Református oktatáspolitika a Horthy-korszakban  részletek

súgó  nyomtatás 
vissza »

 

Projekt adatai

 
azonosító
141092
típus MEC_K
Vezető kutató Tóth-Rébay Magdolna Éva
magyar cím Református oktatáspolitika a Horthy-korszakban
Angol cím Reformed Education Policy in the Horthy Era
magyar kulcsszavak református egyház, vallásoktatás, iskola, finanszírozás, állam
angol kulcsszavak reformed church, religion education, school, funding, state
megadott besorolás
Neveléstudomány (Bölcsészet- és Társadalomtudományok Kollégiuma)100 %
zsűri Mecenatúra 4. alprogram
Kutatóhely BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet (Debreceni Egyetem)
projekt kezdete 2022-02-01
projekt vége 2025-04-30
aktuális összeg (MFt) 3.000
FTE (kutatóév egyenérték) 0.00
állapot aktív projekt





 

Zárójelentés

 
kutatási eredmények (magyarul)
2025 áprilisában megjelent Református oktatáspolitika a Horthy-korszakban című monográfia 350 oldalon 250 példányban a Debreceni Egyetemi Kiadó gondozásában Debrecenben. A kiadvány papíralapon és nyílt hozzáférésű e-könyv (EPUB) formátumban is elérhető, a kiadó honlapján és boltjában megvásárolható. A kötet első részében a négy magyarországi református egyházkerület oktatáspolitikája kerül bemutatásra, második részében pedig problématörténeti fejezetek kaptak helyet. Ezek foglalkoznak a református középiskolai koedukációval, a lelkésztanítóság intézményével, az iskolai autonómia helyzetével, a felekezeti iskolák finanszírozására tett javaslatokkal, az 1938 után visszakerült területeken zajló református oktatás helyzetével, végül kitekintésképp a Bányai Evangélikus Egyházkerület oktatáspolitikájával.
kutatási eredmények (angolul)
In April 2025, the monograph entitled Reformed Educational Policy in the Horthy era was published in Debrecen in 350 pages in 250 copies by Debrecen University Press. The publication is available in print and in open access e-book (EPUB) format, and can be purchased at publisher's website and shop. In the first part of the book, the educational policies of the four Hungarian reformed districts are presented, while the second part contains thematic chapters. These deal with the coeducation of Reformed secondary schools, the institution of the pastoral teaching, the situation of school autonomy, proposals for the financing of denominational schools, the situation of Reformed education in the areas returned to Hungary after 1938, and finally, with a look at the educational policy of one of the evangelical dioceses.
a zárójelentés teljes szövege https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=141092
döntés eredménye
igen





 

Közleményjegyzék

 
Rébay Magdolna: Református oktatáspolitika a Horthy-korszakban, Debrecen, 2025




vissza »