|
Nemnyelvi képességek Specifikus Nyelvfejlődési Zavarban
|
súgó
nyomtatás
|
Ezen az oldalon az NKFI Elektronikus Pályázatkezelő Rendszerében nyilvánosságra hozott projektjeit tekintheti meg.
vissza »
|
|
Közleményjegyzék |
|
|
Pléh, Cs., Lukács, Á.: Pszicholingvisztika 1-2, Budapest: Akadémiai Kiadó, 1484 p., 2014 | Lukács Ágnes, Kas Bence, Pléh Csaba: A specifikus nyelvfejlődési zavar, In: Pléh Csaba, Lukács Ágnes (szerk.) (szerk.) Pszicholingvisztika 1-2: Magyar pszicholingvisztikai kézikönyv. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2014. pp. 1265-1323., 2014 | Kemény Ferenc, Lukács Ágnes: Self-insight in Probabilistic Category Learning, J GEN PSYCHOL 140: (1) 57-81, 2013 | Ladányi E, Zakariás L, Lukács Á: Lexical selection and cognitive control in children with SLI, LEARN PERCEPT 5: (Supplement) 49, 2013 | Lukács Á, Kas B, Laurence B. Leonard: Case Marking in Hungarian Children with Specific Language Impairment, FIRST LANG 33/4: 331-353, 2013 | Lukács Ágnes, Győri Miklós, Rózsa Sándor: TROG-H: új sztenderdizált módszer a nyelvtani megértés fejlődésének vizsgálatára, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE 41: (1) 1-23, 2013 | Lukács Ágnes, Győri Miklós, Rózsa Sándor: A TROG pszichometriai jellemzőinek magyar vizsgálata, a normák kialakítása, In: Dorothy V M Bishop (szerk.) (szerk.) TROG – Test for Reception of Grammar. Budapest: OS Hungary Tesztfejlesztő Kft., 2012. pp. 47-86. (TROG – Test for Reception of Grammar), 2012 | Zakariás L, Ladányi E, Lukács Á: Cognitive control processes in word retrieval, LEARN PERCEPT 4: 49-50, 2012 | Lukács Á, Kemény F: Domain general sequence learning deficit in Specific Language Impairment, NEUROPSYCHOLOGY 28: (3) 472-483, 2014 | Lukács Á, Kemény F: Development of different mechanisms of skill learning throughout the lifespan, COGNITIVE SCI 2014: 1-21, 2014 | Kemény F, Lukács Á: Stimulus dependence in probabilistic category learning, ACTA PSYCHOL 143: 58-64, 2013 | Zakarias L, Keresztes A, Demeter G, Lukacs A: A specific pattern of executive dysfunctions in transcortical motor aphasia, APHASIOLOGY 27: (12) 1426-1439, 2013 | Kemény, F. & Lukács, Á.: Stimulus Dependence in Probabilistic Category Learning, Acta Psychologica, (in press), 2013 | Lukács, Á., Győri, M., Rózsa, S.: TROG-H: új sztenderdizált módszer a nyelvtani megértés fejlődésének vizsgálatára., Gyógypedagógiai Szemle. (megjelenés alatt), 2013 | Lukács Á., Kas B. & Leonard, L. B.: Case Marking in Hungarian Children with Specific Language Impairment., First Language (in press), 2013 | Lukács, Á., Győri, M., Rózsa, S.: A TROG pszichometriai jellemzőinek magyar vizsgálata, a normák kialakítása., In.: Bishop, D.V.M. (2012). TROG – Test for Reception of Grammar. Kézikönyv. OS Hungary Tesztfejlesztő Kft. 47-86., 2012 | Kemény F., Lukács Á.: Self-insight in Probabilistic Category Learning., Journal of General Psychology, 140(1), 57-81., 2013 | Lukács, Ágnes; Kemény, Ferenc: Different forms of implicit learning in typical development and SLI., 4th UK Cognitive Linguistics Conference, London, 2012. július 10-12. Előadás, 2012 | Lukács, Ágnes; Kemény, Ferenc: Age-related changes in three different forms of implicit learning across the lifespan., Lifespan perspectives on implicit and explicit learning. Brussels, 8-9 September 2012., 2012 | Lukács, Ágnes: Online tasks for testing verbal and nonverbal inhibition in Hungarian speaking children with SLI, Paper presented at the meeting of the COST ACTION IS0804 "Child Language Impairment in Multilingual Context", Padua, 19-21 September, 2012 | Lukács, Á., Győri, M., Rózsa, S.: TROG-H: új sztenderdizált módszer a nyelvtani megértés fejlődésének vizsgálatára., Gyógypedagógiai Szemle. 2013/1. 1-23., 2013 | Lukács Ágnes, Kemény Ferenc: Development of different forms of skill learning throughout the lifespan, Cognitive Science, in press, 2014 | Lukács Ágnes, Kemény Ferenc: Domain general sequence learning deficit in Specific Language Impairment, Neuropsychology, in press, 2014 | Kemény Ferenc, Lukács Ágnes: Stimulus dependence in probabilistic category learning., Acta Psychologica, 143, 58-64., 2013 |
|
|
|
|
|
|
vissza »
|
|
|