|
The personality, age, situational and cultural determinants of fair and unfair competition
|
Help
Print
|
Here you can view and search the projects funded by NKFI since 2004
Back »
|
|
List of publications |
|
|
Fülöp, M., Adalbjarnardottir, S., Cajani, L., Harnett, P., Johansson, R.: Doctoral education in European perspective: scoping the potentials of an international, interdisciplinary doctoral degree., London: London Metropolitan University. 1-22 p., 2011 | Liu, J. Paez, D., Hanke, K., Rosa, A., Hilton, D.J., Sibley, C.G., Cabecinhas, R., Zaromb, F., Garber, I. E., Leong, C., Moloney, G., Valchev, V., Gastardo-Conacho, C., Huang, L., Quek, A.H., Techio, E., Sen, R., van Osch, Y., Muluk, H., Wagner, W., Wang, F., Khan, S., Atsumi, T., Licata, L., Klein, O., Laszló, J., Fulop, M., et.al: Cross-cultural dimensions of meaning in the evaluation of events in world history? Perceptions of historical calamities and progress in cross-cultural data from 30 societ, Journal of Cross-Cultural Psychology. 43:(2) pp. 251-272. (2012), 2012 | Alemida, A., Cross, D., Valimaki, M., Berne, S., Deboutte, G., Fülöp, M., Heiman, T., Olenik-Shemesh, D., O’Moore, M., Sigkollitou, E.: A transnational analysis of published guidelines for cyberbullying prevention: strengths and weaknesses., Proceedings of the 15th European Conference on Developmental Psychology. 23-27 2011, Bergen. Norway. Bologna: Medimond. 377-385., 2011 | Fülöp, M. Berkics, M.: A szabálytartó és szabálytalan versengés lélektana., A Magyar Pszichológiai Társaság Jubileumi XX. Országos Nagygyűlése. Május 25-27, Budapest. p. 123-124., 2011 | Orosz, G., Salamon, J., Makkai, A., Turcsik, Á.B. Fülöp, M.: Mitől válik konstruktívvá a versengés az autópiaci szervezetekben?, A Magyar Pszichológiai Társaság Jubileumi XX. Országos Nagygyűlése. Május 25-27, Budapest. p. 123., 2011 | Pressing, Zs., Fülöp, M.: Általános iskolai tanítók versengéssel és együttműködéssel kapcsolatos nézeteinek kvalitatív vizsgálata., A Magyar Pszichológiai Társaság Jubileumi XX. Országos Nagygyűlése. Május 25-27, Budapest. p. 124., 2011 | Fülöp, M., Kovalcikova, I., Krzywosz-Rynkiewicz, B., Aktan, E. Goodwin, R., Tsuchida, S., Yin, L.: The representation of competition in the Visegrad countries, Western Europe, Turkey and East Asia. International Association of Cross-Cultural Psychology., June 30-July 4, Istanbul. Turkey. P. 101., 2011 | Fülöp Márta: Chinese and Hungarian high school students’ attitude towards business competition., 7th Biennial Conference of the International Academy for Intercultural Research. 24-28 July, Singapore. P. 48., 2011 | Fülöp M.: Általános és középiskolai tanárok prototípusa a versengő és nem versengő diákról., XI. Országos Neveléstudományi Konferencia. November 3-5, Budapest. P. 341, 2011 | Pressing Zs., Fülöp, M.: Az együttműködés szerepe az iskolában: általános és középiskolai tanárok nézetei és reflektált gyakorlata, XI. Országos Neveléstudományi Konferencia. November 3-5, Budapest. P. 342., 2011 | Becker, M., Vignoles, V.L., Owe, E., Brown, R., Smith, P.B., Easterbrook, M., Herman, G., Bourguignon, D., de Sauvage, I., Torres, A., Camino, L., Silveira Lemos, F.C., Ferreira, M.C., Koller, S.H., González, R., Carrasco, D., Cadena, M.P., Lay, S., Wang, Q., Bond, M.H., Vargas Trujillo, E., Balanta, P., Valk, A., Habtamu Mekonnen, K., Nizharadze, G., Fulop, M., Regalia, C., Manzi, C., Brambilla, M., Harb, C., Aldhafri, S., Martin, M., Macapagal, M.E.J., Chybicka, A., Gavreliuc, A., Buitendach, J., Schweiger Gallo, I., Özgen, E., Güner, Ü, Yamakoğlu, N.: ). Culture and the Distinctiveness Motive: Constructing Identity in Individualistic and Collectivistic Contexts., Journal of Personality and Social Psychology. 102, 4, 833–855., 2012 | Fülöp, M., Sebestyén, N., Almeida, A., Cross, D., Valimaki, M., Berne, S., Deboutte, G., Heiman, T., Olenik-Shemesh, D., O´Moore, M., Stald, G., Sygkollitou, E.: Anti-cyberbullying programok áttekintő elemzése 27 ország tükrében, . In: Ollé, J. (szerk.) IV. Oktatás-Informatikai Konferencia, Tanulmánykötet. ELTE, Eötvös Kiadó, Budapest. p. 120-125., 2012 | Owe E, Vignoles V L, Becker M, Brown R, Smith P B, Lee S W S, Easterbrook M, Gadre T, Harb C, Gavreliuc A, Aldhafri S, Mekonnen K H, Regalia C, Manzi C, Brambilla M, Martin M, Torres A, Camino L, Buitendach J, Silveira Lemos F C, Valk A, Ferreira M C, Fulop M, Chybicka A, Wang Q, Bond M H, Nizharadze G, Herman G, Bourguignon D, de Sauvage I, Özgen E, Güner Ü, Yamakoğlu N, Macapagal M E J, Koller S H, Vargas Trujillo E, Balanta P, Schweiger Gallo I, González R, Carrasco D, Paz Cadena M, Lay S: Contextualism as an Important Facet of Individualism-Collectivism: Personhood Beliefs Across 37 National Groups: Identifying the belief component of individualism-collect, JOURNAL OF CROSS-CULTURAL PSYCHOLOGY, 2012 | Matztegui, C., Navarro, A., Davies, I., Fülöp, M., Jacott, L., Maldonado, A.: Teacher Candidates’ Voices about Migration: a cross-cultral survey in Spain, England and Hungary., Proceedings of the International Association of Intercultural Education, Xalapa, Veracruz, Mexico, February 13-17. CD-ROM. p. 1-23, 2012 | Goodwin, R., Marshall, T., Fülöp, M., Adonu, J., Spiewak, S. Neto, F., & Hernandez Plaza, S.: Mate value and self-esteem: Evidence from eight cultural groups., PLOS ONE online: p. online., 2012 | Sebestyén, N.: Successful schooling as a way for immigrants to become successful citizens: Hungarian and Chinese concepts of learning, P. Cunningham & N. Fretwell (eds.) Europe’s Future: Citizenship in a Changing World. London: CiCe, pp. 559 - 568., 2011 | Sebestyén, N.: A személyes kapcsolatháló elemző módszer (EGONET) alkalmazása akkulturációs vizsgálatokban., A Magyar Pszichológiai Társaság Jubileumi XX. Országos Nagygyűlése. Május 25-27, Budapest.p. 96-97., 2011 | Sebestyén, N.: Magyarországon tanuló kínai általános iskolás diákok kapcsolatháló jellemzői., XI. Országos Neveléstudományi Konferencia, Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány - A múlt értékei és a jövő kihívásai., 2011 | Orosz, G. Farkas, B.: Csalás a középiskolában, Magyar Pszichológiai Szemle, 66. 4. 605–630., 2011 | Sándor, M., Fülöp, M., Sebestyén, N.: A PAIR (Pictorial Assessment of Interpersonal Relationship) rajzvizsgálati módszer bemutatása., Magyar Pszichológiai Szemle. 67. 2. 267–294., 2012 | Fülöp, M., Sebestyén, N.: Being a student abroad. The sojourner experience: USA meets Hungary., In. S. Goncalves., M.Carpenter (ed). Intercultural Policies and Education. Bern: Peter Lang Publisher.141-171., 2012 | Fülöp, M., Aktan, E., Davies, I., Navarro, A: The cooperative competitive European citizen: is this notion present in the representation of citizenship among student teachers in four countries?, In: S. Striker (ed). Adult Education. Historical and Theoretical Aspects. Budapest: Eötvös University Press. 11-21, 2012 | Fülöp, M., Szarvas, H.: The ability of cooperation in a competitive context as a civic competence., In: S. Striker (ed). Adult Education. Historical and Theoretical Aspects. Budapest: Eötvös University Press. 21-35., 2012 | Fülöp, M.: Contested issues around competition: Questions and possible answers., Supplement of the International Journal of Psychology, Vol. 47. ICP 2012. p. 733-734., 2012 | Fülöp, M., Nagy, T., Berkics, M., Garber, I., Bai, X.: Attitudes towards competition in the business life in different societies: a comparison of Chinese, Hungarian, Russian and Belgian business students’ views., Supplement of the International Journal of Psychology, Vol. 47. ICP 2012. p. 236., 2012 | King, R., Watkins, D., Fülöp, M.: Competition in schools: A Chinese cultural analysis., Supplement of the International Journal of Psychology, 47. ICP 2012. p. 236., 2012 | Fülöp, M., Sebestyén, N.: Kultúrsokk avagy bámulnak a magyarok? Magyarország hazánkban tanuló amerikai diákok szemével., MI/MÁS2: Gondolatok a másságról. Szerk. Kádár, J., Szathmári, J., Mi/Más Konferencia 2010. Gondolatok a másságról. Eger, EKF Líceum Kiadó. 181-196, 2012 | Sebestyén, N., Fülöp, M.: A kínai és magyar tanuláskoncepciók hasonlósága és eltérései., MI/MÁS2: Gondolatok a másságról. Szerk. Kádár, J., Szathmári, J., Mi/Más Konferencia 2010. Gondolatok a másságról. Eger, EKF Líceum Kiadó. 197-207., 2012 | Fülöp, M., Szabó, É.: A pszichológia mint társadalomtudomány., Budapest: ELTE Eötvös Kiadó. 1-596., 2012 | Fülöp, M., Szabó, É.: Előszó helyett., In: Fülöp, M., Szabó, É. (szerk) A pszichológia mint társadalomtudomány. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó. 9-10., 2012 | Fülöp, M.: Az üzlet és a versengés reprezentációja a visegrádi országok leendő gazdasági szakemberei között: kölcsönös bizalom vagy kölcsönös előítéletek?, In: Fülöp, M., Szabó, É. (szerk) A pszichológia mint társadalomtudomány. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó. 129-153., 2012 | Fülöp, M.: Normák, győzelem, vereség, Élet és Tudomány. 37. Szeptember 14. Interjú, készítette Mesterházi Gábor, 1158-1161, 2012 | Fülöp, M.: Female and competitive in Japan., In: Tuncoku, A.M. (Ed.). Studies on Women’s Education in Turkey and Japan for Social Development. Panels and Research Findings. Ankara: Positif Matbaa. 288-327., 2012 | Fülöp, M., Aktan, E., Goodwin, R.: The representation of competition among university students: Hungarian, Turkish, and English., 14th Annual CiCe Network Conference, Creating Communities: Local, national, global. University of York, York, UK. 2012. May 24-26. p.41., 2012 | Keresztes, N., Fülöp, M., Pikó, B.: Középiskolás fiatalok versengő attitűdje az egészségmagatartási szokások tükrében., Magyar Sporttudományi Társaság IX. Országos Sporttudományi Kongresszusa. 2012. május 24-26. Szeged. 44-45., 2012 | Nagy, T., Harmat, L., Kovács, K., Polyák, Á., Bárdos, Gy., Fülöp, M.: Versenyhelyzetben használt jutalmazási feltételek hatása kardiovaszkuláris és endokrin mutatókra., Magyar Pszichológiai Társaság XXI. Országos Nagygyűlés. Szombathely, május 30-június 1. 2012. p.52, 2012 | Keresztes, N., Fülöp, M., Pikó, B.: Versengés és preventív és káros egészségmagatartás., Magyar Pszichológiai Társaság XXI. Országos Nagygyűlés. Szombathely, május 30-június 1. 2012. p.53., 2012 | Pressing, Zs., Fülöp, M.: A tehetség és versengés összefüggéseinek feltáró vizsgálata., Magyar Pszichológiai Társaság XXI. Országos Nagygyűlés. Szombathely, május 30-június 1. 2012. p.53., 2012 | Büki, N., Fülöp, M.: Konstruktív és destruktív versengési folyamatok a vállalatok közötti versengésben., . Magyar Pszichológiai Társaság XXI. Országos Nagygyűlés. Szombathely, május 30-június 1. 2012. p.56., 2012 | Fülöp, M., Goodwin, R., Aktan, E., Yin, L.: A versengés reprezentációja Magyarországon, Angliában, Törökországban, Japánban és Kínában., Magyar Pszichológiai Társaság XXI. Országos Nagygyűlés. Szombathely, május 30-június 1. 2012. p.56., 2012 | Fülöp, M., Nagy, T., Berkics, M.: Coping with winning and losing across cultures and gender: Hungarian and Chinese comparison., 21th International Congress of International Association of Cross-Cultural Psychology. July 17-22 Stellenbosch, South Africa. http://www.iaccp2012southafrica.co.za/image, 2012 | Nagy, T., Harmat, L., Kovács, J., Polyák, Á., Bárdos, Gy., & Fülöp, M.: Eustress induced by competition decreases salivary cortisol levels in healthy young males., International Journal of Behavioral Medicine, 19(S1), 63-64., 2012 | Pressing Zs. & Fülöp M.: A strukturált versenyek és a versengési motiváció lehetséges szerepe a tehetség kibontakozásában - pilot vizsgálat, . Kálmán Erika Doktori Konferencia. MTA TTK. Mátraháza, szeptember 18-20. 170-171., 2012 | Büki, N., & Fülöp, M.: Akkulturáció és versengés - egy elővizsgálat eredményei, Kálmán Erika Doktori Konferencia. MTA TTK. Mátraháza. 152-153., 2012 | Tschombe, T., Nsanmenang, B., Keller, H., Fülöp, M.: Cross-cultural Psychology Research: An Africa-Centric Approach., Limbe: Design House. ISBN 9956-26-069-x, 2013 | Fülöp, M., Büki, N.: Competition and cooperation in Sub-Saharan Africa: a cross-cultural approach., In: Tschombe, T., Nsanmenang, B., Keller, H., Fülöp, M. (eds) Cross-Cultural Psychology Research: An Africa-Centric Approach. Limbe: Design House. 353-385. ISBN 9956-26-0, 2013 | Sándor, M., Fülöp, M., Sebestyén, N.: A PAIR rajzelemzési technika alkalmazása 8-9 éves gyermekek győzelemmel és vesztéssel kapcsolatos rajzain, Magyar Pszichológiai Szemle, 68, 3, (megjelenés alatt), 2013 | Keresztes, N., Pikó, B., Pálinkás, A., Horváth, V., Fülöp, M.: Structure and features of Competitiveness Index, In: Dejan Madic (szerk.) 3rd International Scientific Conference. Exercise and quality of life. Novi Sad: University of Novi Sad, 2013. pp. 489-495., 2013 | Fülöp, M.: The cooperative competitive citizen. Guest editorial., Citizenship, Teaching, Learning, 8, 2, 127-130., 2013 | Fülöp, M., Takács, Sz.: The cooperative competitive citizen: what does it take?, Citizenship, Teaching, Learning, 8, 2, 131-156., 2013 | Orosz, G., Roland-Levy, C.: Social Representation of Competition and Fraud, Citizenship, Teaching, Learning, 8, 2, 157-177, 2013 | Orosz, G., Jánvári, M. I., & Salamon, J.: Csalás és versengés a felsőoktatásban, Pszichológia, 32(2), 153-172., 2012 | Kiss, Z., G., Szekeres, Á., Orosz, G: A közösségi oldalakkal való visszaélések potenciális áldozatai., In Berkics, M., Hunyady, & Gy. (Eds.) A jog és pszichológia: egy interdiszciplináris mező. (pp. 101-120). Budapest: Eötvös Lóránd Tudományegyetem., 2012 | Orosz, G., & Farkas, D.: A munka-család konfliktus kérdőív magyar validálása és a munka-család egyensúlyra ható tényezők., Magyar Pszichológiai Szemle, 67(3), 491–518., 2012 | Orosz, G., & Karsai, N. F.: Az egyetemi oktatók lelkesedésének és a hallgatók csalásának összefüggései., Iskolakultúra, 9, 3-11., 2012 | Orosz, G., & Szukics, N.: A társas összehasonlítás egyéni különbségei, Pszichológia, 32(4), 361-378., 2012 | Orosz, G., Farkas, D., & Roland-Lévy, C.: Are Competition and Extrinsic Motivation Reliable Predictors of Academic Cheating?, Frontiers in Educational Psychology. doi: 10.3389/fpsyg.2013.00087, 2013 | Sebestyén N: Tanulásmodellek kulturális beágyazottsága, In: Tóth Á (szerk.) Kálmán Erika Doktori Konferencia 2012, Mátrafüred,09.18-09.20. Budapest: Magyar Tudományos Akadémi, 2012 | Sebestyén N: A tanulás és versengés fogalomkörének asszociációs módszerrel történő vizsgálata Magyarországon tanuló kínai általános iskolás diákok körében, Magyar Pszichológiai Társaság XXI. Országos Nagygyűlés. Szombathely, május 30-június 1. 2012. p.57-58., 2012 | Sebestyén N: Successful schooling as a way for immigrants to become successful citizens: Hungarian and Chinese concepts of learning, In:Cunningham,P.,Fretwell, N. (eds.) Europe’s Future: Citizenship in a Changing World : Proceedings of the thirteenth Conference of the Children’s Identity and, 2011 | Berkics Mihály: Burkolt társadalomelmélet és rendszerkritikus sztereotípiák, In: Fülöp M, Szabó É (szerk.) A pszichológia mint társadalomtudomány. A 70 éves Hunyady György tiszteletére Budapest: ELTE - Eötvös Kiadó, 2012. pp. 227-244., 2012 | Sebestyén, N., Fülöp, M., Sándor, M.: Primary school children’s representation of the interpersonal relationship between competitive parties: the winner and the loser., Rassegna di Psicologia, 23, 3 (megjelenés alatt), 2013 | Fülöp, M.: Social Development and Interpersonal Dynamics in Childhood and Adolescence. 2013 ISSBD Regional Workshop. Program & Abstract Book., Budapest: MTA TTK Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet., 2013 | Fülöp, M., Nagy, T.: Életünk egy versengő világban: a győzelem és vesztés pszichológiája., In Böhm, G. , Fedeles, T. (szerk.) Bölcsészakadémia. Pécs: Pécsi Tudományegyetem. 73-96., 2013 | Fülöp, M., Takács, Sz., Büki, N.: What does it take to promote cooperative competitive citizenship in a community?, In: P. Cunningham (eds.) Identities and citizenship education: Controversy, crisis and challenges. London: Metropolitan University (megjelenés alatt), 2013 | Fülöp, M.: Growing up in a competitive world as a boy and as a girl: universal challenges and culturally different responses., XXII. Annual Conference of Developmental Psychology: Social Context of Development from Childhood to Adulthood. May 27-29, 2013. University of Gdansk, Poland. P. 69., 2013 | Fülöp, M., Takács, Sz.: Milyen feltételek szükségesek a destruktív versengés elkerüléséhez?, MPT XXII. Országos Tudományos Nagygyűlése. Budapest, június 5-7. p. 249., 2013 | Sebestyén, N., Fülöp, M.: Tanuláshoz kapcsolódó kifejezések asszociációs vizsgálata magyar, kínai és Magyarországon élő kínai diákok esetében., MPT XXII. Országos Tudományos Nagygyűlése. Budapest, június 5-7. p. 218-219., 2013 | Pressing, Zs. Fülöp, M.: Versenyzés és versengés a tehetségfejlesztés tükrében., MPT XXII. Országos Tudományos Nagygyűlése. Budapest, június 5-7. p. 246-247., 2013 | Büki, N., Fülöp, M.: A bevándorlócsoporton belüli versengés mintázatai és az akkulturáció formái közti kapcsolat vizsgálata., MPT XXII. Országos Tudományos Nagygyűlése. Budapest, június 5-7. p. 248-249., 2013 | Fülöp, M.: What does it take to promote cooperative competitive citizenship in a community?, 15th Annual Conference of the Children’s Identity and Citizenship in Europe Academic Network. Lisbon, Portugal, 13-15 June, 2013. p. 30-31., 2013 | Büki, N., Fülöp, M.: Brazilian immigrant parents’ perception of the role of competition and cooperation int he Brazilian and Hungarian educational system and their children’s adaptation to the Hungarian educational system., In: Fülöp, M. (szerk). Social Development and Interpersonal Dynamics in Childhood and Adolescence. 2013 ISSBD Regional Workshop. Program & Abstract Book. Budapest: MTA TT, 2013 | Pinczés-Pressing, Zs., Fülöp, M.: Competition as a field of competence for talented youth: strategies of coping with winning and losing., In: Fülöp, M. (szerk). Social Development and Interpersonal Dynamics in Childhood and Adolescence. 2013 ISSBD Regional Workshop. Program & Abstract Book. Budapest: MTA TT, 2013 | Fülöp Márta: A versengés és a győzelem és vesztés pszichológiája és kulturális különbségei, MTA Doktori Tanács, 2013 | Fülöp Márta Sebestyén Nóra: Kulturális sokk? Kulturális különbségek Budapesten tanuló egyetemisták szemével., Pszichológia, 30. 2. 81-106., 2011 | Fülöp, M., Szarvas, H.: The cooperative competitive citizen., P. Cunningham.(eds.) Europe's future. Citizenship in a Changing World .London: London Metropolitan University. 1-11., 2011 | Szarvas,H., Fülöp, M.: The missing culture of cooperation in Hungary: the business environment, P. Cunningham.(eds.) Europe's future. Citizenship in a Changing World London: London Metropolitan University. 11-21., 2011 | Pressing, Zs., Fülöp, M.: Educating for competitiveness and entrepreneurship in Hungary., In: P. Cunningham.(eds.) Europe's future. Citizenship in a Changing World London: London Metropolitan University. 22-31., 2011 | Fülöp, M., Pressing, Zs.: Pedagógusok nézetei az iskola szerepéről a versengésre és a vállalkozásra való felkészítésben., Iskolakultúra2. 44-63., 2012 | Maldonado, A., Navarro, A., Murillo, J., Davies, I., Fülop, M. & Navareño, P., Messina, C.: Percepcion social del esfuerzo institucional hacia la integracion de los immigrantes por los futuros docentes., In: J-M, Román Sanches, M.A. Carbonero Martin, J.D. Valdivieso Pastor (eds) Educacion, Aprendizaje y Desarollo en una Sociedad Multicultural. Madrid: Ediciones de la Asoc, 2011 | Gelfand, M. J., Raver, J., Nishii, L., Leslie, L., Lun, J., Lim, B.C., Duan, L., Aldamata, A., Almaliach, A., Ang, J., Arnadottir, F., Aycan, Z., Biasoli, Z.M.M., Boehnke, K., Boski, P., Cabecinhas, R., Chan, D., Chhoka, J., Fischlmayr, I., Szabo, E., Ferrer, M., Fisher, R., Fülöp, M., Georgas, J., Guzman, E., Kashima, E., Kashima, Y., Kim, K., Lemperur, A., Marquez, P., Nazar, S., Othman, R., Overlaet, B., Peltser, K., Perez, L., Petrovna, L., Realo, A., Shei, V., Schmidt, M., Smith, P.B., Taveesin, J., Toyama, M., Van de Vliert, E., Volna, N., Ward, C., Yamaguchi, S., Yau, X.: The Difference Between “Tight” and “Loose” Societies Revisited: Ecological, Socio-Political, and Societal Correlates of Tightness-Looseness in Modern Nations, Science 27 May 2011: Vol. 332 no. 6033 pp. 1100-1104, 2011 | Sándor Mónika: A versengés, a győzelem és a vesztés fogalma kisiskolás korban,, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pszichológiai Doktori Iskola, 2010 | Harnett, P., Cajani, L. Fülöp, M., Johansson, R.: Discerning bias in research: challenging epistemological understandings., London: Metropolitan University. 1-22., 2009 | Bond, M.H., Leung, K., Au, A., Tong, K., Reimel de Carrrasquell, S., Murakami, F., Yamaguchi, S., Bierbrauer, G., Singelis, T., Broer, M., Boen, F., Lambert, S.M., Ferreira, M.C., Noels, K.A., Van Bavel, J., Safdar, S., Zhang, J., Chen, L., Solcova, I., Stetovska, I., Niit, T., Niit, K., Hurme, H., Böling, M., Franchi, V., Magradze, G., Javakhishvili, N.,Boehnke, K., Klinger, E., Hunang, X., Fülöp, M. et al: Culture-level dimensions of social axioms and their correlates across 41 cultures., In: P.B. Smith, D.L. Best (eds) Cross-cultural Psychology. Vol. 3. Personality and Social Psychology. London: Sage. 69-91., 2009 | Fülöp Márta: Happy and unhappy competitors. What makes the difference?, Psychological Topics, Vol. 18. No.2. 345-367., 2009 | Fülöp Márta: Competition or cooperation, Conference on the 150. Anniversary of Napredak. Croatian Educational Association. Opatija, Croatia, Szeptember 28-30. p.4., 2009 | Fülöp Márta: Moral and immoral competitors and their well-being., The 3rd International Conference on Advanced and Sytematic Research – ECNSI-2009. November 12-14, Zadar, Horvátország. P. 23., 2009 | Fülöp Márta: The cultural construction of competition., Identite, lien social et interculturalite. Fete de la Science. November 16-22, Universite de Reims, Champagne-Ardenne. Franciaország. P. 3., 2009 | Fülöp Márta: A női és férfi versengés és patológiás eltéréseik, Konferencia a „Kutatás és terápia metszéspontjai, várandósságtól a felnőttkorig” címmel. Október 29-30 Pázmány Péter Katolikus Egyetem. p.23., 2009 | Becker, M., Owe, E., Vignoles, V. L., Brown, R., Smith, P., Herman, G., Bourguignon, D., de Sauvage, I., Valk, A., Mekonnen, K.H., Nizharadze, G., Fülöp, M., Regalia, C., Manzi, C., Brambilla, M., Harb, C., Chybicka, A., Gavreliuc, A. Schweiger Gallo, I.: Rethinking “culture and self”: Measuring identity motives in cultural context., 4th African Regional Conference of the IACCP, August 2-6, University of Buea, Cameroon. P. 6.”, 2009 | Fülöp Márta: Tanulási motiváció és versengés: barátok vagy ellenségek?, VIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Szeged. Április 16-17. p. 73., 2010 | Berkics Mihály: A disztributiív igazságosság észlelése és a rendszerigazolás: kultúrközi összehasonlítás két szocialista országban, In: Fülöp, M. (szerk). A lélek a kultúrák között. Budapest: Akadémiai Könyvkiadó. 229-252, 2009 | Orosz Gábor: Csalás a felsőoktatásban: francia és magyar közgazdászhallgatók összehasonlító vizsgálata., In: Fülöp, M. (szerk). A lélek a kultúrák között. Budapest: Akadémiai Könyvkiadó. 253-284, 2009 | Berkics Mihály: A társadalmi vizsonyok és a társadalomban zajló versengés igazságosságának az észlelése, ELTE Doktori Disszertáció. pp. 1-183, 2009 | Davies, I., Fülöp, M.: Citizenship’: what does it mean to trainee teachers in England and Hungary?, Napredak, 151, 1, 8-32, 2010 | Fülöp, M.: Culture shock and the birth of the modern Japanese novel: Natsume Soseki, In: A.N. Eigeartaigh, W. Berg. (eds) Exploring Transculturalism. Frankfurt: Verlag, 2010 | Fülöp, M.: A társas viselkedés szociálpszichológiája: a társas összehasonlítás., In: Zsolnai, A., Kasik, L. (szerk) A szociális kompetencia fejlesztésének elméleti ésgyakorlati alapjai. Nemzeti Tankönyvkiadó:Budapest.. 48-77., 2010 | Sándor, M., Orosz, G., Fülöp, M.: A versengés, a győzelem és a vesztés szociális reprezentációja 8-9 éves kisiskolások körében: egy asszociációs vizsgálat tükrében., Pszichológia. 30. 3. 175-205, 2010 | Fülöp, M., Aktan, E. Davies, I., Navarro, A.: What is citizenship? A comparison of representatives from Turkey and old and new EU countries,, in P. Cunningham & N. Fretwell (eds.) Lifelong Learning and Active Citizenship. London: CiCe, pp. 257 – 268, 2010 | Johansson, R., Adalbjarnardottir, S., Cajani, L. Fülöp, M., Harnett, P. (: War and peace in citizenship research., London: Metropolitan University., 2010 | Schneider, B., Benenson, J., Fülöp, M., Berkics, M., Sándor, M.: Cooperation and Competition., In: P.K. Smith, C.H. Hart (Eds) The Wiley-Blackwell Handbook of Childhood Social Development. London: Blackwell Publishing Ltd. 472-490, 2011 | Fülöp, M.: ) Enthusiasm or/and fear concerning globalisation among post-socialist youth: the case of Hungarian university students, Citizenship, Teaching and Learning. 6. 2: pp. 155-174., 2011 | Fülöp, M., Pressing, Zs.: A tehetséges gyerekek és a versengés., Fordulópont. 51. 94-103., 2011 | Fülöp, M.: A versengés mint a társas élet egyik alapjelensége: mitől függ, hogy épít vagy rombol, hogy boldoggá tesz vagy boldogtalanná?, A Magyar Pszichológiai Társaság XIX. Országos Tudományos Nagygyűlése. Pécs. Május 27-29. p. 8., 2010 | Fülöp, M., Nagy, T. Berkics, M. Xuejun, B.: Hogyan reagálnak a győzelemre és a vesztésre a kínai és a magyar fiatalok: kulturális összehasonlító vizsgálat., A Magyar Pszichológiai Társaság XIX. Országos Tudományos Nagygyűlése. Pécs. Május 27-29. p. 120, 2010 | Fülöp, M., Nagy, T., Berkics, M.: Milyen életterületeket tartanak fontosnak és milyen életterületen versengenek a kínai és magyar fiatal felnőttek?, A Magyar Pszichológiai Társaság XIX. Országos Tudományos Nagygyűlése. Pécs. Május 27-29. p. 120, 2010 | Orosz, G., Fülöp, M., Roland-Levy, C.: Csalás a felsőoktatásban: francia és magyar közgazdászhallgatók összehasonlító vizsgálata., A Magyar Pszichológiai Társaság XIX. Országos Tudományos Nagygyűlése. Pécs. Május 27-29. p. 46., 2010 | Orosz, G., Fülöp, M., Roland-Levy, C.: Magyar és francia hallgatók tisztességtelen viselkedése versenyhelyzetekben., A Magyar Pszichológiai Társaság XIX. Országos Tudományos Nagygyűlése. Pécs. Május 27-29. p. 122., 2010 | Fülöp, M., Nagy, T., Berkics, M. Bai, X., Shi, F.: Chinese and Hungarian Young Adults Coping with Winning and Losing., XXth Congress of the International Association for Cross-Cultural Psychology. Melbourne, Australia, July 7-10. p.68., 2010 | Fülöp, M.: Family structure in Hungary. The tension between institutional individualism and family collectivism., XXth Congress of the International Association for Cross-Cultural Psychology. Melbourne, Australia, July 7-10. p.166., 2010 | Fülöp, M., Yamaguchi, S.: Is it adaptive to express high self-esteem? A Hungarian case., XXth Congress of the International Association for Cross-Cultural Psychology. Melbourne, Australia, July 7-10. p.210., 2010 | Fülöp, M., Sebestyén, N: Kulturális sokk? Kulturális különbségek Budapesten tanuló amerikai egyetemisták szemével., Mi/Más 2. október 28-29. Eger. P.11., 2010 | Fülöp, M.: Gender and competition in cross-cultural perspective., 6th Conference. Woman in Culture. University of Gdansk, Lengyelország. Március 8. p. 9., 2011 | Berkics Mihály: A társadalmi viszonyok és a társadalomban zajló versengés igazságosságának az észlelése, Eötvös Loránd Tudományegyetem, PPK, Pszichológiai Doktori Iskola, 2010 | Orosz, G.: Social Representation of competition, fraud, and academic cheating of French and Hungarian Citizens, Ecole Doctorale SHS, Université de Reims, Champagne-Ardenne, 2010 | Fülöp Márta: Az együttműködő versengő állampolgár nevelése: osztálytermi megfigyelések., Iskolakultúra. 3-4. 41-59, 2009 | Fülöp Márta: Kultúraközi és kulturális pszichológia Magyarországon, Magyar Pszichológiai Szemle, 64, 1, 3-83, 2009 | Fülöp Márta: A lélek a kultúrák között. A kulturális különbségek pszichológiája., Akadémiai Könyvkiadó, Budapest. 1-286 p., 2009 | Fülöp Márta: Socialization for cooperative and competitive citizen: a classroom observation study., Social Science Tribune. Special Issue: From a national identity to a European one. Vol. 55. Summer. 59-87., 2009 | Fülöp Márta: Citizenship in Cross-cultural Perspective, In: R. Kincal. (eds.) Proceedings of the International Symposium on Democracy and Democracy Education in Europe. Istanbul: Nobel Yayin Dagitim Tic. 203-216., 2009 | Rijavec, M. Miljkovic, D. Fülöp, M: Natjecanje kao Suradnja (Együttműködés vagy versengés), In. M. Rijavec, D. Miljkovic Pozitivna psihologija na poslu (Pozitív pszichológia a munkahelyen). Zagreb: Izdavici. 215-226. (horvátul), 2009 | Matsumoto, D., Yoo, S. H., Fontaine, J., Alexandre, J., Anguas-Wong, A.M., Ariola, M., Ataca, B., Bond, M.H., Boratav,B.H., ., Breugelmans, S.M., Cabecinhas, R., Chae, J., Comunian, A.L., DeGere, D.N., Djunaidi, A., Fok, H.K., Fontaine, J., Friedelmayer, W., Fülöp, M., et al.: Hipocrisy or Maturity? Culture and Context Differentiation., European Journal of Personality. 23. 3. 251-264, 2009 |
|
|
|
|
|
|
Back »
|
|
|