|
Criterion-referenced ability development between the ages 4-12
|
Help
Print
|
Here you can view and search the projects funded by NKFI since 2004
Back »
|
|
List of publications |
|
|
Józsa Krisztián, Zentai Gabriella és Hajduné Holló Katalin: A gondolkodás fejlesztése 4–8 éves életkorban, Mozaik Kiadó, Szeged, 2017 | Józsa Krisztián, Zentai Gabriella és Hajduné Holló Katalin: Játékkártya gyűjtemény a gondolkodás fejlesztésére 4–8 éveseknek, Mozaik Kiadó, Szeged, 2017 | Jόzsa, K., Morgan,G. A. és Liao, H. F.: Mastery Motivation: Measures and Results across Cultures and Ages, Hungarian Educational Research Journal, 7. 2. sz. (tematikus szám), 2017 | Radványi Katalin, Fazekasné Fenyvesi Margit és Radicsné Szerencsés Teréz: A pedagógiai diagnosztika lehetőségei enyhén és középsúlyosan értelmi fogyatékos gyermekek együttnevelésében., Gyógypedagógiai szemle 40. 3. sz. 214–225., 2012 | Bereczky Krisztina és Fejes József Balázs: Pedagógusok nézeteinek és tapasztalatainak vizsgálata egy deszegregációs intézkedéssel összefüggésben., In: Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (szerk.): A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram. Belvedere Meridionale, Szeged. 131-155., 2013 | Csempesz Péter és Fejes József Balázs: A szegedi deszegregáció első éve az új intézményekbe áthelyezett tanulók nézőpontjából., In: Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (szerk.): A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram. Öt év tapasztalatai. Belvedere Meridion, 2013 | Fazekasné Fenyvesi Margit: Tanulásban akadályozott tanulók nyelvi képességfejlesztésének lehetősége., In: Benedek András-Tóth Péter és Vedovatti Anildo (szerk.) XIII. ONK Program és összefoglalók. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest., 2012 | Fazekasné Fenyvesi Margit és Józsa Krisztián: Egy példa a készségfejlesztés gyakorlatára: a beszédhanghallás fejlesztésének módszerei és eredményei., In: Takács Márta és Czékus Géza (szerk.): Könyv-Kommunikáció-Kompetencia. [E-könyv, 1–10.] Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kara, Szabadka. ISBN 978-86-87095, 2012 | Fazekasné Fenyvesi Margit és Józsa Krisztián: A beszédhanghallás és a beszédhiba összefüggése tanulásban akadályozott gyermekek esetében., Gyógypedagógiai Szemle, 40. 1. sz. 1–13., 2012 | Fejes, J. B.: What goal structures mean to Hungarian young adolescents?, Paper presented at 11th Conference on Educational Assessment, Szeged, Hungary, April 11th – 13th 2013., 2013 | Fejes József Balázs és Szűcs Norbert: A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram. Öt év tapasztalatai., Belvedere Meridionale, Szeged., 2013 | Fejes József Balázs: A célorientációk és az osztálytermi környezet összefüggése matematika tantárgyhoz kötődően 5–8. évfolyamon., SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged., 2012 | Fejes József Balázs: Miért van szükség deszegregációra?, In: Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (szerk.): A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram. Öt év tapasztalatai. Belvedere Meridion, 2013 | Fejes József Balázs és Szűcs Norbert: Pedagógusképzés és hátránykompenzálás., In: Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (szerk.): A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram. Öt év tapasztalatai. Belvedere Meridion, 2013 | Fejes József Balázs: A mentorálás hatása a tanulási motivációra és a szövegértésre hátrányos helyzetű tanulók körében., In: Fejes József Balázs és Szűcs Norbert (szerk.): A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram. Öt év tapasztalatai. Belvedere Meridion, 2013 | Janurik Márta és Józsa Krisztián: A zenei képességek összefüggése néhány kognitív alapkészséggel és az intelligenciával hatéves korban., In: Benedek András, Tóth Péter, Vedovatti Anildo (szerk.): XII. Országos Neveléstudományi Konferencia: A munka és nevelés világa a tudományban. Program és Összefoglalók., 2012 | Janurik Márta és Józsa Krisztián: A zenei képességek fejlődése négy- és nyolcéves kor között., Magyar Pedagógia, 115. 2. sz. 75–99., 2013 | Józsa Krisztián és Hricsovinyi Julianna: A családi háttér szerepe az óvoda-iskola átmenet szelekciós mechanizmusában., Iskolakultúra, 21. 6–7. sz. 12–29., 2011 | Józsa Krisztián: Az elsajátítási motiváció életkori változása egy longitudinális vizsgálat tükrében., In: Molnár Gyöngyvér és Korom Erzsébet (szerk.): Az iskolai sikerességet befolyásoló kognitív és affektív tényezők értékelése. Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó, Budapest., 2013 | Józsa Krisztián, Zentai Gabriella és Hajduné Holló Katalin: Játékgyűjtemény az elemi kombinatív képesség óvodai fejlesztéséhez., Kézirat., 2012 | Molnár Edit Katalin és Zentai Gabriella: Tanulói szövegek és értékelésük empirikus vizsgálata., In: Józsa Krisztián és Fejes József Balázs (szerk.): PÉK 2013 – XI. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. SZTE Neveléstudományi Doktori Isk, 2013 | Nagy József: A diagnosztikus pedagógiai értékelés fejlesztésének lehetőségeiről., In: Az iskolai sikerességet befolyásoló kognitív és affektív tényezők értékelése. Szerk.: Molnár Gyöngyvér, Korom Erzsébet, Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó, Budapest. 181, 2013 | Nyitrai Ágnes és Zentai Gabriella: The improvement of relation comprehension with fairy tales among children between the ages of 4 and 8., Hungarian Educational Research Journal. 2. 4. sz., 2012 | Szenczi Beáta és Fazekasné Fenyvesi Margit: Az olvasási motiváció és az olvasási képesség összefüggése 10-14 éves korban., In: Benedek András, Tóth Péter, Vedovatti Anildo (szerk.): XII. Országos Neveléstudományi Konferencia: A munka és nevelés világa a tudományban. Program és Összefoglalók., 2012 | Szenczi, Beáta: Exploring reading motivation of 10-14 year-old students., 11th Conference on Educational Assessment. Szeged, April 11-13. Program, Abstracts. p. 49., 2013 | Tóth Edit és Zentai Gabriella: A fogalmazási képesség fejlettségének összefüggései háttérváltozókkal., In: Józsa Krisztián és Fejes József Balázs (szerk.): PÉK 2013 – XI. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. SZTE Neveléstudományi Doktori Isk, 2013 | Wang Jun, Józsa Krisztián és Morgan A. George: Developmental changes in mastery motivation in American, Chinese, and Hungarian Children., Program and Proceedings of the Developmental Psychology Research Group, 17th Biennial Research Retreat. Morrison, Colorado, USA. May 7–8, 2012. 20–21., 2012 | Zentai Gabriella és Józsa Krisztián: Képességek fejlődése és fejlesztése., In: Benedek András, Tóth Péter és Vedovatti Anildo (szerk.): XII. Országos Neveléstudományi Konferencia: A munka és nevelés világa a tudományban. Program és Összefoglalók, 2012 | Zentai Gabriella és Józsa Krisztián: Az elemi alapkészségek óvodáskori fejlettségének prediktív ereje az elsős készségfejlettségre: egy longitudinális vizsgálat eredményei., In: Benedek András, Tóth Péter, Vedovatti Anildo (szerk.): XII. Országos Neveléstudományi Konferencia: A munka és nevelés világa a tudományban. Program és Összefoglalók., 2012 | Zentai Gabriella: Az első osztályos manipulatív rendszerezés prediktív ereje a negyedikes fogalmi rendszerezésre., In: Benedek András, Tóth Péter, Vedovatti Anildo (szerk.): XII. Országos Neveléstudományi Konferencia: A munka és nevelés világa a tudományban. Program és Összefoglalók., 2012 | Zentai Gabriella: Játékgyűjtemény az elemi rendszerező képesség óvodai fejlesztéséhez, Kézirat, 2012 | Zentai Gabriella és Fazekasné Fenyvesi Margit: Tanulásban akadályozott tanulók rendszerező képességének fejlődése., In: Józsa Krisztián és Fejes József Balázs (szerk.): PÉK 2013 – XI. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. SZTE Neveléstudományi Doktori Isk, 2013 | Józsa Gabriella és Józsa Krisztián: A szövegértés, az olvasási motiváció és a stratégiahasználat összefüggése, Magyar Pedagógia, 114. 2. sz. 67–89., 2014 | Józsa Krisztián: Hogyan tanulnak a kisiskolások? A csodálatos gyermeki agy., Pszichológia: Önismeret, Párkapcsolat, Család, Munka. 80-81., 2014 | Józsa Krisztián, Fazekasné Fenyvesi Margit, Szenczi Beáta és Szabó Ákosné: Tanulásban akadályozott és tipikusan fejlődő gyermekek szóolvasási készségének, szövegértésének és olvasási motivációjának fejlődése, Magyar Pszichológiai Szemle, 69. 1. sz. 181–204., 2014 | Józsa Krisztián és George A. Morgan: Developmental changes in cognitive persistence and academic achievement between grade 4 and grade 8, European Journal of Psychology of Education. 29. 3. sz. 521–535., 2014 | Molnár Edit Katalin és Zentai Gabriella: The reading and writing skills of 9th grade students: What difference do disadvantaged backgrounds make?, Korom Erzsébet és Pásztor Attila (szerk.): 12th Conference on Educational Assessment – CEA 2014. Szegedi Tudományegyetem, Szeged. 145., 2014 | Szenczi Beáta: Olvasási motiváció 4., 6., és 8. osztályos tanulók körében, Magyar Pedagógia, 113. 4. sz. 197-220., 2013 | Zentai Gabriella és Józsa Krisztián: Óvodás gyermekek gondolkodási képességének fejlesztése: egy fejlesztő program módszerei és eredményei., Fejlesztő Pedagógia, 25. 3. sz. 9–14., 2014 | Zentai Gabriella, Fazekasné Fenyvesi Margit és Józsa Krisztián: Tanulásban akadályozott és többségi gyermekek rendszerező képességének fejlődése, Iskolakultúra, 23. 11. sz. 131‒145., 2013 | Zentai Gabriella, Fazekasné Fenyvesi Margit és Józsa Krisztián: Néhány környezeti és organikus tényező szerepe a rendszerező képesség fejlődésében, Korom Erzsébet és Pásztor Attila Edit (szerk.): PÉK 2014 – XII. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Előadás-összefoglalók. Szegedi Tudományegyetem, Szeged. 118., 2014 | Józsa Krisztián és George A. Morgan: Developmental changes in cognitive persistence and academic achievement between grade 4 and grade 8, European Journal of Psychology of Education. 29. 3. sz. 521–535., 2014 | Fazekasné Fenyvesi Margit és Józsa Krisztián: Az elmélet és a gyakorlat szintézise a fejlesztő programokban: a beszédhanghallás készsége, Neveléstudomány, 3. 1. sz. 64–76., 2015 | Fazekasné Fenyvesi Margit és Zentai Gabriella: A beszédhanghallás fejlesztése tanulásban akadályozott gyermekeknél, In: Buda András (szerk.): XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia: Oktatás és nevelés – gyakorlat és tudomány, Tartalmi összefoglalók. Debreceni Egyetem, Debrecen., 2014 | Fazekasné Fenyvesi Margit, Zentai Gabriella és Józsa Krisztián: A beszédhanghallás fejlesztése tanulásban akadályozott gyermekek esetében, In: Tóth Zoltán (szerk.): Új kutatások a neveléstudományokban 2014. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága, Budapest., 2015 | Fazekasné Fenyvesi Margit, Zentai Gabriella és Józsa Krisztián: A beszédhanghallás fejlettségének szerepe a helyesírásban, In: Csíkos Csaba és Gál Zita (szerk.): XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia – 13th Conference on Educational Assessment, Szeged. 106., 2015 | Fejes József Balázs: Célok és motiváció. Tanulási motiváció a célorientációs elmélet alapján, Gondolat Kiadó, Budapest., 2015 | Janurik Márta és Józsa Krisztián: Enyhén értelmi fogyatékos gyermekek zenei képességének fejlettsége, Magyar Pedagógia, 105., 2015 | Józsa Krisztián: A számolás fejlesztése 4–8 éves életkorban, Mozaik Kiadó, Szeged., 2014 | Józsa Krisztián: Tipikusan fejlődődő és tanulásban akadályozott gyermekek készségfejlődése és -fejlesztése koragyermekkorban., In: Buda András (szerk.): XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Tartalmi összefoglalók. Debreceni Egyetem, Debrecen. 24, 2014 | Józsa Krisztián: Új eredmények a tanulási motiváció hazai kutatásában. Szimpózium., In: Buda András (szerk.): XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Tartalmi összefoglalók. Debreceni Egyetem, Debrecen. 254–259., 2014 | Józsa Krisztián és Morgan, A. George: Preschools and school readiness in Hungary and the U.S.: Issues related to the motivational aspects of readiness, Critical Questions in Education Conference, Louisville, KY, USA. 6., 2014 | Józsa Krisztián és Zentai Gabriella: Az óvodáskori elsajátítási motiváció hatása a DIFER készségek fejlődésére, In: Buda András (szerk.): XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Tartalmi összefoglalók. Debreceni Egyetem, Debrecen. 250., 2014 | Kis Noémi: A szülő-gyermek interakció elsajátítási motivációra gyakorolt hatása, In: Buda András (szerk.): XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Tartalmi összefoglalók. Debreceni Egyetem, Debrecen. 255., 2014 | Kis Noémi, Józsa Krisztián és Dombi Edina: Az Elsajátítási Motiváció Kérdőív tanulói változatának megerősítő faktoranalízise, In: Csíkos Csaba és Gál Zita (szerk.): XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia – 13th Conference on Educational Assessment. SZTE Neveléstudományi DI, Szeged. 153., 2015 | Szenczi Beáta: Tanulásban akadályozott és nem akadályozott tanulók olvasással kapcsolatos motívumai az olvasástanulás kezdeti szakaszában, In: Buda András (szerk.): XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Tartalmi összefoglalók. Debreceni Egyetem, Debrecen. 256., 2014 | Nyitrai Ágnes: A számolás fejlesztése 4–8 éves életkorban. Recenzió, Iskolakultúra, 25. 7–8. sz. 150‒153., 2015 | Zentai Gabriella: Hogyan fejleszthető játékosan a számolási készség? Egy játékgyűjteményről, mellyel szerethetőbbé tehetjük a matematikát, Tanító, 53. 4. sz. 11–13., 2015 | Zentai Gabriella és Józsa Krisztián: A manipulatív és a fogalmi rendszerező képesség kapcsolata, n: Csíkos Csaba és Gál Zita (szerk.): XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia – 13th Conference on Educational Assessment. SZTE Neveléstudományi DI, Szeged. 165., 2015 | Zentai Gabriella: A rendszerező képesség fejlesztése középső csoportos óvodások esetében, In: Buda András (szerk.): XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Tartalmi összefoglalók. Debreceni Egyetem, Debrecen. 250., 2014 | Zentai Gabriella: Óvoda és nevelés a 21. században, Iskolakultúra, 26. 4. sz. 55–58., 2016 | Nyitrai Ágnes: Mese és mesélés, Iskolakultúra, 26. 4. sz. 75–83., 2016 | Józsa Krisztián, Zentai Gabriella és Hajduné Holló Katalin: Játékos gondolkodásfejlesztés 4–8 éves életkorban., Mozaik Kiadó, Szeged. (megjelenés alatt), 2016 | Józsa Krisztián, Zentai Gabriella és Hajduné Holló Katalin: Játékkártya gyűjtemény a gondolkodás fejlesztésére 4–8 éveseknek., Mozaik Kiadó, Szeged. (megjelenés alatt), 2016 | Fazekasné Fenyvesi Margit, Zentai Gabriella és Józsa Krisztián: A beszédhanghallás fejlesztése tanulásban akadályozott gyermekek esetében., In: Tóth Zoltán (szerk.): Új kutatások a neveléstudományokban 2014. Oktatás és Nevelés – Gyakorlat és tudomány. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága, Budapest., 2015 | Józsa Krisztián, Hricsovinyi Julianna és Szenczi Beáta: Számítógép-alapú Elsajátítási motiváció kérdőívek validitása és reliabilitása., In: Csapó Benő és Zsolnai Anikó (szerk.): Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest. 123–146., 2015 | Józsa Krisztián, Fazekasné Fenyvesi Margit, Szenczi Beáta és Szabó Ákosné: Tanulásban akadályozott és tipikusan fejlődő gyermekek szóolvasási készségének, szövegértésének és olvasási motivációjának fejlődése., In: Lányiné Engelmayer Ágnes, Győri Miklós (szerk.): Gyógypedagógiai lélektan. Akadémiai Kiadó, Budapest. 181–204., 2015 | Janurik Márta és Józsa Krisztián: Zene és tanulás., Parlando, 58. 1. sz. 4. p, 2016 | Józsa Krisztián: Kihívások és lehetőségek az óvodai fejlesztésben., Iskolakultúra, 26. 4. sz. 59–74., 2016 | Janurik Márta és Józsa Krisztián: A zenei képességek összefüggése a DIFER készségekkel óvodáskorban., Neveléstudomány: Oktatás – Kutatás – Innováció, 4. 1. sz. 49–69., 2016 | Janurik Márta és Józsa Krisztián: Enyhén értelmi fogyatékos gyermekek zenei képességének fejlettsége., Magyar Pedagógia, 106. 1. sz. 25–50., 2016 | Janurik Márta és Józsa Krisztián: Zene és tanulás, Tanító, 54. 1. sz. 21–24., 2016 | Józsa Krisztián és Morgan, George A.: An Improved Measure of Mastery Motivation: Reliability and Validity of the Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ 18) for Preschool Children., Hungarian Educational Research Journal, 5. 4. sz. 1–22. 1–22. DOI: 10.14413/HERJ2015.04.08, 2015 | Józsa Krisztián és Csordásné Anda Éva: Számolás- és memóriafejlesztés, Tanító, 53. 9. sz. 25–29., 2015 | Józsa Krisztián és Zentai Gabriella: Gondolkodást fejlesztünk? – Hogyan tegyük?, Tanító, 53. 8. sz. 27–30., 2015 | Józsa Krisztián és Csordásné Anda Éva: Lépések az eredményesebb matematikatanítás felé alsó tagozatban, Tanító, 53. 7. sz. 25–27., 2015 | Fazekasné Fenyvesi Margit és Józsa Krisztián: Az elmélet és a gyakorlat szintézise a fejlesztő programokban: a beszédhanghallás készsége, Neveléstudomány: Oktatás – Kutatás – Innováció, 3. 1. sz. 64–76., 2015 | Józsa Krisztián és Kis Noémi: Confirmatory factor analysis of the subject specific mastery motivation questionnaires, In: Molnár Gyöngyvér és Bús Enikő (szerk.): CEA 2016 – 14th Conference on Educational Assessment: Program – Abstracts. University of Szeged, Szeged. 85., 2016 | Kis Noémi és Józsa Krisztián: Relation between parenting style, mastery motivation and school achievement in adolescence, ˙In: Molnár Gyöngyvér és Bús Enikő (szerk.): CEA 2016 – 14th Conference on Educational Assessment: Program – Abstracts. University of Szeged, Szeged. 86., 2016 | Zentai Gabriella, Józsa Krisztián és Molnár Edit Katalin: The relationship between the enactive and symbolic levels of seriation and classification, ˙In: Molnár Gyöngyvér és Bús Enikő (szerk.): CEA 2016 – 14th Conference on Educational Assessment: Program – Abstracts. University of Szeged, Szeged. 87., 2016 | Kis Noémi és Józsa Krisztián: Az Elsajátítási Motiváció Kérdőívek tanári, szülői és tanulói változatának megerősítő faktoranalízise, In: Tóth Péter, Holik Ildikó és Tordai Zita (szerk.): XV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Tartalmi összefoglalók. Óbudai Egyetem, Budapest. 254., 2015 | Mucsiné Erdei Mónika és Józsa Krisztián: Eltérő időpontban gyógypedagógiai iskolába kerülő tanulásban akadályozott tanulók elsajátítási motivációja a tanulók és tanárok vélekedése alapján, In: Tóth Péter, Holik Ildikó és Tordai Zita (szerk.): XV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Tartalmi összefoglalók. Óbudai Egyetem, Budapest. 271., 2015 | Zentai Gabriella, Fazekasné Fenyvesi Margit és Józsa Krisztián: A helyesírási készség beszédhanghallás alapú fejlesztése, In: Tóth Péter, Holik Ildikó és Tordai Zita (szerk.): XV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Tartalmi összefoglalók. Óbudai Egyetem, Budapest. 222., 2015 | Barrett, K. C., & Józsa, K.: Computer Tablet Assessment of Executive Functions and their Relations to School Readiness and Socioemotional Health in Hungarian and American Children (Symposium paper), In: ISSBD (szerk.): 24th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development, July 10-14, 2016 Vilnius, Lithuania. Final Program. 188., 2016 | Józsa, K., Barrett, K. C., & Morgan, G.: New Computer Based Assessment of Mastery Motivation for Young Children (Symposium paper), In: ISSBD (szerk.): 24th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development, ISSBD, July 10-14, 2016 Vilnius, Lithuania. Final Program, 2016 | Józsa, K., Barrett, K. C., Stevenson, C., & Morgan, G. A.: A New Computer-Tablet Assessment of Mastery Motivation for Preschool Children, International Society on Early Intervention (ISEI) Conference, June 8-10, 2016 Stockholm, Sweden. (Symposium paper)., 2016 | Lee, P.-T. Barrett, K. Józsa, K., Stevenson, C. and Morgan, G. A.: Mastery motivation and executive function of young children in the US and Hungary, Society for Research in Human Development 20th Biennial Conference March 17 – 19, 2016, Denver, Colorado., 2016 | Hwang, A-W., Wang, J., Józsa, K., Liao, H-F., Wang, P-J. és Morgan, G. A.: Cross-Cultural Validation of the Factor Structure of the Dimensions of Mastery Questionnaire in Preschool Children: A Multi-Group Invariance Analysis, International Society on Early Intervention (ISEI) Conference, June 8-10, 2016 Stockholm, Sweden. (Symposium paper)., 2016 | Zentai Gabriella: Számolásfejlesztés játékosan, Neveléstudomány, 4. sz. 106–108., 2015 | Fazekasné Fenyvesi Margit, Zentai Gabriella és Józsa Krisztián: A beszédhanghallás fejlesztése tanulásban akadályozott gyermekek esetében., In: Tóth Zoltán (szerk.): Új kutatások a neveléstudományokban 2014. Oktatás és Nevelés – Gyakorlat és tudomány. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága, Budapest. 119–130., 2015 | Hajduné Holló Katalin, Zentai Gabriella és Józsa Krisztián: A kombinatív gondolkodás óvodai fejlesztésének módszerei, Mrázik Julianna (szerk.): HERA Évkönyv 2016: A tanulás új útjai. Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest. 102–117, 2017 | Józsa Krisztián és Kis Noémi: Az Elsajátítási motiváció kérdőív szerkezeti validitásának vizsgálata megerősítő faktoranalízissel, Tóth Péter és Holik Ildikó (szerk.): Új kutatások a neveléstudományokban 2015. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. 41–52., 2016 | Morgan, G. A., Jόzsa, K., és Liao, H.-F.: Introduction to the HERJ special issue on mastery motivation: Measures and results across cultures and ages, Hungarian Educational Research Journal, 7. 2. sz. 5–14., 2017 | Morgan, G. A., Liao, H.-F., Nyitrai, Á., Huang, S.-Y., Wang, P-J., Blasco, P., Ramakrishnan, J. és Józsa, K.: The revised Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ 18) for infants and preschool children with and without risks or delays in Hungary, Taiwan, and the US, Hungarian Educational Research Journal, 7. 2. sz. 48–67., 2017 | Barrett, K. C., Józsa, K. és Morgan, G. A.: New computer-based mastery motivation and executive function tasks for school readiness and school success in 3 to 8 year-old children, Hungarian Educational Research Journal, 7. 2. sz. 86‒105., 2017 | Hwang, A.-W., Wang, J., Józsa, K., Wang, P.-J., Liao, H.-F. és Morgan, G. A.: Cross cultural invariance and comparisons of Hungarian, Chinese, and English-speaking Children leading to the Revised Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ 18), Hungarian Educational Research Journal, 7. 2. sz. 32–47., 2017 | Józsa, K., Barrett, K. C., Józsa, G., Kis, N. és Morgan, G. A: Development and initial evaluation of an individualized moderately challenging computer-tablet mastery motivation measure for 3-8 year-olds, Hungarian Educational Research Journal, 7. 2. sz. 106–126., 2017 | Józsa, K., Kis, N. és Huang, S.-Y.: Mastery motivation in school subjects in Hungary and Taiwan, Hungarian Educational Research Journal, 7. 2. sz. 158–177., 2017 | Józsa, K. és Morgan, G. A.: Reversed items in Likert scales: Filtering out invalid responders, Journal of Psychological and Educational Research, 25. 1. sz. 7–25., 2017 | Józsa, K. & Barrett, K. C.: Affective and Social Mastery Motivation in Preschool as Predictors of Early School Success: A Longitudinal Study, submitted, 2017 | Józsa, K., Török, B., & Stevenson, C.: Preschool and Kindergarten in Hungary and the United States: A Comparison within Transnational Development Policy, submitted, 2017 | Józsa, K., Kis, N., & Barrett K. C.: Mastery Motivation, Parenting, and School Achievement among Hungarian Adolescents, submitted, 2017 | Józsa, K., Barrett, K. C. és Morgan, G. A.: A computer based assessment of mastery motivation for young children: Reliability and validity of a new measure, Methodological advances and challenges at the Society for Research on Child Development: 2017 SRCD Biennial Meeting - April 6-8, 2017, Austin, Texas, 2017 | Zentai Gabriella, Hajduné Holló Katalin és Józsa Krisztián: Az elemi kombinatív képesség kritériumorientált diagnosztikus tesztje 4-8 éves gyermekek számára, Molnár Éva és Vígh Tibor (szerk.): XV. Pedagógiai Értékelés Konferencia. Program és absztraktkötet. Szegedi Tudományegyetem, Szeged. 54, 2017 | Kis Noémi és Józsa Krisztián: Az otthoni környezet hatása a gyermek elsajátítási motivációjára óvodáskorban, Zsolnai Anikó és Kasik László (szerk.): XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia. – A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése., 2016 | Bank Éva, Józsa Krisztián és Marótiné Balogh Zita: Egypetéjű és kétpetéjű ikergyermekek elemi alapkészségeinek vizsgálata, Zsolnai Anikó és Kasik László (szerk.): XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia – A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése. Szeged. 355. o., 2016 | Szenczi Beáta: Az olvasási motiváció vizsgálata 8-14 éves tanulók körében., PhD értekezés. SZTE, Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged., 2012 | Szenczi Beáta: Második osztályos tanulók meggyőződései az olvasástanulás céljáról és saját olvasásteljesítményükről., Szimpóziumi előadás. PÉK 2012 - X. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2012. április 26-28., 2011 | Zentai Gabriella: A rendszerező képesség összefüggése a kombinatív képességgel, induktív gondolkodással és az intelligenciával., In: XI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Tartalmi összefoglalók, 45., 2011 | Zentai Gabriella: Készség- és képességfejlesztő kísérletek óvodás- és kisiskoláskorban – módszerek és eredmények., Szimpózium. In: Csapó Benő és Tóth Edit (szerk.): PÉK 2012 – X. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola,, 2012 | Fejes József Balázs: Az osztálytermi környezet motivációs hatásának feltárása célorientációs elméleten alapuló kérdőívek segítségével., In: Csapó Benő és Tóth Edit (szerk.): PÉK 2012 – X. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Előadás-összefoglalók. Szegedi Tudományegyetem, Szeged. 89., 2012 | Fejes József Balázs: A célorientációk és az osztálytermi környezet összefüggése matematika tantárgyhoz kötődően 5–8. évfolyamon., Ph.D. disszertáció. SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged., 2012 | Janurik Márta: A zenei képességek fejlődése és összefüggése néhány alapkészséggel – egy kilenc hónapos fejlesztőkísérlet eredményei., In: Csapó Benő és Tóth Edit (szerk.): PÉK 2012 – X. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. 140, 2012 | Fazekasné Fenyvesi Margit és Józsa Krisztián: A beszédhanghallás és a beszédhiba összefüggése tanulásban akadályozott gyermekek esetében., Gyógypedagógiai Szemle, 40. 1. sz. 1–13., 2012 | Fazekasné, F. M.: Untersuchung zur Phonemaperzeptionen bei Kindern mit Leerbeinträchtigungen in Ungarn, In: Erdélyi, A., Schmidtke, H-P., Sewhrbrock, P. (szerk.): International vergleichende Heil-und Sondernpädagogik weltweit. K. Linkhardt Verlag, Bad Heilbrunn. 347–363., 2012 | Fazekasné Fenyvesi Margit és Józsa Krisztián: A beszédhiba korrekciója a beszédhanghalló készség fejlesztése alapján: egy kísérlet tapasztalatai., In: Hegedűs Judit, Kempf Katalin és Németh András (szerk.): Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány – A múlt értékei és a jövő kihívásai. Program és Összefoglalók. X, 2011 | Fazekasné Fenyvesi Margit és Zentai Gabriella: Beszédhanghallásra épülő helyesírás fejlesztés harmadik osztályban., Beszédhanghallásra épülő helyesírás fejlesztés harmadik osztIn: Csapó Benő és Tóth Edit (szerk.): PÉK 2012 – X. Pedagógiai Értékelési Konferen, 2012 | Janurik Márta és Józsa Krisztián: A zenei képességek fejlődése és összefüggése néhány alapkészséggel – egy három hónapos zenei fejlesztőkísérlet eredményei., In: Hegedűs Judit, Kempf Katalin és Németh András (szerk.): Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány – A múlt értékei és a jövő kihívásai. Program és Összefoglalók. X, 2011 | Janurik Márta és Józsa Krisztián: A zenei képességek fejlődése – egy három hónapos zenei fejlesztő kísérlet eredményei., Kozma Tamás és Perjés István (szerk.): Új kutatások a neveléstudományokban 2011. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. 63–80., 2012 | Janurik Márta és Józsa Krisztián: Development of music listening skills – findings of a three months long training programme., Hungarian Educational Research Journal. 4. sz. DOI 10.5911/HERJ2012.04.01, 2012 | Józsa Krisztián: Képességfejlesztő programok eredményessége., In: Hegedűs Judit, Kempf Katalin és Németh András (szerk.): Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány – A múlt értékei és a jövő kihívásai. Program és Összefoglalók. X, 2011 | Józsa Krisztián: Új irányok a tanulási motiváció hazai kutatásában., In: Csapó Benő és Tóth Edit (szerk.): PÉK 2012 – X. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók, 2012 | Józsa Krisztián and Morgan, A. George: Filtering Out Invalid Respondents Based on the Analysis of Negative Statements in Likert-scale Questionnaires., Society for Research in Child Development. 2012 Themed Meeting: Developmental Methodology. Tampa, Florida, February 9–11, 2012., 2012 | Józsa Krisztián és D. Molnár Éva: The relationship between mastery motivation, self-regulated learning and school success: A Hungarian and European perspective., Barrett, K. C. és mts. (szerk.): Handbook of self-regulatory processes in development. Taylor & Francis, New York and London. 265–304., 2013 | Nyitrai Ágnes és Zentai Gabriella: Az összefüggés-kezelés fejlődésének segítése mesékkel 4–8 éves gyermekek körében., In: Kozma Tamás (szerk.): Új kutatások a neveléstudományokban. MTA Pedagógiai Bizottsága, Budapest., 2012 | Nyitrai Ágnes és Zentai Gabriella: Az összefüggés-kezelés fejlődésének segítése mesékkel 4–8 éves gyermekek körében., In: XI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Tartalmi összefoglalók, 43., 2011 | Zentai Gabriella, Hajduné Holló Katalin és Józsa Krisztián: Új mérőeszközök a gondolkodás vizsgálatára 4–8 éves korban, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (szerk.): Innováció, kutatás, pedagógusok. HuCER 2017. Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 2017 |
|
|
|
|
|
|
Back »
|
|
|