|
A magyar neveléstudomány fejlődésének új irányzatai a XX. század második felében
|
súgó
nyomtatás
|
Ezen az oldalon az NKFI Elektronikus Pályázatkezelő Rendszerében nyilvánosságra hozott projektjeit tekintheti meg.
vissza »
|
|
Közleményjegyzék |
|
|
Németh András: A magyar neveléstudomány története, Gondolat Kiadó Budapest, 2005 | Mikonya György: Pedagógiai életképek 1945-1956, Országos Neveléstörténeti Konferencia Pécs 2005.dec.4., 2005 | Németh András: A neveléstörténeti kutatás új útjai, Országos Neveléstörténeti Konferencia Pécs 2005.dec.4., 2005 | Németh András: Die Entfaltung des modernen Professionswissens von ungarischen Volksschullehrern und seine neue anthropoligischen Vorstellungen., Anthropologische Vorstellungen im pädagogischen Kontext.Symposion an Humboldt Universität 18-20 November 2005 Berlin, 2005 | Pukánszky Béla: Das Komitee für Pädagogik an der Ungarischen Akademi der Wisenschaften, Die Akademie der Pädagogischen Wissenschaften der DDR im Spannungsfeld von Wissenschaft und Politik: Workshop. 28. 09. 2006. Berlin, 2006 | Pukánszky Béla: Az MTA Pedagógiai Bizottságának szerepe a magyar a magyar neveléstudomány irányításában (1950-1956), Az ötvenes évek nevelésügye - új irányzatok a korszak neveléstörténetének értelmezésére. Konferencia az MTA Neveléstörténeti Albizottságának konferenciája Pécs 12.08-09., 2006 | Biró Zsuzsanna-Hanna- Pap Tünde Katalin (szerk.): Posztmodern kihívások a pedagógiatörténet-írásban, Gondolat Kiadó, Budapest, 2007 | Mikonya György: Education and revolution – Hungary in 1956, ISCHE 29. Children and Youth at Risk. University of Hamburg, July 25-18, 2007. Abstracts, 73-74., 2007 | Biró Zs. H.: Reformiskolai kísérletek és az élőnyelv-oktatás reformja, In.:Biró Zs.H.-Pap K.T. (szerk.): Posztmodern kihívások a pedagógiatörténet-írásban. Gondolat Kiadó, Budapest, 2007, 58-128., 2007 | Tenorth H.-E.: A reformpedagógia historiográfiája., In.:Biró Zs.H.-Pap K.T. (szerk.): Posztmodern kihívások a pedagógiatörténet-írásban. Gondolat Kiadó, Budapest, 2007, 11-33., 2007 | Németh A.: Bevezetés., In.:Biró Zs.H.-Pap K.T. (szerk.): Posztmodern kihívások a pedagógiatörténet-írásban. Gondolat Kiadó, Budapest, 2007, 9-10., 2007 | Baader M: A reformpedagógia környzetéhez, In.:Biró Zs.H.-Pap K.T. (szerk.): Posztmodern kihívások a pedagógiatörténet-írásban. Gondolat Kiadó, Budapest, 2007, 34-57., 2007 | Escolano, A.: Posztmodern vagy késő modern?, In.:Biró Zs.H.-Pap K.T. (szerk.): Posztmodern kihívások a pedagógiatörténet-írásban. Gondolat Kiadó, Budapest, 2007, 131-148., 2007 | Pap K.T.: Posztmodern hatások korunk nevléstörténet-írásában, In.:Biró Zs.H.-Pap K.T. (szerk.): Posztmodern kihívások a pedagógiatörténet-írásban. Gondolat Kiadó, Budapest, 2007, 131-147., 2007 | Mészáros Gy.: Italo-hispán neveléstudomány, In.:Biró Zs.H.-Pap K.T. (szerk.): Posztmodern kihívások a pedagógiatörténet-írásban. Gondolat Kiadó, Budapest, 2007, 174-195., 2007 | Varga K.: A tudásfelfogás értékorientált megközelítése, In.:Biró Zs.H.-Pap K.T. (szerk.): Posztmodern kihívások a pedagógiatörténet-írásban. Gondolat Kiadó, Budapest, 196-228., 2007 | Varga K.Biró Zs.H.: Számítógépes diskurzuselemzés. – új lehetőségek a pedagógiatörténeti kutatások területén., In: VII. Országos Neveléstudományi Konferencia. MTA, 2007. október 25-27. Programok és összefoglalók. MTA Pedagógiai Bizottság, Budapest,, 56., 2007 | Németh A.: A magyar neveléstudomány szakmai kommunikációjának jellemzői reprezentatív pedagógiai folyóiratainak tükrében (1997-2006) című szimpózium elnöke, In: VII. Országos Neveléstudományi Konferencia. MTA, 2007. október 25-27. Programok és összefoglalók. MTA Pedagógiai Bizottság, Budapest 2007, 55., 2007 | Biró Zs.H.- Sanda I.D.:: A magyar neveléstudomány és határtudományainak kapcsolata a pedagógiai folyóiratok tükrében 1997-2006, In: VII. Országos Neveléstudományi Konferencia. MTA, 2007. október 25-27. Programok és összefoglalók. MTA Pedagógiai Bizottság, Budapest 2007, 56., 2007 | Pap K.T.: A magyar neveléstudományi szakfolyóiratok szakirodalmi hivatkozásainak vizsgálata 1997-2006 között., In: VII. Országos Neveléstudományi Konferencia. MTA, 2007. október 25-27. Programok és összefoglalók. MTA Pedagógiai Bizottság, Budapest 2007, 57., 2007 | Bárd E.- Mede P.: Referenciaszemélyek a magyar neveléstudományi diskurzusokban. 1997-2006 között., In: VII. Országos Neveléstudományi Konferencia. MTA, 2007. október 25-27. Programok és összefoglalók. MTA Pedagógiai Bizottság, Budapest 2007, 58., 2007 | Németh A.: The construction of risk elements in childhood in the first encyclopedia for the Hungarian primary school teachers, In: ISCHE 29. Children and Youth at Risk. University of Hamburg, July 25-18, 2007. Abstracts, 81., 2007 | Németh A.: Pedagógiai történeti antropológia és neveléstörténet, Történeti antropológia és nevelés – Kultúrák találkozása című konferenciára. Veszprém, 2007.november 30-december 1., 2007 | Pap K.T.-Sanda I.D.: Az antropológiai témák megjelenése az elmúlt 10 év hazai reprezentatív pedagógiai folyóiratokban, Történeti antropológia és nevelés – Kultúrák találkozása című konferenciára. Veszprém, 2007.november 30-december 1., 2007 | Pukánszky B.-Németh A.: Új utak a neveléstörténet-írás historiográfiájában és metodológiájában című nemzetközi szimpózium szervezése, 2007.október 4-5. Eger, 2007 | Sanda I.D.-Varga K.: A neveléstudományos diskurzusok tartalomelemzésére kidolgozott számítógépes támogatását segítő program bemutatása, Új utak a neveléstörténet-írás historiográfiájában és metodológiájában című nemzetközi szimpózium. 2007.október 4-5. Eger, 2007 | Németh András: Der Sonderweg der ungarischen Universitätspädagogik nach 1945 – Ein Fallbeispiel: die Entwicklung der Universitätspädagogik in Budapest (1945-1952), In: Hopfner, J.-Németh, A.-Szabolcs, É. (Hrsg.): Erziehungswissenschaft – Kindheit – Schule in Mitteleuropa (1948-2008). Lang Verlag, Wien, Frankfurt am Main, et.al, 2009 | Pukánszky Béla: Paradigmenwechsel oder Konsolidierung? Die Rolle György Ágostons in der Szegediner erziehungswissenschaftlichen Schule in den Jahrzehnten nach dem zweiten Weltkrieg, In: Hopfner, J.-Németh, A.-Szabolcs, É. (Hrsg.): Erziehungswissenschaft – Kindheit – Schule in Mitteleuropa (1948-2008). Lang Verlag, Wien, Frankfurt am Main, et.al, 2009 | Mikonya György: Education and Revolution – Images from the Hungary of 1956, In: Hopfner, J.-Németh, A.-Szabolcs, É. (Hrsg.): Erziehungswissenschaft – Kindheit – Schule in Mitteleuropa (1948-2008). Lang Verlag, Wien, Frankfurt am Main, et.al, 2009 | Németh András-Biró Zsuzsanna (szerk.):: A magyar neveléstudomány diszciplináris fejlődése és kommunikációs gyakorlata a 20. század második felében, Gondolat Kiadó, Budapest. (Neveléstudomány-történeti Tanulmányok), 2009 | Németh András: A magyar egyetemi neveléstudomány szocialista paradigmájának kialakulása az 1945-1953 közötti időszakban., In: Németh A.-Biró Z. (szerk.): A magyar neveléstudomány diszciplináris fejlődése és kommunikációs gyakorlata a 20. század második felében. Gondolat Kiadó, Budapest. (Nev, 2009 | Pukánszky Béla: A tudományos nómenklatúra kialakulása a szegedi egyetemen Tettamanti Béla és Ágoston György példáján., In: Németh A.-Biró Z. (szerk.): A magyar neveléstudomány diszciplináris fejlődése és kommunikációs gyakorlata a 20. század második felében. Gondolat Kiadó, Budapest. (Nev, 2009 | Biró Zzsuzsanna Hanna: A magyar neveléstudományi kommunikáció jellemzői (1997-2006) megjelenés alatt, Magyar Pedagógia, 2009 | Biró Zsuzsanna Hanna: A magyar neveléstudományi kommunikáció szereplői, In: Németh A.-Biró Zs. (szerk.):: A magyar neveléstudomány diszciplináris fejlődése és kommunikációs gyakorlata a 20. század második felében, Gondolat, Budapest., 2009 | Bárd Edit: Referenciaszemélyek a magyar neveléstudományi diskurzusokban, In: Németh A.-Biró Zs. (szerk.):: A magyar neveléstudomány diszciplináris fejlődése és kommunikációs gyakorlata a 20. század második felében, Gondolat Kiadó, Budapest, 2009 | Pap K. Tünde: Hivatkozások a hazai neveléstudományi folyóiratokban, In: Németh A.-Biró Zs. (szerk.):: A magyar neveléstudomány diszciplináris fejlődése és kommunikációs gyakorlata a 20. század második felében, Gondolat Kiadó, Budapest, 2009 | Pukánszky Béla: Das Pädagogische Komitee an der Ungarischen Akademie der Wissenschaften in den Jahren 1950-1956, In: Häder – Wiegmann (Hg.): Die Akademie der Pädagogischen Wissenschaften im Spannungsfeld von Wissenschaft und Politik. Peter Lang, Frankfurt, 2007. 91-105., 2007 | Sanda I. Dániel: Számítógépes diskurzus-tartalomelemzés. Új lehetőségek a pedagógiatörténeti kutatásokban., In: Pukánszky Béla (szerk.): Új utak a neveléstörténet-írás historiográfiájában és metodológiájában. Gondolat Kiadó, Budapest, 214-219., 2008 | Varga Kornél: Egy új számítógépes diskurzuselemző technológia., In: Pukánszky Béla (szerk.): Új utak a neveléstörténet-írás historiográfiájában és metodológiájában. Gondolat Kiadó, Budapest, 220-226., 2008 | Németh, András: Erziehungswissenschaft – Kindheit – Schule in Mitteleuropa (1948-2008), Nemzetközi Szimpózium Eger, 2008. október szervezése, 2008 |
|
|
|
|
|
|
vissza »
|
|
|