Spice it up! Let's bring a little science into the life of 10 herbs
Keywords in Hungarian
Gyógynövény, tudomány, kutatás
Keywords in English
Medicinal plant, science, research
Discipline
Organic, Biomolecular, and Pharmaceutical Chemistry (Council of Physical Sciences)
80 %
Biological Applications of Chemistry (Council of Physical Sciences)
20 %
Panel
Science Patronage - subprogram 3
Department or equivalent
Department of Pharmaceutical Technology (University of Debrecen)
Starting date
2022-04-01
Closing date
2023-03-31
Funding (in million HUF)
24.990
FTE (full time equivalent)
0.00
state
running project
Final report
Results in Hungarian
A Debreceni Egyetem és a Nagyváradi Egyetem között zajló gyógynövényes kutatásokra helyeztük a hangsúlyt a tudományos publikációk bemutatása során. Mindig a természetből és azokból a gyógynövényekből indultunk ki, amelyek Hajdú-Bihar és Bihar megyében, a spontán flórában, vagyis szabadon teremnek bárhol, vagy pedig már termesztik, esetleg várhatóan termeszthető lesz a régióban. Fontos szempont volt annak a törekvésünknek a bemutatása is, hogy minél kisebb ökológiai lábnyoma legyen a munkánknak.
A projektben 10 darab 5 perces kisfilm és 10 darab online kiadvány elkészítését vállaltuk, de az elkötelezett csapatnak köszönhetően a vállalásainkat túl is teljesítettük. Létrehoztuk a Prof. Herba márkát, a filmek hossza pedig jelentősen nőtt, összesen 172 perc szerkesztett videós anyag született.
Az a célunk, hogy az itt született márkát és eredményeket tovább vigyük és fejlesszük.
Results in English
We have focused on the herbal research between the University of Debrecen and the University of Oradea in the presentation of scientific publications. We started from all natural and medicinal plants that are either cultivated in Hajdú-Bihar and Bihor counties, in the spontaneous flora, or already cultivated or expected to be cultivated in the region. An important aspect was also the presentation of our efforts to minimize the ecological footprint of our work.
The project involved the production of 10 5-minute short films and 10 online booklets, but thanks to a dedicated team we exceeded our commitments. We created the Prof. Herba brand and the length of the films increased significantly, with a total of 172min of edited video material.
Our aim is to take the brand and the results that have been achieved here and develop them further.