- assemble and arrange a vast audio databases, containing the recording of different voices of chamber music works, the piano accompaniment of lieder and arias, which will help students to practice even by themselves, without physical rehearsals, if needed.
I will also seek to know and meet other viewpoints, to get new inspirations, given that online teaching - even music teaching - in the United States has been more digitalized than ours.






 

Final report

 
Results in Hungarian
2023 április 27-29 között került megrendezésre az AHEA (American Hungarian Educators Association) 47. éves konferenciája a Quinnipiac Egyetemen, a Connecticut állambeli Hamden-ben. Az idei konferencia társszervezője - az AHEA mellett - a Fulbright Magyarország Egyesület volt, ami különlegessé tette ezt az eseményt, hiszen jómagam is Fulbright-ösztöndíjas voltam. Az amerikai-magyar Tanáregyesület három alapvető célkitűzése 1) a magyar kultúra oktatása és terjesztése az USA-ban; 2) a magyar-amerikai kulturális és tudományos kapcsolatok szélesítése és 3)a magyar nyelv oktatásának, a Hungarian Studies támogatása - kiválóan érvényesült. Én a művészeti és folklór szekcióban adtam elő, ugyanakkor részt vettem minden szekció előadásain. Az előadásomnak kedvező visszhangja volt, olyannyira, hogy értő érdeklődőkre találtam, úgy előadásom témájához kapcsolódóan, mint egyetemem megbecsültségét illetően. Április 27-én a konferencia ünnepi eseményének közreműködője voltam (zongoraművészként), hiszen Daniel Sender hegedűművésszel - aki ugyancsak Fulbright ösztöndíjas volt Magyarországon - nagysikerű koncertet adtunk. A Bartók, Kodály, Liszt, Brahms zongoraművek mellett Daniel Sender két ciklusát mutattuk be, melyek magyarországi roma dallamok hegedű-zongora feldolgozásai (Three Souvenirs; Scenes from Csenyéte). A koncertet két fogadás foglalta keretbe, mely kitűnő alkalom volt a kapcsolatteremtésre. A közönség a koncertet standing ovation-al fogadta.
Results in English
The 47th AHEA Conference took place place at the Quinnipiac University in Hamden, Connecticut, between April 27-29. The co-organiser of this year's conference was the Fulbright Association Hungary. I participated at the conference both in the quality of a presenter and a pianist. My paper "Children Philharmonic at the foot of Hargita" - focusing on a unique endeavor -aimed to show the immense power of music in building communities, on preserving cultural and musical values, also the different ways in our efforts to make our cultural heritage live from generation to generation. While my research for the paper I also experienced the power of a different - syncretic - approach which I can use in my own piano and music pedagogy, in my class, at my own university. I have been involved ever since in organizing students' concerts and recitals and to find innovative ways of supporting talent through active collaborations (chamber music, 4 hand piano music) in concert situations with my students. As a pianist, I collaborated with violinist Daniel Sender to give a highly successful concert on April 27th, at 8 pm at the Theatre of Quinnipiac University. Our program featured works by Bartók, Kodály, Liszt and also the transcriptions of Daniel Sender, based on roma songs from Hungary. The concert received a standing ovation from our audience.
Full text https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=141312
Decision
Yes





 

List of publications

 
Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Zenei intézet: Dr. Gábos Judit előadása az AHEA konferencián, uni-eszterhazy.hu, 2023
Eszterházy Karoly Katolikus Egyetem, Informatikai osztály: Eszterházy hírlevél 2023. 05. 17, Eszterházy hírlevél, 2023




Back »