A tanulmány összehasonlítja Finnország és Magyarország, két kis európai ország hosszú távú fejlődését. Habár különböznek egymástól a gazdaság és társadalom több területén, a két ország számos jellemzője, sajátossága összehasonlításának eredménye nemcsak gazdasági tervezők, hanem más kis országok olyan szakértői számára is hasznosak, akik gazdaságuk rövid- és hosszú távú fejlesztésével foglalkoznak.
Nemzetközi és hazai források, de ezen az összehasonlítás eredményei is igazolják, hogy a sikeres jövő számára elkerülhetetlen a legfrissebb nemzetközi információk birtoklása, mely hozzásegíti a belső fejlődést sikeres nemzetközi tevékenységéhez és a külső gazdasági mozgások figyelése is, hozzásegít az állandó belső fejlesztés irányának: kijelöléséhez, ha kell: változtatásához.
Ugyancsak nem becsülendő le a magasan képzett és magas fokú szakértelemmel rendelkező társadalom, mely képes fejlett technológiák azonnali adaptációjára, ugyanakkor képes saját újszerű elképzeléseivel kilépni a világba – késedelem nélkül.
kutatási eredmények (angolul)
The study makes a comparison of the long-term development of Hungary and Finland, two small European countries. Although being different in more than one fields of economic and social life, the comparison of the numerous characters and specialities of these two countries yields results useful not only for the economic planners but also for experts of other small countries which are about to develop their economic future in near and distant future.
International and national sources, also the results of this comparison prove that for a successful future it is indispensable to have access to the latest international information, based upon which one than is able to develop ones international economic activities input for and to monitor foreign economy to get input for continual development.
The importance of a well-educated and highly skilled society also cannot be underestimated for it is necessary to adapt and develop new high technology immediately and to be capable to bring own ideas “in time” to the world market.