Gazdálkodástudomány (Bölcsészet- és Társadalomtudományok Kollégiuma)
100 %
zsűri
Mecenatúra 4. alprogram
Kutatóhely
MARKETING- ÉS KOMMUNIKÁCIÓTUDOMÁNYI INTÉZET (Budapesti Corvinus Egyetem)
projekt kezdete
2022-01-01
projekt vége
2024-07-31
aktuális összeg (MFt)
5.989
FTE (kutatóév egyenérték)
0.00
állapot
aktív projekt
Zárójelentés
kutatási eredmények (magyarul)
A társadalomtudományi, a közgazdaságtani és gazdálkodástudományi kutatásokban, ezen belül is hangsúlyosan a marketingkutatásban jelentős szerepe van az adatok kvantitatív jellegű elemzésének. A kvantitatív elemzést lehetővé tevő adatok előállításának az egyik leggyakrabban alkalmazott módja a primer megkérdezéses adatfelvétel.
A könyv célja a gyakran használt kvantitatív vizsgálati módszerek bemutatása a megkérdezéses kutatások adatainak elemzésére, a statisztikai módszerek lépéseinek gyakorlatorientált bemutatásával, valamint az egyik leggyakrabban használt statisztikai elemző szoftver, az SPSS használatának részletes, videoanyaggal segített leírásával (az IBM SPSS 29.0.1 verzió).
A könyv a megkérdezéses vizsgálatok előkészítésével, a kérdőívszerkesztés módszertani aspektusaival, az egy-és kétváltozós elemzési módszerekkel, az összefüggésvizsgálattal, a többváltozós strukturafeltáró módszerekkel, a preferenciavizsgálatok módszerével: a conjoint elemzéssel foglalkozik. A módszerek tárgyalását és a szoftver alkalmazásának lépéseit egy, didaktikai és elemzési célú adatbázis segítségével mutatja be. Emellett minden egyes módszernél gyakorlati példák és az olvasó számára megfogalmazott feladatok és megoldások segítik az elsajátítást és a gyakorlást.
A könyv szerzői a Budapesti Corvinus Egyetem oktatói, akik jelentős tapasztalattal rendelkeznek a marketingkutatás oktatásában, valamint tudományos kutatásban és a gyakorlati piackutatásban is.
kutatási eredmények (angolul)
In social science, economics and business research, and especially in marketing research, quantitative data analysis plays a significant role. One of the most commonly used methods for generating data for quantitative analysis is primary survey data collection.
The aim of the book is to present the quantitative research methods frequently used to analyse data from survey research, with a practical introduction to the steps of the statistical methods and a detailed description of the use of one of the most commonly used statistical analysis software, SPSS (IBM SPSS version 29.0.1), supported by video material.
The book deals with the preparation of survey research, methodological aspects of questionnaire design, univariate and bivariate methods of analysis, correlation analysis, multivariate structure-testing methods, and the method of testing preference: conjoint analysis. The discussion of the methods and the steps to use the software are presented using a database for didactic and analytical purposes. In addition, for each method, practical examples and exercises and solutions formulated for the reader help to facilitate mastery and practice.
The authors of the book are lecturers at Corvinus University of Budapest, who have considerable experience in teaching marketing research, as well as in academic research and practical market research.
Simon Judit, Berezvai Zombor, Kemény Ildikó, Kun Zsuzsanna, Pusztai Tamás: Kvantitatív elemzési módszerek - SPSS használata a kutatási gyakorlatban, nyomtatott könyv, egyetemi könyvtárakban, 2024