Progresszív városföldrajz - A városverseny meghatározó tényezői Magyarországon  részletek

súgó  nyomtatás 
vissza »

 

Projekt adatai

 
azonosító
128717
típus K
Vezető kutató Egedy Tamás
magyar cím Progresszív városföldrajz - A városverseny meghatározó tényezői Magyarországon
Angol cím Progressive urban geography - Determining factors of urban competitiveness in Hungary
magyar kulcsszavak városföldrajz, területi mintázatok, versenyképesség, kreatív és okos város, innováció, vizualizáció és térképezés
angol kulcsszavak urban geography, spatial patterns, competitiveness, creative and smart city, innovation, visualization and mapping
megadott besorolás
Társadalomföldrajz: a természeti környezet és a társadalom kapcsolata (Komplex Környezettudományi Kollégium)100 %
zsűri Földtudományok 2
Kutatóhely Földrajztudományi Intézet (HUN-REN Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont)
résztvevők Alpek Balázs Levente
Baji Péter
Kovács Zoltán
Ságvári Bence
Szabó Balázs
Tomka Richárd Krisztián
projekt kezdete 2018-11-01
projekt vége 2023-08-31
aktuális összeg (MFt) 11.854
FTE (kutatóév egyenérték) 7.21
állapot lezárult projekt
magyar összefoglaló
A kutatás összefoglalója, célkitűzései szakemberek számára
Itt írja le a kutatás fő célkitűzéseit a témában jártas szakember számára.

A 21. század a kreativitás, a digitalizáció és az innováció kora. Nem véletlen, hogy az elmúlt évtizedben a kreatív és okos városok fejlődésével, valamint az innováció és versenyképesség szerepével foglalkozó földrajzi kutatások a geográfia homlokterébe kerültek. A kutatás általános célja, hogy megvizsgáljuk a kreatív gazdaság, a digitális/smart fejlesztések és az innováció földrajzi (területi és településkategória szintű) különbségeit Magyarországon és ezen gazdasági folyamatok szerepét feltárjuk a városok versenyképességének földrajzi sajátosságaiban. A projekt speciális céljai az alábbiak: 1) A magyar városok versenyképességének földrajzi vizsgálata nemzetközi módszertanra alapozva; 2) A kreatív gazdaság (kreatív és tudásintenzív iparágak) helyzete a városokban és a városkategóriák között tapasztalható területi és fejlettségbeli különbségek karakterisztikája; 3) A digitalizáció és a smart fejlesztések földrajza és fejlődési tendenciái a magyar városokban; 4) Az innováció szerepének összehasonlító vizsgálata a városkategóriák szintjén és a legfontosabb területi különbségek feltárása; 5) A kreatív, digitális/smart és innovációs csomópontok meghatározása a magyar településhálózatban, illetve ezen folyamatok és a versenyképesség közötti földrajzi, területi és társadalmi összefüggések feltárása. A fenti általános és speciális célkitűzéseket statisztikai (KSH nemzeti számlák, TEAOR) és big data (mobilcella-információs) adatbázisok elemzésével, valamint empirikus vizsgálatok komplex alkalmazásával valósítjuk meg, eredményeinket digitálisan vizualizáljuk és térképezzük.

Mi a kutatás alapkérdése?
Ebben a részben írja le röviden, hogy mi a kutatás segítségével megválaszolni kívánt probléma, mi a kutatás kiinduló hipotézise, milyen kérdéseket válaszolnak meg a kísérletek.

A kutatás alapkérdése az, hogy a kreatív gazdaság, a digitalizáció és a smart megoldások alkalmazása, valamint az innováció milyen mértékben járul hozzá a magyar városok versenyképességének növeléséhez és milyen földrajzi és területi mintázatok rajzolódnak ki a városhálózaton belül? Kiinduló hipotézisünk szerint a kreatív, okos és innovatív várossá válás alapvetően növeli a városok versenyképességét, azonban az egyes városkategóriák szintjén az útfüggőség miatt jelentős területi különbségeket fedezhetünk fel Magyarországon. Ily módon a fenti folyamatok versenyképesség-növelő hatása jelentős földrajzi különbségeket mutat és az egyes városkategóriák szintjén eltérő módon és mechanizmusokon keresztül jelentkezik. Kutatásunkkal az alábbi részkérdésekre keressük a választ:
- Milyen földrajzi (területi, regionális) különbségek fedezhetők fel a magyar városok versenyképességében?
- Milyen relatív pozícióval rendelkeznek a városok a kreatív gazdaság, a digitalizáció és az innováció területén, illetve mit mutat a különböző városkategóriák területi karakterisztikája?
- Melyek a kreatív, digitális és innovációs csomópontok a magyar városhálózatban, melyek a hubok előfordulásának legfontosabb földrajzi jellemzői?
- Milyen földrajzi összefüggések és hatásmechanizmusok vannak a városok versenyképessége és a kreatív, smart és innovációs fejlettség és potenciál között?
- Mi jellemzi a jövő generációinak (X, Y és Z generáció) digitális kultúráját, milyen területi és társadalmi folyamatok vázolhatók fel?
- Melyek a nemzetközi trendek és az összehasonlító elemzések legfontosabb tapasztalatai?

Mi a kutatás jelentősége?
Röviden írja le, milyen új perspektívát nyitnak az alapkutatásban az elért eredmények, milyen társadalmi hasznosíthatóságnak teremtik meg a tudományos alapját. Mutassa be, hogy a megpályázott kutatási területen lévő hazai és a nemzetközi versenytársaihoz képest melyek az egyediségei és erősségei a pályázatának!

Az innováció és versenyképesség földrajza, a kreatív és az okos városok fejlődésének vizsgálata a mainstream kutatási témák közé tartoznak a rendszerváltozás óta, s meghatározó városfejlesztési koncepciókká nőtték ki magukat a nemzetközi és hazai várospolitikában. A kutatás erőssége és egyben egyedisége, hogy a négy kérdéskört ötvözi, és a kreatív gazdaság, a digitalizáció, illetve smart fejlesztések, valamint az innováció és a versenyképesség földrajzi összefüggéseit komplex módon vizsgálja a városok és a magyar városhálózat esetében. Ezzel a kutatás úttörő szerepet vállal a hazai városok és városhálózat nemzetközi fejlődési trendekre támaszkodó, merőben új szemléletű és megközelítésű, korábban még nem alkalmazott földrajzi vizsgálatában. Az alapkutatástól az alábbi új tudományos eredmények várhatók:
- A magyar városok versenyképességi sorrendjének felállítása a WEF és az IMD nemzetközi módszertanát alkalmazva
- Az egyes városkategóriákon belül a versenyképesség földrajzi jellemzőinek feltárása
- A kreatív gazdaság legfontosabb országos, regionális, megyei és települési szintű fejlődési folyamatainak feltárása, a kreatív és tudásintenzív iparágak csomópontjainak (vezető településeinek) meghatározása, kreatív várossorrend felállítása
- A digitalizáció földrajzi jellegzetességeinek, aktuális fejlődési tendenciáinak feltárása a magyar városhálózatban, a smart fejlesztések elterjedése a magyar városhálózatban, okos városok sorrendje
- A mobilhálózat cellainformációinak (big data) segítségével digitális csomópontok (a legfontosabb mozgásfolyamatok és áramlatok) meghatározása, valamint a mobileszközök használatának területi és társadalmi jellegzetességei
- Innovációs sorrend a magyar városok esetében, a városhálózat innovációs csomópontjainak, és azok területi jellemzőinek feltárása
- A kreatív gazdaság, a digitalizáció és az innováció hatásmechanizmusa és szerepe a városok versenyképességének földrajzában (összehasonlító vizsgálatok a települési sorrendek és a csomópontok területi karakterisztikái alapján)
- A várospolitika számára javaslatok megfogalmazása a kreatív gazdaság, smart megoldások és innovációk sikeres alkalmazására (best practice és know-how) a versenyképesség növelése érdekében

A kutatás összefoglalója, célkitűzései laikusok számára
Ebben a fejezetben írja le a kutatás fő célkitűzéseit alapműveltséggel rendelkező laikusok számára. Ez az összefoglaló a döntéshozók, a média, illetve az érdeklődők tájékoztatása szempontjából különösen fontos az NKFI Hivatal számára.

A 21. század a kreativitás, a digitalizáció és az innováció kora, az egyes országok gazdaságának fejlődését és a városok versenyképességét pedig egyre inkább ezen folyamatok határozzák meg. A kutatás fő kérdése az, hogy a kreatív gazdaság, az előre haladó digitalizáció és okos (smart) fejlesztések, valamint az innováció hogyan befolyásolják a városok versenyképességének földrajzi jellegzetességeit. A kutatás újdonsága, hogy a fenti négy folyamatot együttesen, komplex módon vizsgálja. A kutatás keretében statisztikai adatok, big data adatbázisok és empirikus felmérések (kérdőívek, szakmai interjúk) segítségével meghatározzuk a magyar városok versenyképességi sorrendjét, valamint a kreatív, digitális és innovációs csomópontokat, vagyis azon városok körét, amelyek ezen a téren kiemelkedő szerepet játszanak. Feltárjuk, hogy a különböző városkategóriákban, vagyis a különböző méretű városokban milyen hatásmechanizmusokon keresztül érvényesülnek a kreativitás, a digitalizáció és az innováció, illetve ezek hogyan befolyásolják a vizsgált városok versenyképességét. A kutatás a fenti gazdasági folyamatok legfontosabb földrajzi, területi és társadalmi jellemzőit vázolja fel. A kutatás végső soron arra keresi a választ, hogy érdemes-e a városoknak kreatív, okos (smart) és innovatív megoldásokat alkalmazniuk a várospolitikában és a városfejlesztésben? Miért, hogyan és mely városoknak érdemes kreatív, okos és innovatív várossá válniuk és milyen földrajzi, illetve területi különbségek mutathatók ki ezen a téren Magyarországon?
angol összefoglaló
Summary of the research and its aims for experts
Describe the major aims of the research for experts.

The 21st century is the age of creativity, digitization, and innovation. It is no accident that in the past decade geographical research on the development of creative and smart cities, and the role of innovation and competitiveness has come to the forefront of geography. The general objective of the research is to examine the geographical (i.e. spatial and settlement-level) differences of creative economy, digital/smart development and innovation in Hungary, and to explore the role of these economic processes in the geographical features of urban competitiveness. The specific objectives of the project can be summarized as follows: 1) geographical research on competitiveness of Hungarian cities based on international methodology; 2) characterising the situation, spatial and developmental differences of creative economy (i.e. creative and knowledge-intensive industries) on city and city category levels; 3) current situation and geographical trends in digitalization and smart developments in Hungarian cities; 4) comparative analysis of the role of innovation at the level of city categories and exploration of the most important spatial differences; 5) defining creative, digital/smart and innovation nodes (hubs) in the Hungarian settlement network and exploring the geographical, territorial and social contexts between these processes and competitiveness. The above objectives are achieved through the analysis of statistical databases (CSO Hungary) and big data (cell phone information) files and the complex application of empirical surveys. Scientific results will be visualised and performed by thematic maps.

What is the major research question?
Describe here briefly the problem to be solved by the research, the starting hypothesis, and the questions addressed by the experiments.

The basic question of research is to what extent do creative economy, digitization, smart solutions, and innovation contribute to increasing the competitiveness of Hungarian cities and what geographical patterns can be drawn up? Our starting hypothesis suggests that becoming a creative, smart, and innovative city will fundamentally increase the competitiveness of cities, but due to path dependeny at the level of each city category we can discover significant spatial differenceses in Hungary. In this way, the competitiveness-enhancing effect of the above processes shows significant geographical disparities and occurs in different city categories through different ways and mechanisms. With our research we look for answers to the following questions:
- What geographical (spatial and regional) differences can be detected in the competitiveness of Hungarian cities?
- What are the relative positions of cities in the creative economy, digitization and innovation, and what are the territorial characteristics of different city categories?
- What are the creative, digital, and innovation hubs in the Hungarian city network and what can be determined about the geographical patterns of their occurrence?
- What are the determinative geographical contexts and mechanisms between the competitiveness and the creative, smart, and innovative development and potential of cities?
- What do we know about the digital embeddedness of future generations within the urban society, and what territorial and social processes can be outlined regarding the X, Y and Z generations?
- What do international trends show, and what are the most important experiences of international comparative analyzes?

What is the significance of the research?
Describe the new perspectives opened by the results achieved, including the scientific basics of potential societal applications. Please describe the unique strengths of your proposal in comparison to your domestic and international competitors in the given field.

The geography of innovation and competitiveness, and the study of the development of creative and smart cities have been mainstream research topics since the change of the system, and in the last decades they have become major urban development concepts in international and domestic urban policy. The strength of the research and its uniqueness is that it combines the four issues and examines the geographical complexity of the connections between creative economy, digitization and smart developments, as well as innovation and competitiveness in cities and the Hungarian city network. This is a cutting edge research with a considerably new approach providing comprehensive scientific results on the geography of Hungarian cities. The following new scientific results are expected from this fundamental research:
- Ranking the Hungarian cities using the methodology of WEF and IMD
- Exploring the geographical characteristics of competitiveness within the city categories
- Exploring the most important national, regional, county, and settlement level development processes of the creative economy in Hungary, defining the hubs of the creative and knowledge intensive industries (leading settlements), and setting up a creative city order
- Exploring the geographical characteristics of digitization and its current development trends in the Hungarian city network, the spread of smart developments in the Hungarian city network, and the order of smart cities in Hungary
- Determining digital nodes (key mobility patterns and flows) based on mobile cell information and spatial and social characteristics of mobile phone usage
- Ranking the Hungarian cities by the level of innovation, exploration of the innovative hubs of the city network, and their spatial breakdown
- The role of creative economy, digitization, and innovation in the urban geographical charaterictics of competitiveness (comparative studies based on the rankings and territorial characteristics of hubs)
- Policy recommendations for urban development for a successful application of creative economy, smart solutions and innovations (best practice and know-how) in order to increase the competitiveness of Hungarian cities

Summary and aims of the research for the public
Describe here the major aims of the research for an audience with average background information. This summary is especially important for NRDI Office in order to inform decision-makers, media, and others.

The 21st century is the age of creativity, digitization, and innovation, and the development of national economies as well as the competitiveness of cities is increasingly determined by these processes. The main objective of research is to explore what geographical processes can be drawn up in creative economy, advanced digitization and smart developments, as well in innovations and how these influence the geographical context of urban competitiveness. The novelty and uniqueness of the research is that these four processes are examined in a complex and comprehensive way. Based on statistical and big data analyses and empirical surveys (questionnaires, professional interviews), competitiveness rankings of Hungarian cities will be provided and the creative, digital, and innovation hubs (i.e. cities playing a prominent role in the field) will be determined. We intend to explore how creativity, digitization and innovation affect the competitiveness of the cities in different city categories (i.e. cities of different sizes). Our research actually outlines the most important geographical, spatial and social characteristics of the aforementioned economic processes. The research ultimately seeks to find out whether it is worthwhile for cities to use creative, smart, and innovative solutions in urban policy and urban development. In other words, why and how should a city become a creative, smart, and innovative city and in this way are there any spatial differences in Hungary?





 

Zárójelentés

 
kutatási eredmények (magyarul)
A kutatás célja az volt, hogy megvizsgáljuk a digitalizáció, a kreatív gazdaság és az innováció városföldrajzi jellegzetességeit Magyarországon és feltárjuk, hogy ezen gazdasági folyamatok milyen szerepet játszanak a városok versenyképességének földrajzi sajátosságaiban. Hálózatkutatási vizsgálatokkal és mobilcellaadatok elemzésével feltártuk a digitalizáció területi mintázatait, csomópontjait és fejlődési tendenciáit a magyar városhálózatban. Feltérképeztük a centrum-periféria viszonyokat, valamint feltártuk a mobileszközök használatának területi és társadalmi jellegzetességeit. Szakértői és lakossági online kérdőívek, valamint mélyinterjúk segítségével vizsgáltuk az okos város koncepció területi viszonyait, valamint az okos fejlesztések helyzetét Magyarországon. Statisztikai elemzések segítségével feltártuk a kreatív gazdaság országos, regionális, megyei és települési szintű fejlődési folyamatait, a kreatív és tudásintenzív iparágak csomópontjait, meghatározó és lemaradó településeit. Az általunk kidolgozott innovációs potenciál modell segítségével meghatároztuk a leginkább és legkevésbé innovatív városok körét, valamint az innováció városföldrajzi mintázatait. Kutatási eredményeink szintetizálásával bemutattuk a digitalizáció, a kreatív gazdaság és az innováció hatásait a városok versenyképességére és felállítottuk a magyar városok versenyképességi sorrendjét. Kutatásainkat nemzetközi összehasonlító vizsgálatokkal egészítettük ki.
kutatási eredmények (angolul)
The main aim of the research was to investigate the urban geographical characteristics and patterns of digitalisation, the creative economy and innovation in Hungary and to explore the role of these economic processes in the geography of urban competitiveness. Through social media network studies and analyses of mobile cellular data, we explored the spatial patterns, nodes and development trends of digitalisation in the Hungarian urban network. We mapped the centre-periphery relations and explored the spatial and social characteristics of mobile device usage. Using expert and public online questionnaires and in-depth interviews, we investigated the spatial context of the smart city concept and the current state of smart developments in Hungary. Statistical analyses were used to explore the development processes of the creative economy at national, regional, county and city level, the nodes of creative and knowledge-intensive industries, and the dominant and lagging cities. Using our innovation potential model, we have identified the most and least innovative cities and the urban geographical patterns of innovation. By synthesising our research results, we have demonstrated the impact of digitalisation, the creative economy and innovation on the competitiveness of cities and ranked Hungarian cities in terms of competitiveness. We complemented our research with international comparative studies.
a zárójelentés teljes szövege https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=128717
döntés eredménye
igen





 

Közleményjegyzék

 
Nagy Adrienne, Petykó Csilla, Kiss Diána Dóra, Egedy Tamás: Kreatív turizmus Budapesten, Turizmus Bulletin 18 : 4 pp. 30-40. , 11 p., 2018
Molnár Nóra - Egedy Tamás: Turizmusfejlesztéssel a hátrányos helyzetű területek felzárkóztatásáért – Salgótarján és a Karancs-Medves-vidék turisztikai potenciálja, Földrajzi Közlemények 144 : 1 pp. 43-64. , 22 p., 2020
Kovács Zoltán - Egedy Tamás - Szabó Balázs: A kreatív gazdaság földrajzi jellemzői Magyarországon a 21. század elején, n: Baranyai G. - Lenner T. - Németh S. (szerk.) Szemelvények a településföldrajz és a területfejlesztés témaköréből. Településföldrajzi Tudományos Egyesület. pp. 31-52., 2019
Egedy Tamás: A városrehabilitáció és a városfejlesztés helyszínei, Kocsis K. (főszerk.): Magyarország Nemzeti Atlasza - Társadalom, CSFK Földrajztudományi Intézet, pp. 135. (tematikus térkép), 2021
Egedy Tamás: Kreatív városok, Kocsis K. (főszerk.): Magyarország Nemzeti Atlasza - Társadalom, CSFK Földrajztudományi Intézet, pp. 127. (tematikus térkép), 2021
Egedy Tamás: A kreatív gazdaság városföldrajza a budapesti agglomeráció példáján, Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont, 167 p., 2021
Egedy, t. - Ságvári, B.: Urban geographical patterns of the relationship between mobile communication, social networks and economic development – the case of Hungary, HUNGARIAN GEOGRAPHICAL BULLETIN (2009-) 70 : 2 pp. 129-148., 2021
Egedy Tamás: Urban geographical impacts of the creative economy and infocommunication technologies in Hungary, Kučera, Z (ed) EUGEO 2021 : 8th EUGEO Congress on the Geography of Europe : book of abstracts Prague, Czechia : Charles University Faculty of Science, 2021
Kovács Zoltán - Egedy Tamás - Szabó Balázs: A kreatív gazdaság földrajzi jellemzői Magyarországon a 21. század elején, In: Baranyai G. - Lenner T. - Németh S. (szerk.) Szemelvények a településföldrajz és a területfejlesztés témaköréből. Településföldrajzi Tudományos Egyesület. pp. 31-52., 2019
Egedy, T ; Szabó, B ; Antypenko, H ; Benkő, M: Planning and architecture as determining influences on the housing market: Budapest–Csepel’s post-war housing estates, URBAN PLANNING 7 : 4 pp. 325-338., 2022
Egedy T.: A kreatív gazdaság városföldrajzi hatásai a budapesti agglomeráció példáján, http://real-d.mtak.hu/1341/7/doktori_mu%20Egedy%20Tam%C3%A1s.pdf, 2022
Benkő, M ; Bene, B ; Pirity, Á ; Szabó, Á ; Egedy, T: Real vs. virtual city: planning issues in a discontinuous urban area in Budapest’s inner city, URBAN PLANNING 6 : 4 pp. 150-163., 2021
Egedy T.: A kelet-közép-európai városrégiók átalakulása a posztfordi korban – elméleti alapok, FÖLDRAJZI KÖZLEMÉNYEK 145 : 4 pp. 354-368., 2021
Kovács, Z ; Beluszky, P ; Tóth, G ; Egedy, T.: Urban settlements, In: Kocsis, K; Kovács, Z; Nemerkényi, Zs; Gercsák, G; Kincses, Á; Tóth, G (szerk.) National atlas of Hungary : Society., 2021
Kovács, Z ; Beluszky, P ; Tóth, G ; Egedy, T.: Városok, In: Kocsis, K; Kovács, Z; Nemerkényi, Zs; Kincses, Á; Tóth, G (szerk.) Magyarország nemzeti atlasza : Társadalom., 2021
Egedy, T: Visszatekintés a kreatív osztály elméletére, FÖLDRAJZI KÖZLEMÉNYEK 144 : 3 pp. 241-257., 2020
Molnár Nóra - Egedy Tamás: Turizmusfejlesztéssel a hátrányos helyzetű területek felzárkóztatásáért – Salgótarján és a Karancs-Medves-vidék turisztikai potenciálja, Földrajzi Közlemények 144 : 1 pp. 43-64. , 22 p., 2020
Egedy, T. - Ságvári, B.: Urban geographical patterns of the relationship between mobile communication, social networks and economic development – the case of Hungary, HUNGARIAN GEOGRAPHICAL BULLETIN (2009-) 70 : 2 pp. 129-148., 2021
Egedy Tamás: A kreatív gazdaság városföldrajzi hatásai a budapesti agglomeráció példáján, MTA doktori disszertáció, 2022
Mammadova Zhala - Egedy Tamás: A földrajzi hely és az innovatív digitális megoldások szerepe a távmunka menedzselésében, FÖLDRAJZI KÖZLEMÉNYEK 147 : 1 pp. 68-77., 2023
Egedy Tamás: A lehetőségek kapujában: úton a kreatív és tudásintenzív Budapest felé, In: Sikos, T. Tamás; Molnár, Dóra (szerk.): Budapest, ahol a múlt a jövővel találkozik. Budapest, Magyarország, Ludovika Egyetemi Kiadó. pp. 281-300., 2023
Mammadova, Z. - Egedy, T.: Driving economic growth and sustainable tourism development through digitally enabled innovation, Prosperitas, 0067/2023 (in Press), 2023
Egedy Tamás - Szabó Tünde - Prorok Márton: Geographical characteristics and territorial patterns of digitization in Hungary, Ratkaj, I; Šantić, D; Antić, M; Budović, A (eds) CAT-ference 2019:8th International Urban Geographies of Post-communist States Conference:book of abstracts Belgrad p.73., 2019
Egedy Tamás: Visszatekintés a kreatív osztály elméletére, Földrajzi Közlemények 144 : 3 pp. 241-257., 2020
Egedy T, Kovács Z, Szabó B: Changing geography of the creative economy in Hungary at the beginning of the 21st century, HUNGARIAN GEOGRAPHICAL BULLETIN (2009-) 67: (3) pp. 275-291., 2018
Kovács Z, Farkas Zs J, Egedy T, Kondor A Cs, Szabó B, Lennert J, Baka D, Kohán B: Urban sprawl and land conversion in post-socialist cities: The case of metropolitan Budapest, CITIES: THE INTERNATIONAL JOURNAL OF URBAN POLICY AND PLANNING 92: pp. 71-81., 2019
Nagy Adrienne, Petykó Csilla, Kiss Diána Dóra, Egedy Tamás: Kreatív turizmus Budapesten, Turizmus Bulletin 18 : 4 pp. 30-40. , 11 p., 2018
Szigeti Cecília, Kovács Zoltán, Egedy Tamás, Szabó Balázs: Az ingázásból származó ökológiai lábnyom csökkentésének lehetőségei a közösségi gazdaság révén a budapesti városrégióban, Közlekedéstudományi Szemle 69 : 2 pp. 58-74. , 17 p., 2019
Kovács Zoltán, Farkas Zsolt Jenő, Egedy Tamás, Kondor Attila Csaba, Szabó Balázs, Lennert József, Baka Dorián, Kohán Balázs: Urban sprawl and land conversion in post-socialist cities: The case of metropolitan Budapest, CITIES: THE INTERNATIONAL JOURNAL OF URBAN POLICY AND PLANNING 92: pp. 71-81., 2019





 

Projekt eseményei

 
2023-10-31 18:09:24
Résztvevők változása
2021-12-17 17:59:01
Résztvevők változása




vissza »