Interaktív globális illumináció  részletek

súgó  nyomtatás 
vissza »

 

Projekt adatai

 
azonosító
42735
típus K
Vezető kutató Szirmay Kalos László
magyar cím Interaktív globális illumináció
Angol cím Interactive global illumination
zsűri Informatikai–Villamosmérnöki
Kutatóhely Irányítástechnika és Informatika Tanszék (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)
résztvevők Benedek Balázs
Csébfalvi Balázs
Horváth Tamás
Szécsi László
projekt kezdete 2003-01-01
projekt vége 2007-12-31
aktuális összeg (MFt) 11.398
FTE (kutatóév egyenérték) 0.00
állapot lezárult projekt





 

Zárójelentés

 
kutatási eredmények (magyarul)
1. Sugárkövetés alapú módszerek 1.1. Fontosság szerinti mintavételezés A többszörös fontosság szerinti mintavételezés különböző stochasztikus iterációs eljárások előnyeinek az egyesítésére. Súlyozott fontosságszerinti mintavétel és a Metropolis módszer. 1.2. A fényutak újrahasznosítása Fényút minták megtartása. Ezen a területen a láthatóság számítást sikerült egy közelítő módszerrel felgyorsítani. Az interaktív rendszerekben illetve az animációban az időbeli koherenciát is sikerült kiaknázni. 1.3. A „Go with the winners” elvű módszer alkalmazásának kidolgozása 1.4. A fontosság szerinti mintavételezést a korrelált mintavételezéssel sikerült kombinálni. 2. Grafikus hardver alapú megoldások Ezen a területen a következő algoritmusokat dolgoztuk ki: 2.1. Randomizált radiozitás a GPU-n 2.2. Fényanimáció, amikor a színtér statikus, de a fényforrások és a kamera szabadon mozoghatnak 2.3. Égbolt fényforrások hatásának valós idejű számítása 2.4. Fák, erdők interaktív megjelenítése. 2.5. Egyszeres és többszörös tükröző és törő felületek 2.6. Kausztikus jelenségek 2.7. Diffúz és csillanó interreflexiók 2.8. A Fresnel képleteknek egy olyan egyszerűsítése, amely komplex törésmutatójú anyagok esetén is jó 2.9 Fényelnyelő anyagok plakát vágási hibáktól mentes megjelenítése 2.10 Fényelnyelő anyagokban a többszörös szóródás
kutatási eredmények (angolul)
1. CPU ray-tracing 1.1. Importance sampling Multiple importance sampling was used to combine different stochastic iteration algorithms. Weighted importance sampling was also exploited. We proposed Metropolis sampling for iteration, which was adapted to curve design as well. 1.2. Light path reuse Sampling method reusing partial light path samples, fast visibility algorithms and the exploitation of time coherence. 1.3. Adaptation of the „Go with the winners” sampling method. 1.4. Combination of importance sampling with correlated sampling 2. Grapőhics hardware based methods: 2.1. Stochastic radiosity 2.2. Light animation in real-time 2.3. Image based lighting 2.4. Visualization of trees 2.5. Single and multiple reflections and refractions 2.6. Caustics 2.7. Diffúz és csillanó interreflexiók 2.8. Fresnel approximations for metals 2.9 Participating media withouth billboard clipping artifacts 2.10 Multiple scattering in participating media
a zárójelentés teljes szövege http://real.mtak.hu/771/
döntés eredménye
igen





 

Közleményjegyzék

 
Szécsi László: Alias free shadows with geometry maps, ShaderX5, 2006
Szirmay-Kalos László, Antal György,: Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés, ComputerBooks,, 2003
Szíjártó Gábor Koloszár József: Real-time Hardware Accelerated Rendering of Forests at Human Scale, Journal of WSCG, 2004
Szécsi László, Benedek Balázs, Szirmay-Kalos László: Accelerating Visibility Testing for Indirect Photon Mapping, Journal of WSCG, 2004
Szirmay-Kalos László, Antal György: Metropolis Sampling in Global Illumination, in Graphics Programming Methods,, 2003
Szirmay-Kalos László, Benedek Balázs,: Stochastic Iteration in Non-Diffuse Global Illumination, in Graphics Programming Methods, 2003
Balázs Csébfalvi, László Szirmay-Kalos: Monte Carlo Volume Rendering, IEEE Visualization, 2003
László Szécsi, Szirmay-Kalos László: Improved Indirect Photon Mapping with Weighted Importance Sampling, Eurographics short paper, 2003
Szécsi László, Benedek Balázs, Szirmay-Kalos László: Accelerating Animation Through Verification of Shooting Walks, Spring Conference on Computer Graphics, 2003
Szirmay-Kalos László, Antal György, Benedek Balázs: Weighted Importance Sampling in Shooting Algorithms, Spring Conference on Computer Graphics, 2003
Antal György, Roel Martínez, Csonka Ferenc, Mateu Sbert, Szirmay-Kalos László: Combining Global and Local Global-Illumination Algorithms, Spring Conference on Computer Graphics, 2003
Szíjártó Gábor, Koloszár József: High Resolution Foliage Rendering for Real-time Applications, II. Magyar Számítógépes Grafika és Geometria Konferencia, 2003
Aszódi Barnabás, Czuczor Szabolcs: NURBS patch – half line intersection calculation for ray-trace algorithms, II. Magyar Számítógépes Grafika és Geometria Konferencia, 2003
Aszódi Barnabás, Barsi Attila, Czuczor Szabolcs: Design Module of a Virtual Reality Teaching Tool in Java/Java3D environment, II. Magyar Számítógépes Grafika és Geometria Konferencia, 2003
Aszódi Barnabás, Czuczor Szabolcs: Improving and Optimizing NURBS curves and patches under given contraints, II. Magyar Számítógépes Grafika és Geometria Konferencia, 2003
Csonka Ferenc, Antal György: Sztochasztikus iteráció fényelnyelő közegben, II. Magyar Számítógépes Grafika és Geometria Konferencia, 2003
Szirmay-Kalos László, Benedek Balázs, Mateu Sbert: Metropolis Iteration for Global Illumination, Journal of WSCG, 2004
Aszódi Barnabás, Czuczor Szabolcs, Szirmay-Kalos László: NURBS Fairing by knot vector optimization, Journal of WSCG, 2004
Szirmay-Kalos László, Szíjártó Gábor: Stochastic Radiosity on the Graphics Hardware., Képfeldolgozók és Alakfelismerők IV. konferenciája, 2004
Koloszár József, Szirmay-Kalos László: Automatic Centerline Extraction from Tubular Volumetric Structures, Képfeldolgozók és Alakfelismerők IV. konferenciája, 2004
Csébfalvi Balázs, Szirmay-Kalos László: Importance Sampling for X-Ray Volume Rendering, Képfeldolgozók és Alakfelismerők IV. konferenciája, 2004
Szirmay-Kalos László: A számítógépes grafika algoritmusai, Az Informatikai Algoritmusok című könyv fejezete, 2004
Mateu Sbert, Szécsi László, Szirmay-Kalos László: Fast Light Animation, Computer Graphics Forum, Vol 23., No 3, 2004
Szécsi László, Mateu Sbert, Szirmay-Kalos László: Combined Correlated and Importance Sampling in Direct Light Source Computation and Environment Mapping, Computer Graphics Forum, Vol 23., No 3, 2004
Lazányi István, Szirmay-Kalos László: Speeding up the Virtual Light Sources Algorithm, Spring Conference on Computer Graphics, pp 110-118., 2004
Lazányi István, Szirmay-Kalos László: On the Fresnel Approximation for Metals, WSCG Conference, Short papers, 2005
Szirmay-Kalos László, Antal György, Mateu Sbert: Go with the Winners Strategy in Path Tracing, Journal of WSCG, 2005
Antal György: Global illumination methods for architectural scenes, ELTE, Ph.D. disszertáció, 2004
Csonka Ferenc: Véletlen bolyongáson és sztochasztikus iteráción alapuló globális illuminációs módszerek kombinációja, ELTE. Ph.D. disszertáció, 2005
Garcia, I. Sbert, M., Szirmay-Kalos, L.: Tree Rendering with Billboard Clouds, Harmadik Magyar Szamitogepes Grafika és Geometria Konferencia, Budapest, 2005, 2005
Czuczor Sz., Szirmay-Kalos, L., Szécsi, L., Neumann, L.:: Photon map gathering ont he GPU., Eurographics short paper, 2005, 2005
Aszódi, B., Szirmay-Kalos, L.: Real-time Physically Accurate Soft Shadows, Harmadik Magyar Szamitogepes Grafika és Geometria Konferencia, Budapest, 2005, 2005
Szirmay-Kalos László, Aszódi Barnabás, Lazányi István: Ray tracing effects without tracing rays, ShaderX 4, 2005
Barsi Attila, Szirmay-Kalos László, Szécsi László: Image-based Illumination on the GPU, Machine Graphics and Vision, 2005
Garcia, I. Sbert, M., Szirmay-Kalos, L.: Leaf Cluster Importors for Tree Rendering with Parallax, Eurographics short paper, 2005, 2005
Szirmay-Kalos László, Aszódi Barnabás, Lazányi István, Premecz Mátyás: Approximate Ray-Tracing on the GPU with Distance Importors, Computer Graphics Forum, Vol 24. No. 3, 2005., 2005
Lazányi, I., Szirmay-Kalos, L.: Real-time Indirect Illumination Gathering with Localized Cube Maps, Harmadik Magyar Szamitogepes Grafika és Geometria Konferencia, Budapest, 2005, 2005
Koloszár J, Szirmay-Kalos L, Tarján Zs., Jocha, D.: Computer Aided Diagnosis based on Second Derivates of the Volume Data, Harmadik Magyar Szamitogepes Grafika és Geometria Konferencia, Budapest, 2005, 2005
Umenhoffer, T., Szirmay-Kalos, L.: Rendering Fire and Smoke with Spherical Billboards, Harmadik Magyar Szamitogepes Grafika és Geometria Konferencia, Budapest, 2005, 2005
Umenhoffer, T., Szirmay-Kalos, L.: Real-time Rendering of Cloudy Natural Phenomena with Hierarchical Depth Impostors, Eurographics short paper, 2005, 2005
Szirmay-Kalos, L., M. Sbert, Umenhoffer, T.: Real-Time Multiple Scattering in Participating Media with Illumination Networks, Eurographics Rendering Symposium, 2005, 2005
Barsi A., Szécsi, L. Szirmay-Kalos, L.: Stochastic Glossy Global Illumination on the GPU, SCCG, Budmerice, 2005, 2005
László Szirmay-Kalos, István Lazányi: Indirect Diffuse and Glossy Illumination on the GPU, Spring Conference on Computer Graphics, 2006
László Szécsi, László Szirmay-Kalos, Mateu Sbert: Real-Time Self Illumination with Precomputed Light Paths, Graphics Interface 2006, 2006
József Koloszár, László Szirmay-Kalos, Zsolt Tarján, Dávid Jocha: Shape Based Computer Aided Diagnosis and Automated Navigation in Virtual Colonoscopy, Spring Conference on Computer Graphics, pp 113-119, 2006
Umenhoffer Tamás, Szirmay-Kalos László, Szíjártó Gábor: Spherical Billboards and their application tor Rendering Explosions, Graphics Interface 2006, 2006
László Szirmay-Kalos, László Szécsi, Mateu Sbert: GPUGI: Global Illumination Effects on the GPU, Eurographics Tutorial, 2006
Barnabás Aszódi, László Szirmay-Kalos: Real-time Soft Shadows with Shadow Accumulation,, Eurographics Short Papers, 2006
Balázs Domonkos, Attila Egri, Tibor Fóris, László Szirmay-Kalos, Juhász Tamás: Isosurface Ray-casting for Autostereoscopic Displays, WSCG, Short Papers, 2007
Umenhoffer Tamás, László Szirmay-Kalos: Robust Diffuse Final Gathering on the GPU, WSCG, 2007
Umenhoffer Tamás, Szirmay-Kalos László, Szíjártó Gábor: Spherical Billboards for Rendering Volumetric Data, ShaderX 5, 2006
Szirmay-Kalos László, Aszódi Barnabás: Real-time Soft Shadows with Shadow Accumulation, ShaderX 5, 2006
Lazányi István, Szirmay-Kalos László: Indirect Diffuse and Glossy Illumination on the GPU, ShaderX 5, 2006
Balázs Domonkos, Attila Egri, Tibor Fóris: ParCompMark – A Benchmark Environment for Parallel Image Compositing, KÉPAF konferencia, 2007
Balázs Domonkos, Attila Egri, Tibor Fóris, Tamás Ilsinszki, László Szirmay-Kalos: Multi-View Isosurface Ray-casting, KÉPAF konferencia, 2007
Balázs Tóth, László Szirmay-Kalos: Fast Filtering and Tone Mapping using Importance sampling, KÉPAF konferencia, 2007
Balázs Csébfalvi: Projection-based Volume Rendering, KÉPAF konferencia, 2007
László Szécsi, László Szirmay-Kalos: On Making Light Maps Dynamic, KÉPAF konferencia, 2007
Domonkos,B., Egri,A., Foris,T., Szirmay-Kalos,L: Isosurface Ray-casting for Autostereoscopic Displays, WSCG short papers, 2006
Toth,B., Szirmay-Kalos,L: Fast Filtering and Tone Mapping using Importance sampling, WSCG short papers, 2007
Domonkos,B., Csébfalvi,B: Interactive Distributed Translucent Volume Rendering, WSCG, 2007
Umenhoffer Tamás, Gustavo Patow, Szirmay-Kalos László: Multiple Specular Effects on the GPU, GPU Gems III, 2007




vissza »