Társadalmi és szervezeti tényezők szerepe a hallgatói lemorzsolódásban  részletek

súgó  nyomtatás 
vissza »

 

Projekt adatai

 
azonosító
123847
típus K
Vezető kutató Pusztai Gabriella
magyar cím Társadalmi és szervezeti tényezők szerepe a hallgatói lemorzsolódásban
Angol cím Social and institutional factors of student dropout in higher education
magyar kulcsszavak lemorzsolódás, bennmaradás, diplomaszerzés
angol kulcsszavak dropout, persistence, degree attainment
megadott besorolás
Szociológia (Bölcsészet- és Társadalomtudományok Kollégiuma)100 %
Ortelius tudományág: Nevelésszociológia
zsűri Társadalom
Kutatóhely BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet (Debreceni Egyetem)
résztvevők Bacskai Katinka
Bocsi Veronika
Ceglédi Tímea
Engler Ágnes
Fényes Zs. Hajnalka
Fónai Mihály
Hatos Adrian
Kovács Klára
Kun András István
Polónyi István
Szigeti Fruzsina
Teperics Károly
Ursin Jani
projekt kezdete 2017-09-01
projekt vége 2021-07-31
aktuális összeg (MFt) 12.604
FTE (kutatóév egyenérték) 25.85
állapot lezárult projekt
magyar összefoglaló
A kutatás összefoglalója, célkitűzései szakemberek számára
Itt írja le a kutatás fő célkitűzéseit a témában jártas szakember számára.

A kutatás fő célkitűzése a relatíve nagyarányú, s az emberi és anyagi tőke össztársadalmi, egyéni, intézményi veszteségét jelentő, hallgatói lemorzsolódás időbeli változásainak valamint társadalmi, területi egyenlőtlenségeinek és szervezeti differenciálódásának vizsgálata a magyar felsőoktatásban. Célunk egyrészt a magas lemorzsolódási kockázatú képzések azonosítása, majd a lemorzsolódók és perzisztensek közötti eltérések vizsgálata demográfiai jellemzők, társadalmi státus és területi-regionális hovatartozás alapján. További cél a felsőoktatási jelentkezési döntést megelőző tényezők (közoktatási teljesítményadatok, pályaválasztási döntésmechanizmusok stb.) felsőoktatási lemorzsolódást előrejelző sajátosságainak azonosítása, valamint a felsőoktatási karrier során a lemorzsolódási szcenáriók azonosítása (elsősorban a bejutási követelmények és sorrend, a szakváltás, a prokrasztináció, a finanszírozás, a munkavállalás jellege és a tipikus lemorzsolódási periódusok) szempontjaira építve. Végül a lemorzsolódási kockázat, a hallgatói attitűd- és tevékenységstruktúra és az intézményi környezet kölcsönhatásaira koncentrálunk egy lemorzsolódást szűrő és korai jelzőrendszer kidolgozásának tudományos megalapozása céljából. A kutatás módszertani újdonsága, hogy két nagyvolumenű, teljeskörű statisztikai adatbázis összekapcsolására épül, ami interjús és kérdőíves adatok együttes elemzésével egészül ki. A több módszert együttesen alkalmazó (multimethod) eljárás segítségével jobban megközelíthető az oktatásügy ezen elterjedt, bonyolult jelensége, mint valamelyik eljárás egyedüli alkalmazása lehetővé tenné.

Mi a kutatás alapkérdése?
Ebben a részben írja le röviden, hogy mi a kutatás segítségével megválaszolni kívánt probléma, mi a kutatás kiinduló hipotézise, milyen kérdéseket válaszolnak meg a kísérletek.

A kutatás fő célja, hogy tanulmányozza a hallgatói lemorzsolódás társadalmi és szervezeti okait és mechanizmusait a magyar felsőoktatásban.
Kutatási kérdések:
Milyen intézményi összetétel (regionális, nem, társadalmi helyzet, középiskola-típus, bejutás, középiskolai teljesítmény, felvételi pontszám, többletpontok, intézmény- és szakválasztás szerint) jellemzi a magas lemorzsolódási arányú intézményeket?
Milyen makro- és mikro-szintű társadalmi tényezők alakulása növelik az egyén lemorzsolódási kitettségét?
Mi jellemzi a lemorzsolódók közép- és felsőoktatási karrierjét?
Hipotézisek:
A nemzetközi kutatások három csoportba sorolják a lemorzsolódás hallgatói magyarázatait: a hallgató felsőoktatási tapasztalatai miatti elégedetlenség, a családi és munkaterhelés és az anyagi nehézségek. Feltehetőleg a lemorzsolódást előidéző tényezők ennél sokszínűbbek. Valószínűnek tartjuk, hogy minden háttérváltozó tekintetében világosan elkülöníthető az a hallgatói csoport, akik kedvező munkalehetőségek miatt morzsolódnak le. A lemorzsolódók másik típusa esetében több tényező interakciója állhat a háttérben, melyek egy része a családi státusban gyökerezik, másik része a közoktatási környezettől és az ott elért teljesítménytől, a harmadik része a felsőoktatási tapasztalatok halmozódásából következik, s megerősödő egyenlőtlenségekhez vezet. A hallgatók felsőoktatásban szerzett tapasztalatai és az intézmény nemtradicionális hallgatókra való felkészületlensége is forrása lehet a lemorzsolódásnak.

Mi a kutatás jelentősége?
Röviden írja le, milyen új perspektívát nyitnak az alapkutatásban az elért eredmények, milyen társadalmi hasznosíthatóságnak teremtik meg a tudományos alapját. Mutassa be, hogy a megpályázott kutatási területen lévő hazai és a nemzetközi versenytársaihoz képest melyek az egyediségei és erősségei a pályázatának!

Pályázatunk egy alapkutatás tervezetét tartalmazza. A projekt megvalósítása révén betekintést nyerünk a felsőoktatási hallgatók lemorzsolódásának társadalmi és szervezeti okaiba, makro- és mikroszintű összefüggésrendszerébe. A kutatás eredményei gazdasági haszonná konvertálhatók, hiszen a nagyarányú lemorzsolódás veszélyének kitett régiók, intézmények, szakok beazonosítása révén kockázati térkép készül a felsőoktatásról. Attól függően, hogy egy intézményre milyen lemorzsolódás jellemző, más és másféle megoldás kínálkozik a problémára. Társadalmilag alkalmazható tudományos eredmény lesz az individuális és intézményi szintű beavatkozási területeket azonosító jelzőrendszer és a prevenciós modellek kialakítása, melynek segítségével a lemorzsolódás miatti erőforrásvesztés mérsékelhetővé válik. Hazai viszonylatban valószínűleg nincsenek versengő kutatási projektek. A kutatási téma a felsőoktatás szociológia egyik legdinamikusabban fejlődő területéhez tartozik, s a kutatási kérdések közvetlenül kapcsolódnak a lemorzsolódás mintázataira, magyarázatára és a rizikó növelésére-csökkentésére vonatkozó nemzetközi szakirodalmi vitákhoz. Magyar oktatásban a társadalmi és regionális egyenlőtlenségek olyan speciálisan fonódnak össze, s a hazai gazdasági szerkezet miatt a különböző felsőoktatási képzések között rendkívül nagy a változatosság a lemorzsolódás okait tekintve, ami nemzetközi viszonylatban is egyedi kutatási eredményeket ígér. A kutatás módszertani újdonsága, hogy két nagyvolumenű, teljeskörű statisztikai adatbázis összekapcsolására épül, ami interjús és kérdőíves adatok együttes elemzésével egészül ki. A több módszert együttesen alkalmazó (multimethod) eljárás segítségével jobban megközelíthető az oktatásügy ezen elterjedt, bonyolult jelensége, mint valamelyik eljárás egyedüli alkalmazása lehetővé tenné.

A kutatás összefoglalója, célkitűzései laikusok számára
Ebben a fejezetben írja le a kutatás fő célkitűzéseit alapműveltséggel rendelkező laikusok számára. Ez az összefoglaló a döntéshozók, a média, illetve az érdeklődők tájékoztatása szempontjából különösen fontos az NKFI Hivatal számára.

Az oktatás befektetés az egyének és a közösségek jövőjébe. A lemorzsolódás egyéni és nemzeti szinten is meglehetősen nagy erőforrásvesztés nemcsak országos szinten, hanem egyénileg is, még akkor is, ha a hallgató pillanatnyilag jól fizető állás miatt hagyja félbe a tanulmányait, hiszen később a karrierjét akadályozhatja. Hogy ezt mérsékeljük, meg kell ismernünk a lemorzsolódás előfordulását, okait és folyamatát. A kutatás célja a hallgatói lemorzsolódás időbeli változásainak valamint társadalmi, területi egyenlőtlenségeinek és szervezeti differenciálódásának vizsgálata a magyar felsőoktatásban. A kutatás eredményei gazdasági haszonná konvertálhatók, hiszen a nagyarányú lemorzsolódás veszélyének kitett régiók, intézmények, szakok beazonosítása révén kockázati térkép készül a felsőoktatásról. Attól függően, hogy egy intézményre milyen lemorzsolódás jellemző, más és másféle megoldás kínálkozik a problémára. Az individuális és intézményi szintű beavatkozási területeket azonosító jelzőrendszer és a prevenciós modellek kialakítása fontos alkalmazási területnek ígérkezik, melynek segítségével a lemorzsolódás miatti erőforrásvesztés mérsékelhetővé válik.
angol összefoglaló
Summary of the research and its aims for experts
Describe the major aims of the research for experts.

The aim of our research is the examination of the temporal changes, social-spatial inequalities and organizational differentiation of student dropout, which causes a relatively large-scale loss in human and economic capital on social, individual and institutional levels. Our aim is the identification of high attrition-risk degree programmes and the comparison of non-persistent and persistent students in terms of social status and demographic, territorial and regional characteristics. A further aim is to seek for the predictors of dropout that precede HE application (secondary education performance data, mechanisms of career choice decisions etc.). By investigating the main milestones and difficulties of the higher education career (requirements and success of entry, changing majors, procrastination, financing, employment, typical dropout periods) we plan to identify typical dropout scenarios. Finally, we focus on the interrelations between the individual risk of dropout, students' attitudes and activity structures and the institutional environment, in order to lay the scientific foundation for the development of a screening and early-warning system. The novelty of the research methodology is that it is based on the connection of two large-scale comprehensive statistical databases, supplemented by a joint analysis of interview and questionnaire survey data. The use of mixed and multiple data methods provides a better approach to a widespread and complex phenomenon in education than the use of a single method.

What is the major research question?
Describe here briefly the problem to be solved by the research, the starting hypothesis, and the questions addressed by the experiments.

The main goal of our research is to study student dropout in Hungarian higher education, its mechanisms and social causes.
Research questions:
What are the most important characteristics of the institutions with high dropout rates? (student composition regarding region, gender, social status, secondary education, admission, secondary school and entrance exam results, excellence premium points, choice of higher education institution and major)
What kind of macro and micro-level social factors increase the risk of becoming non-persistent?
What are the shared characteristics of dropouts’ careers in secondary and higher education?
Hypotheses:
International studies divide the causes of dropout into three categories: dissatisfaction with the the students’ HE experiences, family and work responsibilities and economic difficulties. Presumably, the causes of dropout are more diverse depending on the major and year of study. It is probable that in the case of every background variable there is a distinct student group who drop out as a result of preferable work opportunities. In the case of the other category of dropouts there can be more factors in the background which are partially rooted in the status of the family, partially in the environment and the results achieved in secondary school and are partially the results of the accumulation of students’ higher education experiences, which leads to further inequalities. Students’ higher education experiences and the institutions’ unpreparedness for non-traditional students can also be sources of student disengagement.

What is the significance of the research?
Describe the new perspectives opened by the results achieved, including the scientific basics of potential societal applications. Please describe the unique strengths of your proposal in comparison to your domestic and international competitors in the given field.

On the one hand, the proposed research should be considered as scientific basic research. By implementing the project, we gain insight into the social and organizational causes of student dropout in higher education both on the micro and macro level. On the other hand, the results of the study can be transformed into financial profit, as by the identification of the regions, institutions and faculties at risk of a high dropout level, a risk map is constructed about higher education. Depending on what type of dropout is typical in an institution, there are different solutions to the problem. The scientific bases of potential societal applications are presumably an indication system identifying individual and institutional impact areas and the development of dropout prevention methods to reduce the resource loss caused by dropout. There are probably no competing research projects in this field in Hungary. The topic of the study is the most dynamically improving area of higher education sociology, and the questions proposed by the study are directly connected to the international discourse on the phenomenon of dropout, its causes and controlling its risk. The social and regional inequalities in Hungarian education are interconnected in a very special way, and due to the economic structure in Hungary the dropout motives are highly diverse among various degree programmes. All that promise internationally unique research results. The novelty of the research methodology is that it is based on the connection of two large-scale comprehensive statistical databases, supplemented by a joint analysis of interview and questionnaire survey data. The use of mixed and multiple data methods provide a better approach to a widespread and complex phenomenon in educationthan the use of a single method.

Summary and aims of the research for the public
Describe here the major aims of the research for an audience with average background information. This summary is especially important for NRDI Office in order to inform decision-makers, media, and others.

Education is an investment in the future of individuals and communities. Student dropout in higher education causes a relatively large-scale loss in human and economic capital not only on the national level but also for individuals, even if the students give up their studies for the sake of a well-paid job at the moment. Their present decision, however, could be an obstacle to their future career. To mitigate this, we need to know the incidence, causes and processes of dropout. The aim of this study is the examination of the temporal changes, social-spatial inequalities and organizational differentiation of student dropout. The results of the study can be transformed into financial profit, as by the identification of the regions, institutions and faculties at risk of a high dropout level, a risk map is constructed about higher education. Depending on what type of dropout is typical in an institution, there are different solutions to the problem. The scientific bases of potential societal applications are presumably an indication system identifying individual and institutional impact areas and the development of dropout prevention methods to reduce the resource loss caused by dropout.





 

Zárójelentés

 
kutatási eredmények (magyarul)
A kutatás során interjúkat, egyén szintű felsőoktatási statisztikai adatokat (FIR) dolgoztunk fel és kérdőíves adatfelvétel adatbázisainak eredményeit elemeztük (DEPART 2018, PERSIST 2019). A lemorzsolódott hallgatókkal készült 20 interjú eredményeire építve bő 600 lemorzsolódott hallgató adatait elemeztük, majd tipológiát alkottunk. Az első típusba az anyagi nehézségek miatt lemorzsolódó hallgatók tartoznak, akik tanulás mellett dolgoznak. Második típust az jellemzi, hogy a tanulmányi nehézségeik mellett az elégtelen intézményi támogatást tapasztaltak. A harmadik típushoz tartozók a megalapozatlan pályaválasztás, a képzésből való kiábrándulás eredményeképpen hagyták abba tanulmányaikat. A lemorzsolódottak vizsgálata alapján kidolgoztuk a lemorzsolódási rizikó indikátorrendszerét, valamint az elemzés során azonosítottuk a normál haladást akadályozó rizikóforrásokat. Kutatásunk második szakaszában a még aktív hallgatókat fenyegető rizikóforrásokra fókuszálva a rizikó nagysága szerint háromféle haladástípust különítettünk el, valamint a haladástípusokba kerülés esélyét előrejelző tényezők sorát azonosítottuk és befolyásukat vizsgáltuk tanulmányainkban. A kutatás során 4 tanulmánykötet, 4 tematikus folyóiratszám, 33 magyar és 25 idegennyelvű cikk publikálása történt meg, melyek közül 1 db Q1, 3 db Q2 1 db Q3 és 12 db Q4.
kutatási eredmények (angolul)
In the course of the research qualitative and quantitative methods were used, interviews, individual-level data from the Higher Education Information System, and also the results of questionnaire data collection databases (DEPART 2018, PERSIST 2019). First, students who had already dropped out were interviewed. Based on the outcomes of the interviews, we performed a quantitative study, which revealed clearly separable types of drop out students. One type included students who dropped out due to financial difficulties. The second type included those who, in addition to their educational difficulties, had to experience insufficient institutional support. Those belonging to the third type stopped their studies because of an unfounded career choice or as a result of disillusionment with training. The nuanced picture of drop out students drew the attention of the research team to those students who are studying in higher education, but their path is different from the sample curriculum standards. Therefore, in the second stage of our research, we focused on sources of risk to still active students. Source of risk that stop or impede normal process are if the student is unable to move on to the next academic year according to the sample curriculum, loses his or her state-funded status and is forced to change institution or profession. They are 4 study books, 4 thematic journal issues, 33 Hungarian studies and 25 English studies. In studies there are 1 Q1, 3 Q2, 1 Q3 and 12 Q4.
a zárójelentés teljes szövege https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=123847
döntés eredménye
igen





 

Közleményjegyzék

 
Dinyáné Szabó M, Pusztai G: Investigation of Persistence Value as a Study Protection Factor among Health Care Organizer Students, EUR J MENTAL HEALTH 2017: (12) pp. 135-151., 2017
Dinyáné Szabó M, Pusztai G: Investigation of Persistence Value as a Study Protection Factor among Health Care Organizer Students, EUROPEAN JOURNAL OF MENTAL HEALTH 12: (2) pp. 135-151., 2017
Pusztai Gabriella, Márkus Zsuzsanna: Paradox of assimilation among indigenous higher education students in four central European countries, DIASPORA INDIGENOUS AND MINORITY EDUCATION 13: (4) pp. 201-216., 2019
Gabriella Pusztai, Zsófia Kocsis: Combining and Balancing Work and Study on the Eastern Border of Europe, SOCIAL SCIENCES 8: (6) p. 193., 2019
Fenyves Veronika, Bácsné Bába Éva, Szabóné Szőke Réka, Kocsis Imre, Juhász Csaba, Máté Endre, Pusztai Gabriella: Kísérlet a lemorzsolódás mértékének és okainak megragadására a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar példáján, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 5: (3) pp. 5-14., 2017
Pusztai Gabriella, Kovács Karolina Eszter, Kovács Klára, Nagy Beáta Erika: The effect of campus environment on students’ health behaviour in four Central European countries, JOURNAL OF SOCIAL RESEARCH AND POLICY 8: (1) pp. 125-138., 2017
Pusztai Gabriella, Csók Cintia: Ambivalence of Professional Socialization in Social and Educational Professions, SOCIAL SCIENCES 9: (8) p. 147., 2020
Kovács Karolina Eszter, Pusztai Gabriella, Kovács Klára, Nagy Beáta Erika: A FELSŐOKTATÁSI TÁRSAS INTEGRÁCIÓ ÉS A HALLGATÓI EGÉSZSÉGMAGATARTÁS KAPCSOLATA, PEDACTA 8: (1) pp. 41-50., 2018
Fényes Hajnalka, Markos Valéria, Pusztai Gabriella: A felsőoktatási hallgatók civil aktivitása és a lemorzsolódási esélyük összefüggései, METSZETEK - TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 7: (3) pp. 141-156., 2018
Pusztai Gabriella: The role of intergenerational social capital in diminishing student attrition, JOURNAL OF ADULT LEARNING KNOWLEDGE AND INNOVATION 2: (2) pp. 1-7., 2018
Pusztai G., Kovacs K., Markos V., Karaszi Zs., Maior E.: Civic Engagement and the Resources of Persistent Students and the Reasons of Drop out in Higher Education, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) (9) p. &., 2019
Pusztai Gabriella, Fónai Mihály, Bocsi Veronika: A társadalmi státus transzmissziója és a felsőoktatási lemorzsolódás, ACTA MEDICINAE ET SOCIOLOGICA 10: (28) pp. 5-24., 2019
Dinyáné Szabó Mariann, Pusztai Gabriella: A perzisztenciaérték empirikus vizsgálata a hallgatói professzionalizáció kezdetén egészségügyi tanulmányokat folytató hallgatók körében, LEGE ARTIS MEDICINAE 29: (6-7) pp. 301-311., 2019
Pusztai G., Kovacs K., Markos V., Demeter-Karaszi Z., Eniko M: Civic engagement and the resources of persistent students and the reasons of dropout in higher education, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 9: (2) pp. 270-287., 2019
Pusztai Gabriella, Fényes Hajnalka, Szigeti Fruzsina, Pallay Katalin: Dropped-out Students and the Decision to Drop-outin Hungary, CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH 1: (1) pp. 31-40., 2019
Pusztai Gabriella, Kovács Klára, Hegedűs Roland: Lemorzsolódók tegnap, ma és holnap, EDUCATIO 28: (4) pp. 737-754., 2019
Kocsis Zsófia, Pusztai Gabriella: Differences in student work according to educational factors at a Hungarian university, Higher Education in Russia and Beyond 24: (3) pp. 9-12., 2020
Hrabéczy Anett, Pusztai Gabriella: Fogyatékossággal élő hallgatók tanulmányi pályafutása a felsőoktatási adminisztratív adatok tükrében, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 30: (11) pp. 3-23., 2020
Dinyáné Szabó Marianna, Pusztai Gabriella, Szemerszki Marianna: A tanulás sikerességének vizsgálata egészségügyi tanulmányokat folytató elsőéves hallgatók körében [Empirical study of learning success among first-year students in health education], ORVOSI HETILAP 161: (4) pp. 139-150., 2020
Dinyáné Szabó Marianna, Pusztai Gabriella, Szemerszki Marianna: Lemorzsolódási kockázat az orvostanhallgatók körében, ORVOSI HETILAP 160: (21) pp. 829-834., 2019
Szemerszki Marianna, Pusztai Gabriella: A felsőoktatási lemorzsolódás mutatói és előrejelzői egy regionális egyetemen, In: Buda, András; Kiss, Endre (szerk.) Interdiszciplináris pedagógia és a taneszközök változó regiszterei : X. Kiss Árpád Emlékkonferencia : tartalmi összefoglalók, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete; Kiss Árpád Archívum Könyvtára (2017) pp. 60-60., 2017
Pusztai Gabriella: Social and Organisational Factors Affecting Student Achievement in Higher Education, In: Pusztai, Gabriella; Juhász, Erika; Erdei, Gábor (szerk.) Promoting Excellence in Higher Education, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD) (2017) pp. 21-21., 2017
Fenyves Veronika, Bácsné Bába Éva, Kocsis Imre, Juhász Csaba, Pusztai Gabriella: Kísérlet a lemorzsolódás mértékének és okainak megragadására egy kar hallgatóinak példáján, In: Kerülő, Judit; Jenei, Teréz; Gyarmati, Imre (szerk.) XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Nyíregyházi Egyetem (2017) p. 253., 2017
Pusztai Gabriella: Lemorzsolódási kockázatok és kompenzáló tényezők a felsőoktatásban, In: Kerülő, Judit; Jenei, Teréz; Gyarmati, Imre (szerk.) XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Nyíregyházi Egyetem (2017) pp. 250-255., 2017
Pusztai Gabriella, Szemerszki Marianna: Belépés, továbbhaladás és lemorzsolódás a pedagógusképzésben, In: Magyar, Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (szerk.) Oktatás, gazdaság, társadalom, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA); Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2018) p. 173., 2018
Bocsi Veronika, Fónai Mihály, Pusztai Gabriella, Kovács Klára: Drop-out from Higher Education: A Sociological Research from Intellectuals’ Aspects, In: Christof, Nägele; Barbara, E Stalder (szerk.) Trends in Vocational Education and Training Research. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET), [s. n.] - Nemzetközi (2018) p. x., 2018
Pusztai Gabriella: Egy hatékony tényező a lemorzsolódás mérséklésére, In: Pusztai, Gabriella; Szigeti, Fruzsina (szerk.) Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban, Debreceni Egyetemi Kiadó (2018) pp. 109-127., 2018
Pusztai Gabriella, Kovács Klára, Markos Valéria: Lemorzsolódott és perzisztens hallgatók összehasonlítása, In: Fehérvári, Anikó; Széll, Krisztián; Misley, Helga (szerk.) Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK); MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság (2018) p. 162., 2018
Pusztai Gabriella: A felsőoktatási lemorzsolódás jelenségének többdimenziós vizsgálata, In: Fehérvári, Anikó; Széll, Krisztián; Misley, Helga (szerk.) Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK); MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság (2018) p. 159., 2018
Pusztai Gabriella, Szemerszki Marianna: A felsőoktatási lemorzsolódás előrejelzői és mutatói egy regionális egyetemen, In: Buda, András; Kiss, Endre (szerk.) Interdiszciplináris pedagógia és a taneszközök változó regiszterei: a X. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata, Kiss Árpád Archívum Könyvtára; Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet (2018) pp. 224-237., 2018
Fényes Hajnalka, Markos Valéria, Pusztai Gabriella: A civil aktivitás és a lemorzsolódási esély összefüggéseinek vizsgálata a felsőoktatási hallgatók körében, In: Pusztai, Gabriella; Szigeti, Fruzsina (szerk.) Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban, Debreceni Egyetemi Kiadó (2018) pp. 140-153., 2018
Pusztai Gabriella, Fényes Hajnalka, Szigeti Fruzsina, Pallay Katalin: Kik a lemorzsolódó hallgatók?, In: Pusztai, Gabriella; Engler, Ágnes; Kocsis, Zsófia (szerk.) KozmaPolisz. Tanulmányok Kozma Tamás 80. születésnapjára., Debreceni Egyetemi Kiadó (2019) pp. 249-260., 2019
Pusztai Gabriella, Fényes Hajnalka, Szigeti Fruzsina, Pallay Katalin: Lemorzsolódási szcenáriók. A hallgatói interpretációk mentén kialakított lemorzsolódási ok-csoportok jellemzői, In: Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia (szerk.) Neveléstudomány – Horizontok és dialógusok. Absztraktkötet, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2019) p. 31., 2019
Pusztai Gabriella, Kovács Klára, Markos Valéria: Lemorzsolódó és perzisztens felsőoktatási hallgatók civil aktivitása, In: Fehérvári, Anikó; Széll, Krisztián (szerk.) Új kutatások a neveléstudományokban, 2018, L'Harmattan Kiadó (2019) pp. 262-280., 2019
Pusztai Gabriella, Kovács Klára, Markos Valéria: Social Resources Promoting Persistence in Higher Education, In: European, Sociological Association (szerk.) 14th ESA Conference - Abstract book: Europe and Beyond: Boundaries, Barriers and Belonging, European Sociological Association (2019) p. 225., 2019
Markos Valéria, Pusztai Gabriella, Fényes Hajnalka: A felsőoktatási hallgatók civil és önkéntes részvételének hatása a lemorzsolódási esélyekre egy határ menti régióban, In: Gábriel, Dóra; Kund, Attila; Paksi, Veronika (szerk.) Modernitások. A Magyar Szociológiai Társaság éves vándorgyűlése a Károli Gáspár Református Egyetemmel közös rendezésben, Magyar Szociológiai Társaság (2017) p. 43.., 2017
Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina: A HALLGATÓKRA JELLEMZŐ HALADÁSI UTAK ÉS AZOK JELLEMZŐI, In: Kozma, Tamás; Juhász, Erika; Tóth, Péter (szerk.) Tanulás és innováció a digitális korban, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2020) p. 72., 2020
Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina: Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban, Debreceni Egyetemi Kiadó, 2018
Bocsi Veronika, Pusztai Gabriella, Fényes Hajnalka: Elsőgenerációs hallgatók a Debreceni Egyetemen, In: Magyar, Szociológiai Társaság (szerk.) Meghatározottságaink, Magyar Szociológiai Társaság (2020) p. 10., 2020
Pusztai Gabriella, Csók Cintia: Ambivalence of Professional Socialization in Social and Educational Professions, SOCIAL SCIENCES 9: (8) p. 147., 2020
Zsofia Kocsis, Gabriella Pusztai: Student Employment as a Possible Factor of Dropout, ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA 17: (4) pp. 183-199., 2020
Gabriella Pusztai, Zsófia Kocsis: Combining and Balancing Work and Study on the Eastern Border of Europe, SOCIAL SCIENCES 8: (6) p. 193., 2019
Kovács Klára, Ceglédi Tímea, Csók Cintia, Demeter-Karászi Zsuzsanna, Dusa Ágnes Réka, Fényes Hajnalka, Hrabéczy Anett, Kocsis Zsófia, Kovács Karolina Eszter, Markos Valéria, Máté-Szabó Barbara, Németh Dóra Katalin, Pallay Katalin, Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, Tóth Dorina Anna, Váradi Judit: Lemorzsolódott hallgatók 2018, University of Debrecen, CHERD, 2019
Pusztai Gabriella, Márkus Zsuzsanna: Paradox of assimilation among indigenous higher education students in four central European countries, DIASPORA INDIGENOUS AND MINORITY EDUCATION 13: (4) pp. 201-216., 2019
Bocsi V, Pusztai G, Fónai M, Kovács K: Dropout from HE: A Sociological Research from Intellectuals’ Aspects, In: Wubbels, T et al (szerk.) Inclusion and Exclusion. Resources for Educational Research?, European Educational Research Association (EERA) (2018) pp. 54-55., 2018
Dinyáné Szabó M, Pusztai G: Investigation of Persistence Value as a Study Protection Factor among Health Care Organizer Students, EUR J MENTAL HEALTH 2017: (12) pp. 135-151., 2017
Dinyáné Szabó M, Pusztai G: Investigation of Persistence Value as a Study Protection Factor among Health Care Organizer Students, EUROPEAN JOURNAL OF MENTAL HEALTH 12: (2) pp. 135-151., 2017
Fényes Hajnalka, Markos Valéria, Pusztai Gabriella: A hallgatók civil és önkéntes részvételének hatása a felsőoktatási tanulmányok befejezése melletti elkötelezettségre, , 2017
Pusztai Gabriella–Szigeti Fruzsina: A HALLGATÓKRA JELLEMZŐ HALADÁSI UTAK ÉS AZOK JELLEMZŐi., In: Kozma, Tamás; Juhász, Erika; Tóth, Péter (szerk.) Tanulás és innováció a digitális korban : HuCER 2020 : Absztraktkötet. p. 72., 2020
Kovács Klára: A Survey of the Interrelation Between Sports and Persistence Among Students in Five Countries., Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice. DOI: 10.1177/1521025119889588 (Q2) (online first), 2019
Szigeti Fruzsina: A doktori képzésből lemorzsolódók vizsgálata, EDUCATIO Vol. 29. : Issue 1. pp. 135-144, 2020
Demeter-Karászi Zsuzsanna - Pusztai Gabriella: Hallgatói rekrutáció szektorközi összehasonlításban, PEDACTA 10 : 1 pp. 59-72., 2020
Mohácsi Márta - Fényes Hajnalka: Karriertudatosság és perzisztencia a felsőoktatási hallgatók körében., Gazdaság és Társadalom 2019/2, 109-122., 2019
Váradi Judit - Demeter-Karászi Zsuzsanna - Kovács Klára: Extrakurrikuláris, szabadidős tevékenységek és a vallásosság összefüggései a lemorzsolódás okaival, In Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Kocsis Zsófia (szerk.): KozmaPolisz Tanulmányok Kozma Tamás 80. születésnapjára. Debrecen, CHERD-H. pp. 261-274., 2019
Pusztai Gabriella - Kovács Klára - Markos Valéria - Karászi Zsuzsanna - Maior Enikő: Civic Engagement and the Resources of Persistent Students and the Reasons of Drop out in Higher Education., Hungarian Educational Research Journal, 9(2). pp. 270-287., 2019
Pusztai Gabriella - Kovács Klára - Markos Valéria: Lemorzsolódó és perzisztens felsőoktatási hallgatók civil aktivitása., In Fehérvári Anikó, Széll Krisztián (szerk.): Új Kutatások a neveléstudományokban/2018. Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. Budapest, L’Harmattan, 2019
Váradi Judit - Demeter-Karászi Zsuzsanna - Kovács Klára: The connection between extracurricular, leisure time activities, religiosity and the reasons for drop-out., Central European Journal of Educational Research, 1(1). pp. 55-67., 2019
Kovács Klára - Moravecz Marianna - Nagy Zsuzsa - Szabó Dániel - Rábai Dávid: Az intézményi hatás és modelljeinek vizsgálata közép-kelet-európai felsőoktatási intézmények sportjában., Neveléstudomány 2020/3. pp. 30-54., 2020
Moravecz Mariann - Nagy Zsuzsa - Rábai Dávid - Szabó Dániel - Kovács Klára: Intézményi hatás a kárpát-medencei felsőoktatási intézmények szabadidős sportprogramjaiban és versenysportjában., n Hideg Gabriella, Simándi Szilvia, Virág Irén (szerk.): Prevenció, intervenció és kompenzáció. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó. pp. 152-164., 2020
Hvozdetska Bohdanna - Varha Nataliia - Nikon,Nataliia - Zsofia Kocsis - Klara Kovacs: Migratory Moods and Temporary Employment of Students of Central and Eastern Europe., Italian Sociological Review, 10 (2), pp. 305-326, 2020
Győri Krisztina - Balogh Jenifer: A felsőoktatási továbbtanulási döntést befolyásoló tényezők hatása a finanszírozási karrierre., In: Simonics István – Holik Ildikó (szerk.): Új kutatások a szakképzés és a felsőoktatás területén. pp. 241-249., 2020
Pusztai Gabriella - Fényes, Hajnalka - Szigeti Fruzsina - Pallay Katalin: Dropped-out Students and the Decision to Drop-out in Hungary., CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH 1 : 1, pp. 31-40., 2019
Pusztai Gabriella - Fónai Mihály - Bocsi Veronika: A társadalmi státusz transzmissziója és a felsőoktatási lemorzsolódás., Acta Medicinae et Sociologica. Vol. 10. No.28. pp. 5-23., 2019
Ceglédi Tímea - Kozma Kitti: „Mint egy prizmán a fénysugár” – Az élettapasztalat szerepe a reziliens életutat bejárt pedagógusok munkájában, Durkó Mátyás Emlékkonferencia - Képzések elmélete és kutatásai., 2020
Ceglédi Tímea - Kovács Edina, - Tóth Dorina Anna - Zolnai Erika: A társas tőketípusok hatása a lemorzsolódási kockázatra., I. Szakképzés – Oktatás. Ma – Holnap Konferencia. Fejlődés és partnerség., 2019
Marianna Szemerszki - Tímea Ceglédi - Dorina Anna Tóth - Barbara Éva Máté-Szabó: The different patterns of the dropout according to the level and the field of education, HERJ Vol. 9: 2, pp. 257–269, 2019
Godó Katalin - Balogh Jenifer - Ceglédi Tímea: Két reziliens jó gyakorlat a hátrányos helyzetű tanulók lemorzsolódásának megelőzésére., I. Szakképzés – Oktatás. Ma – Holnap Konferencia. Fejlődés és partnerség., 2019
Ceglédi Tímea - Balogh Jenifer - Godó Katalin: Két reziliens jó gyakorlat a hátrányos helyzetű tanulók lemorzsolódásának megelőzésére., In Tóth Péter, Benedek András, Mike Gabriella, & Duchon Jenő (Szerk.): Fejlődés és partnerség a felsőoktatásban határok nélkül. ISBN 978-963-421-810-4., 2019
Kovács Edina - Bocsi Veronika: A pedagógushallgatók társadalmának belső rétegzettsége: tanár, tanító és óvodapedagógus hallgatók vizsgálata., In: Kozma Tamás- Juhász Erika - Tóth Péter (szerk.) Tanulás és innováció a digitális korban : Absztraktkötet. p. 55., 2020
Ceglédi Tímea - Tóth Dorina Anna- Zolnai Erika - Kovács Edina: A társas támogatás hatása a lemorzsolódási kockázatra., In: Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia (szerk.) Neveléstudomány – Horizontok és dialógusok. Absztraktkötet. p. 35., 2019
Hrabéczy Anett: Discovering factors influencing study success ofstudents with disabilities and learning difficulties in an interview study., ACTA MEDICINAE ET SOCIOLOGICA 10 : 28 pp. 31-44, 2019
Hrabéczy Anett - Csók Cintia: Felsőoktatási haladási utak a középiskola és pályaválasztás tükrében., In: Kozma Tamás, Juhász Erika & Tóth Péter (szerk.): Tanulás és innováció a digitális korban. Absztraktkötet. Budapest: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete. p. 7, 2020
Csók Cintia - Hrabéczy Anett - Győri Krisztina: A lemorzsolódott hallgatók középiskolai és továbbtanulási jellemzői., I. Szakképzés – Oktatás. Ma – Holnap Konferencia. Fejlődés és partnerség., 2019
Csók Cintia - Hrabéczy Anett: A lemorzsolódott hallgatók tanulmányi pályafutása., In: Varga Aranka, Andl Helga & Molnár-Kovács Zsófia (szerk.): Neveléstudomány–Horizontok és dialógusok. Absztraktkötet: XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia. p.32, 2019
Cintia Csók - Anett Hrabéczy - Dóra Katalin Németh: Focus on the dropout students’ secondary school experience and career orientation., Hungarian Educational Research Journal, 9(4), pp. 708-720, 2019
Cintia Csók: The responsibility of higher education., Acta Medicinae et Sociologica, 10(28), pp. 24-30, 2019
Csók Cintia: Labour Market Characteristics of Helping Professionals., Central European Journal of Educational Research, 2(1), pp. 66-75., 2020
Pusztai Gabriella - Csók Cintia: Ambivalence of Professional Socialization in Social and Educational Professions., Social Sciences, 9(8), 2020
Pallay Katalin: Nemzeti kisebbségi hallgatók tanulmányi eredményessége., Educatio Vol.28. Issue 4. pp. 810-818., 2019
Markos Valéria - Kocsis Zsófia - Dusa Ágnes Réka: Different Forms of Civil Activity and Employment in Hungary and Abroad, and the Development of Student Drop-out., Central European Journal of Educational Research, 1(1.), pp. 41-54., 2019
Kocsis Zsófia - Pusztai Gabriella: Student Employment as a Possible Factor of Dropout., ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA 17 : 4 pp. 183-199, 2020
Markos Valéria –Kocsis Zsófia: A felsőoktatási hallgatók önkéntes és fizetett munkavállalása a le-morzsolódás folyamatában., XIX.ORSZÁGOS NEVELÉSTUDOMÁNYI KONFERENCIA. Pécs, 2019. november 7-9., 2019
Kocsis Zsófia- Markos Valéria: A tanulmányok melletti önkéntes és fizetett munkavállalás háttere és hatása a lemorzsolódásra., I. Szakképzés és oktatás. Ma- holnap Konferencia., 2019
Kocsis Zsófia: Az északkeleti régió egyetemistáinak munkavállalási szokásai., XIII. Nyíregyházi Doktorandusz Konferencia., 2019
Kocsis Zsófia: A hallgatói munkavállalás sajátosságai az Európai Felsőoktatási Térség Keleti Régiójában., In: Kozma, Tamás; Juhász, Erika; Tóth, Péter (szerk.) Tanulás és innováció a digitális korban. p. 120., 2020
Kocsis Zsófia: FEATURES OF STUDENT EMPLOYMENT IN THE EASTERN REGION OF THE EUROPEAN HIGHER EDUCATION AREA, Doctoral Students' Conference: Tradition, Development & Innovation in Didactics, 2020
Kocsis Zsófia - Markos Valéria: THE ROLE OF VOLUNTARY AND PAID WORK OF HIGHER EDUCATION STUDENTS IN THE ENGAGEMENT TO STUDY, Doctoral Students' Conference: Tradition, Development & Innovation in Didactics, 2020
Szigeti Fruzsina: A PhD-hallgatók lemorzsolódásának prediktorai., I. Szakképzés és Oktatás: Ma – Holnap konferencia. Fejlődés és partnerség. pp. 118-119., 2019
Mohácsi Márta - Fényes Hajnalka: A karriertudatosság és az arra ható tényezők a felsőoktatási hallgatók körében. Egy közép-kelet európai régióban végzett kutatás eredményei., Tér - Gazdaság - Ember 8 : 3 pp. 47-61., 2020
Dinyáné Szabó M, Pusztai G: Investigation of Persistence Value as a Study Protection Factor among Health Care Organizer Students, EUR J MENTAL HEALTH 2017: (12) pp. 135-151., 2017
Pusztai Gabriella, Kovács Karolina Eszter, Kovács Klára, Nagy Beáta Erika: The effect of campus environment on students’ health behaviour in four Central European countries, J SOC RES POLICY 8: (1) pp. 1-14., 2017
Dinyáné Szabó Marianna, Pusztai, Gabriella, Szemerszki Marianna: Lemorzsolódási kockázat az orvostanhallgatók körében, Orvosi Hetilap 160(21). pp. 829-834, 2019
Kovács Klára: A Survey of the Interrelation Between Sports and Persistence Among Students in Five Countries., Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice. DOI: 10.1177/1521025119889588 (Q2) (online first), 2019
Veronika Bocsi, Tímea Ceglédi, Zsófia Kocsis, Karolina Eszter Kovács, Klára Kovács, Anetta Müller, Katalin Pallay, Barbara Éva Szabó, Fruzsina Szigeti, Dorina Anna Tóth: The discovery of the possible reasons for delayed graduation and dropout in the light of a qualitative research study, https://akademiai.com/doi/10.1556/2059.02.2018.08, 2019
Gabriella Pusztai, Zsófia Kocsis: Combining and Balancing Work and Study on the Eastern Border of Europe, Social Sciences 8(6), 2019
Dinyáné Szabó Marianna, Pusztai, Gabriella, Szemerszki Marianna: Lemorzsolódási kockázat az orvostanhallgatók körében, Orvosi Hetilap 160(21). pp. 829-834, 2019
Váradi Judit, Demeter-Karászi Zsuzsanna, Kovács Klára: Extrakurrikuláris, szabadidős tevékenységek és a vallásosság összefüggései a lemorzsolódás okaival, Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Kocsis Zsófia (szerk.): KozmaPolisz Tanulmányok Kozma Tamás 80. születésnapjára. Debrecen, CHERD-H. pp. 261-274., 2019
Klára Kovács: The impact of sports on above-the-average and high-performing students’ achievements in Hungarian and Romanian higher education institutions, Gábor Erdei, Erika Juhász, Salih Sahin, Adnan Kan (eds.): Ways of Promoting Excellence in Higher Education. Ankara, Pegem Akademi. pp. 63-78., 2018
Csók Cintia: The responsibility of higher education, Acta Medicinae et Sociologica, 10(28). pp. 24-30., 2019
Kovács Klára: Tanulmányaikban (is) kitartóbbak a sportolók?, Educatio 28 (1). pp. 174-182., 2019
Kovács Klára: Socio-Cultural Characteristics of Sport Activity among Students in Central and Eastern Europe: Comparative empirical analysis, Journal of Physical Education and Sport 19(1). pp. 669-676., 2019
Kovács Klára, Müller Anetta: Rizikó-magatartással jellemezhető hallgatók tanulmányi kockázatai, Acta Medicinae et Sociologica, 10(28). pp. 63-78., 2019
Pusztai Gabriella, Fónai Mihály, Bocsi Veronika: A társadalmi státusz transzmissziója és a felsőoktatási lemorzsolódás, Acta Medicinae et Sociologica, 10(28). pp. 5-23., 2019
Ceglédi Tímea: Potyázók, anómiások, rituális perzisztensek és célorientált perzisztensek. A hallgatói lemorzsolódás szokatlan veszélyei, Acta Medicinae et Sociologica, 10(28). pp. 31-44., 2019
Kovács Klára, Ceglédi Tímea, Csók Cintia, Demeter-Karászi Zsuzsanna, Dusa Ágnes Réka, Fényes Hajnalka, Hrabéczy Anett, Kocsis Zsófia, Kovács Karolina Eszter, Markos Valéria, Máté-Szabó Barbara, Németh Dóra Katalin, Pallay Katalin, Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, Tóth Dorina Anna, Váradi Judit: Lemorzsolódott hallgatók 2018., Oktatáskutatók könyvtára 6. Debrecen, CHERD-H. ISBN 978-615-6012-00-5, 2019
Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina (szerk.): Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban, Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen University Press 2018, 2018
Polónyi István: Egyetemek és régiójuk – különös tekintettel a Debreceni Egyetemre, Debreceni Szemle 27(1).pp. 23-34., 2019
Pusztai Gabriella, Fényes Hajnalka, Szigeti Fruzsina, Pallay Katalin: Kik a lemorzsolódó hallgatók?, Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Kocsis Zsófia (szerk.): KozmaPolisz Tanulmányok Kozma Tamás 80. születésnapjára. Debrecen, CHERD-H.pp. 249-260., 2019
Markos Valéria, Kocsis Zsófia, Dusa Ágnes Réka: A civil aktivitás, a hazai és a külföldi munkavállalás különbözõ megjelenési formái a lemorzsolódás folyamatában, Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Kocsis Zsófia (szerk.): KozmaPolisz Tanulmányok Kozma Tamás 80. születésnapjára. Debrecen, CHERD-H.pp. 275-288., 2019
Hrabéczy Anett: Discovering factors influencing study success of students with disabilities and learning difficulties in an interview study, Acta Medicinae et Sociologica, 10(28). pp. 24-30., 2019
Gabriella Pusztai, Zsuzsanna Márkus: Paradox of assimilation among indigenous higher education students in four central European countries, Diaspora, Indigenous, and Minority Education, 2019
Csók Cintia, Németh Dóra Katalin, Hrabéczy Anett: Fókuszban a lemorzsolódott hallgatók középiskolai tapasztalatai és pályaorientációjuk jellegzetességei, Prevenció, intervenció és kompenzáció, HuCER 2019, p. 200., 2019
Dinyáné Szabó Mariann, Pusztai Gabriella: A perzisztenciaérték empirikus vizsgálata a hallgatói professzionalizáció kezdetén egészségügyi tanulmányokat folytató hallgatók körében, LEGE ARTIS MEDICINAE 29: (6-7) pp. 301-311., 2019
Gabriella Pusztai, Zsófia Kocsis: Combining and Balancing Work and Study on the Eastern Border of Europe, SOCIAL SCIENCES 8: (6) p. 193., 2019
Pusztai Gabriella, Márkus Zsuzsanna: Paradox of assimilation among indigenous higher education students in four central European countries, DIASPORA INDIGENOUS AND MINORITY EDUCATION 13: pp. 1-16., 2019
Dinyáné Szabó Marianna, Pusztai Gabriella: A perzisztenciaérték empirikus vizsgálata a hallgatói professzionalizáció kezdetén egészségügyi tanulmányokat folytató hallgatók körében, LAM (Lege Artis Medicinæ) - 2019;29(06-07 ), 2019
Pusztai Gabriella, Szemerszki Marianna: Belépés, továbbhaladás és lemorzsolódás a pedagógusképzésben, In: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (szerk.) (szerk.) Oktatás, gazdaság, társadalom: HuCER 2018 Absztraktkötet. Budapest: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete; Hungarian Educational Research Association (HERA), 2018. pp. 173., 2018
Fenyves Veronika, Bácsné Bába Éva, Kocsis Imre, Juhász Csaba, Pusztai Gabriella: Kísérlet a lemorzsolódás mértékének és okainak megragadására egy kar hallgatóinak példáján, In: Kerülő Judit, Jenei Teréz, Gyarmati Imre (szerk.) (szerk.) XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és absztrakt kötet. Nyíregyháza: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Nyíregyházi Egyetem, 2017. pp. 253., 2017
Fenyves Veronika, Bácsné Bába Éva, Szabóné Szőke Réka, Kocsis Imre, Juhász Csaba, Máté Endre, Pusztai Gabriella: Kísérlet a lemorzsolódás mértékének és okainak megragadására a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar példáján, NEVELÉSTUDOMÁNY : (3) pp. 5-14., 2017
Fényes Hajnalka - Pusztai Gabriella - Markos Valéria: A felsőoktatási hallgatók civil és önkéntes részvételének hatása a lemorzsolódási esélyekre egy határ menti régióba., Modernitások. pp. 31-32., 2017
Dusa Ágnes Réka - Szigeti Fruzsina: A doktori képzés és külföldi tanulás aspirációja magas lemorzsolódási kockázatú hallgatók körében., XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és absztrakt kötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Nyíregyházi Egyetem, Nyíregyháza. p. 251., 2017
Karászi Zsuzsanna - Tóth Dorina Anna: Elbukni a rajt után - Továbtanulás és lemorzsolódás a Debreceni Egyetemen képzési területek tükrében., Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (2018): Absztraktkötet. Oktatás, gazdaság társadalom. Székesfehérvár. p. 103., 2018
Kovács Klára - Müller Anetta - Fenyves Veronika - Szűcs Edit - Bácsné Bába Éva: Miért éppen pedagógusképzés? Szakközépiskolások pedagógusképzésre irányuló tanulmányi motivációi a Kárpát-medencében., Neveléstudomány: Oktatás Kutatás Innováció 5(3). pp. 15-30., 2017
Pusztai Gabriella: Social and Organisational Factors Affecting Student Achievement in Higher Education., Promoting Excellence in Higher Education. Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen. p. 21., 2017
Pusztai Gabriella: Lemorzsolódási kockázatok és kompenzáló tényezők a felsőoktatásban., XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és absztrakt kötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Nyíregyházi Egyetem, Nyíregyháza. pp. 250-255., 2017
Pusztai Gabriella - Fenyves Veronika - Bácsné Bába Éva - Kocsis Imre - Juhász Csaba: Kísérlet a lemorzsolódás mértékének és okainak megragadására a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar példáján., Neveléstudomány: Oktatás Kutatás Innováció (3). pp. 5-14., 2017
Pusztai Gabriella - Fenyves Veronika - Bácsné Bába Éva - Kocsis Imre - Juhász Csaba: Kísérlet a lemorzsolódás mértékének és okainak megragadására egy kar hallgatóinak példáján., XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és absztrakt kötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Nyíregyházi Egyetem, Nyíregyháza. p. 253., 2017
Szigeti Fruzsina: Studies after the diploma? The aspiration of the postgraduate education among students vulnerable for dropout., A hallgatói mobilitás stratégiai jelentősége a felsőoktatás nemzetközivé válásában. Debreceni Egyetem, Debrecen. pp. 130-131., 2017
Szigeti Fruzsina – Bocsi Veronika – Ceglédi Tímea – Kocsis Zsófia – Kovács-Nagy Klára – Müller Anetta – Pallay Katalin – Szabó Barbara – Tóth Dorina: A pedagógus hallgatók késleltett diplomszerzésének és a lemorzsolódás lehetséges okainak feltárása egy kvalitatív kutatás tükrében., agyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (2018): Absztraktkötet. Oktatás, gazdaság társadalom. Székesfehérvár. p. 197, 2018
Tóth Dorina Anna: Community Higher Education Centre in Hungary., Promoting Excellence in Higher Education.Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen. p. 21., 2017
Kocsis Zsófia: A hallgatói munkavállalás, mint a lemorzsolódás egyik lehetséges tényezője., Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (2018): Absztraktkötet. Oktatás, gazdaság társadalom. Székesfehérvár. p. 117., 2018
Bocsi V, Pusztai G, Fónai M, Kovács K: Dropout from HE: A Sociological Research from Intellectuals’ Aspects, In: Wubbels T et al (szerk.) (szerk.) Inclusion and Exclusion. Resourches for Educational Research?. Bolzano: European Educational Research Association (EERA), 2018. pp. 54-55., 2018
Karászi Zs, Pusztai G, Kocsis Zs: Social and Institutional Factors of Student Retention in Hungarian Higher Education, In: Wubbels T et al (szerk.) (szerk.) Inclusion and Exclusion. Resourches for Educational Research?. Bolzano: European Educational Research Association (EERA), 2018. pp. 158., 2018
Dinyáné Szabó M, Pusztai G: Investigation of Persistence Value as a Study Protection Factor among Health Care Organizer Students, EUR J MENTAL HEALTH 2017: (12) pp. 135-151., 2017
Pusztai Gabriella: A felsőoktatás értéke az audit-társadalomban, MAGYAR TUDOMÁNY 178: (11) pp. 1399-1412., 2017
Pusztai Gabriella: Social and Organisational Factors Affecting Student Achievement in Higher Education, In: Pusztai Gabriella, Juhász Erika, Erdei Gábor (szerk.) (szerk.) Promoting Excellence in Higher Education. Debrecen: Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, 2017. pp. 21., 2017
Pusztai Gabriella: Lemorzsolódási kockázatok és kompenzáló tényezők a felsőoktatásban, In: Kerülő Judit, Jenei Teréz, Gyarmati Imre (szerk.) (szerk.) XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és absztrakt kötet. Nyíregyháza: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Nyíregyházi Egyetem, 2017. pp. 250-255., 2017
Pusztai Gabriella, Kovács Karolina Eszter, Kovács Klára, Nagy Beáta Erika: The effect of campus environment on students’ health behaviour in four Central European countries, J SOC RES POLICY 8: (1) pp. 1-14., 2017
Szemerszki Marianna, Pusztai Gabriella: A felsőoktatási lemorzsolódás mutatói és előrejelzői egy regionális egyetemen, In: Buda András, Kiss Endre (szerk.) (szerk.) Interdiszciplináris pedagógia és a taneszközök változó regiszterei : X. Kiss Árpád Emlékkonferencia : tartalmi összefoglalók. Debrecen: Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Kiss Árpád Archívum Könyvtára, 2017. pp. 60., 2017
Hrabéczy, Anett-Pusztai, Gabriella: Fogyatékossággal élő hallgatók tanulmányi pályafutása a felsőoktatási adminisztratív adatok tükrében., ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 30 : 11 pp. 3-23., 2020
Kocsis Zsófia - Pusztai Gabriella: Student Employment as a Possible Factor of Dropout., ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA 17 : 4 pp. 183-199, 2020
Veronika, Bocsi-Hajnalka, Fényes-Valéria, Markos: Civic Engagement of Higher Education Students in a Central and Eastern European Region, THE NEW EDUCATIONAL REVIEW 62 : 4 pp. 80-90., 2020
Mohácsi Márta-Fényes Hajnalka: ÖNKÉNTESSÉG A FELSŐOKTATÁSBAN, MINT AZ EGYÉNI KARRIERMENEDZSMENT RÉSZE, In: Enikő, Korcsmáros (szerk.) 12th International Conference of J. Selye University. Economics Section. Conference Proceedings Komárno, Szlovákia : Janos Selye University, 2020
Bocsi Veronika-Pusztai Gabriella-Fényes Hajnalka: Első generációs hallgatók a campuson - különös tekintettel az eredményesség kérdéskörére, SZOCIOLÓGIAI SZEMLE 30 : 4 pp. 26-44., 2020
Kovács Klára: A sportolói integráltság hatása Kárpát-medencei hallgatók tanulmányi eredményességére., Magyar Sporttudományi Szemle 21 (88). pp. 94-103., 2020
Klára Kovács, Marianna Moravecz, Zsuzsa Nagy, Dávid Rábai, Dániel Szabó: he Institutional Effect on Leisure Time- and Competitive Sports at the Higher Education Colleges and Universities in the Carpathian Basin., Baltic Journal of Health and Physical Activity 12(Special Issue 1). pp. 46-59., 2020
Kozma Kitti-Ceglédi Tímea: „Akinek van bátorsága a gesztenyét lebontani”. Reziliens életúttal a pedagógus pályán., Acta Medicinae et Sociologica. 11(31). pp. 85-101., 2020
Csók Cintia-Hrabéczy Anett: A lemorzsolódott és perzisztens hallgatók pályaválasztása és felsőoktatási pályafutása., In Család a nevelés és az oktatás fókuszában: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia (p. 124)., 2020
Fónai Mihály-Szigeti Fruzsina: A lemorzsolódás mintázatai a magyar felsőoktatásban-az Eurostudent vizsgálatok tapasztalatai, In: Magyar, Szociológiai Társaság (szerk.) Meghatározottságaink : A nem, az életkor és az etnikum szerepe a tartós társadalmi egyenlőtlenségekben. p. 28., 2020
Bohdanna, Hvozdetska-Nataliia, Varha-Nataliia, Nikon-Zsofia, Kocsis-Klara, Kovacs: Migratory Moods and Temporary Employment of Students of Central and Eastern Europe., ITALIAN SOCIOLOGICAL REVIEW 10 : 2 pp. 305-326., 2020
Kocsis, Zsófia-Kovács, Klára-Nataliia, Varha-Nataliia, Nikon-Bohdanna, Hvozdetska: Working or learning? The Cases of Hungary, Romania, Ukraine, Slovakia and Serbia., Higher Education in Russia and Beyond 3 : 24 pp. 9-12., 2020
Kocsis Zsófia: Tanulás és munkavállalás egyensúlya: Hogyan befolyásolja a fizetett munkavégzés a hallgatók egyetemi karrierjét?, In: Engler, Ágnes; Rébay, Magdolna; Tóth, Dorina Anna (szerk.) Család a nevelés és az oktatás fókuszában. p. 177., 2020
Kocsis Zsófia: A hallgatói munkavállalás mint a lemorzsolódás egyik lehetséges tényezője., EDUCATIO 29 : 2 pp. 295-304., 2020
Kocsis Zsófia-Alter Emese: A hallgatói munkavállalás jellemzői és a lemorzsolódásban játszott szerepe a STEM területeken., In: Simonics, István; Holik, Ildikó; Tomory, Ibolya (szerk.) Módszertani újítások és kutatások a szakképzés és a felsőoktatás területén pp. 156-171., 2021
Pusztai Gabriella-Szigeti Fruzsina (szerk.): Lemorzsoódási kockázat és erőforrások a felsőoktatásban., CHERD-Hungary, 2021. ISSN 2732 1800ISBN 978-615-6012-12-8 (papír alapú kiadás)ISBN 978-615-6012-13-5 (elektronikus kiadás), 2021
Hrabéczy Anett-Csók Cintia: A pályaválasztás és a felsőoktatási tanulmányi előrehaladás összefüggései., In: HuCER 2021 (p. 166), 2021
Hrabéczy Anett: A tanulási nehézséget tapasztaló hallgatók jellemzői, CIVIL SZEMLE 18 : 2. pp. 85-106, 2021
Szigeti Fruzsina: Hallgatói elégedettség, In: Pusztai, Gabriella; Szigeti, Fruzsina (szerk.) ELŐREHALADÁS ÉS LEMORZSOLÓDÁSI KOCKÁZAT A FELSŐOKTATÁSBAN Debrecen, Magyarország: CHERD-H. pp. 49-52., 2021
Ceglédi Tímea: Aki eredményes, kitart? Akadémiai és szakértelmiségi eredményesség, In: Pusztai Gabriella; Szigeti Fruzsina (szerk.): Előrehaladás és lemorzsolódási kockázat a felsőoktatás. Debrecen, Magyarország: CHERD-H. pp.43-45., 2021
Pusztai Gabriella-Fényes Hajnalka-Markos Valéria: Az önkéntesség és az önkéntes csoporttagság hatása a hallgatói perzisztenciára, CIVIL SZEMLE Special Issue II. pp. 127-146., 2021
Szigeti Fruzsina-Kovács Karolina Eszter: Az objektív és szubjektív egészségtudatosság és elégedettség összefüggése a hallgatói előrehaladással, CIVIL SZEMLE Special Issue II. pp. 169-184., 2021
Szigeti Fruzsina: Hallgatói reziliencia, In: Pusztai, Gabriella; Szigeti, Fruzsina (szerk.) ELŐREHALADÁS ÉS LEMORZSOLÓDÁSI KOCKÁZAT A FELSŐOKTATÁSBAN Debrecen, Magyarország: CHERD-H. pp. 54-57., 2021
Szigeti Fruzsina: Demográfiai jellemzők és a szülők iskolai végzettsége, In: Pusztai, Gabriella; Szigeti, Fruzsina (szerk.) ELŐREHALADÁS ÉS LEMORZSOLÓDÁSI KOCKÁZAT A FELSŐOKTATÁSBAN Debrecen, Magyarország: CHERD-H. pp. 18-20., 2021
Pusztai Gabriella-Szigeti Fruzsina (szerk.): ELŐREHALADÁS ÉS LEMORZSOLÓDÁSI KOCKÁZAT A FELSŐOKTATÁSBAN, Debrecen, Magyarország : Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), 2021
Szigeti Fruzsina: Hallgatói bizalom, n: Pusztai, Gabriella; Szigeti, Fruzsina (szerk.) ELŐREHALADÁS ÉS LEMORZSOLÓDÁSI KOCKÁZAT A FELSŐOKTATÁSBAN Debrecen, Magyarország: CHERD-H. pp. 53-54., 2021
Csók Cintia: Egy előre bejelentett negatív megtérülés krónikája, CIVIL SZEMLE, Special Issue II., pp. 205–230., 2021
Kovács Karolina Eszter-Szigeti Fruzsina-Dan Beáta: HALLGATÓI CSOPORTOK AZ EGÉSZSÉGTUDATOSSÁG ÉS TANULMÁNYI PERZISZTENCIA ALAPJÁN, In: Juhász, Erika; Kattein-Pornói, Rita (szerk.) HuCER 2021 : Tanuló társadalom. Oktatáskutatás járvány idején. p. 58., 2021
Hajnalka, Fényes-Mohácsi, Márta-Pallay, Katalin: Career consciousness and commitment to graduation among higher education students in Central and Eastern Europe, ECONOMICS AND SOCIOLOGY 14 : 1 pp. 61-75., 2021
Kovács Klára: A hallgatói sportolás szociokulturális és szocializációs háttere., CIVIL SZEMLE 18 (Special issue II). pp. 147-169., 2021
Kovács Karolina Eszter: A sportperzisztencia vizsgálata az egészség, kapcsolati háló, motiváció és tanulmányi eredményesség függvényében., Iskolakultúra, 31(5), 55-71., 2021
Kovács Klára: Sportoló campus - eredményes hallgató?, Szeged: Belvedere Meridionale (megjelenés alatt), 2021
Kocsis Zsófia: Hallgatói munkavállalás, In: Pusztai, Gabriella; Szigeti, Fruzsina (szerk.) ELŐREHALADÁS ÉS LEMORZSOLÓDÁSI KOCKÁZAT A FELSŐOKTATÁSBAN. Debrecen, Magyarország: CHERD-H. pp. 73-79., 2021
Godó Katalin: Az oktató mint informális mentor., Civil Szemle, Oktatás, digitalizáció, civil társadalom. Különszám, 2021(2). pp. 107-127., 2021
Kocsis Zsófia-Pusztai Gabriella: Learning or earning: Impact of Student Employment on Student Careers in the Eastern Region of the European Higher Education Area., The New Educational Review (megjelenés alatt), 2021
Ceglédi Tímea-Fényes Hajnalka-Pusztai Gabriella: Hallgatói perzisztencia a nők és a reziliensek körében, CIVIL SZEMLE Special Issue II. pp. 5-30, 2021
Kocsis Zsófia: A fizetett munkavállalás hatása a felsőoktatási hallgatók egyetemi pályafutására., EDUCATIO 30 : 1 pp. 135-145, 2021
Kocsis Zsófia: A hallgatói munkavállalás sajátosságai az Európai Felsőoktatási Térség keleti régiójában., n: Hvozdetska, Bohdanna; Varha, Nataliia CHALLENGES AND OPPORTUNITIES OF THE MODERN RISK SOCIETY. pp. 154-169., 2021
Kocsis Zsófia-Kovács Klára-Nataliia, Varha-Nataliia, Nikon-Bohdanna, Hvozdetsk: Felsőoktatási hallgatók munkavállalása és migrációs tervei egy nemzetközi összehasonlítás tükrében., CIVIL SZEMLE Special Issue II. pp. 185-205., 2021




vissza »