|
A Globális Jól-lét Modell kidolgozása és empirikus validitásának igazolása a személyiségtényezők figyelembe vételével
|
súgó
nyomtatás
|
Ezen az oldalon az NKFI Elektronikus Pályázatkezelő Rendszerében nyilvánosságra hozott projektjeit tekintheti meg.
vissza »
|
|
Projekt adatai |
|
|
azonosító |
116965 |
típus |
K |
Vezető kutató |
Oláh Attila |
magyar cím |
A Globális Jól-lét Modell kidolgozása és empirikus validitásának igazolása a személyiségtényezők figyelembe vételével |
Angol cím |
Elaboration and empirical validation of a Global well-being model concerning the personality characteristics |
magyar kulcsszavak |
pozitív pszichológia, érzelmi jóllét, pszichológiai jóllét, szociális jóllét, spirituális jóllét, mentális egészség, virágzás, bágyadtság, globális jóllét, személyiségjellemzők |
angol kulcsszavak |
positive psychology, emotional-well being, psychological well-being, social well-being, spiritual well-being, flourishing, languishing, mental health, global well-being, personality characteristics |
megadott besorolás |
Pszichológia (Bölcsészet- és Társadalomtudományok Kollégiuma) | 100 % | Ortelius tudományág: Differenciál-pszichológia |
|
zsűri |
Pszichológia – Nevelés |
Kutatóhely |
Pszichológiai Intézet (Eötvös Loránd Tudományegyetem) |
résztvevők |
Bády Viktória Bányai-Nagy Henriett Bergman R. Lars Magyaródi Tímea Vargha András
|
projekt kezdete |
2015-09-01 |
projekt vége |
2021-08-31 |
aktuális összeg (MFt) |
22.212 |
FTE (kutatóév egyenérték) |
7.90 |
állapot |
lezárult projekt |
magyar összefoglaló A kutatás összefoglalója, célkitűzései szakemberek számára Itt írja le a kutatás fő célkitűzéseit a témában jártas szakember számára. A pozitív pszichológia rávilágított a jól-lét és a mentális egészség közötti összefüggés feltárásának szükségességére. A mentális egészséget dimenzionálisan értelmező teóriák a jól-létet tekintik a mentális egészség indikátorának. Az egyik elméletcsoport arra ad választ, hogy a jól-lét és a jól funkcionálás hogyan állnak kapcsolatban egymással, míg a determinánsokra koncentráló teóriák a genetikai-biológiai, környezeti, valamint a tanulás és kompetenciafejlesztés okozta tényezők mentális egészség létrejöttéhez való hozzájárulását kívánják tisztázni. A projekt egyik célkitűzése a globális jól-lét integratív modelljének operacionalizálása és empirikus érvényességének tesztelése. Az operacionalizációval célunk egy, a globális jól-lét átfogó mérésére alkalmas pszichodiagnosztikai eszköz létrehozása, amely egyszerre alkalmas a mentális egészség aktuális szintjének meghatározására és a jól-lét-szint hátterében álló különböző magyarázó változók megragadására, amelyek alapján felmérhető a személy tipikus jól-lét szintje is. Ez a modell nemcsak azt értékeli, hogy a személy mennyire érzi jól magát (leíró szint, figyelembe véve a jól-lét érzelmi, pszichológiai, szociális és spirituális kritériumait), de magyarázza is a jól-lét aktuális szintjét, a hátterében álló különböző tényezőkkel (genetikai és személyiség faktorok, kognitív, viselkedéses jól-lét-növelő stratégiák). A kutatás során a jól-lét determinációs hátterét ikerkutatási módszerekkel kívánjuk igazolni, a személyiség¬meghatározókkal való összefüggésben. A jól-lét aktuális szintjére vonatkozó vizsgálatainkban teszteljük, hogy a jól-lét növelésének akaratlagos képessége hogyan hat a globális jól-lét egyes összetevőire.
Mi a kutatás alapkérdése? Ebben a részben írja le röviden, hogy mi a kutatás segítségével megválaszolni kívánt probléma, mi a kutatás kiinduló hipotézise, milyen kérdéseket válaszolnak meg a kísérletek. A mentális egészség a jól-lét elemeinek, a pozitív állapotoknak és működési módoknak az együttese. A kutatás alapkérdése, hogy mely személyiségtényezők fontosak a mentális egészség megteremtésében. Korábban rámutattunk arra, hogy bizonyos személyiségjellemzők (pszichológiai immunrendszer, érzelmi intelligencia) protektív faktorként működnek a mentális betegségekkel szemben. A kétdimenziós mentális egészség modell értelmében (Keyes, 2002) a mentális egészség és mentális betegség dimenziók függetlenek egymástól. Eddig csak kevés olyan empirikus vizsgálati eredmény született, amelyek az egészséges funkcionálás előmozdításában, a flourishing (a mentális egészség legmagasabb szintű állapota) létrejöttében centrális szerepet játszó személyiségvonásokat emelte volna ki. A jól-lét elméleteinek integrálása a mai napig nem történt meg: az egyik csoport a jól-lét különböző típusaira és azok szintjére fókuszál (pl. pszichológiai jól-lét, Ryff, 1989), a másik a jól-lét determinánsait kívánja meghatározni (pl. fenntartható boldogság modell, Lyubomirsky, Sheldon és Schkade, 2005). A kutatás során a fenti elméletek integrálását kívánjuk megvalósítani egy közös modell keretében. A kutatás fókuszterületei a következők: • A Globális Jól-lét Modell konceptualizálása, operacionalizálása • A különböző személyiségtényezők kapcsolatának vizsgálata a globális jól-léttel • A pozitív és negatív élményállapotok monitorozása • A jól-létet növelő gyakorlatok globális jól-létre való hatásának vizsgálata • A globális jól-lét biológiai meghatározottságának igazolása ikervizsgálatokkal • A globális jól-lét determinánsai és aktuális szintje közötti összefüggések vizsgálata
Mi a kutatás jelentősége? Röviden írja le, milyen új perspektívát nyitnak az alapkutatásban az elért eredmények, milyen társadalmi hasznosíthatóságnak teremtik meg a tudományos alapját. Mutassa be, hogy a megpályázott kutatási területen lévő hazai és a nemzetközi versenytársaihoz képest melyek az egyediségei és erősségei a pályázatának! A pszichológiatudományban a mai napig nem született egységes jól-lét modell, mely magában foglalja a jól-lét különböző formáit és meghatározó tényezőit. Kérdéses továbbá, hogy a jól-létet meghatározó tényezők (biológiai, környezeti faktorok, tanulás során elsajátítható, tudatos készségek gyakorlása) milyen mértékben hatnak a különböző jól-lét összetevőkre. E tudományos bizonytalanság megszüntetése céljából a kutatás a Globális Jól-lét Modell konceptualizálására és operacionalizálására törekszik, a mentális egészség megismerésének kitágításához és további fejlesztési lehetőségeihez járulhat hozzá. A kutatás a mentális egészség fogalmát kiterjeszti, számol a különböző tudományos elméletekben felhalmozott szempontokkal, integrálja azokat a Globális Jól-lét Modellben. A globális jól-lét összetevőinek mérésével a személyek alap globális jól-lét-szintje mérhetővé válik. Hátterének megismerésével ismeretek szerezhetők a meghatározott és az állapotszintű faktorokról, melyek a jól-lét fejleszthető komponenseit jelentik. A fejleszthetőség mértékét, a determinánsokkal való összefüggésben, is kívánjuk tesztelni a kutatás során. Megvizsgáljuk, hogy a genetikai-biológiai determináció és a személyiség hogyan hat a jól-lét-szint alakulására, a globális jól-lét különböző faktoraira, illetve tudatos változtathatóságára. A kutatás során bizonyos jól-lét-növelő gyakorlatok bevonásával, tesztelésével kialakíthatóvá válik egy gyakorlat kategorizációs rendszer, mely a személy-módszer illeszkedést is lehetővé teszi: bizonyos alaptípusokhoz különböző boldogsággyakorlatok illeszkedhetnek, más módszerek gyakorlása járulhat hozzá, hatékonyan és időben viszonylag stabilan, a jól-lét típusok alapszintjének növeléséhez. A kutatás várható eredményei az alábbi pontokban összegezhetők: a globális jól-lét átfogó mérésére alkalmas pszichodiagnosztikai eszköz kialakítása, hozzájárulás az optimális humán működés személyiséggyökereinek megértéséhez, a jól-lét növelő intervenciós stratégiák hatékonyságának tesztelése, a jól-lét szint alakulására ható genetikai-biológiai faktorok szerepének tisztázása. A kapott adatok várhatóan jól hasznosíthatóak az életminőség színvonalának emelését, a mentális egészség elősegítését megcélzó intervenciókban.
A kutatás összefoglalója, célkitűzései laikusok számára Ebben a fejezetben írja le a kutatás fő célkitűzéseit alapműveltséggel rendelkező laikusok számára. Ez az összefoglaló a döntéshozók, a média, illetve az érdeklődők tájékoztatása szempontjából különösen fontos az NKFI Hivatal számára. Az egészségpszichológia a pszichológia tudományának ismereteit és eredményeit az ember testi és lelki jól-működésének fenntartására és fejlesztésére hasznosító tudományág, elméleti keretként a pozitív pszichológia nézetrendszerét követi, és egyik fontos célkitűzése azoknak a tényezőknek a felkutatása és erősítése, amelyek az egyének és közösségek virágzását segítik elő. Hangsúlyozza, hogy egy, az emberi természetet kutató tudomány és gyakorlat nem fókuszálhat csak a mentális betegségek megértésére és gyógyítására, hanem azoknak az „átlagembereknek” az életminőségét is javítani kell, akik ugyan nem szenvednek mentális betegségekben, de mégsem elégedettek az életükkel. A mentális egészség nem egyenlő a mentális betegség hiányával, sokkal inkább azokat a „tüneteket” összesíti, melyek az életben való pozitív működést, a pozitív érzelmek megélését jelzik. A jól-létet a mentális egészség indikátorának tekintik. Jelen kutatás azon tényezőknek a felkutatásához és erősítéséhez járul hozzá, amelyek az egyének és közösségek virágzását, jól-létét segítik elő. Megvizsgáljuk, hogy melyek a virágzás létrejöttében szerepet játszó személyiségvonások, teszteljük a jól-lét növelését célzó különböző gyakorlatok hatékonyságát, és kidolgozunk egy olyan mérési eljárást, amely segítségével komplex módon mérhető válik a személy mentális egészségi állapota.
| angol összefoglaló Summary of the research and its aims for experts Describe the major aims of the research for experts. Positive psychology has emphasized the need of research about the correspondence between well-being and mental health. The theories which define mental health as a dimensional construct, regard well-being as the main indicator of mental health. One group of the theories aims to find the response what the relationship is between well-being and well-functioning, whilst determinant-focused theories want to explain the attribution of genetic-biological, environmental factors and elements produced by learning and competence development in the establishment of mental health. One of the main objectives of our project is operationalizing the integrative model of global well-being and checking its empirical validity. As the operationalization goal we plan to establish a proper psychodiagnostic instrument of global well-being which is able to measure the actual level of mental health and perceives the explanatory determinants of well-being hereby the typical well-being level of the person can be captured. This model evaluates the person’s actual well-being (descriptive level, focusing on the emotional, psychological, social and spiritual criteria of well being) and explains the actual well-being level by its background factors (genetic factors, personality characteristics, cognitive and behavioral well-being-enhancing strategies) as well. We aim to support the determinant background of well-being by twin-study methods connected to personality factors. In our studies which focus on the actual level of well-being we test the effect of well-being enhancing practices on all elements of global well-being.
What is the major research question? Describe here briefly the problem to be solved by the research, the starting hypothesis, and the questions addressed by the experiments. Mental health is a summary of well-being components, positive states and mechanisms. Our main objective is revealing the personality characteristics which are inevitable for the establishment of mental health. We previously pointed out that several personality characteristics (psychological immune competences, emotional intelligence) can function as protective factors against mental illness. According to the two-dimensional model of mental health (Keyes, 2002), the dimensions of mental health and mental illness are independent. Until these days quite a few empirical research results have been published which emphasize that personality factors play a central role in the functional promotion of health or flourishing (the highest state of mental health). The integration of well-being theories has not been implemented: one type of these theories focuses on different kinds of well-being and their level (e.g. psychological well-being, Ryff, 1989), the other group of theories wants to define the determinants of well-being (e.g. Lyubomirsky, Sheldon & Schkade, 2005). In the course of the research we aim to integrate these theories in a common model. The focus areas of the research: • Conceptualization and operationalization of Global Well-being Model • Studying the relationship between global well-being and different personality characteristics • Sampling the everyday positive and negative experiences • Finding out the effect of well-being enhancing practices on global well-being • Verifying the biological determination of global well-being by twin-studies • Studying the relationship between the determinants and actual level of global well-being
What is the significance of the research? Describe the new perspectives opened by the results achieved, including the scientific basics of potential societal applications. Please describe the unique strengths of your proposal in comparison to your domestic and international competitors in the given field. In the science of psychology no standard well-being model has been established which would integrate the different types and determinant factors of well-being. It is still a question how much the determinant factors of well-being (biological, environmental factors, practicing conscious competences) affect on its diverse components. This research extends the phenomena of mental health: considers the regards of the different theories and integrates them in the Global Well-being Model. The identification of the basic global well-being level of the person will be possible by the measurement of global well-being components. By understanding its background, information can be gained about the trait and state (these can be developed) factors also. We aim to check the level of the possibility for development, related to the determinant factors. We will study the effect of genetic-biological determination and personality on the level of well-being, the elements of global well-being and its intentional change also. Through the study of using and testing the well-being enhancing practices we can establish a practice-categorization system, which can provide the person-method fit: some basic types fit in with different practices for enhancing the different types of well-being, in an effective and relatively stable way. The probable results of the research are the following: (1) establishment of a psychodiagnostic instrument for measuring global well-being, (2) attribution to the understanding of the personality background of optimal human functioning, (3) testing the efficiency of well-being enhancing intervention strategies, (4) clarifying the genetic-biological factors behind well-being level. The results may be useful in interventions which aim to enhance the quality of life and support mental health.
Summary and aims of the research for the public Describe here the major aims of the research for an audience with average background information. This summary is especially important for NRDI Office in order to inform decision-makers, media, and others. Health psychology is the discipline which utilizes the knowledge and results of psychology to maintain and develop the human physical and mental well-functioning. It follows the theoretical frame of positive psychology, its main objective is to search and strengthen those factors which facilitate the flourishing and well-being of persons and communities. It emphasizes that a discipline about human nature cannot focus just on the understanding and treatment of mental illness, but the life quality of men in the street also needs to be improved: they are those people who are not suffering from any mental illness but still not satisfied with their lives. Mental health is not equivalent with the lack of mental illness, but out and away it summarizes those symptoms which sign positive functioning and experiencing positive emotions. Well-being can be regarded as the indicator of mental health. The present study corresponds to search for and strengthen those factors which help people and communities to flourish. We will examine which are the main factors through the establishment of flourishing, check the efficiency of well-being enhancing practices and develop an instrument to measure the person’s mental health state in a complex way.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Közleményjegyzék |
|
|
Nagy, Henriett: Érzelemszabályozás Szituációs Teszt, In: Horváth, Zsolt; Urbán, Róbert; Kökönyei, Gyöngyi; Demetrovics, Zsolt (szerk.) Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban Budap, 2021 | Nagy, Henriett: Érzelemmegértés Szituációs Teszt, In: Horváth, Zsolt; Urbán, Róbert; Kökönyei, Gyöngyi; Demetrovics, Zsolt (szerk.) Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban Budap, 2021 | Nagy, Henriett: Boldogságnapló. Találd meg az élet apró örömeit!, Budapest, Magyarország : HVG Kiadó (2021), 2021 | Nagy, Henriett: Lehetnénk-e boldogabbak? Tények és történetek a pozitív pszichológia világából, Budapest, Magyarország : HVG Könyvek (2020) , 232 p., 2020 | Magyaródi, Tímea: Flow Állapot Kérdőív, In: Horváth, Zsolt; Urbán, Róbert; Kökönyei, Gyöngyi; Demetrovics, Zsolt (szerk.) Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban Budap, 2021 | Magyaródi, Tímea: Flow Szinkronizáció Kérdőív, In: Horváth, Zsolt; Urbán, Róbert; Kökönyei, Gyöngyi; Demetrovics, Zsolt (szerk.) Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban Budap, 2021 | Magyaródi, Tímea ; Harmat, László: A pozitív pedagógia koncepciója és kapcsolódó pozitív pszichológiai eredmények magyar gyerek-, szülő- és pedagóguspopulációkról, ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 20 : 3 pp. 79-100. , 22 p. (2020), 2020 | Takács, Rita ; Kárász, Judit T. ; Takács, Szabolcs ; Horváth, Zoltán ; Oláh, Attila: Applying the Rasch model to analyze the effectiveness of education reform in order to decrease computer science students’ dropout, HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS 8 : 1 Paper: 44 (2021), 2021 | Takács, Rita ; Oláh, Attila ; Horváth, Zoltán: Lemorzsolódás vizsgálata a Covid19-járvány következtében távolléti oktatásra váltott intézményben, In: Füleki, Beáta; Puskás-Vajda, Zsuzsa; Juhász, Emese (szerk.) Online tanácsadás a felsőoktatásban a Covid19-járvány idején Budapest, Magyarország : Felsőoktatási Tanác, 2020 | Vargha, András: Normális vagy? És ha nem? Statisztikai módszerek nem normális eloszlású változókkal pszichológiai kutatásokban, Budapest, Magyarország : Pólya Kiadó (2020) , 174 p., 2020 | Zábó, Virág ; Faragó, Laura ; Vargha, András ; Lisa, Wooley: The Differing Effects of Symbolic Interpretation and Inclusion of Transcendence on Life Goals and Mental Health in Hungarian Adults, CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH 2 : 2 pp. 61-75. , 15 p. (2020), 2020 | Gergely, Bence ; Vargha, András: How to Use Model-Based Cluster Analysis Efficiently in Person-Oriented Research, JOURNAL FOR PERSON-ORIENTED RESEARCH 7 : 1 pp. 22-35. , 14 p. (2021), 2021 | Vargha, András: Személy-orientált többváltozós statisztika: klasszifikációs módszerek, Budapest, Magyarország : Pólya Kiadó (2021), 2021 | Birtalan, Ilona Liliána ; Bartha, Attila ; Neulinger, Ágnes ; Bárdos, György ; Oláh, Attila ; Rácz, József ; Rigó, Adrien: Community Supported Agriculture as a Driver of Food-Related Well-Being, SUSTAINABILITY 12 : 11 Paper: 4516 , 17 p. (2020), 2020 | Birtalan, Ilona Liliána ; Kis, Bernadett ; Bárdos, György ; Rácz, József ; Oláh, Attila ; Rigó, Adrien: Egészség a közösség által támogatott mezőgazdálkodásban, ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 19 : 3 pp. 81-100. , 20 p. (2019), 2019 | Magyaródi, Tímea, Oláh, Attila: A társas helyzetben tapasztalt flow-élmény kapcsolata az élettel való elégedettséggel és a pszichológiai jólléttel, fiatal felnőtteknél, MENTÁLHIGIÉNÉ ÉS PSZICHOSZOMATIKA 21 : 1 pp. 37-55. , 19 p. (2020), 2020 | Vargha András, Zábó Virág, Török Regina, Oláh Attila: A jóllét és a mentális egészség mérése: a Mentális Egészség Teszt, MENTÁLHIGIÉNÉ ÉS PSZICHOSZOMATIKA 21 : 3 pp. 281-322. , 42 p, 2020 | Vargha, András ; Török, Regina ; Diósi, Karola ; Oláh, Attila: Boldogságmérés az iskolában, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 74 : 3 pp. 327-346. , 20 p., 2019 | Takács Rita; Takács Szabolcs; T Kárász, Judit ; Horváth, Zoltán ; Oláh, Attila: Exploring Coping Strategies of Different Generations of Students Starting University, FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 12 pp. 1-10. , 10 p., 2021 | Jantek Gyöngyvér, Vargha András: felnőtt kötődés korszerű mérési lehetősége: A közvetlen kapcsolatok élményei – kapcsolati struktúrák (ECR-RS) kötődési kérdőív magyar adaptációja párkapcsolatban élő feln, Magyar Pszichológiai Szemle, 71 (3), 447-470., 2016 | Jantek Gyöngyvér, Vargha András: Párkapcsolat, házasság és egészség., Glossa Iuridica, III. évf. (3-4. szám), 74-86, 2017 | Vargha András: Szignifikanciatesztek – negyven éve hibás elemzéseket végzek és téveszméket tanítok?, Statisztikai Szemle, 94 (4), 445-451., 2016 | Vargha, A., Bergman, L. R. & Takács, Sz: Performing cluster analysis within a person-oriented context: Some methods for evaluating the quality of cluster solutions., Journal for Person-Oriented Research,, 2016 | Oláh, A., Nagy, H., Magyaródi, T., Török, R., Csengődi, M., & Vargha, A.: Developing a New Test of Mental Health, MHT, with Five Sub-Scales., In C. Bognár & K. Móricz (Eds.), 9st European Conference on Positive Psychology (pp. 405–406). Budapest: AK Congress., 2018 | Oláh, A., Nagy, H., Magyaródi, T., Török, R., & Vargha, A.: Egy új mentális egészséget mérő kérdőív, a MET kidolgozása., In E. Lippai (Ed.), Változás az állandóságban: A Magyar Pszichológiai Társaság XXVII. Országos Tudományos Nagygyűlése (pp. 80–81). Budapest: Magyar Pszichológiai Társaság, 2018 | Magyaródi, T., & Oláh, A.: Flow élmény munkatársi, sporttársi kapcsolatokban, és párkapcsolatban élőknél: individuális és diádikus vizsgálat., . In E. Lippai (Ed.), Változás az állandóságban: A Magyar Pszichológiai Társaság XXVII. Országos Tudományos Nagygyűlése2 (p. 28). Budapest: Magyar Pszichológiai Társaság., 2018 | Magyaródi, Tímea: Dyadic Approach in Psychology., In A. Gelei (Ed.), International workshop of the OTKA K115542 research program. Budapest: Corvinus University., 2018 | Magyaródi, Tímea: Flow Synchronization: the Dynamics of Flow in a Challenging Interactive Activity., In C. Bognár & K. Móricz (Eds.), 9st European Conference on Positive Psychology2 (pp. 21–22). Budapest: AK Congress., 2018 | Csontos, A. Z., & Magyaródi, T.: Flow-élmény és szubjektív jóllét a rekreációs futásban: összehasonlítás kezdő, haladó, és amatőr versenyző futók, illetve testmozgást nem végzők körében, In Személyes tér - közös világ: A Magyar Pszichológiai Társaság XXVI. Országos Tudományos Nagygyűlése (pp. 318–319). Szeged: Magyar Pszichológiai Társaság., 2017 | Birtalan IL, Rigó A, Bárdos GY, Rácz J, Oláh A: Participation in Alternative Food Networks and Well-being, In: Csengele Bognár, Krisztina Móricz (szerk.) 9st European Conference on Positive Psychology: Book of Abstracts. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2018.0, 2018 | Oláh A, Vargha A, Csengődi M, Bagdi B, Diósy T: Magyarország boldogságtérképe: Mi a fontosabb, hol élünk vagy az, hogy milyen világ van bennünk?, In: [s.n.] (szerk.) Személyes tér - közös világ: A Magyar Pszichológiai Társaság XXVI. Országos Tudományos Nagygyűlése : Kivonatkötet. 347 p. Konferencia helye, ideje: Sz, 2016 | Magyaródi, T., & Kajtár, T.: A pozitív pszichológia üzleti értéke - neked mi a top 5 erősséged?, ÜZLET ÉS PSZICHOLÓGIA, 2018 | Bergman, L. R., Vargha, A., & Kövi, Z: Revitalizing the typological approach: Some methods for finding types., Journal for Person-Oriented Research, 3 (1), 49-62. DOI: 10.17505/jpor.2017.04, 2017 | Tornóczky Gusztáv József; Bánhidi Miklós; Nagy Henriett; Rózsa Sándor: A jógagyakorlással eltöltött idő összefüggései a mentális egészségi állapot mutatóiva, . Magyar Sporttudományi Szemle, 19. Évfolyam, 75. Szám, 2018/3. (Hungarian Review of Sport Science) XV. Országos Sporttudományi Kongresszus, 2018. Május 30- jun 1, Szomba, 2018 | Bányai-Nagy Henriett: A pozitív pszichológiai intervenciók hatékonysága., A Magyar Pszichológiai Társaság XXVII.. Országos Tudományos Nagygyűlése, 2018. 05. 31. - 06.02, előadás, 27. o, 2018 | Bányai-Nagy Henriett: Pozitív pszichológiai kutatások a klinikai és egészségpszichológia területeiről., A Magyar Pszichológiai Társaság XXVII.. Országos Tudományos Nagygyűlése, 2018. 05. 31. -06.02, Budapest, szimpóziumszervezés, 27 o, 2018 | Bányai-Nagy Henriett: Személyiség, érzelmi intelligencia és élettel való elégedettség., Mentálhigiéné és Pszichoszomatika, 19 (2), 158-175. DOI: 10.1556/0406.19.2018.007, 2018 | Fenyves Laura; Bányai-Nagy Henriett: Az érzelmi intelligencia összefüggései az álomjellemzőkkel, az alexithímiával és a globális jólléttel, Magyar Pszichológiai Szemle, 73, 3(2), 1-17. DOI: 10.1556/0016.2018.73.3.2., 2018 | Nagy Henriett, Magyaródi Tímea, Vargha András: A Rövidített Savoring Hit Kérdőív kifejlesztése és pszichometriai elemzése, In: Lippai, Edit (szerk.) Összetart a sokszínűség : A Magyar Pszichológiai Társaság XXVIII. Országos Tudományos Nagygyűlése kivonatkötet Debrecen, Magyarország : Debrece, 2019 | Nagy Henriett: A pozitív pszichológia alkalmazása a klinikai és egészségpszichológiában, Budapest, Magyarország : ELTE Eötvös Kiadó ISBN: 9789362845951, 2019 | Nagy Henriett: A közösségi média és a depresszió., HVG Pszichológia Extra 2019 : 3 pp. 82-83. , 2 p., 2019 | Nagy Henriett: Önértékelés és boldogság, HVG Pszichológia Extra 2 p. 26-27, 2019 | Vargha András: Többváltozós statisztika dióhéjban: Változó-orientált módszerek, Budapest, Magyarország : Pólya Kiadó ISBN: 9786158122818, 2019 | Zábó, Virág és Vargha, András: Újabb eredmények az élet értelme kérdőív magyar változatának validálásához, ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 19 : 2 pp. 77-98. , 22 p., 2019 | Birtalan, Ilona Liliána ; Kis, Bernadett ; Bárdos, György ; Rácz, József ; Oláh, Attila ; Rigó, Adrien: Egészség a közösség által támogatott mezőgazdálkodásban, ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 19 : 3 pp. 81-100. , 20 p., 2019 | Oláh, Attila: Positivity is an up‐to‐date predictor of well‐functioning instead of a eudaemon, ASIAN JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY 22 : 2 pp. 143-145. , 3 p, 2019 | Oláh, Attila: A pozitív öregedés pszichológiai forrásai, LEGE ARTIS MEDICINAE 29 : 1-2 pp. 79-87. , 9 p, 2019 | Vargha András, Török Regina, Diósi Karola, Oláh Attila: Boldogságmérés az iskolában, Magyar Pszichológiai Szemle, 2019, 74.3/4. 327–346, 2019 | Magyaródi Tímea: A társas helyzetben tapasztalt flow-élmény kapcsolata a boldogságorientációkka, Magyar Pszichológiai Szemle, 74. 3/5. 347-360, 2019 | Nagy Henriett: Pozitív pszichológia: Az elmélettől a gyakorlatig, Magyar Pszichológiai Szemle, 2019, 74, 3/2 289-299, 2019 | Magyaródi Tímea: Az áramlat-élmény vizsgálata társas helyzetben, ELTE PPK Doktori Iskola, 2016 | Nagy Nikolett és Nagy Henriett: Az önértékelés, edzésmotiváció és áramlat-élmény kapcsolata testépítést/funkcionális tréninget végzők körében., A Magyar Pszichológiai Társaság XXIV. Országos Tudományos Nagygyűlése, 2015. 05. 28. -05.30, Eger. Poszter, 2015 | Oláh, Attila: A new model and a new inventory of well-being, Complete Abstract Book – per theme – per type of Session of the 8.th European Conference on Positive Psychology. Angers-France. June 28th-July 1st. 2016. P. 55., 2016 | Nagy Henriett, Magyaródi Tímea, & Oláh Attila: Personality and psychologogical well-being: the relations between psychological well-being, big five and dispositional optimism., European Conference on Personality, ECP 18, Timisoara, Romania, july 19th-23rd, 2016, Abstract Book, 311, 2016 | Nagy Henriett. és Gyurkovics Máté: ). A boldog személyiség. A személyiség és jóllét összefüggéseinek elemzése magyar mintán., A Magyar Pszichológiai Társaság XXV. Országos Tudományos Nagygyűlése, 2016. 06. 02. -06.04, Budapest, előadás, 300.o, 2016 | Magyaródi Tímea., Nagy Henriett, & Oláh Attila.: Flow in social interactions and its relationship with personality characteristics., European Conference on Personality, ECP 18, Timisoara, Romania, july 19th-23rd, 2016, Abstract Book, 306., 2016 | Magyaródi T, Oláh A.: The effect of Social Interaction on Flow Experience, INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY & BEHAVIOR ANALYSIS 3: Paper 126. 5 p., 2017 | Magyaródi T, Oláh A: A szinkronizációs hipotézis vizsgálata a flow-élmény társas helyzetben való átélése során, In: Magyar Pszichológiai Társaság (szerk.), 2017 | Magyaródi Tímea, Oláh Attila: A Flow Szinkronizáció Kérdőív pszichometriai jellemzői: reliabilitás- és validitásvizsgálat, MENTÁLHIGIÉNÉ ÉS PSZICHOSZOMATIKA 17:(2) pp. 145-166. (2016), 2016 | Magyaródi Tímea, Nagy Henriett, Oláh Attila: Flow in Social Interactions and its Relationship with Personality Characteristics, Sava Florin Alin, De Fruyt, Filip, 2016 | Nagy Henriett; Gyurkovics Máté: A pszichológiai jóllét szociodemográfiai korrelátumai, kapcsolata a big five vonásokkal és az optimizmussal., Mentálhigiéné és Pszichoszomatika 17 (3), 195-214., 2016 | Nagy Henriett: Hogyan legyünk érzelmileg intelligensek? Érzelmek viharában., MPT Nyári Egyetem, előadás, Budapest, 2016. szeptember 6., 2017 | Nagy Henriett: Az érzelmi intelligencia kutatás kritikus kérdései, A Magyar Pszichológiai Társaság XXVI. Országos Tudományos Nagygyűlése, 2017. 06. 01. - 06.03, Szeged, előadás, 199.o, 2017 | Mihályi Enikő; & Nagy Henriett: Az érzelmi intelligencia és a Sötét Triád összefüggései., A Magyar Pszichológiai Társaság XXVI. Országos Tudományos Nagygyűlése, 2017. 06. 01. -06.03, Szeged, poszter, 300.o, 2017 | Tornóczky Gusztáv, Bánhidi Miklós, Nagy Henriett, & Rózsa Sándor: A rendszeresen végzett jóga hatása az életminőségre, XIV. Országos Sporttudományi Konferencia, 2017. Jun.3. (e-poszter). Pécs, 2017, jun 1-3., 2017 | Nagy Henriett: Pozitív pszichológia a gyakorlatban, Pszinapszis, Budapesti Pszichológiai Napok. Porondon a valóság. 2017. 04.21-23. Absztraktkötet, 94. o., 2017 |
|
|
|
|
|
|
vissza »
|
|
|