|
Oktatás és politika. Kőbányai kutatás a hatalom új formáiról: helyi politika, iskolába ''rendezett'' gyerekek és nyilvánosság.
|
súgó
nyomtatás
|
Ezen az oldalon az NKFI Elektronikus Pályázatkezelő Rendszerében nyilvánosságra hozott projektjeit tekintheti meg.
vissza »
|
|
Közleményjegyzék |
|
|
Erőss Gábor, Berényi Eszter, Berkovits Balázs: „Iskolarendszer és szabad választás. A jóindulatú szegregációról”, Élet és irodalom, 2005. szeptember 30., 3-4. o., 2005 | Erőss Gábor: "Hungarian Roma and African American pupils compared. "Soft" school segregation, the parents' ”freedom” and the public policies", Solomon Asch Center, University of Pennsylvania, Philadelphia (előadás), 2005 | Erőss Gábor, Berényi Eszter, Berkovits Balázs: „Miért nehéz segíteni a hátrányos helyzetű/roma tanulók integrációját a jelenlegi magyar oktatási rendszerben?” (Szakértői jelentés Kaltenbach J. felkérésére), Országgyűlési Biztosok Hivatala, 2005 | Bajomi Iván, Berényi Eszter, Erőss Gábor, Imre Anna: “Régulation scolaire dans un arrondissement ouvrier de Budapest”, Recherches Sociologiques, 2004/ 2., « Sociologie des régulations de l’enseignement. Une comparaison européenne », pp. 103-119., 2004 | Erőss Gábor, Berkovits Balázs et alii: „Esélyegyenlőség és oktatáspolitika öt európai országban”, Educatio, XII/4., pp. 580-601., 2004 | Erőss Gábor: „Etnikai-kulturális sokféleség és oktatáspolitika Franciaországban” (Recenzió), Educatio, XII/ 3., pp. 474-477., 2004 | Berényi Eszter: „Közös európai oktatáspolitika: kritikai megközelítések” (Recenzió), Educatio, XII/4., 683-685., 2004 | Erőss Gábor: “Az iskolák belülről” (előadás), Az MSzT Oktatásszociológiai szakosztályában elhangzott előadás, 2004. november, 2004 | Erőss Gábor, Berényi Eszter: “Local school policies and segregation in Hungary” (előadás), GDN Regional Research Competition IV Conference, CERGE-EI, Prága, 2004. augusztus, 2004 | Berényi Eszter: „Az iskolák közötti kölcsönkapcsolatok alakulása, cselekvési logikák, és egyenlőtlenségek”, az MSzT Oktatásszociológiai szakosztályában elhangzott előadás, 2004. november, 2004 | Erőss Gábor, Berényi Eszter: “Les stratégies des parents d’élèves dans un contexte de régulation contradictoire (Hongrie)” (előadás), Réseau Analyse Pluridisciplinaire des Politiques Educatives (RAPPE) konferencia, 2004. szeptember, Brüsszel, 2004 | Erőss Gábor: “Anthropologie des configurations langagières dans les recherches transnationales" (előadás), Les comparaisons nationales et internationales des politiques éducatives - konferencia, Paris, Ministère de la Recherche, 2004. május., 2004 | Bajomi Iván, Berényi Eszter, Erőss Gábor, Imre Anna: „Az autonómia fellegvárai. Egy kerület és iskolái – Egy európai kutatás tapasztalatai”, Új pedagógiai szemle, 2006/7-8, pp. 3-16., 2006 | Bajomi Iván, Berényi Eszter, Erőss Gábor, Imre Anna: “Compétition scolaire et inégalités dans un arrondissement de Budapest”. In: Christian Maroy: Ecole, Régulation et Marché: une comparaison européenne, Paris, PUF, 2006., 2006 | Erőss Gábor: Jouir de l’autonomie, faire la différence. ‘Bonnes’ écoles et élèves ‘difficiles’ à Budapest, Actes du colloque ’L’établissement scolaire in situ. Concepts, méthodes, résultats et comparaison européenne’, IFRESI–USTL (Université de Lille I.), Lille, pp. 104-107., 2005 | Berényi Eszter: Politikai szocializáció a 21. században: kritikai megközelítések (recenzió), Educatio, 2004/4, 2004 | Berényi Eszter: Nemzetközi, nemzetek feletti vagy nemzeti tudományok? (recenzió), Educatio, 2005/3, 2005 | Berényi Eszter, Berkovits Balázs, Erőss Gábor: Az iskolába rendezett gyerek – kiváltság és különbségtétel a közoktatásban., Gondolat, Budapest, 2008. (Megjelenés alatt), 2008 | Erőss Gábor: Az autonómia bukása. Iskolai egyenlőtlenségek mozaik-Magyarországon, Diszciplínák határain innen és túl (Ed. Balogh Margit), MTA Társadalomkutató Központ, Budapest, 2007 | Berényi Eszter, Berkovits Balázs, Erőss Gábor: „Iskolaválasztás az óvodában: a korai szelekció gyakorlata”, Educatio, 2005/3, pp. 805-824., 2006 | Erőss Gábor: “De l’illégal à l’inégal. Ou l’inverse ? Brève sociologie de l’école hongroise”, La Nouvelle alternative, Politique et société à l'Est, vol. 21, numéro 69-70 (juin-septembre). pp. 147-154., 2006 | Erőss Gábor: Comparer les comparatistes au travail. Eléments pour une réflexion anthropologique sur les configurations langagières dans les recherches transnationales, Revue internationale de politique comparée, Volume 14, 2007/3: pp. 399-407., 2007 | Erőss Gábor: „Iskola a város szélén. Szegregáció és szimbolikus tér” (Recenzió), Educatio, 2005/1, 208-211., 2005 | Bajomi Iván, Berényi Eszter, Erőss Gábor, Imre Anna: “Positions, logiques d'action et inégalités entre les écoles d'un arrondissement de Budapest”, Revue Française de Pédagogie, Numéro 156, pp. 39-50., 2006 | Erőss Gábor, Gárdos Judit: Az előítélet-kutatások bírálatához, Educatio, 2007 tavasz: pp. 17- 37., 2007 | Bajomi Iván, Berényi Eszter, Erőss Gábor, Imre Anna: Ahol ritka jószág a tanuló. Oktatásirányítás, cselekvési logikák és egyenlőtlenségek Budapesten, OKI, „Kutatás közben” sorozat, Budapest. http://www.hier.iif.hu/hu/kutatas_kozben.php, 2006 | Erőss Gábor, Kende Anna (szerk.): Kategóriák burjánzása – ''jóhiszemű'' szegregáció, L’Harmattan, Budapest, 2008. (Megjelenés alatt), 2008 |
|
|
|
|
|
|
vissza »
|
|
|