|
Connections between beliefs about learning and the use of adaptive problem solving strategies
|
Help
Print
|
Here you can view and search the projects funded by NKFI since 2004
Back »
|
|
List of publications |
|
|
Csíkos, C., Kelemen, R. & Verschaffel, L.: Fifth-grade students’ approaches to and beliefs of mathematics word problem solving: a large sample Hungarian study., ZDM – The International Journal on Mathematics Education, 43, 561-571., 2011 | Csíkos Csaba és Bacsa Éva (2011): Measuring beliefs on language learning., Paper presented at the 14th European Conference for Research on Learning and Instruction held in Exeter, United Kingdom, August 30 – September 3., p. 1182., 2011 | Csíkos Csaba és Molitorisz Anikó: Investigating reading-related beliefs among vocational secondary school students., Paper presented at the 14th European Conference for Research on Learning and Instruction held in Exeter, United Kingdom, August 30 – September 3., p. 1183-1184., 2011 | Csíkos Csaba: A tanulásra vonatkozó meggyőződések kutatása: konstruktum, mérőeszközök, nyitott kérdések., Előadás a XI. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2011. november 3-5., 161. o., 2011 | Csíkos Csaba és Steklács János: Az adaptív stratégiaválasztás pedagógiai relevanciája, Előadás a XI. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2011. november 3-5., 219. o., 2011 | Csíkos Csaba: The place for mathematics in students’ beliefs about learning, In B. Rösken & M. Casper (Eds.), Current state of research on mathematical beliefs XVII. Proceedings of the MAVI-17 Conference (pp. 43-53) Professional School of Educatio, 2011 | Csaba Csíkos, Judit Szitányi and Rita Kelemen: The effects of using drawings in developing young children’s mathematical word problem solving: A design experiment with third-grade Hungarian students, Educational Studies in Mathematics, 81, 47-65., 2012 | Barassevich Tamás: Ismeretelméleti meggyőződések mérése hetedik évfolyamosok körében, Előadás a XI. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2011. november 3-5., 162. o., 2011 | Molitorisz Anikó: Hetedikes tanulók olvasási stratégiákra vonaktozó meggyőződéseinek mérése, Előadás a XI. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2011. november 3-5., 163. o., 2011 | Hercz Mária: Szülői nézetek a gyermekek tanulásáról és a tanulás-segítés módjáról, Előadás a XI. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2011. november 3-5., 164. o., 2011 | Csíkos Csaba és Steklács János: Az MSI (Metacomprehension Strategy Index) kérdőív magyar változata, Előadás a XI. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2011. november 3-5., 426. o., 2011 | Bacsa Éva: Az idegennyelv-tanulással kapcsolatos meggyőződések vizsgálata általános és középiskolás tanulók körében, Magyar Pedagógia, 112, 167-193., 2012 | Bacsa Éva: Exeter fogadta 2011-ben az oktatáskutatókat, Iskolakultúra, 22, 4. sz., 67-74., 2012 | Bacsa Éva: Az önszabályozott tanulás tanulói észlelése kérdőív adaptálása és kipróbálása 5-8. évfolyamon, Előadás a XII. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2012. november 8-10., 290. o., 2012 | Bacsa Éva: Általános és középiskolás angol nyelvtanulók meggyőződései, Előadás a XI. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2011. november 3-5., 467. o., 2011 | Bacsa Éva: Nyelvtanulásra vonatkozó meggyőződések mérése - egy kérdőív kifejlesztésének folyamata, Előadás a IX. Pedagógiai Értékelési Konferencián, Szeged, 2011. április 29-30., 57. o., 2011 | Molitorisz Anikó: Tizenegyedikes tanulók tankönyvolvasási stratégiái, Valóság, 55, 9. sz., 90-100., 2012 | Molitorisz Anikó: Tankönyvolvasási stratégiák vizsgálata 12–18 éves tanulók körében, Anyanyelv-pedagógia, 1. sz., 2012 | Molitorisz Anikó: Tizedik évfolyamos szakközépiskolás tanulók tankönyvolvasási meggyőződései, Iskolakultúra, 21, 6-7. sz.-, 157-165., 2011 | Molitorisz Anikó: Tankönyvolvasási stratégiákra vonatkozó nézetek vizsgálata hetedik osztályban tanító tanároknál., Előadás a XII. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2012. november 8-10., 271. o., 2012 | Molitorisz Anikó és Csíkos Csaba: Nyolcadikos tanulók tankönyvolvasási stratégiákra vonatkozó meggyőződései és stratégiahasználati tudatossága, Előadás a XII. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2012. november 8-10., 272. o., 2012 | Molitorisz Anikó: Text book reading: 17 year-old pupils’ awareness of reading strategy use., Paper presented at the JURE Conference ’A Learning Odyssey: Exploring new horizons in Learning and Instruction' held in Regensburg, Germany, July 23 – July 27, 2012 | Molitorisz Anikó: Tizenegyedikes tanulók tankönyvolvasási stratégiái., Előadás a X. pedagógiai értékelési konferencián. Szeged, 2012. április 26-28., 83. o., 2012 | Molitorisz Anikó: Szakközépiskolai tanárok meggyőződései a gyakorlott olvasók olvasási stratégiáiról, Előadás a IX. Pedagógiai Értékelési Konferencián. Szeged, 2011. április 29-30., 74. o., 2011 | Molitorisz Anikó: Az olvasásra vonatkozó meggyőződések vizsgálata tizedik évfolyamos szakközépiskolás tanulók körében, Előadás a X. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2010. november 4-6.,185. o., 2010 | Molitorisz Anikó: Reading strategy use of 12-18-year-old students in two Hungarian secondary schools, Paper presented at the JURE Conference ’Connecting Diverse Perspectives on Learning and Instruction: A Conference of Synergy’ held in Frankfurt, Germany, July 19–July 22, 2010 | Altorjay Tamás, Csíkos Csaba és Osvay Károly: Comparison of different warm-up strategies for singing voice, Paper presented at the 5th International Congress of the World Voice Consortium held in Luxor, Egypt, October 27-31., 2012 | Csíkos Csaba: Success and strategies in 10 year old students' mental three-digit addition., In Tso, T. Y. (Ed.): Proceedings of the 36th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Opportunities to learn... 179-186., 2012 | Csíkos Csaba: Pedagógiai kísérletek kutatás-módszertana, Gondolat Kiadó, Budapest., 2012 | Csíkos Csaba: Melyik a kedvenc tantárgyad? Tantárgyi attitűdök vizsgálata a nyíltvégű írásbeli kikérdezés módszerével., Iskolakultúra, 22, 1. sz., 3-13., 2012 | Csíkos Csaba: 10 éves tanulók fejben számolási stratégiáinak vizsgálata, Előadás a X. Pedagógiai Értékelési Konferencián. Szeged, 2012. április 26-28., 126. o., 2012 | Csíkos Csaba és Dohány Gabriella: Középiskolás szülők véleménye a zene és a matematika kapcsolatáról, Előadás a XI. Pedagógiai Értékelési Konferencián. Szeged, 2013. április 11-13., 52. o., 2013 | Kelecsényi Rita és Csíkos Csaba: Matematikával kapcsolatos tanulói meggyőződések kérdőívének empirikus vizsgálata, Előadás a XI. Pedagógiai Értékelési Konferencián. Szeged, 2013. április 11-13., 123. o., 2013 | Csíkos Csaba: Kapcsolat a fejben számolás stratégiái és a fejben számolás készségének teljesítményszintje között 4. osztályos tanulók körében, Előadás a XI. Pedagógiai Értékelési Konferencián. Szeged, 2013. április 11-13., 128. o., 2013 | Csíkos Csaba: A fejben számolás stratégiáinak vizsgálata háromjegyű számok összeadásával negyedik osztályos tanulók körében, In Molnár Gyöngyvér és Korom Erzsébet (szerk.): Az iskolai sikerességet befolyásoló kognitív és affektív tényezők értékelése, Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó, Bp., 31-45., 2013 | Molitorisz Anikó: Az olvasási stratégiákról alkotott tanulói meggyőződések vizsgálata 12-18 éves korban, PhD értekezés, SZTE Neveléstudományi Doktori iskola, 2013 | Herzog Csilla: A médiaműveltség és a médihasználat vizsgálata 14-18 éves tanulók körében, PhD értkezés, SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, 2013 | Csíkos Csaba és Dohány Gabriella: Parental beliefs about mathematics and music learning, In Heinze, A. (Ed.): Proceedings of the 36th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education:, Vol. 5., 45. o., 2013 | Hercz Mária: Szülői nézetek a tudásról, tanulásról, tanulás-segítés módszereiről, Közlésre benyújtva a Magyar Pedagógia folyóirathoz, 2013 | Csíkos Csaba, Steklács János, Molitorisz Anikó és Molnár Éva: Applying the choice/no-choice method: 10 year old students’ reading strategy choice, Közlésre benyújtva az Elementary School Journal folyóirathoz, 2013 | Csíkos Csaba és Dohány Gabriella: Connections between music literacy and music-related background variables: an empirical investigation among secondary school students, Közlésre benyújtva a British Journal of Music Education folyóirathoz, 2013 | Steklács János: Az olvasásra vonatkozó meggyőződés vizsgálata negyedik osztályos tanulók körében, Anyanyelv-pedagógia, 2. sz., 2011 | Altorjay Tamás: Hangképzési gyakorlatok hatásvizsgálata, Előadás a XII. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2012. november 8-10., 76. o., 2012 | D. Molnár Éva: Tudatos fejlődés: Az önszabályozott tanulás elmélete és gyakorlata, Akadémiai Kiadó, Budapest, 2013 | Bacsa Éva és Csíkos Csaba: The contribution of individual differences to the development of young learners’ listening performances, Paper presented at the 15th European Conference for Research on Learning and Instruction to be held in München, Germany, August 27-31., 2013 | Csíkos Csaba és Steklács János: The role of number representation modality in solving word problems: An eye-tracking study, Paper presented at the 15th European Conference for Research on Learning and Instruction to be held in München, Germany, August 27-31., 2013 | Bacsa Éva: Az egyéni különbségek szerepe a hallás utáni szövegértés fejlődésében a korai nyelvtanulás időszakában, PhD értekezés, benyújtás előtt, 2013 | Bacsa Éva: Általános iskolások önszabályozott tanulását mérő kérdőív adaptálása., Alkalmazott Pszichológia, 15, 4. sz., 53-80., 2012 | Dohány Gabriella: A zenei műveltség és az ének-zene tanulásával kapcsolatos háttérváltozók összefüggésinek empirikus vizsgálata a középiskolás tanulók körében, PhD értekezés, SZTE Neveléstodományi Doktori Iskola, 2013 | Csíkos Csaba: Improving Elementary Students' Mental Three-digit Addition: Results of a Classroom Intervention Program, Submitted for presentation at the AERA (American Educational Research Association) annual conference, 2013 | Altorjay Tamás, Csíkos Csaba és Osvay Károly: Két eltérő hangbemelegítési gyakorlat összehasonlítása, Előadás a XIII. Országos Neveléstudományi Konferencián, Eger, 2013. november 7-9., 2013 | Vígh-Kiss Erika, Csíkos Csaba és Steklács János: Negyedikes tanulók adaptív készséghasználatának vizsgálata a szemmozgás-elemzés módszerével, Előadás a XIII. Országos Neveléstudományi Konferencián, Eger, 2013. november 7-9., 2013 |
|
|
|
|
|
|
Back »
|
|
|