|
Metakognícióra alapozott fejlesztés a matematika és az olvasás területén
|
súgó
nyomtatás
|
Ezen az oldalon az NKFI Elektronikus Pályázatkezelő Rendszerében nyilvánosságra hozott projektjeit tekintheti meg.
vissza »
|
|
Közleményjegyzék |
|
|
Kelemen Rita, Csíkos Csaba és Steklács János: A matematikai problémamegoldást kísérő metakognitív stratégiák vizsgálata a hangosan gondolkodtatás és a videomegfigyelés eszközeivel, Magyar Pedagógia, 105, 343-358., 2006 | Csíkos Csaba és Steklács János: Az olvasásra vonatkozó meggyőződések és az olvasási teljesítmény kapcsolatának empirikus vizsgálata., Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2007. ápr. 12-14., 2007 | Kelemen Rita, Csíkos Csaba és Steklács János: Patterns of metacognitive strategies in the process of mathematical problem solving – think-aloud interviews with 5th grade students, EARLI Metacognition SIG Conference, Cambridge, 2006. júl. 19-21., 2006 | Csíkos Csaba: Metakogníció. A tudásra vontakozó tudás pedagógiája, Műszaki Kiadó, Budapest, 2007 | Steklács János és Csíkos Csaba: Improving students’ reading comprehension by means of developing reading strategies. Results from a Hungarian experiment., EARLI Conference, Budapest, 2007. aug. 28-szept. 1., 2007 | Csíkos Csaba: What does Jacobs and Paris’ IRA questionnaire measure? A large-scale study among 3rd grade Hungarian pupils., EARLI Metaocgnition SIG Conference, Cambridge, 2006. júl. 19-21., 2006 | Csíkos Csaba: Tudatosság és metakogníció viszonya – Az ezredforduló interdiszciplináris megközelítései., Iskolakultúra, 12. sz., 69-82., 2006 | Csíkos Csaba: A gondolkodás stratégiai elemeinek fejlesztése kisiskoláskorban, In Vajda Zoltán (szerk.): Bölcsészműhely 2007, JATE Press, Szeged, 9-18., 2008 | Csíkos Csaba: Mintavétel a kvantitatív pedagógiai kutatásban, Gondolat Kiadó, Budapest, 2009 | Csíkos Csaba: Sakk, metakogníció és a kezdő-szakértő problematika, Hadmérnök, különszám „A sakk oktatásának hatása a képességfejlesztésre és a személyiségfejlesztésre” címmel. On-line elérhető: http://www.zmne.hu/hadmernok/kulonszamok, 2008 | Csíkos Csaba: Az IRA (Index of Reading Awareness) kérdőívvel végzett 3 éves longitudinális vizsgálat eredményei, Előadás a VI. Pedagógiai Értékelési Konferencián. Szeged, 2008, április 11-12., 2008 | Steklács János és Csíkos Csaba: Szövegértés vizsgálata az időkorlátos olvasástesztelés módszerével. Egy fejlesztő kísérlet késleltetett utótesztjének eredményei., Előadás a VI. Pedagógiai Értékelési Konferencián. Szeged, 2008, április 11-12., 2008 | Csíkos Csaba, Kelemen Rita és Steklács János: Kéttényezős pedagógiai kísérletek eredményességének és hatásvizsgálatának kvantitatív elemzése egy magyarországi kéttényezős kísérlet példáján., Előadás a VI. Pedagógiai Értékelési Konferencián. Szeged, 2008, április 11-12., 2008 | Steklács János és Csíkos Csaba: Reading under severe time constraint. Results of a reading comprehension test one year after a metacognition based development program, Paper presented at the 3rd Biennial Meeting of the EARLI Special Interest Group 16, Metacogniton, Ioannina, Greece, 8-10, May., 2008 | Csíkos Csaba: A large-scale 3-year longitudinal study on Jacobs and Paris’ IRA questionnaire among 3rd-5th grade students, Paper presented at the 3rd Biennial Meeting of the EARLI Special Interest Group 16, Metacogniton, Ioannina, Greece, 8-10, May., 2008 | Csíkos Csaba: Mentális modellek és metareprezentációk a matematikai problémamegoldásban, Előadás a VIII. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2008. november 13-15., 2008 | Kelemen Rita és Csíkos Csaba: MA 3. osztályos tanulók körében, a matematikai szöveges feladatok körében végzett fejlesztő kísérlet eredményei, Előadás a VIII. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2008. november 13-15., 2008 | Csíkos Csaba és Kelemen Rita: Implicit matematikai meggyőződések vizsgálata 5. osztályos tanulók körében, Előadás a VIII. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2008. november 13-15., 2008 | Csíkos Csaba, Kelemen Rita és Lieven Verschaffel: Fifth-grade students’ approaches to and beliefs of mathematics word problem solving: A large sample Hungarian study, Paper presented at the 13th EARLI Conference, Amsterdam, 2009. aug. 25-29., 2009 | Csíkos Csaba, Szitányi Judit és Kelemen Rita: Promoting 3rd grade children’s mathematical problem solving through learning about the role of visual representations, Poster presented at the 13th EARLI Conference, Amsterdam, 2009. aug. 25-29., 2009 | Kelemen-Molitorisz Anikó és Csíkos Csaba: The relation of metacognitive awareness of reading strategies to reading-related background variables among vocational secondray school students, Poster presented at the 13th EARLI Conference, Amsterdam, 2009. aug. 25-29., 2009 | Csíkos Csaba és Kelemen Rita: Matematikai szöveges feladatok nehézségének és érdekességének megítélése 5. osztályos tanulók körében, Iskolakultúra, 3-4. sz., 14-25., 2009 | Csíkos Csaba és Molnár Éva: Az olvasásra vonatkozó meggyőződések és a szövegértési telejsítmény összefüggései 3-5. osztályban, Előadás a VII. Pedagógiai Értékelési Konferencián, Szeged, 2009. április 24-25., 2009 | Csíkos Csaba: A choice - no-choice metodológia és alkalmazási lehetőségei a matematikai gondolkodás és az olvasás kutatásában, Előadás a VII. Pedagógiai Értékelési Konferencián, Szeged, 2009. április 24-25., 2009 | Szitányi Jduit: 3. osztályos tanulók körében, a matematikai szöveges területén végzett kísérlet módszerei és a fejlesztő feladatok rendszere, Előadás a VIII. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2008. november 13-15., 2008 | Pataky Gabriella: Vizuális képességek, mentális reprezentációk és a Clark-féle rajzteszt, Előadás a VIII. Országos Neveléstudományi Konferencián. Budapest, 2008. november 13-15., 2008 | Csíkos Csaba: Mentális modellek és metareprezentációk matematikai szöveges feladatok megoldásában. Egy fejlesztőkísérlet elméleti alapjai, Kozma Tamás és Perjés István (szerk.): Új kutatások a neveléstudományokban 2008. MTA Pedagógiai Bizottsága, Budapest, 109-117., 2009 | Csíkos Cs. & Steklács, J.: Metacognition-based reading intervention programs among 4th grade Hungarian students, Efklides, A. & Misailidi, P. (Eds.): Trens and prospects in metacognition research (in press). Springer, US., 2010 | Steklács, J. & Csíkos, C.: Developing reading strategies among 4th grade students in Hungary, New Mexico Journal of Reading, 19, 15-21., 2009 | Csíkos Csaba és Steklács János: Olvasásmegértés időkorlát mellett: Egy matekognícióra alapozott fejlesztő kísérlet követő vizsgálatának eredményei, Iskolakultúra Online, 3, 1-11., 2009 | Csíkos Csaba: Adaptív problémamegoldó stratégiák vizsgálata laboratóriumi szövegértési feladatban, Előadás a IX. Országos Neveléstudományi Konferencián. Veszprém, november 19-21., 2009 | Csíkos Csaba: Az IRA (Index of Reading Awareness) kérdőívvel végzett longitudinális vizsgálat eredményei., Magyar Pedagógia, 108, 97-134., 2008 | Kelemen-Molitorisz Anikó: Szakközépiskolás tanulók olvasásistratégia-használatának felmérése a MARSI kérdőívvel, Magyar Pedagógia, 109, 287-313., 2009 |
|
|
|
|
|
|
vissza »
|
|
|