|
Az iskolában elsajátított tudás minőségének értékelése
|
súgó
nyomtatás
|
Ezen az oldalon az NKFI Elektronikus Pályázatkezelő Rendszerében nyilvánosságra hozott projektjeit tekintheti meg.
vissza »
|
|
Közleményjegyzék |
|
|
Csapó, B: Evaluating the Development of Cognitive Competencies: The Problem of Establishing and Interpreting Scales., In: Second Biannual Joint Northumbria / EARLI SIG Assessment Conference, Bergen, 2004 | Csapó, Benő: Creating Meaningful Knowledge through ICT., Paper presented at the International workshop of IFIP WG 3.5: Learning for 21st century: What really matters? 28 June - 2 July 2004. Budapest., 2004 | B. Németh M: Tantárgytesztek fejlesztése modern tesztelméleti módszerekkel, In: IV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Tartalmi összefoglalók, MTA, Budapest: 2004. 79. o., 2004 | Korom E: A valószínűségi tesztelmélet alkalmazása dichotóm és rangskálás adatokat tartalmazó tudásmérésben, In: IV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Tartalmi összefoglalók, MTA, Budapest: 2004. p. 82., 2004 | Molnár Gyöngyvér: Az iskolai és az alkalmazható tudás kettőssége., Iskolakultúra 8. sz. 21-31., 2004 | Molnár Gyöngyvér: A komplex problémamegoldó képesség fejlettségét jelző tényezők, Magyar Pedagógia 2003. 1: 81-103 (Megjelent 2004-ben), 2004 | Molnár Gyöngyvér: Objektív mérés, avagy a Rasch-modell alkalmazása a pedagógiában, In: IV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Tartalmi összefoglalók, MTA, Budapest: 2004. p. 78., 2004 | Molnár, Gyöngyvér: Real-life versus school knowledge (Analysis with classical and modern (IRT) test theory), In: Assessment 2004. Bergen, p. 132., 2004 | Nagy Lászlóné: A biológiai fogalmak tanításának problémái: egy tudásszintmérés néhány tanulsága, A Biológia Tanítása 2: 3-18, 2004 | Nagy Lászlóné: A valószínűségi tesztelmélet alkalmazása az analógiás gondolkodás fejlődésének és fejlesztésének kutatásában, In: IV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Tartalmi összefoglalók, MTA, Budapest: 2004. p 80., 2004 | Csapó Benő: A tudásvagyon újratermelése., Magyar Tudomány, 11. sz. 1233-1239., 2004 | Csapó Benő: A komplex problémamegoldás a PISA 2003 vizsgálatban., Új Pedagógiai Szemle, 3. sz. 43-52., 2005 | Csapó Benő: Tanuló társadalom és tudásalapú oktatási rendszer., In: Komlóssy Ákos (szerk.): Ismeretek és képességfejlesztés. Szegedi Nyári Egyetem Évkönyve, 42. Tudományos Ismeretterjesztő Társulat, Szeged. 5-21., 2005 | Csapó, B: Stability and change in the development of general cognitive skills: An analysis of data of large-scale cross-sectional and longitudinal studies., Paper presented at the 11th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction. Nicosia, Cyrus, August 23-27., 2005 | Molnár, Gy., Nikolov M., and Csapó, B.: Constructing reading competency scales for second language assessment: Using data of different age groups for IRT scaling., Paper presented at the 11th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction. Nicosia, Cyrus, August 23-27., 2005 | Csapó Benő: A formális és nem-formális tanulás során szerzett tudás integrálása., Iskolakultúra, 2. sz. 3-16., 2005 | Csapó, B: Forms of chemistry knowledge: potentials of chemistry education in shaping students’ mind., 8th European Conference on Research in Chemical Education. Plenary lecture. Budapest, 1 September, 2006. Book of Abstracts,10-11., 2006 | Csapó, Benő: Quality in competence: Conceptual framework, research, policy., In: Schützelhofer, B. és Schimek, F. (eds.): Vortrage und inhaltliche Informationen anlässlich der Veranstaltung am 5. Oktober 2006 in Wien. Stadtschulrat für Wien, Wie, 2006 | Csapó, Benő: Design Experiments for Improving Thinking Skills through the Content of Learning., The Second European Cognitive Science Conference. Delphi, Greece, May 23-27., 2007 | Molnár, Gyöngyvér and Csapó, Benő: Constructing complex problem solving competency scales by IRT models using data of different age groups., Paper presented at the 12th European Conference for the Research on Learning and Instruction. Budapest, Hungary, August 28-September 1, 2007. (Abstracts, 405. o.), 2007 | B. Németh Mária és Habók Anita: A 13 és 17 éves magyar tanulók viszonya a tanuláshoz., Magyar Pedagógia, 106. 2. sz. 83–105., 2006 | B. Németh Mária: A kognitív és affektív folyamatok kölcsönhatása: a 13 és 17 éves tanulók viszonya a tanuláshoz., In: Korom Erzsébet (szerk.): V. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2007. április 12–14. Szeged, SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola. 37., 2007 | B. Németh Mária: A természettudományos tudás életszerű helyzetekben való alkalmazhatóságának változása 1999 és 2006 között., Előadás. In: Korom Erzsébet (szerk.): V. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2007. április 12–14. Szeged, SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola. 57., 2007 | B. Németh Mária: Természettudományos ismeretek alkalmazása valós helyzetekben., Előadás. In: Keller Magdolna és Simándi Szilvia (szerk.): VI. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2006. október 26–28. Budapest, Tanul a társadalom. Bp., MTA Pedagógia, 2006 | B. Németh Mária: Hátrányos helyzetű tanulók természettudományos műveltsége., Előadás. In: Józsa Krisztián (szerk.): IV. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2006. április 20-22. Szeged, SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola. 37., 2006 | B. Németh Mária: A PISA–program természettudományos tudásfelfogása, Előadás. OKI konferencia. Budapest, 2005. október 20–21., 2005 | B. Németh, Mária: Applying science knowlwdge in real–life situations., Poster presented at 12th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction. Budapest, Hungary, August 28 – September 1, (Abstracts, pp. 448-449), 2007 | B. Németh, Mária: The interplay of cognitive and affective processes: studenr’s approaches to learning and achievement in Hungary., Poster presented at 12th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction. Budapest, Hungary, August 28 – September 1, (Abstracts, p. 663.), 2007 | B. Németh Mária, Molnár Éva és Dózsa Monika: Az olvasásképesség fejlettsége az iskoláskor elején., Előadás. In: Józsa Krisztián (szerk.): IV. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2006. április 20-22. Szeged, SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola. 49. o., 2006 | Nagy Lászlóné: Az analógiás gondolkodás fejlesztése., In: Komlossy Ákos (szerk.): Szegedi Nyári Egyetem Évkönyve. Ismeretek és képességfejlesztés a kompetencia-tudáson alapuló iskola. (Tudomány és közoktatás) 95-119., 2005 | Nagy Lászlóné: Az analógiás gondolkodás fejlesztése a biológia tantárgy keretében., In: Kiss Gábor és Lagzi István (szerk.): Kutató tanárok tudományos közleményei. Kutató Tanárok Országos Szövetsége, Budapest, 170−175., 2006 | Nagy Lászlóné: Projektek a biológia tanításában és tanulásában., In: Hegedűs Gábor és Poór Zoltán (szerk.): Projektpedagógia Projektmódszer VIII.-IX. Projektpedagógiai Társaság, KF Tanítóképző Főiskolai Kar, Kecskemét, 156-167., 2007 | Nagy Lászlóné: A gondolkodási képességek tudatos fejlesztése biológiaórán, A Biológia Tanítása, 13. 1. sz. 10-24., 2005 | Nagy Lászlóné: Hátrányos helyzetű tanulók analógiás gondolkodásának és biológiatudásának jellemzői., V. Országos Neveléstudományi Konferencia, Program tartalmi összefoglalók, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága, 237. o., 2005 | Molnár Gyöngyvér: A Rasch modell kiterjesztése nem dichotóm adatok elemzésére: a rangskálás és parciális kredit modell., Iskolakultúra. 1. sz. 66-77., 2008 | Molnár Gyöngyvér: Új ICT eszközök alkalmazása az iskolai gyakorlatban., In: Korom Erzsébet: Kihívások a XXI. század iskolájában. 101-124., 2007 | Molnár Gyöngyvér: A tudás alkalmazhatóságának vizsgálata: komplex problémamegoldás., In: Bábosik István (szerk.): Pedagógia és személyiség fejlesztés. Okker Kiadó, Budapest., 2007 | Molnár Gyöngyvér: Az induktív gondolkodás fejlesztése kisiskolás korban., Magyar Pedagógia. 1. sz. 63-80., 2006 | Molnár Gyöngyvér: Az ismeretek alkalmazhatóságának korlátai: komplex problémamegoldó gondolkodás fejlettsége 7. és 11. évfolyamon., Magyar Pedagógia. 4. sz. 329-344. (2007-ben jelent meg)., 2006 | Molnár Gyöngyvér: A Rasch-modell alkalmazása a társadalomtudományi kutatásokban., Iskolakultúra. 12. sz. 99-113., 2006 | Molnár Gyöngyvér: olvasási képesség értékelésének tesztelméleti megközelítései., : Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest. 155-174., 2006 | Molnár Gyöngyvér: A problémamegoldó gondolkodás fejlődése és fejlesztése., In: Komlossy Ákos (szerk.): Ismeretek és képességfejlesztés a kompetencia-tudáson alapuló iskola. Szeged. 68-94., 2005 | Molnár Gyöngyvér: A tudáskoncepció változása és annak megjelenése a PISA 2003 vizsgálat komplex problémamegoldás moduljában., Új Pedagógiai Szemle. 1. sz. 75-86, 2006 | Molnár Gyöngyvér: Hátrányos helyzetű diákok problémamegoldó gondolkodásának fejlettsége., Magyar Pedagógia. 2004. 3. sz. 319-338. (2005-ben jelent meg), 2005 | Molnár Gyöngyvér: Az objektív mérés megvalósításának lehetősége: a Rasch-modell., Iskolakultúra. 3. sz. 71-80., 2005 | Molnár Gyöngyvér: A probléma alapú tanítás. Az ismeretek alkalmazásának és az együttműködő készség fejlesztésének egy módszere., Iskolakultúra. 10. sz. 31-43., 2005 | Molnár Gyöngyvér: Problémamegoldás és probléma alapú tanítás., Iskolakultúra. 2. sz. 12-19., 2004 | Molnár, Gyöngyvér: Fostering 6-8 year-old students inductive reasoning., 12th Biennial Conference of EARLI 2007, Budapest, Hungary, August 28-September 1. (Abstracts, pp. 117-118.), 2007 | Korom, Erzsébet and Molnár, Gyöngyvér: Constructing conceptual development scales by using IRT models., 12th Biennial Conference of EARLI 2007, Budapest, Hungary, August 28-September 1. (Abstracts, p. 540.), 2007 | Molnár Gyöngyvér: Az ismeretek alkalmazhatóságának korlátai., V. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Szeged, 2007. április 12-14. 58. o., 2007 | Molnár Gyöngyvér: A valószínűségi tesztelmélet adta eszközök az ideális mérés megvalósításához., V. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Szeged, 2007. április 12-14. 76. o., 2007 | Molnár Gyöngyvér: Hátrányos helyzetű diákok problémamegoldó gondolkodásának fejlettsége, Előadás. V. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2005. október 6-8. 238. o., 2005 | Molnár Gyöngyvér: Objektív mérés, avagy a Rasch-modell alkalmazása a pedagógiában., Előadás. IV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2004. október 20-22. 78. o., 2004 | Nagy Lászlóné: A valószínűségi tesztelmélet alkalmazása az analógiás gondolkodás fejlődésének és fejlesztésének kutatásában., III. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2005. február 19-21., 2005 | Antal, Erzsebet: Analogical reasoning and biology knowledge of 8th grade socially disadvantaged pupils, 12th European Conference for Research on Learning and Instruction, Budapest, 2007. augusztus 28-szeptember 1. (Abstracts, p. 131.), 2007 | Korom Erzsébet: A fogalmi fejlődés kutatási eredményeinek hasznosítása az oktatás fejlesztésében., In. Vajda Zoltán (szerk.) II. Kari Tudományos Nap kötete 2007. Szegedi Tudományegyetem, BTK (megjelenés alatt), 2007 | Korom Erzsébet: A tartalmi tudás szerveződése, az ismeretelsajátítás folyamata., In: Fazekas Károly (szerk.): Közoktatás, iskolai tudás és munkaerőpiaci siker. MTA Közgazdaságtudományi Intézet, Budapest. (megjelenés alatt), 2008 | Korom, Erzsébet: Conceptual development and conceptual change in 12- and 14-year-old low SES students., 12th European Conference for Research on Learning and Instruction, Budapest, 2007. August 28-September 1. (Abstracts, p. 72.), 2007 | Korom Erzsébet: A természettudományos ismeretek tanulását befolyásoló kognitív, affektív és osztálytermi tényezők., VI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2006. október 26-28. 88. o., 2006 | Korom Erzsébet: A fogalmi fejlődés nyomon követésének lehetőségei az iskolában., IV. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Szeged, 2006. április 20-22. 81. o., 2006 | Korom Erzsébet: Hátrányos helyzetű tanulók fogalmi rendszerének fejlettsége., V. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2005. október 6-8. 239. o., 2005 | Korom Erzsébet: A valószínűségi tesztelmélet alkalmazása dichotóm és rangskálás adatokat tartalmazó tudásmérésben., IV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2004. október 20-22. 82. o., 2004 | Nagy Lászlóné: Projektek a biológia tanításában és tanulásában, In: Hegedűs G. és Poór Z. (szerk.): Projektpedagógia - Projektmódszer VIII.-IX. Projektpedagógiai Társaság, KF Tanítóképző Főiskolai Kar, Kecskemét, 156-167., 2007 | Nagy Lászlóné: A feladatlap mint a tanulás-tanítás munkaeszköze., A Biológia Tanítása, 15. 3. sz. 13−18., 2007 | Adey, Ph., Csapó, B., Demetriou, A., Hautamaki, J. és Shayer, M.: Can we be intelligent about intelligence? Why education needs the concept of plastic general ability., Educational Research Review, 2. sz. 75-97., 2007 | B. Németh Mária: A természettudományos műveltség mérése., Magyar Pedagógia, 2003. 103. 4. sz. 499–526. (Megjelent 2004-ben), 2004 | Csapó Benő: Tudás és iskola. (Tanulmánygyűjtemény), Műszaki Könyvkiadó, Budapest., 2004 | Csapó, Benő: Knowledge and competencies, In: Letschert J (ed) The Integrated person - How curriculum development relates to new competencies, Enschede: CIDREE, 2004. pp. 35-49., 2004 | Csapó, Benő: Research into learning to learn through the assessment of quality and organization of learning outcomes, The Curriculum Journal, Vol. 18, No. 2, June 2007, pp. 195 – 210., 2007 | Csapó, Benő: Plastic general abilities: The conception that bridges the gap between the new goals and old practices of education., Paper presented at the 12th European Conference for the Research on Learning and Instruction. Budapest, Hungary, August 28-September 1, 2007. (Abstracts, 793. o.), 2007 | Korom Erzsébet: Fogalmi fejlődés és fogalmi váltás., Műszaki Könyvkiadó, Budapest. 137 o., 2005 | Molnár Gyöngyvér: Tudástranszfer és komplex problémamegoldás, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 210 oldal, 2006 | Molnár Gyöngyvér: Az ismeretek alkalmazásának vizsgálata modern tesztelméleti (IRT) eszközökkel, Magyar Pedagógia 2003. 4. sz. 423-446 (Megjelent 2004-ben), 2004 | Nagy Lászlóné: Az analógiás gondolkodás fejlesztése, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 263 oldal, 2006 |
|
|
|
|
|
|
vissza »
|
|
|