tudományos nemzetközi konferencia, mérnöktanárképzés
angol kulcsszavak
international scientific conference, engineering teacher training
megadott besorolás
Neveléstudomány (Bölcsészet- és Társadalomtudományok Kollégiuma)
100 %
zsűri
Mecenatúra 1. alprogram
Kutatóhely
Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ (Óbudai Egyetem)
projekt kezdete
2022-03-01
projekt vége
2023-02-28
aktuális összeg (MFt)
0.335
FTE (kutatóév egyenérték)
0.00
állapot
lezárult projekt
magyar összefoglaló
A projekt keretében látogatni tervezett nemzetközi tudományos konferencia bemutatása és a tervezett részvétel ismertetése Mutassa be a nemzetközi rendezvény jellegét, célját, szervezőit és jelentőségét a nemzetközi tudományos életben. Ismertesse a részvétel célját (pl. előadás, poszter, egyéb aktivitás), a rendezvényen való részvétel várható hatását és jelentőségét a saját kutatói karrier építésében. A projekt célja: előadás tartása az ICL 2022 – 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning rendezvényen.
A 25. alkalommal megrendezésre kerülő nemzetközi tudományos konferencia a mérnökképzés és a mérnöktanárképzés területén a legnevesebb interdiszciplináris szimpózium Európában. Célja a mérnökpedagógiai területén folytatott empirikus kutatások eredményeinek ismertetése, jó gyakorlatok bemutatása a köz- és a felsőoktatás területén, valamint az interaktív, kollaboratív tanulás, továbbá a mérnökpedagógia gyakorlati tapasztalatainak megosztása. Kiváló lehetőséget biztosít a bemutatkozásra, a tudományos eredmények megosztására és a szakmai kapcsolatépítésre egyaránt. Szervezője az IGIP Nemzetközi Mérnökpedagógiai Társaság, amely nemzetközi együttműködési lehetőségeket kínál a mérnökképzésben, valamint a szakmai pedagógusképzésben. Szorgalmazza a duális képzés, a gyakorlatorientált képzési anyagok és a műszaki tantárgyak oktatási módszereinek fejlesztését, a korszerű IKT eszközök hatékony alkalmazását az oktatásban. A tervezett előadás a szakképzés kihívásaira való tanári felkészítés problematikáját állítja a középpontba. A szakmai tanárképzésben felmerülő kérdéseket, új lehetőségeket és problémákat tekinti át, valamint ezekre keres válaszokat. A konferencián elhangzott angol nyelvű előadás anyaga két tanulmánykötetben jelenik meg. Egyrészt a konferenciakötetben, 2022 szeptemberében, másrészt pedig előreláthatólag 2023 januárjában a Springer Kiadó által megjelentetett Q3-as besorolású Advances in Intelligent Systems and Computing sorozatban, amelyet a Scopus is preferál. A nemzetközileg elismert kötetekben megjelent publikáció saját kutatói karrier építésében jelentős szerepet játszik, mert az előadás anyaga széles szakmai kör számára elérhető lesz, ezáltal lehetőséget teremt a magyar szakképzés helyzetének bemutatására és a hazai mérnöktanárképzés aktuális feladatainak és jó gyakorlatainak megismertetésére.
A projekt összefoglalója, célkitűzései laikusok számára Adjon egy rövid, közérthető ismertetést a látogatni tervezett nemzetközi rendezvényről, illetve a részvétel céljáról, várható eredményeiről. A projekt célja: előadás tartása az ICL2022 – 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning rendezvényen.
A nemzetközi rendezvény az egyik legnevesebb interdiszciplináris konferencia Európában. Célja a mérnökpedagógiai területén folytatott empirikus kutatások eredményeinek ismertetése, jó gyakorlatok bemutatása a köz- és a felsőoktatás területén, valamint az interaktív kollaboratív tanulás és mérnökpedagógia gyakorlati tapasztalatainak megosztása. Kiváló lehetőséget biztosít a bemutatkozásra, a tudományos eredmények megosztására és a szakmai kapcsolatépítésre. Szervezője az IGIP Nemzetközi Mérnökpedagógiai Társaság, amely nemzetközi együttműködési lehetőségeket kínál a mérnökképzésben, valamint a szakmai pedagógusképzésben. Szorgalmazza a gyakorlatorientált képzési anyagok és a műszaki tantárgyak oktatási módszereinek fejlesztését, a korszerű IKT eszközök hatékony alkalmazását az oktatásban. A tervezett előadás a változó szakképzés kihívásaira való tanári felkészítés problematikáját állítja a középpontba. A szakmai tanárképzésben felmerülő kérdéseket, lehetőségeket és problémákat tekinti át, valamint ezekre keres válaszokat. A konferencián elhangzott angol nyelvű előadás anyaga két tanulmánykötetben jelenik meg. Egyrészt a konferenciakötetben, 2022 szeptemberében, másrészt pedig előreláthatólag 2023 januárjában a Springer Kiadó által megjelentetett sorozatban. A nemzetközileg elismert kötetekben megjelent publikáció saját kutatói karrier építésében jelentős szerepet játszik. Az előadás anyaga széles szakmai kör számára elérhető lesz, ezáltal lehetőséget teremt a magyar szakképzés helyzetének bemutatására és a mérnöktanárképzés feladatainak és jó gyakorlatainak nemzetközi megismertetésére.
angol összefoglaló
Presentation of the international scientific conference to be visited in the project and description of the proposed participation Present the type, purpose, organizers, and significance of the international event in the scientific community. Present the purpose of the participation (e.g., paper, poster, other activity), the expected impact of the participation in the event and its significance in building your own research career. Aim of the project: to present a paper at the ICL 2022 – 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning.
This international scientific conference, held the 25th time, is the most prestigious interdisciplinary symposium in Europe in the field of engineering training and engineering teacher training. Its aim is to present the results of empirical research in the field of engineering education, to present good practices in both public and higher education, and to share practical experiences in interactive, collaborative learning and engineering education. It provides an excellent opportunity to introduce oneself, share research results as well as build professional relationships. Its organiser is IGIP, which offers opportunities for international cooperation in engineering education as well as in professional teacher training. It encourages the development of dual training, practice-oriented training materials and the teaching methods of technical subjects, and the effective use of modern ICT tools in education. The planned paper focuses on the issue of preparing future teachers for the challenges of vocational training. It reviews the questions, new opportunities and problems that arise in professional teacher education and seeks answers to them. The paper given in English at the conference will appear in two study volumes. Firstly in the conference proceedings in September 2022, and secondly, in the Q3-rated series: Advances in Intelligent Systems and Computing, expected to be published by Springer Publishing in January 2023, which is also preferred by Scopus. The paper, published in internationally recognized volumes, plays a significant role in building my own research career, because the paper will be available to a wide range of professionals, thus creating an opportunity to present the situation of Hungarian vocational training, along with the current tasks and good practices of Hungarian engineering teacher education.
Summary and aims of the project for a general audience Provide a short, general introduction to the international event to be visited, the purpose of the participation, and its expected results. Aim of the project: to present a paper at the ICL 2022 – 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning.
This international event is one of the the most prestigious interdisciplinary conferences in Europe. Its aim is to present the results of empirical research in the field of engineering education, to present good practices in both public and higher education, and to share practical experiences in interactive, collaborative learning and engineering education. It provides an excellent opportunity to introduce oneself, share research results as well as build professional relationships. Its organiser is IGIP (International Society for Engineering Pedagogy), which offers opportunities for international cooperation in engineering education as well as in professional teacher training. It encourages the development of practice-oriented training materials and the teaching methods of technical subjects, and the effective use of modern ICT tools in education. The planned paper focuses on the issue of preparing future teachers for the challenges of vocational training. It reviews the questions, opportunities and problems that arise in professional teacher education and seeks answers to them. The paper given in English at the conference will appear in two study volumes. Firstly in the conference proceedings in September 2022, and secondly, in a series published by Springer Publishing in January 2023. The paper, published in internationally recognized volumes, plays a significant role in building my own research career. The material be available to a wide range of professionals, thus creating an opportunity to present the situation of Hungarian vocational training, along with the current tasks and good practices of Hungarian engineering teacher education, to an international audience.
Zárójelentés
kutatási eredmények (magyarul)
A rendezvény az egyik legnevesebb mérnökpedagógiai konferencia Európában. Célja a mérnökpedagógia területén folytatott empirikus kutatások eredményeinek ismertetése, jó gyakorlatok bemutatása a köz- és a felsőoktatás területén, valamint az interaktív kollaboratív tanulás és mérnökpedagógia gyakorlati tapasztalatainak megosztása. Kiváló lehetőséget biztosított a bemutatkozásra, a tudományos eredmények megosztására és a szakmai kapcsolatépítésre.
A konferencián elhangzott angol nyelvű előadás anyaga két tanulmánykötetben jelent meg. Egyrészt a konferenciakötetben, 2022 szeptemberében, másrészt 2023 februárjában a Springer Kiadónál. A nemzetközileg elismert kötetekben megjelent publikáció széles szakmai körök számára elérhető.
A publikációk megjelenési adatai:
Holik, Ildikó (2023): Preparing Engineering Teacher Students for the Challenges of Vocational Training. In: Rüütmann, Tiia; Pachatz, Wolfgang; Auer, Michael E. (Eds..): Learning in the Age of Digital and Green Transition: Proceedings of the 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2022), Volume 2. Cham: Springer International Publishing, pp. 328-337. Paper: Chapter 34.
Holik, Ildikó (2022): Preparing Engineering Teacher Students for the Challenges of Vocational Training. In: Michael, E. Auer (Ed.): ICL2022 – 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning. Vienna: International Society for Engineering Pedagogy (IGIP), pp. 265-275.
kutatási eredmények (angolul)
The event is one of the most renowned engineering education conferences in Europe. Its purpose is to describe engineering empirical research conducted in the field of engineering pedagogy, to present good practices in the field of public and higher education, and to share practical experiences of interactive collaborative learning and engineering pedagogy. It provides excellent opportunities for introductions, sharing scientific results and building professional relationships.
The paper of the coference presentation was published in two volumes. On the one hand, in the conference volume, in September 2022, and on the other hand, in February 2023 at Springer. Publications published in internationally recognized volumes are available to a wide range of professionals.
Publication data:
Holik, Ildikó (2023): Preparing Engineering Teacher Students for the Challenges of Vocational Training. In: Rüütmann, Tiia; Pachatz, Wolfgang; Auer, Michael E. (Eds..): Learning in the Age of Digital and Green Transition: Proceedings of the 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2022), Volume 2. Cham: Springer International Publishing, pp. 328-337. Paper: Chapter 34.
Holik, Ildikó (2022): Preparing Engineering Teacher Students for the Challenges of Vocational Training. In: Michael, E. Auer (Ed.): ICL2022 – 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning. Vienna: International Society for Engineering Pedagogy (IGIP), pp. 265-275.