Az üzleti képzés jövője  részletek

súgó  nyomtatás 
vissza »

 

Projekt adatai

 
azonosító
127972
típus FK
Vezető kutató Király Gábor
magyar cím Az üzleti képzés jövője
Angol cím Future of business education
magyar kulcsszavak felsőoktatés jövője, jövőkutatás, felsőoktatáskutatás, szövegelemzés, scenárió tervezés
angol kulcsszavak future of higher education, futures research, higher education research, text analysis, scenario planning
megadott besorolás
Közgazdaságtudomány (Bölcsészet- és Társadalomtudományok Kollégiuma)80 %
Ortelius tudományág: Szervezéstudomány
Szociológia (Bölcsészet- és Társadalomtudományok Kollégiuma)20 %
Ortelius tudományág: Társadalmi változások
zsűri Gazdaság
Kutatóhely Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ (Budapesti Gazdasági Egyetem)
résztvevők Csillag Sára
Fehér Katalin
Géring Zsuzsanna
Győr Anna Fruzsina
Hordósy Rita
Kováts Gergely
Plugor Réka
Rakovics Márton
Szendrei-Pál Eszter
Tamássy Réka
projekt kezdete 2018-09-01
projekt vége 2023-08-31
aktuális összeg (MFt) 17.677
FTE (kutatóév egyenérték) 15.16
állapot aktív projekt





 

Zárójelentés

 
kutatási eredmények (magyarul)
1. Vezető üzleti felsőoktatással foglalkozó egyetemek kommunikációjának nemzetközi összehasonlítása: ebben a részben a Times Higher Education 2019-es business and economic toplistájának első 100 egyetemének gazdasági képzőhelyeit (azaz a business school-ok és a közgazdasági tanszékek) online elérhető intézményi és oktatási kommunikációját elemeztük. Azt vizsgáltuk, hogy milyen diszkurzív stratégiákat alkottak a jövő témájával kapcsolatban, milyen cselekvési kereteket és milyen hallgatói képeket találhatunk a kommunikációjukban, illetve beszélnek-e és ha igen, hogyan, a fenntarthatóságról a programleírásaikban. 2. Trendek és jövő-szcenáriók azonosítása a felsőoktatási térben: ebben a részben a felsőoktatást érintő kihívások, trendek és lehetőségek vizsgálata történt meg a ’horizon scanning’ módszerét alkalmazva. Azonosítottuk a meghatározó területeket, ahol változás zajlik és várható, az ezeken belüli legfontosabb tényezőket, változásaik irányát és az ezekhez kapcsolódó kritikákat. Erre építve kidolgoztunk egy két dimenziós szcenárió-mezőt, négy jövőképet alkotva. Ezekre a jövő-szcenáriókra alapozva szcenárió-workshopokat tartottunk hallgatók és oktatók körében, hogy feltárjuk, mely irányok és lehetőségek szimpatikusak vagy éppen ellenszenvesek nekik és miért. Továbbá kifejlesztettünk egy ’Jövő felsőoktatása’ mini-játékot, amely jövőorientációt, rendszerben gondolkodást fejlesztő workshopként közép- és felsőoktatásban egyaránt használható.
kutatási eredmények (angolul)
1. International comparison of the communication by leading business higher education institutions: in this part, we analysed the online institutional and educational communication of the business schools and economics departments of the first 100 universities in the business and economic top list by Times Higher Education 2019. We investigated what discursive strategies they created in relation to the topic of the future, what action frameworks and student images can be found in their communication, and whether and if so, how they talk about sustainability in their educational program descriptions. 2. Identification of trends and future scenarios in the field of higher education: in this part, we investigated the challenges, trends and opportunities affecting higher education using the 'horizon scanning' method. We have identified the defining areas where change is taking place, the most important factors within them, the direction of their changes and the criticisms related to them. Based on this, we developed a two-dimensional scenario field, creating four visions of the future. Based on these future scenarios, we held scenario workshops among students and lecturers in order to reveal which directions and opportunities they liked or disliked and why. Furthermore, we developed a mini-game called 'Future higher education', which can be used as a workshop for developing future orientation and systemic thinking in both secondary and higher education.
a zárójelentés teljes szövege https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=127972
döntés eredménye
igen





 

Közleményjegyzék

 
Géring Z. – Tamássy R. – Király G. – Rakovics M.: The portrayal of the future as legitimacy construction. Discursive strategies in highly ranked business schools’ external communication., Higher Education, 85(4), 775-793, https://doi.org/10.1007/s10734-022-00865-1, 2023
Csillag S. – Király G. – Rakovics M. – Géring Zs.: Agents for sustainable futures? The (unfulfilled) promise of sustainability at leading business schools., Futures, 144(103044) 1-16. https://doi.org/10.1016/j.futures.2022.103044, 2022
Géring Zsuzsanna – Rakovics Márton: A szövegbányászat statisztikai dilemmái., Kihívások és igények a statisztikában konferencia, MTA Statisztikai Tudományos Albizottság ülése, Budapest, 2018 november 16., 2018
Király Gábor: A vállalkozó egyetem koncepciója és annak mérési problémái., Kihívások és igények a statisztikában konferencia, MTA Statisztikai Tudományos Albizottság ülése, Budapest, 2018 november 16., 2018
Gábor Király - Zsuzsanna Géring: (Un)Bundling forces of HE and possible answers: new experimental models., 2nd Danube Conference for Higher Education Management – In search for excellence in higher education, 22-23 November, 2018 Budapest, 2018
Gábor Király - Zsuzsanna Géring: Editorial: Introduction to ‘Futures of Higher Education’ special issue, Futures, 2019
Király Gábor: A vállalkozó egyetem fogalmi tere. Elméleti keretek és gyakorlati kérdések, kézirat, 2019
Zsuzsanna Géring: Mixed Methodological Discourse Analysis., Reviewer’s Guide for Mixed Methods Research Analysis edited by Burke Johnson and Anthony Onwuegbuzie, Routledge (megjelenés alatt), 2019
Katalin Fehér - Zsuzsanna Géring: From STEM 2.0 to Trandisciplinarity: Strategy of the Most Innovative Universities., kézirat, 2019
Tamássy R. – Géring Zs. – Király G. – Plugor R. – Rakovics M.: The portrayal of the role and agency of students and higher education institutions in highly ranked business school discourses, Journal of International Education in Business (online first), 2023
Király Gábor: A vállalkozó egyetem fogalmi tere. Elméleti keretek és gyakorlati kérdések, Közgazdasági Szemle 66(11), 1187–1209. DOI: 10.18414/KSZ.2019.11.1187, 2019
Katalin Fehér - Zsuzsanna Géring - Gábor Király: Patterns of 2700+ master studies of the top innovative universities. Online representation of STEM, business and mixed studies with employability and geographical hubs,, kézirat bírálati folyamatban: Higher Education (under review), 2019
Zsuzsanna Géring – Gábor Király – Réka Tamássy: Learning how to focus: methodological reflections on utilizing the horizon scanning technique., kézirat bírálati folyamatban: Futures & Foresight Science (review utáni átírás alatt), 2020
Gábor Király – Zsuzsanna Géring: Having nothing but questions? The academic discourse on higher education’s changing social roles., kézirat bírálati folyamatban: Journal of Futures Studies (under review), 2020
Géring, Z. – Király, G. – Tamássy, R. – Miskolczi, P. – Fűzi, B. – Szendrei-Pál, E.: Decline or renewal of higher education? Threats and possibilities amidst a global epidemic situation. Horizon Scanning Report Series., Kutatási Jelentés., 2020
Király, G. – Géring, T.: Changes in teaching and learning – the transformation of knowledge transfer. Horizon Scanning Report Series, Volume I., Kutatási jelentés., 2020
Géring, Z. – Király, G.: Changes in teaching and learning – the challenges of flexible learning. Horizon Scanning Report Series, Volume II., Kutatási Jelentés, 2020
Miskolczi, P. – Tamássy, R.: Changes in the certification of knowledge. Horizon Scanning Report Series, Volume III., Kutatási Jelentés., 2020
Kováts Gergely: Menedzserizmus a felsőoktatásban: érvek, ellenérvek, alternatívák., Educatio 29(1), 3-18. DOI: 10.1556/2063.29.2020.1.1, 2020
Király Gábor – Géring Zsuzsanna: Gazdasági, társadalmi és egyéni értékteremtés a felsőoktatásban, Educatio 29(1), 19-32. DOI: 10.1556/2063.29.2020.1.2, 2020
Király Gábor: A vállalkozóképzés formái., Megjelenés alatt (várható megjelenés): Vezetéstudomány 51(9), 44-53. DOI: 10.14267/VEZTUD.2020.09.04, 2020
Király Gábor: Részvétel és tanulás. A részvételi rendszermodellezés mint tanulási környezet., Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, 2019
Király Gábor – Géring Zsuzsanna: “Nézd, száz a kérdés, egy a válasz”? Az egyetemek megváltozott szerepével kapcsolatos akadémiai diskurzus bemutatása., Műhelytanulmány, Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest., 2020
Sára Csillag: The future of executive education. 3rd Danube Conference for Higher Education Management, ‘Trends in Executive Education’, 7-8 November 2019, Ulm, 2019
Gábor Király – Zsuzsanna Géring: AI and learning in higher education: 2 future visions from the past., 4s/EASST conference, Online, 18-21. August 2020., 2020
Király Gábor: Tanulás a jövő szemszögéből., Workshop és előadás. 2019. november 21. Budapest, 2019
Géring Zsuzsanna – Rakovics Márton: A szövegbányászat statisztikai dilemmái., Kihívások és igények a statisztikában konferencia, MTA Statisztikai Tudományos Albizottság ülése, Budapest, 2018 november 16., 2018
Király Gábor: A vállalkozó egyetem koncepciója és annak mérési problémái., Kihívások és igények a statisztikában konferencia, MTA Statisztikai Tudományos Albizottság ülése, Budapest, 2018 november 16., 2018
Gábor Király - Zsuzsanna Géring: (Un)Bundling forces of HE and possible answers: new experimental models., 2nd Danube Conference for Higher Education Management – In search for excellence in higher education, 22-23 November, 2018 Budapest, 2018
Zsuzsanna Géring: Mixed Methodological Discourse Analysis., In Burke, J. & A. J. Onwuegbuzie (Eds.). The Routledge Reviewer’s Guide to Mixed Methods Analysis (pp. 161-170). Routledge. chapter DOI: 10.4324/9780203729434-15, 2021
Katalin Fehér - Zsuzsanna Géring - Gábor Király: Promoting the future of innovative higher education through thousands of master’s programmes. STEM, interdisciplinary and business studies in a changing labour market., (elfogadva, megjelenés alatt) Society and Economy., 2021
Zsuzsanna Géring – Gábor Király – Réka Tamássy: Are you a newcomer to horizon scanning? A few decision points and methodological reflections on the process., Futures & Foresight Science. 2021; e77. https://doi.org/10.1002/ffo2.77, 2021
Gábor Király – Zsuzsanna Géring: Having nothing but questions? The academic discourse on higher education’s changing social roles., Journal of Futures Studies, 25(4), 57-70. DOI: 10.6531/JFS.202106_25(4).0005, 2021
Király Gábor: A vállalkozóképzés formái., Vezetéstudomány 51(9), 44-53. DOI: 10.14267/VEZTUD.2020.09.04, 2020
Rita Hordósy – Nóra Szanyi: Moving Through and Moving Away. (Higher) Education Strategies of Hungarian Students., Intersections, 6(4), 34-62. https://doi.org/10.17356/ieejsp.v6i4.600, 2021
Tamássy R. – Géring Z.: Rich variety of DA approaches applied in social media research – a systematic scoping review., (elfogadva, megjelenés alatt 2022): Discourse & Communication, 16(1), 2021
Szendrei-Pál Eszter: Sustainable development aims for HE – What goals do they have to reach and where are they now?, Prosperitas 8(1), 135-152. http://dx.doi.org/10.31570/Prosp_2021_1_8, 2021
Eszter Szendrei-Pál – Gábor Király – Márton Rakovics: Do top business schools claim to equip students with the skill of tomorrow?, UIIN Conference, Online 2021.06.14-16. ISBN 9789-491-901-539, pp. 1-13., 2021
Szendrei-Pál Eszter: Sustainable development aims for HE – What goals do they have to reach and where are they now?, Budapest Business School International Scientific Student Conference, 12 November 2020, online, 2020
Gábor Király – Zsuzsanna Géring: The purpose(s) of learning and the digitalisation of higher education., STS Conference, Graz, 2021. May 3-5., 2021
Király Gábor – Géring Zsuzsanna – Csillag Sára – Rakovics Márton: Sustainability at business schools: fantasy or reality?, 6th Central European Higher Education Cooperation (CEHEC) Conference, 2021. April 22-23. Online., 2021
Király G. – Géring Zs.: “Nézd, száz a kérdés, egy a válasz”? Az egyetemek megváltozott szerepével kapcsolatos akadémiai diskurzus bemutatása., Educatio különszám műhely, 2020. január 10. Budapest, 2020
Géring Zsuzsanna – Rakovics Márton – Király Gábor – Tamássy Réka: Jövő-konstrukciók a nemzetközi felsőoktatási intézményi diskurzusban., Szociológia egy sikeres évszázad előtt konferencia, 2020. október 8. Budapest, 2020
Király G. – Géring Zs.: A tanítás és tanulás változásai: a tudásátadás átalakulása., Horizon Scanning Jelentés – kivonat. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest., 2021
Géring Zs. – Király G.: A tanítás és tanulás változásai: a rugalmas tanulási környezet kihívásai., Horizon Scanning Jelentés – kivonat. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest., 2021
Miskolczi P. – Tamássy R.: Változások a tudás hitelesítésében., Horizon Scanning Jelentés – kivonat. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, 2021
Katalin Fehér - Zsuzsanna Géring - Gábor Király: Promoting the future of innovative higher education through thousands of master’s programmes. STEM, interdisciplinary and business studies in a changing labour market., Society and Economy. 44(1), 46-64., 2022
Tamássy R. – Géring Z.: Rich variety of DA approaches applied in social media research – a systematic scoping review., Discourse & Communication, 16(1). 93-109., 2022
Király, G. – Kováts, G.: A tudomány tömegesedésének hatásai a felsőoktatás működésére, Educatio 31 (2), pp. 169–185. DOI: 10.1556/2063.31.2022.2.1, 2022
Géring, Z. – Király, G. – Miskolczi, P. – Tamássy, R. – Fűzi, B. – Szendrei-Pál, E.: Szcenáriók a felsőoktatás jövőjéről. Jelentés, Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ, Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest. DOI: 10.13140/RG.2.2.23774.92480, 2022
Géring Z. – Tamássy R. – Király G. – Rakovics M.: The portrayal of the future as legitimacy construction. Discursive strategies in highly ranked business schools’ external communication., Higher Education, https://doi.org/10.1007/s10734-022-00865-1 (online first), 2022
Fűzi B. – Géring Z. – Szendrei-Pál E.: Changing expectations related to digitalisation and socialisation in higher education. Horizon scanning of pre- and post-COVID-19 discourses., Educational Review, 74(3), 484-516., 2022
Géring, Z. – Király, G. – Miskolczi, P. – Tamássy, R. – Fűzi, B. – Szendrei-Pál, E.: Scenarios for the future of higher education. Report., Future of Higher Education Research Centre, Budapest Business School, Budapest DOI: 10.13140/RG.2.2.34975.02727, 2022
Géring, Z. – Király, G. – Tamássy, R. – Rakovics, M.: Agency in the future-related discourse of business schools., ESA Conference, Online, 2021. Aug. 31 – Sept. 3., 2021
Tamássy, R. – Rakovics, M. – Géring, Z. – Király, G.: Uncovering the discursive construction of students in higher education., ISA RC33 on Logic and Methodology conference, Online, 2021. Sept 9., 2021
Király, G. – Géring, Z.: Action learning as a potential tool for organisational change in higher education., STS Conference, Graz, 2022 May 2-4., 2022
Tamássy, R. – Géring, Z. – Király, G. – Plugor, R. – Rakovics, M.: The role and agency of students and higher education institutions in highly ranked business school discourses., CADAAD (Critical Approaches to Discourse Analysis Across Disciplines) Conference, 2022, July 6-8., 2022
Géring, Z. – Tamássy, R. – Király, G. – Plugor, R. – Rakovics, M.: Mixed methodological textual analysis of business schools’ higher education discourses in student-related online communication., MMIRA Global Conference, 2022. augusztus 3-4. Online, 2022
Csillag S. – Király G. – Rakovics M. – Géring Zs.: A fenntarthatóság tétova szószólói. Mit és hogyan kommunikálnak az üzleti iskolák a fenntarthatósággal kapcsolatban?, Vezetéstudomány, 54(7-8), 58-76, DOI:10.14267/VEZTUD.2023.07-08.05, 2023
Géring Zs. – Király G. – Plugor R. – Rakovics M. - Tamássy R.: ‘Talented student’, ‘future leader’ or ‘you’: student naming in highly ranked business schools’ mission statements., In: Szegedi Krisztina (szerk.) Szemelvények a BGE kutatásaiból. Budapest: Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE), pp 231-238., 2022
Király G. – Géring Zs. – Miskolczi P. – Tamássy R. – Szendrei-Pál E.: Scenario workshop as a tool for organisational learning in relation to the future of higher education, In: Academic and Practitioner Proceedings of the 2023 UIIN Conference Series: Challenges and Solutions for Fostering Entrepreneurial Universities and Collaborative Innova, 2023
Géring, Z. – Király, G. – Tamássy, R. – Rakovics, M.: Agency in the future-related discourse of business schools., ESA Conference, Online, 2021. Aug. 31 – Sept. 3., 2021
Király G. – Géring Zs. – Miskolczi P. – Tamássy R. – Szendrei-Pál E.: Scenario workshop as a tool for organisational learning in relation to the future of higher, UIIN Conference, Budapest, Hungary, May 9-11, 2023





 

Projekt eseményei

 
2021-07-13 13:18:43
Résztvevők változása
2019-10-18 09:24:37
Résztvevők változása




vissza »