|
Here you can view and search the projects funded by NKFI since 2004
Back »
|
|
List of publications |
|
|
Józsa Krisztián: A számolás fejlesztése 4–8 éves életkorban., Mozaik Kiadó, Szeged. (megjelenés alatt), 2011 | Nagy József: Új pedagógiai kultúra., Mozaik Kiadó, Szeged., 2010 | Nagy József (szerk.): Fejlesztés mesékkel. Az anyanyelv, a gondolkodás fejlődésének segítése 4-8 éves életkorban., Mozaik Kiadó, Szeged., 2009 | Nagy József: Kompetenciaalapú kritériumorientált pedagógia, Mozaik Kiadó, Szeged, 2007 | Józsa Krisztián és D. Molnár Éva: The relationship between mastery motivation, self-regulated learning and school success: A Hungarian and European perspective., In: Barrett, K. C. (szerk.): Handbook of self-regulatory processes in development. Routledge, London and New York. (megj. alatt), 2012 | Józsa Krisztián: Híd a többségi és a gyógypedagógia között: a DIFER Programcsomag., In: Papp Gabriella (szerk.): A diagnózistól a foglalkozási rehabilitációig. Eötvös Kiadó, Budapest. 37-58., 2011 | Józsa Krisztián és Fejes József Balázs: A szociális környezet szerepe a tanulási motiváció alakulásában: a család, az iskola és a kultúra hatása, In: Zsolnai Anikó és Kasik László(szerk.): A szociális kompetencia fejlesztésének elméleti és gyakorlati alapjai. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 134-162., 2010 | Nagy József: A relációszókincs fejlődésének segítése., In: Nagy József (szerk.): Fejlesztés mesékkel. Az anyanyelv, a gondolkodás fejlődésének segítése 4-8 éves életkorban. Mozaik Kiadó, Szeged. 32-52., 2009 | Fazekasné Fenyvesi Margit: A differenciálás személetének új megközelítése: a fejlesztő értékelés és a metakogníció., In. Györgyiné Koncz Judit szerk. Kompetencia – fejlesztés - érték. Elméleti és gyakorlati megközelítések. Károli Egyetemi Kiadó, Budapest. 91-107., 2008 | Fazekasné Fenyvesi Margit: A differenciálás szemléletének új megközelítése: a fejlesztő értékelés és a metakogníció., In. Kulcsárné Papp Enikő és Ozsváth Sándor (szerk.): A pedagógusmesterség új tartalmai. BKM Pedagógiai Intézete, és Továbbtanulási, Pályaválasztási Tanácsadója, Kecskemét, 2008 | Nyitrai Ágnes: Az összefüggés-kezelés fejlődésének segítése., In: Nagy József (szerk.): Fejlesztés mesékkel. Az anyanyelv, a gondolkodás fejlődésének segítése 4-8 éves életkorban. Mozaik Kiadó, Szeged. 53-80., 2009 | Józsa Krisztián: A DIFER Programcsomag alkalmazási lehetőségei, In: Korom Erzsébet (szerk.): Kihívások a XXI. század iskolájában. Koch Sándor Tudományos Ismeretterjesztő Társulat, Szeged. 35–59., 2007 | Nyitrai Ágnes: A mese és a mesélés fejlesztő hatása., In: Nagy József (szerk.): Fejlesztés mesékkel. Az anyanyelv, a gondolkodás fejlődésének segítése 4-8 éves életkorban. Mozaik Kiadó, Szeged. 9-31., 2009 | Fazekasné Fenyvesi Margit: Tanulásban akadályozott gyermekek beszédhanghallása., In: Bene Annamária (szerk.): Integrálás, felzárkóztatás, esélyegyenlőség. Fórum Könyvkiadó, Újvidék. 146–159., 2009 | Józsa Krisztián és Fazekasné Fenyvesi Margit: Tanulásban akadályozott gyermekek tanulási motivációja., In: Szabó Ákosné (szerk.): Tanulmányok a tanulásban akadályozottak pedagógiája és határtudományai köréből. Educatio, Budapest, 157–179., 2008 | Nyitrai Ágnes: A mese szerepe a szociális kompetencia óvodai fejlesztésében, In: Zsolnai Anikó és Kasik László (szerk.): A szociális kompetencia fejlesztésének elméleti és gyakorlati alapjai. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 205-232., 2010 | Nyitrai Ágnes: A csoportos beszélgetésre előkészített mesék., In: Nagy József (szerk.): Fejlesztés mesékkel. Az anyanyelv, a gondolkodás fejlődésének segítése 4-8 éves életkorban. Mozaik Kiadó, Szeged. 105-210., 2009 | Pap-Szigeti Róbert, Zentai Gabriella és Józsa Krisztián: Kritériumorientált fejlesztés SZÖVEGFER programcsomaggal: módszerek, Nagy József (szerk.): Kompetencia alapú kritériumorientált pedagógia. Mozaik Kiadó, Szeged. 312-333., 2007 | Pap-Szigeti Róbert: Kritériumorientált fejlesztés SZÖVEGFER programcsomaggal: eredmények, Nagy József (szerk.): Kompetencia alapú kritériumorientált pedagógia. Mozaik Kiadó, Szeged, 334–346., 2007 | Józsa Krisztián és Steklács János: Új utak az olvasástanítás kutatásában – nemzetközi és hazai áttekintés, In: Szávai Ilona (szerk.): Az olvasás védelmében. Pont Kiadó, Budapest, 41–89., 2010 | Józsa Krisztián: Az elemi számoláskészség korrekt feltárása, Nagy József (szerk.): Kompetencia alapú kritériumorientált pedagógia. Mozaik Kiadó, Szeged. 163-175., 2007 | Józsa Krisztián és Zentai Gabriella: Óvodások kritériumorientált fejlesztése DIFER Programcsomaggal, Nagy József (szerk.): Kompetencia alapú kritériumorientált pedagógia. Mozaik Kiadó, Szeged. 299-311., 2007 | Fazekasné Fenyvesi Margit és Józsa Krisztián: Tanulásban akadályozott, alsó tagozatos gyermekek beszédhanghallása, In: Marton Klára (szerk.): Neurokognitív fejlődési zavarok vizsgálata és terápiája. Példák a Bizonyítékon Alapuló Gyakorlatra. Eötvös Kiadó, Budapest. 151-176., 2009 | Józsa Krisztián: A számlálási készség kritériumorientált fejlesztése, Nagy József (szerk.): Kompetencia alapú kritériumorientált pedagógia. Mozaik Kiadó, Szeged. 291-298., 2007 | Fazekasné Fenyvesi Margit és Józsa Krisztián: A beszédhanghallás és a beszédhiba összefüggése tanulásban akadályozott gyermekek esetében., Gyógypedagógiai Szemle (megjelenés alatt), 2011 | Janurik Márta: A zenei képességek szerepe az olvasás elsajátításában, Magyar Pedagógia, 108. 4. sz. 289–318., 2008 | Nyitrai Ágnes: Mesék és fejlődéssegítő feladatok az 1. és 2. osztályos olvasókönyvekben., Iskolakultúra, 11. 3-19., 2009 | Szombathelyiné Nyitrai Ágnes: The role of fairy tales and story-telling in the development of social and cognitives competences of children, Journal of the Comenius Association, No. 18. September 2009. 33-36., 2009 | Nagy József: A közoktatás megújításának koncepcionális kérdései, Iskolakultúra, 3–4. sz. 31–38. o., 2008 | Józsa Krisztián és Steklács János: Az olvasástanítás kutatásának aktuális kérdései, Magyar Pedagógia, 109. 4. sz. 365–397., 2009 | Zentai Gabriella: A rendszerező képesség fejlődése 4-8 éves korban, Magyar Pedagógia, 1. sz. 5-34., 2010 | Nagy Zsuzsanna: Középső csoportos gyermekek készségfejlettsége: összefüggés a RÖVID DIFER és Piaget feladatai között., Iskolakultúra, 20. 3. sz. 20–29., 2010 | Józsa Krisztián és Hricsovinyi Julianna: A családi háttér szerepe az óvoda-iskola átmenet szelekciós mechanizmusában., Iskolakultúra, 21. 6–7. sz. 12–29., 2011 | Fazekasné Fenyvesi Margit és Józsa Krisztián: A beszédhiba korrekciója a beszédhanghalló készség fejlesztése alapján: egy kísérlet tapasztalatai., In: XI. Országos Neveléstudományi Konferencia. (közlésre elfogadva), 2011 | Janurik Márta és Józsa Krisztián: A zenei képességek fejlődése és összefüggése néhány alapkészséggel – egy három hónapos zenei fejlesztőkísérlet eredményei., In: XI. Országos Neveléstudományi Konferencia. (közlésre elfogadva), 2011 | Józsa Krisztián: Képességfejlesztő programok eredményessége., In: XI. Országos Neveléstudományi Konferencia. (közlésre elfogadva), 2011 | Kelemen Rita, Józsa Krisztián and Szenczi Beáta: Reading motivation of students with and without learning disabilities., In: Lemos M., Goncalves, T., Verissimo, L. és Meneses, H. (szerk.): Motivation: New Direc-tions in Mind. Book of Abstracts. 163–164., 2010 | Nyitrai Ágnes és Zentai Gabriella: Az összefüggés-kezelés fejlődésének segítése mesékkel 4-8 éves gyermekek körében., In: XI. Országos Neveléstudományi Konferencia. (közlésre elfogadva), 2011 | Pap-Szigeti Róbert: Egy képességfejlesztő kísérlet hatása a különböző fejlettségű tanulókra 5. évfolyamon., In: XI. Országos Neveléstudományi Konferencia. (közlésre elfogadva), 2011 | Pap-Szigeti Róbert, Józsa Krisztián and Zentai Gabriella: A Criterion-oriented content-based skills improvement programme in grade 5., Poster presented at the 13th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction, Amsterdam, August 25–29, 2009, 2009 | Pap-Szigeti, R. és Zentai, G.: The Content-based Improvement of Learning Skills in Grade 5., Poster presented at 12th European Conference for Research on Learning and Instruction, Budapest, August 28th - September 1st., 2007 | Szenczi Beáta and Józsa Krisztián: Moderating effects of achievement measures on the relationship between academic self-concept and academic achievement., In: Lemos M., Goncalves, T., Verissimo, L. és Meneses, H. (szerk.): Motivation: New Direc-tions in Mind. Book of Abstracts. 150–151., 2010 | Zentai Gabriella: A rendszerező képesség összefüggése a kombinatív képességgel, induktív gondolkodással és az intelligenciával., In: XI. Országos Neveléstudományi Konferencia. (közlésre elfogadva), 2011 | Pap-Szigeti Róbert és Zentai Gabriella: Hátrányos helyzetű tanulók tanulási képességeinek fejlesztése., Előadás, V. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, Tartalmi összefoglalók, 123., 2007 | Csordásné Anda Éva és Józsa Krisztián: Számolási készség fejlesztése MATANDA eszközrendszerrel. 1. osztály. Módszertani segédanyag, Kézirat. SZTE, Neveléstudományi Intézet, Szeged., 2008 | Csordásné Anda Éva és Józsa Krisztián: Számolási készség fejlesztése MATANDA eszközrendszerrel. 2. osztály. Módszertani segédanyag, Kézirat. SZTE, Neveléstudományi Intézet, Szeged., 2009 | Fazekasné Fenyvesi Margit: Módszertani segédanyag az íráskészség fejlesztéséhez. 1. osztály, Kézirat. SZTE, Neveléstudományi Intézet, Szeged., 2009 | Fazekasné Fenyvesi Margit: Módszertani segédanyag a helyesírás fejlesztéséhez. 2. osztály, Kézirat. SZTE, Neveléstudományi Intézet, Szeged., 2010 | Fazekasné Fenyvesi Margit: A beszédhiba korrekciója a beszédhanghalló készség fejlesztés alapján: módszerek és eszközök., PÉK 2009 - VII. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program - Tartalmi összefoglalók. SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged, 144., 2010 | Janurik Márta: A zenei képességek és az olvasás, helyesírás, számolás összefüggései hétéves korban., Szimpózium előadás (absztrakt). In: Molnár Éva és Kasik László (szerk.): VIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. SZTE, Neveléstudományi, 2010 | Józsa Krisztián és Fazekasné Fenyvesi Margit: Az olvasás iránti motiváltság alakulása tanulásban akadályozott és többségi gyermekek esetében., VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Hatékony tudomány, pedagógiai kultúra, sikeres iskola. Tartalmi összefoglalók. Budapest. 61., 2008 | Józsa Krisztián és Fazekasné Fenyvesi Margit: Integráltan és szegregáltan beiskolázott 1. osztályos, enyhén értelmi fogyatékos tanulók készségfejlettségének összehasonlítása többségi tanulókéval., In: Országos Neveléstudományi Konferencia: Új törekvések és lehetőségek a 21. századi neveléstudományban. Tartalmi Összefoglalók, Budapest. 151., 2010 | Kelemen Rita: A matematikai szöveges feladatok megoldásához szükséges tudáselemek kritériumrendszer-modellje, In: XI. Országos Neveléstudományi Konferencia. (közlésre elfogadva), 2011 | Zentai Gabriella: A rendszerező képesség fejlődése az általános iskola első és harmadik osztálya között., In: Vidákovich Tibor és Habók Anita (szerk.) IX. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2011. április 29–30. Tartalmi összefoglalók, 25., 2011 | Zentai Gabriella: A rendszerező képesség fejlődése 4-8 éves korban, In: Molnár Gyöngyvér és Kinyó László: (szerk.): PÉK 2009 – VII. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. SZTE Neveléstud. Doktori Iskola, 38., 2009 | Józsa Krisztián: Készségfejlesztés 4-8 éves korban., In: PÉK 2010 – VIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged, 139-144., 2010 | Józsa Krisztián: Hátrányos helyzetű gyermekek fejlesztése. Szimpózium., In: Korom Erzsébet (szerk.): PÉK 2007 – V. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. 119–124., 2007 | Józsa Krisztián: A matematikai készségek fejlődése alsó tagozatban., In: Csíkos Csaba (szerk.): PÉK 2008 – VI. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. 23., 2008 | Csordásné Anda Éva és Józsa Krisztián: A számolási készség fejlesztése hátrányos helyzetű első osztályos tanulók körében., VII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest. (előadás) Tartalmi Összefoglalók, 41., 2007 | Józsa Krisztián: Matematikai készségek, képességek és attitűdök tanulásban akadályozott és többségi gyermekek esetében (szimpózium)., In: Bárdos Jenő és Sebestyén József (szerk.): IX. Országos Neveléstud. Konf.: Neveléstudomány – Integritás és integrálhatóság. Tartalmi összefoglalók. Veszprém. 62-67., 2009 | Józsa, K. és Csordásné É.: Improvement of mathematics skills among disadvantaged first grade students: application of the MATANDA, Presented at the EARLI-SIG-5 Meeting „Learning and Development in Early Childhood“ 23–25. August in Lucerne, Switzerland., 2010 | Fazekasné Fenyvesi Margit: A beszédhanghallás fejlődése tanulásban akadályozott és többségi gyermekek esetében, VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Hatékony tudomány, pedagógiai kultúra, sikeres iskola. Tartalmi összefoglalók. Budapest. 58., 2008 | Szombathelyiné Nyitrai Ágnes: A mese jelenléte a családok életében., In: Csíkos Csaba (szerk.): PÉK 2008 – VI. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. 69., 2008 | Janurik, M., Józsa, K. és Szenczi, B.: Development of musical abilities between ages 4 and 7., Conference paper, EARLI-SIG-5 Meeting „Learning and Development in Early Childhood“ 23–25. August in Lucerne, Switzerland, 2010 | Janurik, M., Józsa, K. és Szenczi, B.: Relationships between musical abilities and basic skills essential for school-based learning at the age of 4 and 5., Conference paper, EARLI-SIG-5 Meeting „Learning and Development in Early Childhood“ 23–25. August in Lucerne, Switzerland, 2010 | Nyitrai Ágnes: A mesék szerepe a szociális kompetencia fejlődésében., Szimpóziumelőadás. VIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2010. április 16-17. Tartalmi összefoglalók, 80., 2010 | Nyitrai Ágnes és Zentai Gabriella: A mesékkel történő fejlődéssegítés hatásának vizsgálata., Szimpóziumelőadás. VIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2010. április16-17. Tartalmi összefoglalók, 141., 2010 | Józsa Krisztián: Az olvasásképesség fejlődése tanulásban akadályozott és többségi gyermekek esetében (szimpózium), VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest. Tartalmi Összefoglalók, 56-62., 2008 | Józsa Krisztián és Csordásné Anda Éva: Hátrányos helyzetű tanulók számolási készségének fejlesztése 1-2. osztályban (előadás), VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest. Tartalmi Összefoglalók, 2008 | Józsa Krisztián: A DIFER-kutatások újabb eredményei., In: Molnár Gyöngyvér és Kinyó László: (szerk.): PÉK 2009 – VII. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. SZTE, Szeged, 36-42., 2009 | Zentai Gabriella: A rendszerező képesség fejlődése 4-8 éves korban, In: Molnár Gyöngyvér és Kinyó László: (szerk.): PÉK 2008 – VII. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. SZTE, Szeged, 38., 2009 | Szombathelyiné Nyitrai Ágnes: Az összefüggés-kezelés fejlődésének segítése mesékkel és a mesékről való csoportos beszélgetéssel, In: Molnár Gyöngyvér és Kinyó László: (szerk.): PÉK 2008 – VII. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. SZTE, Szeged, 39., 2009 | Józsa Krisztián és Fazekasné Fenyvesi Margit: A beszédhiba és a beszédhanghallás összefüggése tanulásban akadályozott gyermekeknél, In: Molnár Gyöngyvér és Kinyó László: (szerk.): PÉK 2008 – VII. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. SZTE, Szeged, 42., 2009 | Nagy Zsuzsanna: Középső csoportos gyermekek vizsgálata a DIFER-tesztrendszerrel és Piaget feladataival., In: Molnár Gyöngyvér és Kinyó László: (szerk.): PÉK 2009 – VII. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. SZTE Neveléstudományi Doktori Isk 80., 2009 | Pap-Szigeti Róbert: Kritériumorientált képességfejlesztés tantárgyi tartalmakkal az 5. évfolyamon. PhD értekezés., SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, 2009 | Janurik Márta: A zenei hallási képességek fejlődése és összefüggése néhány alapkészséggel 4–8 éves kor között., PhD értekezés, SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged., 2010 | Kelemen Rita: A matematikai szövegesfeladat-megoldó képesség vizsgálata többségi és tanulásban akadályozott 9–13 éves tanulók körében, PhD értekezés, SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged., 2010 | Nyitrai Ágnes: Mesélés és fejlődéssegítés, PhD értekezés, SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged., 2010 |
|
|
|
|
|
|
Back »
|
|
|