|
Az élő retorika. Retorikai fogalomrendszerek relevanciája az irodalmi művek befogadásában
|
súgó
nyomtatás
|
Ezen az oldalon az NKFI Elektronikus Pályázatkezelő Rendszerében nyilvánosságra hozott projektjeit tekintheti meg.
vissza »
|
|
Közleményjegyzék |
|
|
Darabos Enikő: Jacques Lacan mint feminista botrányhős, Thalassa 2005/1. 39-62., 2005 | Darabos Enikő: A kudarc paródiája vagy a paródia kudarca, Kalligram 2006/7-8. 150-152., 2006 | Darabos Enikő: Az én, aki a másik, Árgus 2007/2. 126-133., 2007 | Darabos Enikő: Az interpretáció súlyos szabadsága, Kalligram 2007/7-8. 70-72., 2007 | Darabos Enikő: A néma test diskurzusa. A saját mássága mint az individualitás kritériuma Nádas Péter Párhuzamos történetek c. könyvében, Testre szabott élet (Nádas Péter Saját halál és Párhuzamos történetek című műveiről) Kritikai zsebkönyvtár 9. (Sorozatszerkesztő: Bacsó Béla, Kálmán C. György, Thomka Beá, 2007 | Darabos Enikő: Biopolitika és kortárs magyar irodalom, Kultúra – művészet – társadalom a globalizálódó világban. A Kultúraközvetítés elmélete és gyakorlata c. 2006. március 6-8. között rendezett nemzetközi konferencia előadás, 2007 | Füzi Izabella: Megismerés és narráció. Edward Branigan kognitív narratíva-modellje., Apertúra. Filmelméleti és Filmtörténeti Szakfolyóirat, 2006. tél (www.apertura.hu/2006/tel/fuzi), 2006 | Milián Orsolya: Az arckép reprezentációs csapdái (Ekphraszisz és descriptio)., Alföld 2004/10. 86–95., 2004 | Milián Orsolya: „… mit radíroz ki” egy kép., Literatura 2005/2. 228–240., 2005 | Milián Orsolya: Az S/Z ekphrasztikus „hézaga”., Alföld 2006/5. 71–83., 2006 | Milián Orsolya: Posztmodern: izmus vagy -itás?, Korunk 2006/7. 54–61, 2006 | Milián Orsolya: Az ekphraszisz eredetei., Fosszília 2006/1. 102–115., 2006 | Milián Orsolya: Ihletspekulációk., Ex Symposion 2005/51. 19–22., 2005 | Sághy Miklós – Tóth Ákos: Az újmagyar dal., Szeged, SZTE BTK Összehasonlító Irodalomtudományi Tanszék, 2004. 134 p., 2004 | Sághy Miklós: The effect of film representation on literature. (An example: rhetorical role of the camera in the novel Film by Mészöly Miklós), Among Texts (Studies in Modern Philology and Theory of Literature). Szerk. Fried István – Sághy Miklós. Szeged, SZTE BTK Összehasonlító Irodalomtudományi Tanszék, 2006. 1, 2006 | Sághy Miklós: Főszerepben: Mándy Iván. (Mándy Iván szövegeinek filmes kapcsolatairól), Elmélet, irodalom, történet. (A komaparatív megértés lehetőségei). Szerk. Sághy Miklós – Tóth Ákos. Szeged, Tiszatáj Könyvek, 2004. 225-253., 2004 | Sághy Miklós: Filmszakadás a szövegtérben – Mándy Iván Régi idők mozija című kötetének néhány jellegzetességéről, Literatura 2007/3. 294-307., 2007 | Sághy Miklós: Az ember, aki nem látott a szemétől (A technikai képek szerepe Mándy Iván Zoro halála című novellájában), Alföld, 2007/12. 74-84., 2007 | Sághy Miklós: A narrátor teste (Az emberi testek kiazmatikus viszonyának szerepe Mészöly Miklós Film című regényében), Jelenkor, 2007/4. 428-438., 2007 | Sághy Miklós: A tekintet és a kamera (avagy a pszichoanalízis tekintet-fogalma miképpen válik kamerává?), Alföld, 2007/4. 79-87., 2007 | Sághy Miklós: A nagyítás retorikai szerepe (Mészöly Miklós: Film), Alföld, 2006/6. 38-47., 2006 | Sághy Miklós: A tekintet hatalma (Mándy Iván: Diákszerelem), Tiszatáj, 2006/1. (Diákmelléklet), 2006 | Sághy Miklós: A film mediális üzenetének néhány sajátossága, Apertura, 2007/tél (www.apertura.hu/2007/tel/saghy), 2007 | Török Ervin: Idő és referencia. Heinrich von Kleist: A chilei földrengés., Serta Pacifica. Tanulmányok Fried István 70. születésnapjára. Szerkesztette Ármeán Otília et al., Pompeji, Szeged, 2004. 67–76., 2004 | Török Ervin: Az eltört korsó példája. Két alakzat., Filológiai közlöny 2005/1-2. 65–81., 2005 | Török Ervin: „A király helye”. Heinrich von Kleist: Az eltört korsó., Literatura 2006/1. 51–66., 2006 | Török Ervin: A látás obszcenitása. (Heinrich von Kleist: Amphitryon)., Alföld 2006/10. 76–91., 2006 | Török Ervin: Zeit und Referenz. Über Heinrich von Kleists Das Erdbeben in Chili. In Vom Zweck des Systems. Beiträge zur Geschichte literarischer Utopien., Árpád Bernáth, Hárs Endre, Peter Plener (Hg.), Tübingen, Francke Verlag, 2006. 89–107, 2006 | Füzi Izabella – Török Ervin: Vizuális és irodalmi narráció (digitális tankönyv a HEFOP tananyagfejlesztési pályázat keretében), http://szabadbolcseszet.elte.hu/szabadbolcseszet/mediatar/vir/tankonyv/tartalom.html, 2006 | Török Ervin: Az individualitás kérdése Kafka és Welles Perében., Apertura Filmelméleti és filmtörténeti szakfolyóirat 2007 tavasz, 2007 | Darabos Enikő: Tárgyilagos szenvedély. „Szerelemszemantika” Oravecz Imre: 1972. szeptemberében, Serta Pacifica. Tanulmányok Fried István 70. születésnapjára, Pompeji Alapítvány, Szeged, 2004, 365-373., 2004 | Milián Orsolya: Önreflexív hard-core: lehetetlen?, Új Symposion 2007/0052-0053. 114–127., 2007 | Milián Orsolya: Egy híres mozgó kép., Ármeán Otília-Kürtösi Katalin-Odorics Ferenc-Szörényi László szerk. Serta Pacifica. Tanulmányok Fried István 70. születésnapjára. Pompeji, Szeged, 2004. 93–101., 2004 | Milián Orsolya: Saját helyek – fragmentum –, Rácz I. Péter szerk. Testre szabott élet. Nádas Péter Saját halál és Párhuzamos történetek című műveiről. Kijárat Kiadó, Budapest, 2007. 92–103., 2007 | Milián Orsolya: Roland Barthes és a bekeretezett „veszély”., Hajdu Péter – Ritoók Zsigmond szerk. Retorika és narráció. Gondolat – Pompeji, Budapest – Szeged, 2007. 96–111., 2007 | Darabos Enikő: Az elbeszélhetetlen elbeszélése – van képe hozzá! (Nádas Péter: Saját halál), Testre szabott élet (Nádas Péter Saját halál és Párhuzamos történetek című műveiről) Kritikai zsebkönyvtár 9. (Sorozatszerkesztő: Bacsó Béla, Kálmán C. György, Thomka Beá, 2007 | Sághy Miklós: Mészöly Miklós tettenérésének tanulságai (Film című regényéről), Serta pacifica. Szerk. Ármeán Otília – Kürtösi Katalin – Odorics Ferenc – Szörényi László. Pompeji Alapítvány, Szeged, 2004. 351-364., 2004 | Sághy Miklós: Szövegnyomozás Novák Antal öngyilkosságának ügyében (Kosztolányi Dezső Aranysárkány című regényéről), Literatura, 2005/2. 167-176., 2005 |
|
|
|
|
|
|
vissza »
|
|
|