|
Béla Bartók Complete Critical Edition
|
Help
Print
|
Here you can view and search the projects funded by NKFI since 2004
Back »
|
|
List of publications |
|
|
Lampert Vera: Béla Bartók, Works for Piano Solo (6), Mikrokosmos, Zoltán Kocsis (CD kísérőtanulmány), Bartók New Series 29-30, Hungaroton Records Ltd., HSACD 32529-30, 2008 | Lampert Vera: „Grieg Has To Be Taken Seriously": The Influence of Grieg’s Music on Béla Bartók’s For Children (konferenciaelőadás), Berlin, 2009. május, 2009 | Somfai László: Az utolsó Bartók-partitúrák és a »klasszikus« stílus értelmezései, Magyar Zene 47/1, 3–13, 2009 | Somfai László: The two Sonatas for Violin and Piano (1921–1922): Avantgarde Music à la Bartók, Schweizer Jahrbuch für Musikwissenschaft, Neue Folge 27 , 87–103, 2008 | Somfai László: Béla Bartók’s Sixth String Quartet, 2009. jan. 14. & 21.: előadás a Manhattan String Quartet budapesti vonósnégyes-kurzus résztvevőinek, 2009 | Pintér Csilla Mária: Béla Bartók, Choral Works (2), Twenty-Seven Choruses for children’s and female voices, conducted by Dénes Szabó (CD kísérőtanulmány), Bartók New Series 23, Hungaroton Records Ltd., HCD32523, 2008 | Vikárius László: A novarum rerum cupidus in Search of Tradition: Béla Bartók’s Attitude towards Modernism, Rethinking Musical Modernism: Proceedings of the International Conference Held from October 11 to 13, 2007, ed. Dejan Despić, Melita Milin (Belgrade: Institute of Musicol, 2008 | Vikárius László: Bartók: „Bear Dance”, Studia Musicologica, 49/3–4, 341–368, 2008 | Vikárius László: Béla Bartók, Forty-Four Duos, Hungarian Folksongs, Barnabás Kelemen, Katalin Kokas, Zoltán Juhász, Zoltán Kocsis (CD kísérőtanulmány), Bartók New Series 16, Hungaroton Records Ltd., HSACD 32516, 2008 | Vikárius László: Béla Bartók, For Children, Zoltán Kocsis, Bartók New Series 26, Hungaroton Records Ltd., HCD32526, 2009 | Lampert Vera, szerk. Vikárius László: Folk Music in Bartók’s Compositions: A Source Catalog. Arab, Hungarian, Romanian, Ruthenian, Serbian, and Slovak Melodies, Hungarian Heritage House, Helikon Kiadó, Museum of Ethnography, Institute for Musicology of the Hungarian Academy of Sciences, 2008 | Pintér Csilla Mária: The Significance of the Varieties of Parlando–Rubato in the Rhythmic Language of Bluebeard’s Castle, Studia Musicologica, 49/3–4, 369–382, 2008 | Somfai László: Béla Bartók, Works for Piano Solo (4), Allegro barbaro, etc., Zoltán Kocsis (CD-kísérőtanulmány), Bartók New Series 27, Hungaroton Records Ltd. HCD 32527, 2008 | Somfai László: Béla Bartók, Works for Piano Solo (5), Improvisations on Hungarian Peasant Songs, etc., Zoltán Kocsis (CD-kísérőtanulmány), Bartók New Series 28, Hungaroton Records Ltd. HCD 32528, 2008 | Büky Virág: Two concerts, two nations, two notions of nations, 2009. július 11–12, Cambridge, The First World War: Music Literature and Memory konferencia, 2009 | Büky Virág: Béla Bartók, Suite No.1, Two pictures, Dances of Transylvania, Hungarian Peasant Songs, Zoltán Kocsis, Bartók New Series 5, 2009 Hungaroton Records Ltd., HSACD 32505, 2009 | Lampert Vera: ’Grieg Has To Be Taken Seriously’ The Influence of Grieg’s Music on Béla Bartók’s For Children, http://www.griegsociety.org/filer/1456.pdf, 2009 | Lampert Vera: Motívumos táncok Grieg és Bartók műveiben, Magyar Zene 48/2, 187-202, 2010 | Somfai László: Bartók’s Divertimento: Concept, Style, Interpretation, 2009. június 14., előadás a Szombathelyi Nemzetközi Bartók Szemináriumon, 2009 | Somfai László: Increasing Precision, yet Misleading Instructions in Notation: The Case of Béla Bartók, Amszterdam, 2009. júl. 10.: előadás az International Musicological Society konferenciáján, 2009 | Vikárius László: Les documents originaux de la collection algérienne de Béla Bartók, Travaux du Centre national de recherches préhistoriques anthropologiques et historiques. Nouvelle série No 6 (CNRPAH 2008 [2009]), szerk. Mehenna Mahfoufi et al, 175-199, 2009 | Vikárius László: A ’Bartók’-pizzicatóról, egy különös akkordról és A csodálatos mandarin kéziratairól, 1. rész: Muzsika 52/8 (2009. augusztus), 8–11., 2. rész: Muzsika 52/9 (2009. szeptember), 31–35., 2009 | Vikárius László: Béla Bartók, For Children, Zoltán Kocsis, Bartók New Series 26. Lemezkísérő tudományos tanulmány, Hungaroton Records Ltd., HCD32526, 2009 | Vikárius László: Bartók and the Ballet, 2009. július 9., Nemzetközi Szombathelyi Bartók Szeminárium és Fesztivál, 2010 | Vikárius László: The Life and Music of Béla Bartók, 5 előadás a pozsonyi Comenius Egyetem filozófiai fakultása zenetudományi tanszakán, 2009. szeptember 29., október 13., november 10., 24., december 8., 2009 | Vikárius László és Kerékfy Márton: On Bartók’s Duke Bluebeard’s Castle, 2009. július 10., Nemzetközi Szombathelyi Bartók Szeminárium és Fesztivál, 2009 | Vikárius László, Baranyi Anna: Bartók és Kodály / Bartók and Kodály – Anno 1910, kiállítási katalógus / An Exhibition Catalogue, Budapest, 2010 | Vikárius László: Bartók and Folklore, Infernal Dance: Inside the World of Béla Bartók. Philharmonia Orchestra, Souvenir programme, ed. Malcolm Gillies, David Pear, 24-27., 2011 | Vikárius László: Béla Bartók als Pianist und Interpret eigener Werke (Zusammenfassung), Traditionen des Klavierspiels: Ungarn. Symposiums-Bericht, hg. Klara Harrer-Baranyi, Karin Wagner (Wien: Universität für Musik und darstellende), 56–62., 2011 | Vikárius László: “Mourning Song” and the Origins of Bartók’s Arrangements of Slovak Folk Songs “for Children”, Musicologia Istropolitana (megjelenés előtt), 2011 | Somfai László: "Romlott testem" és a páva"-dallam. Széjegyzetek Bartók 1. vonósnégyesének egy témájáról, Magyar Zene48/2, 203-214, 2010 | Vikárius László: Bartók’s ’Method’: Questions of Influence, Inspiration, Integration and Integrity in His Reliance on Indigenous ’Peasant’ Music, Keynote speech a „Bridging Musicology and Composition: The Global Significance of Bartók’s Method” címmel a Cambridge-i Churchill College-ban megrendezésre került szimpóz, 2010 | Vikárius László: Intimations through Words and Music: Unique Sources to Béla Bartók’s Life and Thought in the Fonds Denijs Dille, Előadás a Nemzetközi Zenetudományi Társaság elnökségének szimpóziumán, a brüsszeli Királyi Könyvtárban 2010., 2010 | Pintér Csilla: Lényegszerű stílusjegyek Bartók ritmusrendszerében, Budapest, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Doktoriskolája, 2010 | Pintér Csilla: Ritmikai személyiségek Bartók Zongoraszonátájában, Zenetudományi Dolgozatok 2009, 2010 | Kerékfy Márton: Bartók hangszerelést érintő revíziói A kékszakállú herceg vára partitúráján, Zenetudományi Dolgozatok 2009, 2010 | Büky Virág: »Historisches Konzert« – »Daliás idők muzsikája«. Egy bécsi és egy budapesti koncert az első világháború végén / »Historisches konzert – »Musik heroischer Zeiten«. Ein Wi, Szalay Olga (szerk.): Száz magyar katonadal. Bartók Béla és Kodály Zoltán kiadatlan gyűjteménye, 1918 (Budapest: Balassi Kiadó), 593-628., 2010 | Büky Virág: Somfai László beszélgetése Pásztory Dittával Bartók halálának 30. évfordulója alkalmából, Zenetudományi Dolgozatok 2009, 2010 | Vikárius László: Romanian Folk Music in Bartók’s Compositions, Előadás a Szombathelyi nemzetközi Bartók Szeminárium és Fesztivál keretében, 2010, 2010 | Lampert Vera: Motívumos néptáncok Grieg és Bartók műveiben, Magyar Zene XLVIII. évf. 2. (2010. május), 187–202., 2010 | Somfai László: Bartók’s Piano Concertos, 2010. júl. 12.: előadás a Szombathelyi Nemzetközi Bartók Szemináriumon, 2010 | Somfai László: Kritikai kiadás – megjegyzésekkel az előadónak, Magyar Zene 50/1, 55-78., 2012 | Vikárius László: A Pleading Father? A Correction in the Sources of Béla Bartók’s Cantata profana, Bulgarian Musicology XXXV/3–4 (2011 [2012]), 177–194.; 219–223., 2012 | Vikárius László: Bartók egy zenei poénjáról: Az 5. kvartett Allegretto con indifferenza epizódjának értelmezéséhez, Magyar Zene 48/1, 49-58, 2010 | Kerékfy Márton: Practical and abstract ideas in Bartók’s compositional process: The Case of Contrasts, Előadás a Scholarly Research and Performance Practice in Bartók Studies nemzetközi zenetudományi kollokviumon, 2011 | Büky Virág: Bartók’s heiress, Előadás a Scholarly Research and Performance Practice in Bartók Studies nemzetközi zenetudományi kollokviumon, 2011 | Lampert Vera: Notation and Performance in Bartók’s Folksong Settings for the Piano and in His Vocal Music, Előadás a Scholarly Research and Performance Practice in Bartók Studies nemzetközi zenetudományi kollokviumon, 2011 | Somfai László: Critical Edition with or without Notes for the Performer, Előadás a Scholarly Research and Performance Practice in Bartók Studies nemzetközi zenetudományi kollokviumon, 2011 | Somfai László: The Béla Bartók Thematic Catalog in Progress, Előadás a Scholarly Research and Performance Practice in Bartók Studies nemzetközi zenetudományi kollokviumon, 2011 | Vikárius László: Bartók’s Bulgarian Dances and the Order of Things, Előadás a Scholarly Research and Performance Practice in Bartók Studies nemzetközi zenetudományi kollokviumon, 2011 | Pintér Csilla: The Music of Words in Béla Bartók’s Twenty-Seven Choruses, Előadás a Scholarly Research and Performance Practice in Bartók Studies nemzetközi zenetudományi kollokviumon, 2011 | Vikárius László: Béla Bartók Studying Kuhač’s Collection, International Kuhač conference, Zagreb, 2011 | Vikárius László: Béla Bartók als Musiktheoretiker, „Wege der Musikwissenschaft in Mitteleuropa”, Comenius Egyetem, Bratislava/Pozsony, 2011 | Vikárius László: Bartók rapszódiái és a Liszt-hagyomány, Liszt-értekezlet, Cluj/Kolozsvár, 2011 | Vikárius László: Bartók, a rapszódosz – Liszt örökében?, Budapest, MTA, 2011 |
|
|
|
|
|
|
Back »
|
|
|