MOBILMIN 2005. A személyközlekedési-mobilitási közszolgáltatások EU-konform ügyfélkapcsolatai minőségmenedzsmentjének alapelvei, alapelemei és módszertani alapjai  részletek

súgó  nyomtatás 
vissza »

 

Projekt adatai

 
azonosító
43311
típus K
Vezető kutató Rixer Attila
magyar cím MOBILMIN 2005. A személyközlekedési-mobilitási közszolgáltatások EU-konform ügyfélkapcsolatai minőségmenedzsmentjének alapelvei, alapelemei és módszertani alapjai
Angol cím Elements and methodical fundamentals of EU conform customet service qualiti management in public transport mobility services
zsűri Gépész-, Építő-, Építész- és Közlekedésmérnöki
Kutatóhely Közlekedési Tanszék (Széchenyi István Egyetem)
résztvevők Ercsey Zoltán
Földesi Péter
Fülöp Gábor
Havas Péter
Kövesné Gilicze Éva
Legeza Eniko
Magyar István
Prileszky István
Suhai Ferenc
Tóth Lajos
projekt kezdete 2003-01-01
projekt vége 2005-12-31
aktuális összeg (MFt) 5.796
FTE (kutatóév egyenérték) 0.00
állapot lezárult projekt





 

Zárójelentés

 
kutatási eredmények (magyarul)
A 3 éves kutatás keretében 3 kutatóhely 10 kutatója kutatott együtt a kutatási programban, amelyben a következő főbb feladatok - amelyek egyben a kutatás tervezett céljai és eredményei is - végrehajtására került sor: a személyszállítási-mobilitási szolgáltatási minőségre vonatkozó szabványok, előírások, hazai és nemzetközi publikációk feltárása, katalogizálása, kritikai értékelése, a szolgáltatások minőségsajátosságainak meghatározása az egyes szakági területek, személyszállítási módok vonatkozásában, a szolgáltatások minőségfogalmainak azonosítása, általános definíciója, átfogó minőségértékelési mutatószámrendszer kialakítása, a mutatószám rendszeren alapuló minőség- és elégedettségmérési és értékelési általános módszertan kialakítása, és az ügyfélkapcsolatmenedzsment-rendszermodell meghatározása. Az alapkutatás eredményei 7 könyvben (könyvfejezetként) jelentek meg, 4 cikkben kerültek publikálásra tudományos folyóiratban (továbbiak vannak publikációs előkészítési fázisban), és 12 tudományos konferencián, illetve előadáson kerültek bemutatásra (ezt a továbbiakban is tervezzük), valamint 17 oktatási segédletben, továbbá 12 OTKA tanulmányban kerültek összefoglalásra, így megállapítható, hogy a kutatás kívánt és tervezett célja és eredménye megvalósult.
kutatási eredmények (angolul)
Within the scope of the 3 years' research work of this research programme 10 experts of of 3 research places have been working together and the following essential task had been fulfilled: survey, listing and critical evaulation of standards, statutes and regulations as well as of international publications about the quality of public transport and mobility services, definition of the service quality and characteristcs in connection with the competence of the professional fields of activities as well as of the transport modes, identification of the service quality concepts and their definition in general, elaborating of a coprehensive evaulation system, developing of an universal evaulating method for measuring and estimation of the quality and customer satisfaction on the basis of indices in the field of public transport and working out of the service quality and customer satisfaction evaulation methods and indices for the different public transport modes, and elaborating of the system modell for customer relationship management. The results of the basic research are the following: 4 articles have been published in scientific journal and 7 in book, at 12 scientific conferences,they have been summarized in 17 teaching papers as well as in 12 OTKA studies. According to the above mentioned it can be stated that the aim and the expected results of the project have been carried in to effect.
a zárójelentés teljes szövege http://real.mtak.hu/1010/
döntés eredménye
igen





 

Közleményjegyzék

 
Rixer A: A vasúti szállítási termékek és szolgáltatások érték- és minőségmodell-koncepciójának megalapozása, In: MÁV Rt. Fejlesztési és Kísérleti Intézet Évkönyve 2001-2002, Budapest, 229-264. old., 2003
Dr. Rixer A; Dr. Tóth, L: A logisztikai szolgáltatások minőségének, valamint teljesítmény- és minőségmérőinek szabványalapjai, In: Logisztikai Évkönyv 2004 Magyar Logisztikai Egyesület, Budapest 2004, 121-136. old., 2004
Rixer A; Tóth L: A CityLogisztika kialakításának alapelvei és alapelemei, In: Logisztikai Évkönyv 2002 Magyar Közlekedési Kiadó, Budapest, 157-170. old., 2003
Rixer A: A kötöttpályás szállítási-logisztikai szolgáltatási minőségkoncepció kialakításának lépései és alapelemei, Közlekedéstudományi Szemle 12:441-455, 2003
Rixer A: A logisztikai szolgáltatások ügyfél- és piacorientált termék és minőségkoncepciója, In:\''Még 178 nap! A magyar logisztika helyzete a csatlakozás előtt\'' MLBKT XI. kongr. Balatonfüred, 123-130. old., 2003
Tóth L; Hartványi T: Az EU-csatlakozás néhány hatása a közlekedés-ezen belül a közúti közlekedés-működési feltételeire, In: Logisztikai Évkönyv 2004 Magyar Logisztikai Egyesület, Budapest, 67-76. old., 2004
Rixer A: A logisztikai szolgáltatások minőségstratégia-elemei a minőséghurok-koncepció alapján I. és II. rész, A+CS Anyagmozgatás-Csomagolás 2:8-9. ; 3:10-11., 2004
Rixer A: Személyszállítási közszolgáltatások minőségkövetelményei, In:\''30 év Győrben\'' Jubileumi Tudományos Konferencia, Széchenyi István Egyetem Győr, 150-158. old., 2004
Tóth L; Hartványi T; Németh P: Tendenzen der Güterbeförderung in der Europaische Union, In:\''30 év Győrben\'' Jubileumi Tudományos Konferencia, Szechenyi István Egyetem Győr, 213-224. old., 2004
Suhai F: Geográfiai szempontok a logisztikai központok kialakításánál, In:\''30 év Győrben\'' Jubileumi Tudományos Konferencia, Széchenyi István Egyetem, Győr, 256-264. old., 2004
Prileszky I: Rugalmas közforgalmú közlekedési rendszerek, In:\''30 év Győrben\'' Jubileumi Tudományos Konferencia, Széchenyi István Egyetem Győr, 139-145. old., 2004
Földesi P: A logisztikai stratégiák gyakorlati megvalósítása, In:\''30 év Győrben\'' Jubileumi Tudományos Konferencia, Széchenyi István Egyetem Győr, 225-231. old., 2004
Duma L; Hartványi T; Rixer A; Toth L: Conceptional Issus in Quality of Logistics Services in Logistics Networks, In: editing by T Bányai; J Cselényi, University of Miskolc, 2004. pp. 221-235., 2004
Tóth L; Hartványi T; Németh P: Tendenzen der Güterbeförderung in der Europaische Union, In:\''30 év Győrben\'' Jubileumi Tudományos Konferencia, Szechenyi István Egyetem Győr, 213-224. old., 2004
Tóth L; Hartványi T; Németh P: Tendenzen der Güterbeförderung in der Europaische Union, In:\''30 év Győrben\'' Jubileumi Tudományos Konferencia, Szechenyi István Egyetem Győr, 213-224. old., 2004
Tóth L; Hartványi T: Logisztikai rendszerek a regionális fejlesztés szolgálatában, In:Logisztikai Évkönyv 2002, Magyar Logisztikai Egyesület, Budapest 2003, 109-117. old., 2004
Tóth L; Hartványi T: Logisztikai rendszerek a regionális fejlesztés szolgálatában, In:Logisztikai Évkönyv 2002, Magyar Logisztikai Egyesület, Budapest 2003, 55-64. old., 2003
Rixer A; Tóth L: Az EU közös áruszállításilogisztikai politikája, In:EU Working Papers VI. évf.1. szám 2003 40-51. old., 2003
Rixer A: A személyszállítási közszolgáltatások minőségmenedzsmentje, Közlekedéstudományi Szemle 3:441-455, 2005
Rixer A: A logisztikai szolgáltatások minőségkoncepció-alapjai, Magyar Minőség 11:23-28, 2005
Hartványi T; Kóczy L T; Németh P, Toth L: Architechture of Intelligent Intermodal Logistics Centres, In: 6th International Symposium of Hungarian Researchers on Computatioal Intelligence 18-19 November 2005, Budapest, pp. 297-308, 2005
Hartványi T; Kóczy L T; Toth L: Applying intelligent methods in logistics control, In: 3th International Conference on Computatioal Cybernetics 2005. 13-16 April 2005, Mauritius, 2005
Manik D; Németh P, Toth L: Innovative logistics research at the Széchenyi István University, In: MicroCAD 2005 International Scientific Conference, 10-11March 2005, Miskolc, 2005
Süle E; Toth L: A CEP szolgáltatások piacszegmentált forgalmi modelljének kialakítása, In: MLBKT XII kongresszusa, Siófok 2004 11 17-19., 2004
Prileszky I: Városi tömegközlekedés, In: e-learning jegyzet. Széchenyi István Egyetem 73 old., 2005
Prileszky I: A városi tömegközlekedés prioritásának megteremtése a minőségi jellemzők fejlesztésével, In: OTKA kutatási részjelentés. Széchenyi István Egyetem 41old., 2003
Prileszky I: A közúti személyszállítás teljesítményi és minőségi alapelvei, In: OTKA kutatási részjelentés. Széchenyi István Egyetem 16 old., 2003
Prileszky I: Az utazási preferenciák feltárásának módszertana, In: OTKA kutatási részjelentés. Széchenyi István Egyetem 20 old., 2003
Rixer A; Ercsey Z: Személyközlekedési közszolgáltatások minőségkoncepciója, In: OTKA kutatási részjelentés. Széchenyi István Egyetem 57 old., 2003
Rixer A; Ercsey Z: Közlekedési ügyfélelégedettség-elemzései módszertan a vasúti személyszállítási szolgáltatások példáján, In: OTKA kutatási részjelentés. Széchenyi István Egyetem 34 old., 2003
Rixer A;: Kötöttpályás közlekedési szolgáltatások minősége, In: OTKA kutatási részjelentés. Széchenyi István Egyetem 42 old., 2003
Rixer A; Havas P: A személyközlekedési-mobilitási szolgáltató vállalatok minőségbiztosítási és -irányítási rendszerének szabványalapjai, In: OTKA kutatási részjelentés. Széchenyi István Egyetem 149 old., 2003
Rixer A; Havas P: A személyközlekedési-mobilitási közszolgáltatási projektek értékelési és pioritásmeghatározási modelljei, In: OTKA kutatási részjelentés. Széchenyi István Egyetem 34 old., 2003
Rixer A; Toth L: Ügyfélelégedettség-elemzések tervezési, előkészítési végrehajtási, kiértékelési és visszacsatolási módszertana a vasúti áruszállítási-logisztikai szolgáltatások példáján, In: OTKA kutatási részjelentés. Széchenyi István Egyetem 37 old., 2003
Kövesné dr. Gilicze É: A városi közlekedés szolgáltatási színvonalának jellemzői, minőségjellemző rendszere és normaértékei, In: OTKA kutatási részjelentés. Széchenyi István Egyetem 30 old., 2003
Legeza E: A légi közlekedés szolgáltatásminőségi, valamint a szolgáltatásokkal szembeni követelmény rendszere és személyzetviselkedési előírásai, In: OTKA kutatási részjelentés. Széchenyi István Egyetem 42 old., 2003
Magyar I: A vasúti személyszállítási szolgáltatások minőségi követelményrendszere, In: OTKA kutatási részjelentés. Széchenyi István Egyetem 27 old., 2003
Rixer A: Közlekedési rendszerek minőségirányítása. Közlekedési vállalati esettanulmányok, In: Oktatási segédanyag Széchenyi István Egyetem Műszaki menedzser szak. Közlekedési szakirány 201 old., 2003
Rixer A: Szolgáltatások minőségbiztosítása. Esettanulmányok, In: Oktatási segédanyag Széchenyi István Egyetem Műszaki menedzser szak. Közlekedési szakirány 137 old., 2003
Rixer A: Közlekedési rendszerek minőségirányítása. Személyközlekedési közszolgáltatások minőségkoncepciója, In: Oktatási segédanyag Széchenyi István Egyetem Műszaki menedzser szak. Közlekedési szakirány 57 old., 2003
Rixer A: Közlekedési rendszerek minőségirányítása. Kötöttpályás közlekedési szolgáltatások minősége, In: Oktatási segédanyag Széchenyi István Egyetem Műszaki menedzser szak. Közlekedési szakirány 44 old., 2003
Rixer A: Szolgáltatások minősébiztosítása. Minőségbiztosítási és -irányítási szabványalapok, In: Oktatási segédanyag Széchenyi István Egyetem Műszaki menedzser szak. Közlekedési szakirány 149 old., 2003
Rixer A: Ügyfélkapcsolat-menedzsment. II. Ügyfélelégettség-elemzések tervezési, elemzési, előkészítési, végrehajtási, kiértékelési és visszacsatolási módszertana a vasúti áruszállítási- logisztikai szolgáltatások példáján, In: Oktatási segédanyag Széchenyi István Egyetem Logisztikai és Szállítmányozási Menedzser Szakmérnök. Minőségügyi szakirány 37 old., 2003
Rixer A: Ügyfélszolgálat-menedzsment. Esettanulmányok, In: Oktatási segédanyag Széchenyi István Egyetem Műszaki menedzser szak. Közlekedési szakirány 210 old., 2003
Rixer A: Ügyfélszolgálat-menedzsment. Közlekedési ügyfélelégedettség-elemzési módszertan a vasúti személyszállítási szolgáltatások példáján, In: Oktatási segédanyag Széchenyi István Egyetem Műszaki menedzser szak. Közlekedési szakirány 41 old., 2003
Prileszky I: Városi tömegközlekedés. Prioritás-minőség-preferencia., In: Oktatási segédanyag Széchenyi István Egyetem Műszaki menedzser szak. Közlekedési szakirány 71 old., 2003
Suhai F: Magyarország logisztikai földrajza, In: Egyetemi jegyzet Széchenyi István Egyetem 210 old., 2003
Rixer A: Közlekedési rendszerek minőségirányítása. Közlekedési vállalati esettanulmányok szöveggyűjteménye, In: Oktatási segédanyag Széchenyi István Egyetem Közlekedési szak Kötöttpályás közlekedési szakirány 141 old., 2004
Rixer A: Vasúti szolgáltatások minősége. Vasútvállalati esettanulmányok szöveggyűjteménye, In: Oktatási segédanyag Széchenyi István Egyetem Közlekedési szak Kötöttpályás közlekedési szakirány 103 old., 2004
Rixer A: Vasúti szolgáltatások minősége. Ügyfélelégedettség-elemzések módszertana, In: Oktatási segédanyag Széchenyi István Egyetem Közlekedési szak Kötöttpályás közlekedési szakirány 36 old., 2004
Rixer A: Közlekedési rendszerek minőségirányítása. Közlekedési közszolgáltatások minőségkoncepciója, In: Oktatási segédanyag Széchenyi István Egyetem Közlekedési szak Kötöttpályás közlekedési szakirány 56 old., 2004
Rixer A: Minőségbiztosítás. A szolgáltatások ISO minőségbiztosítási és irányítási szabványalapjai, In: Oktatási segédanyag Széchenyi István Egyetem Közlekedési szak Kötöttpályás közlekedési szakirány 156 old., 2004




vissza »