Randomizált terepkísérletek alkalmazása az oktatás szociológiai kutatásokban  részletek

súgó  nyomtatás 
vissza »

 

Projekt adatai

 
azonosító
135766
típus K
Vezető kutató Keller Tamás
magyar cím Randomizált terepkísérletek alkalmazása az oktatás szociológiai kutatásokban
Angol cím The use of randomized control trials in educational sociology
magyar kulcsszavak iskolai egyenlőtlenségek, randomizált terepkísérletek
angol kulcsszavak educational inequality, randomized control trials
megadott besorolás
Szociológia (Bölcsészet- és Társadalomtudományok Kollégiuma)100 %
Ortelius tudományág: Nevelési szociológia
zsűri Társadalom
Kutatóhely Közgazdaság-tudományi Intézet (HUN-REN Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont)
résztvevők Janky Béla
Számadó Szabolcs
projekt kezdete 2020-09-01
projekt vége 2024-08-31
aktuális összeg (MFt) 25.344
FTE (kutatóév egyenérték) 2.40
állapot aktív projekt





 

Zárójelentés

 
kutatási eredmények (magyarul)
Mindannyian ültünk már iskolapadban. Legtöbbünket érdekel, hogyan tanítanak az iskolákban. Sokunknak még javaslatai is vannak, hogy ezt hogyan kéne. A valódi megoldásoknak azonban nemcsak hatékonynak, hanem megvalósíthatónak is kell lenniük. Ez a projekt megpróbált javaslatokkal előállni a diákok ösztönzésével, iskolai viselkedésével, továbbtanulási döntéseivel és egyebekkel kapcsolatban. Randomizált terepkísérleteket végeztem. Ez a tudományos kutatás arany standardja, amely lehetővé teszi az oksági következtetések tesztelését és a dolgokat működtető mechanizmusok megértését. A projekt keretében olyan kérdéseket vizsgáltam, mint például, hogyan tudjuk motiválni a diákokat arra, hogy jobban teljesítsenek az iskolában, milyen szerepet játszik az iskolai viselkedés a diákok osztályzataiban, és hogyan lehet elősegíteni az optimálisabb továbbtanulási döntéseket. A tizenhét publikált cikk vagy kézirat néhány válaszát szemlézve azt találtam, hogy akár egyetlen bátorítás is javíthatja a diákok önképét; a rendbontó iskolai viselkedés gyakran gátolja a diákok iskolai teljesítményét, de már egyszerű viselkedési programokkal is érhető el javulás; vagy a felvételi esélyek ismerete optimalizálhatja a diákok továbbtanulási döntéseit. Ezek a válaszok segíthetik a felskálázható és költséghatékony gyakorlatok kidolgozását. Ezért kutatás jelentősége az egyszerű, könnyen használható hatékonyságnövelő rutinokat feltárása, drága, rendszerszintű fejlesztések helyett.
kutatási eredmények (angolul)
All of us have ever sat at school desks. Most of us are interested in how schools teach students. Many of us even have suggestions to make schools better. Solid solutions, however, have to be not only effective but also feasible. This project tried to come up with suggestions concerning students’ encouragement, their school behavior, educational choices, and more. I carried out randomized field experiments, the gold standard of scientific research, that allow for testing causal inferences and understanding the mechanisms that make things work. Within the project, I investigated questions like how we can motivate students to achieve better in school, what role school behavior plays in their assessment, and how students’ educational choices can be facilitated. Reviewing some answers from the seventeen published papers or manuscripts, I found that even a single encouragement can improve students’ self-concept, but girls’ self-concept is particularly malleable; school behavior often blocks students’ school achievement, but relatively easy behavior tools can gain short-term change; or revealing students’ admission chances helps them to choose more knowledge-intensive educational options. These answers might help the development of scalable and cost-effective educational policies. Therefore, the relevance of our research is in exploring simple, easy-to-use routines that make education more effective instead of waiting for expensive, system-level improvements.
a zárójelentés teljes szövege https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=135766
döntés eredménye
igen





 

Közleményjegyzék

 
Keller T: Teachers’ perceptions of students’ school performance, EDUCATION ECONOMICS, 2024
Keller T, Kiss H J: Who cheats? Adolescents’ background characteristics and dishonest behavior, JOURNAL OF EARLY ADOLESCENCE, 2024
Keller T, Kiss H J, Szakál P: Endogenous Language Use and Patience, JOURNAL OF ECONOMIC BEHAVIOR & ORGANIZATION 220: pp. 792-812., 2024
Keller T, Kiss H J, Szakál P: A nyelvünkbe van kódolva a siker: előbb leszel gazdag, ha ilyen nyelvet beszélsz?, , 2024
Keller T, Szakál P: The Framing of Information Nudge Affects Students' Anticipated Effort, JOURNAL OF BEHAVIORAL AND EXPERIMENTAL ECONOMICS 104: 102012, 2023
Keller T, Elwert F: Feasible Peer Effects, SOCIOLOGICAL SCIENCE 10: pp. 806-829., 2023
Keller T, Szakál P: The Framing of Information Nudge Affects Students' Anticipated Effort, JOURNAL OF BEHAVIORAL AND EXPERIMENTAL ECONOMICS 104: 102012, 2023
Keller T, Takács K, Elwert F: Yes, You Can! Effects of Transparent Admission Standards on High School Track Choice, SOCIAL FORCES 101: (1) pp. 341-368., 2022
Keller T, Kiss H J: Individual characteristics do (not) matter in cheating, , 2022
Keller Tamás, Janky Béla, Boda Zsolt: Group Norms and Policy Preferences, [s.n.], 2022
Keller T: Attenuating the school context increases students’ academic self-concept, ECONOMICS AND BUSINESS LETTERS 10: (4) pp. 416-423., 2021
Keller T, Kiss H J: Do exhausted primary school students cheat more? A randomized field experiment, PLOS ONE 16: (12) e0260141, 2021
Keller T, Szakál P: Not just words! Effects of a light-touch randomized encouragement intervention on students’ exam grades, self-efficacy, motivation, and test anxiety, PLOS ONE 16: (9) e0256960, 2021
Keller T, Kiss H J, Számadó Sz: Cheating in primary school, , 2020
Keller T, Kiss H J, Számadó Sz: Cheating in primary school, Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, 2020
Keller T, Takács K, Elwert F: Yes, You Can! Effects of Transparent Admission Standards on High School Track Choice, SOCIAL FORCES 101: (1) pp. 341-368., 2022
Keller T: Attenuating the school context increases students’ academic self-concept, ECONOMICS AND BUSINESS LETTERS 10: (4) pp. 416-423., 2021
Keller T, Kiss H J: Do exhausted primary school students cheat more? A randomized field experiment, PLOS ONE 16: (12) e0260141, 2021
Keller T, Szakál P: Not just words! Effects of a light-touch randomized encouragement intervention on students’ exam grades, self-efficacy, motivation, and test anxiety, PLOS ONE 16: (9) e0256960, 2021
Keller T, Szakál P: Not just words! Effects of a light-touch randomized encouragement intervention on students’ exam grades, selfefficacy, motivation, and test anxiety, , 2021
Keller T, Takács K, Elwert F: Yes, You Can! Effects of Transparent Admission Standards on High School Track Choice, , 2021




vissza »