|
The Interdisciplinary Theory of Dialogical Interpretation and the Figures of Cultural Text (Verbality, Visuality, and Multimedia)
|
Help
Print
|
Here you can view and search the projects funded by NKFI since 2004
Back »
|
|
List of publications |
|
|
Odorics Ferenc: Megjegyzések a hagyomány (irodalom)történetéhez, Literatura 2006/2 287-292., 2006 | Milián Orsolya: Képes beszéd., JAK-füzetek. JAK-Prae.hu, Budapest,, 2009 | Sághy Miklós: A fény retorikája; a technikai képek szerepe Mándy Iván és Mészöly Miklós munkáiban,, Tiszatáj Könyvek, Szeged., 2009 | Darabos Enikő: Nem-játék. Nyelv, nemi szerepek, pszichoanalízis,, Jószöveg Műhely-Thalassa, Budapest,, 2008 | Odorics Ferenc: Az értelmezés tropológiája, Budapest, Gondolat Kiadó., 2009 | Szilasi László: A sas és az apró madarak. (Balassi Bálint költői nyelvének utóélete a XVII. század első harmadában), Humanizmus és reformáció 30. (Sorozatszerk.: Jankovics József.) Budapest, Balassi, 2008., 2008 | Sághy Miklós: „Stubborn Realism. What Kind of Fiction is Reality?”, Acta Universitatis Sapientia (Film and Media Studies) Vol. 1, 2009. 23-33., 2009 | Füzi Izabella: Where is Reality? Gábor Bódy’s Film Theory., Acta Univ. Sapientiae, Film and Media Studies, 1 (2009), 35-46., 2009 | Török Ervin: Rhythm, Event and Aporia in Michael Kohlhaas., Berszán István (ed.): Orientation in the Occurence, Komp-Press, Cluj-Napoca, 2009., 2009 | Füzi Izabella: Image and event in recent Hungarian film., Orientation in Occurrence. Szerk. Berszán István. Cluj-Napoca, 2009. 331-341., 2009 | Sághy Miklós: „The Gaze and the Camera: How the Psychoanalytic Notion of Gaze Becomes the Camera”. In Among Texts (Studies in Modern Philology and Theory of Literature)., Eds. István Fried – Flóra Kovács – Lengyel Zoltán. Szeged, SZTE BTK Összehasonlító Irodalomtudományi Tanszék, 2009. 4-14., 2009 | Füzi Izabella: “Double Projection”. Tendencies in Hungarian Film Theory., European Network for Cinema and Media Studies (http://www.necs-initiative.org). Budapest Conference Papers, 2009 | Müllner András: The Fiction of „Bare Life”. How performatives funkction in Hungarian neo-avant-garde works of art, Documenta Magazines Online Journalhttp://magazines.documenta.de/frontend/list.php?filter_F_author=1361, 2007 | Sághy Miklós: „Filmszerű irodalom vagy irodalomszerű film”., Ex-Symposion 2009/ 68. szám. 13-21., 2009 | Müllner András: Montázspolitika. Neoavantgárd nyomok magyar experimentális filmekben,, Gelencsér Gábor - Kodolányi Sebestyén (szerk.): A Balázs Béla Stúdió története. 2009., 2009 | Szilasi László: Az ítélet sürgetése. A panasz retorikája: szemrehányás és bevádolás XVI. századi panasz-versekben., Szolgálatomat ajánlom a 60 éves Jankovics Józsefnek. (Szerk.: Császtvay Tünde – Nyerges Judit) Bp., Balassi – MTA ITI, 2009. 417-426., 2009 | Milián Orsolya: Az ekphraszisz Pügmalión- és Medúza-pillanata., Ex Symposion, 2009/68. 25-29., 2009 | Milián Orsolya: Verbális és vizuális összeütközései a Hajnali háztetőkben., Sághy Miklós szerk. „Csinálj vele, amit akarsz, édes öregem!”. Ottlik Géza (újra)olvasásának lehetőségei. Savaria University Press, Szombathely, 2009. 15-23., 2009 | Milián Orsolya: Hangos testek. Ambi-diegézis, popzene és a történeti múlt az Across the Universe-ben., Apertúra, 2009/tél. http://apertura.hu/2009/tel/milian, 2009 | Török Ervin: A filmes szatíra néhány kérdése, Apertúra, 2009/ nyár, 2009, 2009 | Füzi Izabella: A fotografikus nyomtól a végtelen képig. A BBS filmelméleti kísérletei., Tanulmánykötet a BBS 50. évi fennállásának tiszteletére. Szerk. Gelencsér Gábor. Budapest, 2009., 2009 | Füzi Izabella: Arc, hang, tekintet: szemiotikai, esztétikai és politikai összefüggések Balázs Béla filmesztétikájában., Apertúra. Film–Vizualitás–Elmélet, 2009. ősz (http://apertura.hu/2009/osz/fuzi), 2009 | Odorics Ferenc: Ottlik Egyeteme: a lélek megőrzésének titkos beavatása. = „Csinálj vele, amit akarsz, édes öregem!”. Ottlik Géza (újra)olvasásának lehetőségei. Szerk. Sághy Miklós., Savaria University Press, Szombathely, 69-73., 2009 | Odorics Ferenc: Ottlik és a csillagos ég. = „Csinálj vele, amit akarsz, édes öregem!”. Ottlik Géza (újra)olvasásának lehetőségei. Szerk. Sághy Miklós., Savaria University Press, Szombathely, 7-8., 2009 | Odorics Ferenc: „[M]iért a multak?” Az archaikus hagyomány leplei az Esti kérdésben. = Esti kérdés. Szerk. Fűzfa Balázs., Savaria University Press, Szombathely. 119-128., 2009 | Füzi Izabella: Medialitás, nézői szubjektivitás, narráció – Kortárs filmelmélet magyarul., Filmelméleti szöveggyűjtemény az Apertúra írásaiból. Szerk. Füzi Izabella. Szeged, 2007., 2007 | Füzi Izabella: Narratív kódoltság és a film mediális sajátosságai. In Retorika és narráció., Szerk. Hajdu Péter és Ritoók Zsigmond. Budapest, Gondolat Kiadó, 2007., 2007 | Milián Orsolya: Művészetköziség – tudományköziség – irodalom., Alföld 2007/3. 106-111., 2007 | Milián Orsolya: A vég dicsérete (Hans Belting: A művészettörténet vége), www.ahet.ro, 2007 | Müllner András: A császár új ruhája. Esszék a könyv és a hipertext kapcsolatáról, valamint más médiumokról,, Jószöveg Kiadó, Budapest, 2007., 2007 | Müllner András: A „puszta élet” fikciója. Performatívumok működésmódja magyar neoavantgárd művekben, Documenta Magazines Online Journalhttp://magazines.documenta.de/frontend/list.php?filter_F_author=1361, 2007 | Dánél Mónika - Müllner András: Nyelvek karnevalizációja a neoavantgárd művészetben. 1966 – Az első magyarországi happening, Szegedy-Maszák Mihály – Veres András (szerk): A magyar irodalom történetei. 1920-tól napjainkig, Gondolat Kiadó, Budapest, 2007, 549-563., 2007 | Török Ervin: Eszköztelenség, dokumentarizmus, meggyőzés. Kosztolányi Dezső: Paulina., Fosszília, 2007/12, 2007 | Török Ervin: Szküllák, Karübdiszek. (Kovács András Bálint: Ez csak egy szivar c. tanulmányáról), Apertura 2007 tél, 2007 | Török Ervin: „A narrátor teste (Az emberi testek kiazmatikus viszonyának szerepe Mészöly Miklós Film című regényében)”, Jelenkor, 2007/4. 428-438., 2007 | Török Ervin: „A tekintet és a kamera (avagy a pszichoanalízis tekintet-fogalma miképpen válik kamerává?)”, Alföld, 2007/4. 79-87., 2007 | Török Ervin: „A film mediális üzenetének néhány sajátossága”., Apertura, 2007/tél (www.apertura.hu/2007/tel/saghy), 2007 | Odorics Ferenc: Az értelemadás kegyelme., A magyar irodalom történetei. III. kötet. Szerk. Szegedy-Maszák Mihály – Veres András. Gondolat, Budapest, 2007. 594-605., 2007 | Odorics Ferenc: A lélektől elszakított én retorikus narratívája., Retorika és narráció. Szerk. Hajdu Péter és Ritoók Zsigmond. Budapest, Gondolat Kiadó, 2007., 2007 | Szilasi László: Balassi Bálint költészetének utóélete a 17. század elején., A magyar irodalom történetei I. A kezdetektől 1800-ig. (Főszerk.: Szegedy-Maszák Mihály. Kötetszerk.: Jankovits László és Orlovszky Géza.) Bp., Gondolat, 2007. 422-437., 2007 | Szilasi László: Elocutio-tilalom és interpretatio-parancs, Retorika és narráció. Konferencia-kötet. Szerk.: HAJDU Péter. Szeged, 2007., 2007 | Séra Bálint: Útleírás és inskripció, Retorika és narráció. Konferencia-kötet. Szerk.: HAJDU Péter. Szeged, 2007., 2007 | Séra Bálint: Útleírás és inskripció, Hajdu Péter - Ritoók Zsigmond (szerk.): Retorika és narráció. 2007, Budapest, Gondolat Kiadó., 2007 | Séra Bálint: Séra Bálint: Netsemlegesség és fájlcsere Magyarországon, Isite.hu, 2007. június 26., 2007 | Szilasi László: Mindig füstbe megy (Megnevezés és megszólítás Petőfinél)., EX Symposion 64. szám, 53-55., 2008 | Szilasi László: „Ha láthatná, se láthatná” Vakok Velencéje – az emléktárgy (Tömörkény István: A tengeri város), Literatura, 2008. 4. 458-468., 2008 | Török Ervin: A másik protézis(e?). Heinrich von Kleist: A marionettszínházról., Alföld 2008/2, 49–64., 2008 | Török Ervin: Nyomvétel, túldetermináció és a látvány allegóriái. Gesztusszínház (A harmadik és a Montázs), Apertúra 2008 tél, III. évfolyam (http://apertura.hu/2008/tel/torok), 2008 | Török Ervin: Eszköztelenség, dokumentarizmus, meggyőzés. Kosztolányi Dezső: Paulina., Tiszatáj, 2008/5. 53–60., 2008 | Milián Orsolya: Kopereczky állati anomáliái., Milián Orsolya szerk. A Noszty fiú esete Tóth Marival. Gondolat – Pompeji, Budapest – Szeged,, 2008 | Milián Orsolya: A festészet elbeszélései. (Egy művészettörténeti narratológia felé)., Alföld, 2008/9. 92-106., 2008 | Milián Orsolya: Verbális és vizuális összeütközései a Hajnali háztetők-ben., Tiszatáj, 2008/9. 84-92., 2008 | Sághy Miklós: „Hibák, ellentmondások az Ottlik-szövegekben? (Az Egy tárca: Elhagyott hősnő és a Buda)., Tiszatáj, 2008/9. 98-104., 2008 | Sághy Miklós: „A temető, ahol nincsenek testek (A technikai képek szerepe Mándy Iván Zoro halála című novellájában)”., Alföld, 2008/8. 86-94., 2008 | Sághy Miklós: „A kamera és a tekintet szerepe Francois Ozon Kis halál című filmjében”, Apertura 2008/tavasz (www.apertura.hu/2008/tavasz/saghy), 2008 | Sághy Miklós: Filmszakadás a szövegtérben. Mándy Iván Régi idők mozija című kötetének néhány jellegzetességéről., Szakadás(köz)vetítések. Irodalom és medialitás. Szerk. Hózsa Éva – Samu János Vilmos. Forum Könyvkiadó – Újvidéki Egyetem, Újvidék – Szabadka, 2008. 133-146., 2008 | Müllner András: A hipertext ideológiája. Theodore Holm Nelson és a Xanadu-álom, Havasréti József és Szijártó Zsolt (szerk.): Reflexiók és mélyfúrások. A kultúrakutatás változatai a "kulturális fordulat" után, Gondolat Kiadó - PTE 97-111., 2008 | Odorics Ferenc: Az aranykor eljövetelének rejtett, anagrammatikus próféciája, Apokrif. Szerk. Fűzfa Balázs. Savaria University Press, Szombathely, 2008. 24-35., 2008 | Odorics Ferenc: „Valamikor a paradicsom állt itt.”, Életünk 2008/6-7. 99-107., 2008 |
|
|
|
|
|
|
Back »
|
|
|