The role of individual differences and situative factors in skill learning  Page description

Help  Print 
Back »

 

Details of project

 
Identifier
106027
Type PD
Principal investigator Orosz, Gábor
Title in Hungarian Egyéni különbségek és szituatív tényezők szerepe a készségtanulásban
Title in English The role of individual differences and situative factors in skill learning
Keywords in Hungarian implicit tanulás, egyéni különbségek, személyiség, versengés
Keywords in English implicit learning, individual differences, personality, competition
Discipline
Psychology (Council of Humanities and Social Sciences)100 %
Ortelius classification: Social psychology
Panel Social Sciences Committee Chairs
Department or equivalent Institute of Cognitive Neuroscience and Psychology (Research Center of Natural Sciences)
Starting date 2012-09-01
Closing date 2016-09-30
Funding (in million HUF) 2.805
FTE (full time equivalent) 2.81
state closed project
Summary in Hungarian
A kutatás összefoglalója, célkitűzései szakemberek számára
Itt írja le a kutatás fő célkitűzéseit a témában jártas szakember számára.

A korábbi, implicit tanulással (IT) kapcsolatos kutatásokkal szemben, újabb kutatások szerint az IT egyéni különbségei számottevőek és érdemesek a kutatásra. A jelen kutatási projekt legfőbb célja a személyiségtényezők és alapvető szociális változók implicit tanulással való kapcsolatának feltárása. Ennek érdekében 10 kérdőívet szándékozunk magyar nyelven validálni – a Racionalitás-megtapasztalás skálát, A NEO PI-R Nyitottság faktorának 6 alskáláját, a UPPS impulzivitás skálát, a Myers-Briggs típus indikátort, a társas összehasonlítás skálát, a hiperversengés skálát, az önfejlesztő versengés skálát, az ego-alulkontrolláltság skálát, az ego-rugalmasság skálát, és a teljesítménycélok kérdőívet. Ezt követően azt vizsgálnánk meg, hogy az alapvető szociális változók – társas facilitáció és gátlás, társas összehasonlítás és a versengés – milyen hatással vannak az implicit tanulásra. Feltételezzük, hogy a korábbi kutatásokhoz hasonló eredményt kapunk a pszichoticizmus, a szorongás, a racionalitásra való képesség, a nyitottság, az impulzivitás és az intuíció vonások esetében. Ezen felül feltételezzük, hogy negatív kapcsolat áll fenn az implicit tanulás és a társas összehasonlítás orientáció, a hiperversengés, ego-alulkontrolláltság, a teljesítést kerülő célok, az elsajátítást kerülő célok és a társas faktorok között. Pozitív kapcsolatot feltételezünk az implicit tanulás és az önfejlesztő versengő attitűdök, az ego-rugalmasság és a teljesítést ill. az elsajátítást megközelítő célok között. A jelen kutatási terv egy kurrens, ám korábban majdnem feltáratlan területet vizsgálna, és gyakorlati tanácsokkal szolgálhatna a készségtanulás optimális feltételeinek kialakítására.

Mi a kutatás alapkérdése?
Ebben a részben írja le röviden, hogy mi a kutatás segítségével megválaszolni kívánt probléma, mi a kutatás kiinduló hipotézise, milyen kérdéseket válaszolnak meg a kísérletek.

Két fő kérdésre szeretnénk választ találni.

Először újból meg szeretnénk vizsgálni, hogy igaz-e a széles körben elfogadott nézet, mely szerint az implicit tanulás mély törzsfejlődési múlttal rendelkezik, és ennélfogva kisebb mértékű egyéni variációt mutat, mint az explicit tanulási folyamatok (Reber, 1993). Kaufman et al. (2010), illetve Pretz et al. (2010) eredményei és a hipotéziseink alapján feltételezzük, hogy a pszichoticizmussal, a szorongással, a racionalitásra való képességgel, a nyitottsággal, az impulzivitással, az intuícióval, a társas összehasonlítás orientációval, a hiperversengéssel, az önfejlesztő versengő attitűdökkel, az ego-alulkontrolláltsággal és a célorientációval kapcsolatos egyéni különbségek összefüggenek az implicit tanulással.

A második kérdés arra vonatkozik, hogy vajon a szociális facilitáció/gátlás, a társas összehasonlítás és a versengés hatással van-e az implicit tanulásra. Feltételezzük, hogy a szociális tényezők negatív hatással vannak az implicit tanulásra. A hipotézisünk szerint a társas hatások (puszta jelenlét, társas összehasonlítási személy, rivális) rontja a szelektív figyelmet, amely a megtanulandó ingerre irányul (a szekvencia), és ezáltal megzavarja az implicit tanulás kódolási fázisát (Kaufman et al., 2010). Ez a mintázat elvárható más eredmények alapján is, amely fényt derített arra, hogy hipnózis alatt hatékonyabb az implicit tanulás és a kódolás azáltal, hogy hipnózis állapota segít kiszűrni a figyelmet potenciálisan megzavaró tényezőket (Németh, Janacsek, Polner, & Kovács, in press).

Mi a kutatás jelentősége?
Röviden írja le, milyen új perspektívát nyitnak az alapkutatásban az elért eredmények, milyen társadalmi hasznosíthatóságnak teremtik meg a tudományos alapját. Mutassa be, hogy a megpályázott kutatási területen lévő hazai és a nemzetközi versenytársaihoz képest melyek az egyediségei és erősségei a pályázatának!

A következő pontokban foglalható össze, hogy milyen alkalmazott hasznokkal járhat a jelen kutatás:

1. Sportok: mind professzionális, mind amatőr sportolók esetében lehetségessé válik olyan optimális edzési körülmények kialakítása, amely tekintetbe veszi az ő személyiségüket (egyénileg, edzővel vagy anélkül, másokkal összehasonlítva, versengve, etc.)

2. Oktatás: az iskolai körülmények számos esetben az implicit tanulásra is építenek – ezek a területek például a zene, az idegen nyelv vagy a testnevelés, stb. A kutatási projekt fel tudja vázolni azokat az irányvonalakat, amelyek mentén az implicit tanulás optimalizálható a különböző személyiségjegyekkel rendelkező diákok számára.

3. Klinikai rehabilitáció: az implicit tanulás különösen nagy szerepet kap a klinikai rehabilitáció során, ahol ha a fejlesztések ideális környezetben (társas vs. egyéni) zajlanak, akkor annak hatékonysága nagyban nőhet.

4. A 10 új skála magyar validálása nem csak kutatási szempontból lehet hasznos.
a. A NEO PI-R nyitottság alskálái, a hiperversengés az önfejlesztő versengés skála, az ego-rugalmasság és ego-alulkontrolláltság skála hasznos lehet munkahelyi kiválasztáskor is, ha a minta fiatal felnőttekből áll.
b. A teljesítménycélokat mérő kérdőív nagyon hasznos lehet az egyetemista diákok tanulmányi céljainak feltárásához.

A kutatás összefoglalója, célkitűzései laikusok számára
Ebben a fejezetben írja le a kutatás fő célkitűzéseit alapműveltséggel rendelkező laikusok számára. Ez az összefoglaló a döntéshozók, a média, illetve az érdeklődők tájékoztatása szempontjából különösen fontos az NKFI Hivatal számára.

A kutatási terv legfőbb célja a helyzeti (társas serkentés és gátlás, társas összehasonlítás, versengés) és személyiségtényezők implicit (tudattalan) tanulásra gyakorolt hatásának feltárása. Mindemellett szeretnénk feltárni a társas tényezők és az implicit (tudattalan) tanulás közötti kapcsolatokat. Ez utóbbi terület egyáltalán nem volt kutatva korábban. A kutatási terv vizsgálatai által meg tudnánk különböztetni az egymástól eltérő emberek számára az optimális feltételeket, amelyekben a leghatékonyabban tudnak implicit módon tanulni. Például feltételezzük, hogy az impulzív emberek kevésbé tudnak tudattalanul tanulni társas helyzetben, mint egyéni szituációban, mert nekik a tudattalan tanulás kódolási fázisában alapban nehézségeik vannak, amelyet még súlyosabbá tehet a társas helyzet, ahol a másik jelenléte még inkább eltereli a figyelmüket egy mozgássorozat követéséről. Annak érdekében, hogy átfogóan le tudjuk írni azokat a személyiségtényezőket, melyek hatással lehetnek az implicit tanulásra, 10 kérdőívet tennénk érvényessé magyar mintán. Ezen felül megvizsgálnánk, hogy ezek a személyiségdimenziók mennyire segítik, illetve akadályozzák az implicit tanulást olyan társas helyzetekben, amikor máshoz hasonlítják a teljesítményüket, illetve versengenek másokkal. Ezáltal praktikus tanácsokat lehetne adni különböző személyiséggel rendelkező embereknek arról, hogy egyéni vagy társas környezetben érdemes-e (főleg a szekvenciákkal kapcsolatos) készségeiket fejleszteniük. Folytatva az iménti példát, ha a hipotézisünk igazolást nyer, akkor egy impulzív sportembernek egyéni gyakorlást javasolnánk, ahelyett, hogy egy másik emberrel eddzen, mikor a szerva mozdulatsorát sajátítja el.
Summary
Summary of the research and its aims for experts
Describe the major aims of the research for experts.

Dissimilarly to early studies of implicit learning (IL), recent articles suggest that individual variation of IL is worthy of investigation. The main goal of the present research project is the exploration of personality traits and basic situational factors that can have impact on IL. In order to carry out the project we planned to validate ten questionnaires on Hungarian non-representative young adult samples as Rational–Experiential Inventory; NEO PI-R Openness subscales; UPPS impulsivity scale, Myers-Briggs Type Indicator - MBTI, Social Comparison Orientation Measure - SCO, Hypercompetitive Attitude Scale - HCA, Personal Developmental Competitive Attitude Scale - PDCA, Ego-undercontrol scale - EU, Ego-resiliency Scale - ER, Achievement Goal Questionnaire - AGQ. We are intended to measure the relationship between IL and these personality factors. In the second phase of the project we planned to examine the impact of basic social psychological situations on IL as social facilitation/inhibition, social comparison, and comparison. We expect that we can reproduce previous findings regarding the relationship between IL and individual differences in Psychoticism, Anxiety, Rational ability, Openness, Impulsivity, and Intuition and we can intended to demonstrate negative relationship between IL and SCO, HCA, EU, Performance avoidance, Mastery avoidance goals and social factors. Nevertheless, positive relationship is expected between IL and PDCA, ER, performance, and mastery approach goals. The research project could pioneer the almost fully unexplored relationship between IL and personality or social variables which can give hints in everyday life how to improve skill learning.

What is the major research question?
Describe here briefly the problem to be solved by the research, the starting hypothesis, and the questions addressed by the experiments.

We have two main questions in the present research project.

Firstly, we would like to reconsider the widely accepted belief that implicit learning processes have deep phylogenetic roots, therefore they show less individual-to-individual variation than explicit learning processes (Reber, 1993). On the basis of very recent studies (Kaufman et al., 2010; Pretz et al., 2010) and our hypotheses we expect relationships between implicit learning and several individual traits and characteristics as Psychoticism, Anxiety, Rational ability, Openness, Impulsivity, Intuition, Social Comparison Orientation, Hypercompetitive attitudes, Personal Developmental Competitive Attitudes, Ego-undercontrol, Ego-resiliency and Goal orientation.

The second question is whether social inhibition, social comparison and competition have effect on implicit learning or not? We suppose that social factors have negative effect on implicit learning. According to our hypothesis social effects (mere presence, comparative point of reference, rival) will impair the selective attention directed to the stimuli (sequence), and therefore it will disturb the encoding phase of implicit learning (Kaufman et al., 2010). This expected pattern is in line with a recent study finding that implicit learning and encoding is improved in hypnosis by filtering out the potential attentional distractors (Németh, Janacsek, Polner, & Kovács, in press).

What is the significance of the research?
Describe the new perspectives opened by the results achieved, including the scientific basics of potential societal applications. Please describe the unique strengths of your proposal in comparison to your domestic and international competitors in the given field.

The following points show the applied benefits of the present research project:

1. Sports: for professional and amateur sportsmen who have different personality traits it is possible to adjust optimal training envorinments (individual with coach, without coach, social comparative, competitive, etc.)

2. Education: in several cases school education contains implicit elements – these fields for example are music, foreign language, physical education, etc. The present research project could provide guidelines how to optimize implicit learning for students who have different personality characteristics.

3. Clinical rehabilitation: implicit learning plays a crucial role in rehabilitation process, optimal environment (social vs. non-social) can improve the efficacy of rehabilitation.

4. Validation of 10 new scales in Hungarian. These scales could be useful not only for research purposes.

a. NEO PI-R Openness; Hypercompetitive Attitude Scale, Personal Developmental Competitive Attitude Scale, Ego-undercontrol scale, Ego-resiliency Scale can be useful for workplace assessment if the examined sample is constituted by young adults.

b. Achievement Goal Questionnaire can be a very useful scale in order to measure for example university students’ goal orientation.

Summary and aims of the research for the public
Describe here the major aims of the research for an audience with average background information. This summary is especially important for NRDI Office in order to inform decision-makers, media, and others.

The main goal of the research project is the exploration of how personality and situational variables as social facilitation, social comparison and competition have impact on implicit (non-conscious) skill learning. We would like to reconsider Reber’s (1993) view about the lack of individual differences in implicit learning. Furthermore, we would like to explore connection between social dimensions and implicit learning. This field has not been explored yet. With the studies of this project we could distinguish optimal skill learning conditions for individuals who possess different personality traits. For example we suppose that impulsive persons will have lower implicit learning performance in social conditions, than in individual settings because they have difficulties with the encoding phase of implicit learning and this distraction will be more serious if they are put in a social situation in which the presence of others can distract them more in skill learning. In order to explore comprehensively potential personality factors, we intend to validate 10 personality-related scales in Hungarian which can cover those traits that can have impact on implicit learning. Furthermore, we would like to examine how these characteristics influence implicit learning in social settings as social comparison or competition. As a result of this project we may give practical advices to wide variety of persons concerning optimal conditions of skill learning (especially sequence learning). Continuing the above mentioned example; if our hypothesis is proven, we can recommend to an impulsive sportsman to practice tennis serving alone instead of with another person.





 

Final report

 
Results in Hungarian
A kérdőíves adatfelvétel megtörtént egy 600 fős online reprezentatív mintán. Leelemeztük a kérdőíves adatokat, az Ego-rugalmasság skálával kapcsolatos eredményekről pedig megjelent három cikk. Ezen kívül a társas összehasonlítás, az ésszerűség megérzés egyéni különbségei kapcsán is megjelent egy-egy cikk. Korábbi, nem reprezentatív adatokból beküldtünk továbbá egy cikket az Önfejlesztő versengés új faktorstruktúrájáról, megbízhatóságáról és korrelátumairól, illetve kidolgoztunk egy új versengés mérőeszközt. A teljesítés célok kapcsán a tervben meghatározott Achievement Goal Questionnaire helyett annak egy újabb verziójának validálását is publikáltuk. Ezután az implicit tanulás korábban felmért egyéni különbségek közötti kapcsolatokat tártam fel. Az adatokat sikerült felvenni több, mint 120 emberrel. A személyiségdimenziók nem mutattak összefüggést az implicit tanulással. A teljesítés-célok mutattak csak szisztematikus összefüggést az ASRT feladatban nyújtott reakcióidőkkel és hibázásokkal. Ezt követően folytattuk az implicit tanulás és az egyéni különbségek közötti összefüggések feltárását. Az exploráció időigényes volt, de ennek köszönhetően számos mérőeszköz került adaptálásra és kidolgozásra, melyek többnyire nemzetközi folyóiratokban jelentek meg. Összességében a projekt alatt ötször több cikk jelent meg, mint amennyit a munkatervben megjelöltem.
Results in English
The questionnaire data gathering was carried out on a 600-respondent online representative sample. This data was analyzed. Three papers were published on ego-resiliency. Furthermore, a paper was published on social comparison orientation, rationality and intuition. A measure was also published assessing achievement goals. An additional paper was written on self-developmental competitive attitudes and a new measure was also developed assessing multiple dimensions of competition. Regarding the above-mentioned individual differences and implicit learning, more than 120 individuals were assessed. Implicit learning results were correlated with measures of personality and individual differences. Personality traits were unrelated to implicit learning. Only task-relevant achievement goals showed a systematic relationship pattern with ASRT results as reaction time and error rate was related to these goals, whereas implicit learning in itself was unrelated to these goals. Then we aimed to discover further variables that can be related to implicit learning. This exploration took a great amount of time, but it allowed to develop and adapt several measures that were later published in international peer-reviewed journals. In sum, five times more papers were published as a result of this grant than I had originally written in the proposal.
Full text https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=106027
Decision
Yes





 

List of publications

 
Farkas, D., Orosz, G.: Ego-resiliency Reloaded: A Three-Component Model of General Resiliency., http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0120883, 2015
Orosz, G., Tóth-Király, I., Bőthe, B., Kusztor, A., Üllei, Zs., & Jánvári, M.: Teacher enthusiasm: a potential cure of academic cheating, Frontiers in Psychology 6, 318. doi: 10.3389/fpsyg.2015.00318 (IF: 2.8), 2015
Orosz, G., Szekeres, A., Kiss, G. Z., Farkas, P., & Roland-Levy, C.: Elevated romantic love and jealousy if relationship status is declared on Facebook., Frontiers in Psychology, 6, 214. doi:10.3389/fpsyg.2015.00214, 2015
Bőthe, B., Tóth-Király, I., & Orosz, G.: Clarifying the links among online gaming, internet use, drinking motives, and online pornography use, Games for Health Journal. 4(2), 1-9., 2015
Kővári, Z., Devecsery, Á., Jakab, K. Pusztai, B. Agócs, L., Kómár, R., & Orosz, G.: Hungarian adaptation of Emotional Creativity Inventory (ECI), Pszichológia, 34(4), 339-362., 2014
Fallah, N., & Orosz, G.: The effect of situative and individual factors on the evaluation of body modified colleague, Pszichológia, 34(3), 225–238., 2014
Orosz, G., & Rózsa, S.: Hazai kérdőív-adaptációk, Pszichológia, 34(2), 109-127., 2014
Szokol, Zs, & Orosz, G.: Individual differences in self-discrepancies: Hungarian adaptation of Hardin and Lakin's (2009) measure, Pszichológia, 34(2), 109-127., 2014
Bognár, J., Orosz, G., & Büki, N.: Hungarian validation of the rational-experiential invetory and its relationship with ego-resiliency, Pszichológia, 34(2), 129-147., 2014
Urbán, G., Orosz, G., Kerepes, L., & Jánvári, M.: A 3×2 teljesítés-cél kérdőív Magyar nyelvű adaptációja, Pszichológia, 34, 1, 73–97., 2014
Ulicza, N., Gajdos, D., Bőthe, B., Tóth-Király, I., & Orosz, G.: A Rövid Egyetemi Unalom Kérdőív faktorstruktúrája, Iskolakultúra, 2015
Fülöp, M. & Orosz, G.: State of the art in competition research., Emerging Trends in the Social and Behavioral Sciences. DOI: 10.1002/9781118900772.etrds0317, 2015
Gajdos, D., Ulicza, N., Bőthe, B., Tóth-Király, I., & Orosz, G.: Az egyetemi öröm kérdőív faktorstruktúrája, Tudományperspektíva, 2016
Orosz, G., Dombi, E., Tóth-Király, I, & Roland-Lévy, C.: The Less is More: The 17- Item Zimbardo Time Perspective Inventory., Current Psychology, 1-9. doi: 10.1007/s12144-015- 9382-2, 2015
Orosz, G., Tóth-Király, I., & Bőthe, B.: Four facets of Facebook intensity—The development of the Multidimensional Facebook Intensity Scale, Personality and Individual Differences, 100, 95-104., 2015
Orosz, G., Dombi, E., Andreassen, C. S., Griffiths, M. D., & Demetrovics, Z.: Analyzing Models of Work Addiction: Single Factor and Bi-Factor Models of the Bergen Work Addiction Scale, International Journal of Mental Health and Addiction, 14(5), 662-671., 2015
Orosz, G., Bőthe, B. & Tóth-Király, I.: The development of the Problematic Series Watching Scale (PSWS), Journal of Behavioral Addictions, 5(1), 144-150., 2016
Orosz, G., Bánki, E., Bőthe, B., Tóth-Király, I., & Tropp, L. R.: Don't judge a living book by its cover: effectiveness of the living library intervention in reducing prejudice toward Roma and LGBT people, Journal of Applied Social Psychology, 46(9), 510-517. doi: 10.1111/jasp.12379, 2016
Orosz, G., Tóth-Király, I., Bőthe, B. & Melher, D.: Too many swipes for today: The development of the Problematic Tinder Use Scale (PTUS), Journal of Behavioral Addictions, 5(3), 528-523. doi: 10.1556/2006.5.2016.016, 2016
Török, R., Tóth-Király, I., Bőthe, B., & Orosz, G.: Analyzing Models of Career Decision Self-Efficacy: First-Order, Hierarchical, and Bifactor Models of the Career Decision Self-Efficacy Scale, Current Psychology. 1-10. doi:10.1007/s12144-016-9464-9, 2016
Orosz, G., Vallerand, R. J., Bőthe, B., Tóth-Király, I., Paskuj, B.: On the correlates of passion for screen-based behaviors: The case of impulsivity and the problematic and non-problematic Facebook use and TV series watching, Personality and Individual Differences, 101, 167-176. doi:10.1016/j.paid.2016.05.368, 2016
Keczer, Z., File B., Orosz, G., & Zimbardo, P. G.: Social Representations of Hero and Everyday Hero: A Network Study from Representative Samples, PLoS ONE 11(8): e0159354. doi:10.1371/journal.pone.0159354, 2016
Orosz, G., Krekó, P. Paskuj, B., Tóth-Király, I., Bőthe, B., & Roland-Lévy, C.: Changing Conspiracy Beliefs through Rationality and Ridiculing, Frontiers in Psychology. 7:1525. doi: 10.3389/fpsyg.2016.01525, 2016
Orosz, G., Dombi, E., Tóth-Király, I., Bőthe, B., Jagodics, B., & Zimbardo, P. G.: Academic cheating and time perspective: Cheaters live in the present instead of the future, Learning and Individual Differences, 42, 39-45. doi: 10.1016/j.lindif.2016.10.007, 2016
Tóth-Király, I., Orosz, G., Dombi, E., Jagodics, B., Farkas, D., & Amoura, C.: Cross-cultural comparative examination of the Academic Motivation Scale using exploratory structural equation modeling, Personality and Individual Differences, 106(1), 130-135. doi: 10.1016/j.paid.2016.10.048, 2017
Orosz, G., Zimbardo, P. G., Bőthe, B., I., Tóth-Király.: The paradoxical effect of climate on time perspective considering resource accumulation., Behavioral and Brain Sciences, 2017
Farkas, D., & Orosz, G.: The link between ego-resiliency and changes in Big Five traits after decision making: The case of Extraversion, Personality and Individual Differences, 55(4), 440-445. http://dx.doi.org/1 0.1016/j.pai d.2013.04.003, 2013
Orosz, G., & Roland-Lévy, C.: Social representation of competition and fraud, Citizenship Teaching and Learning, 8(2), 157- 177. doi: 10.1386/ctl.8.2.157_1, 2013
Orosz, G., Farkas, D., Roland-Lévy, C.: Are competition and extrinsic motivation reliable predictors of academic cheating?, Frontiers in Psychology, 4, 87. doi: 10.3389/fpsyg.2013.00087, 2013
Lukács, F. & Orosz, G.: Career Indecision from the Perspective of Time Orientation, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Psychologica, 152(6), 126-142., 2014
Lauter, A., Polner, B. & Orosz, G.: Szervezeti kreativitás a konstruktív és destruktív versengés tükrében, Alkalmazott Pszichológia, 4, 5-30., 2012
Talmácsi, Gy., Orosz, G. Birkás, B., & Bereczkei, T.: A Dahling-féle machiavellizmus skála validálása, Alkalmazott Pszichológia, 3, 63-82., 2012
Orosz, G., Salamon, J., Makkai, A., & Turcsik, Á. B.: Konstruktív versengés az autópiaci szervezetekben, Alkalmazott pszichológia, 3, 5-32., 2012
Orosz, G., & Szukics, N.: A társas összehasonlítás egyéni különbségei, Pszichológia, 32(3), 361-378. doi: 10.1556/Pszicho.32.2012.4.4, 2012
Szokol, Zs., & Orosz, G.: Az énkép-eltérések kapcsolata az élettel való elégedettséggel és az irigységgel., In Harányi, Sz., G., Kékesi, M. (Eds) Szegedi Pszichológiai Tanulmányok 2013. (pp. 189-200). Szeged: JGYFK. ISSN: 1789 6061, 2013
Náfrádi, L., & Orosz, G.: A társas elutasításra való érzékenység kérdőív (Rejection Sensitivity Questionnaire) magyar nyelvre történő adaptációjának előzetes eredményei., In Harányi, Sz., G., Kékesi, M. (Eds.) Szegedi Pszichológiai Tanulmányok 2013. (pp. 117-128). Szeged: JGYFK. ISSN: 1789 6061, 2013
Farkas D, Orosz G: The link between ego-resiliency and changes in Big Five traits after decision making, PERS INDIV DIFFER 55: (4) 440-445, 2013
Orosz G, Farkas D, Roland-Lévy C: Are competition and extrinsic motivation reliable predictors of academic cheating?, FRONT PSYCHOL 4: , 2013
Orosz G, Roland-Lévy C: Hungarian and French Business School Students’ Social Representation of Competition and Fraud., CITIZENSHIP TEACH LEARN 8: (2) 157-177, 2013
Lauter A, Polner B, Orosz G: Szervezeti kreativitás a konstruktív és destruktív versengés tükrében., ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 4: 5-30, 2012
Orosz Gábor, Szukics Nóra: A társas összehasonlítás egyéni különbségei, PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) 32: (4) 361-378, 2012
Farkas D, Orosz G: The link between ego-resiliency and changes in Big Five traits after decision making, PERS INDIV DIFFER 55: (4) 440-445, 2013
Orosz G, Farkas D, Roland-Lévy C: Are competition and extrinsic motivation reliable predictors of academic cheating?, FRONT PSYCHOL 4: , 2013
Orosz G, Roland-Lévy C: Hungarian and French Business School Students’ Social Representation of Competition and Fraud., CITIZENSHIP TEACH LEARN 8: (2) 157-177, 2013
Lauter A, Polner B, Orosz G: Szervezeti kreativitás a konstruktív és destruktív versengés tükrében., ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 4: 5-30, 2012
Orosz Gábor, Szukics Nóra: A társas összehasonlítás egyéni különbségei, PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) 32: (4) 361-378, 2012




Back »