Sources of the Hungarian Theatre Dance History 2.  Page description

Help  Print 
Back »

 

Details of project

 
Identifier
115676
Type K
Principal investigator Bolvári-Takács, Gábor
Title in Hungarian A magyar színpadi táncművészet történetének forrásai 2.
Title in English Sources of the Hungarian Theatre Dance History 2.
Keywords in Hungarian tánctörténet, forráskutatás, tudománytörténet, művészettörténet, táncoktatás
Keywords in English dance history, source research, history of sciences, history of art, dance pedagogy
Discipline
Musicology (Council of Humanities and Social Sciences)70 %
Ortelius classification: Musicology
Art History (Council of Humanities and Social Sciences)30 %
Ortelius classification: Art history
Panel Culture
Department or equivalent Hungarian Dance Academy
Participants Fuchs, Lívia
Gara, Márk
Horváthné Major, Rita
Kovács, Ilona Krisztina
Macher, Szilárd
Nagy, Péter Miklós
Péter, Petra
Starting date 2015-09-01
Closing date 2020-11-30
Funding (in million HUF) 27.424
FTE (full time equivalent) 20.75
state closed project
Summary in Hungarian
A kutatás összefoglalója, célkitűzései szakemberek számára
Itt írja le a kutatás fő célkitűzéseit a témában jártas szakember számára.

A kutatás célja, hogy különböző megközelítésekkel és időhatárok között érjen el tudományos eredményeket a színpadi táncművészet hazai története forrásainak feltárásában és feldolgozásában. A pályázat az előzményéhez, a K81672 számú OTKA-kutatás (2010-2014) tematikájához hasonlóan, négy témát tartalmaz: 1. A magyar színpadi tánctörténet forrásai a korabeli tudósítások, kritikák, esztétikai jellegű viták, értekezések tükrében. 2. A színpadi táncművészet és a hazai egyházi kultúra: a táncról folyó morális vita. 3. A színpadi táncművész-képzés magyarországi intézményesülése a 20. század második felében. 4. Az Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet Táncarchívuma egyes leltározatlan és feltáratlan hagyatékainak feldolgozása.

Mi a kutatás alapkérdése?
Ebben a részben írja le röviden, hogy mi a kutatás segítségével megválaszolni kívánt probléma, mi a kutatás kiinduló hipotézise, milyen kérdéseket válaszolnak meg a kísérletek.

A magyar színpadi táncművészet történetének és fejlődését mindeddig elsősorban kurrens értékelések, a jórészt a napi sajtón alapuló publikációk, valamint a résztvevők személyes emlékein alapuló történeti önreflexió alapján vizsgálták. Az elsődleges források feltárása, valamint a sajtóanyag szisztematikus áttekintése hiányzott. Hipotézisünk, hogy a kutatás segít új alapinformációkkal szolgálni a művészeti ág hazai fejlődéstörténetét illetően.

Mi a kutatás jelentősége?
Röviden írja le, milyen új perspektívát nyitnak az alapkutatásban az elért eredmények, milyen társadalmi hasznosíthatóságnak teremtik meg a tudományos alapját. Mutassa be, hogy a megpályázott kutatási területen lévő hazai és a nemzetközi versenytársaihoz képest melyek az egyediségei és erősségei a pályázatának!

A kutatás jelentősége abban áll, hogy pótolja a hazai tudományban még hiányzó szakszerű forrásfeltárást és forráselemzést a magyar színpadi táncművészet történetének hiteles forrásokon alapuló megírásához. A jelen kutatás segítheti a jelenkor tendenciáinak értelmezését is. Emellett a tánckutatás terén alkalmazza és meghonosítja a tudományos kutatás korszerű módszertani elveit. A pályázat köré szerveződött kutatócsoporthoz hasonló közösség Magyarországon még nem működött.

A kutatás összefoglalója, célkitűzései laikusok számára
Ebben a fejezetben írja le a kutatás fő célkitűzéseit alapműveltséggel rendelkező laikusok számára. Ez az összefoglaló a döntéshozók, a média, illetve az érdeklődők tájékoztatása szempontjából különösen fontos az NKFI Hivatal számára.

A kutatás célja forrásfeltárás és forráselemzés a magyar színpadi táncművészet történetének hiteles forrásokon alapuló megírásához. Ide tartoznak a korabeli tudósítások, kritikák, esztétikai jellegű viták; valamint neves táncművészek, koreográfusok irat- és dokumentum-hagyatékai. A színpadi tánc társadalmi megítélését jelentősen befolyásolta a tánc morális megítélésével kapcsolatos vallási nézetek alakulása, az egyházak részéről tapasztalt megnyilvánulások. Ezért ezt is kutatjuk. A kérdéskörhöz tartozik a színpadi táncművész-képzés iskoláinak kialakulásához és fejlődéséhez tartozó források bemutatása is.
Summary
Summary of the research and its aims for experts
Describe the major aims of the research for experts.

The purpose of the project is to reach scientific results in the field of exploring sources of history of Hungarian theatre dance from different points of view and in different periods. As the OTKA K81672 project (2010-2014) this project consists of four themes: 1. Sources of the Hungarian theatre dance history on the base of reports, critics, aesthetic debates and papers. 2. Connection between the the Hungarian theatre dance art and the church culture: the moral dispute of dance. 3. Institutionalisation of the stage dance education in Hungary in the second half of the 20th century. 4. Exploration and examination of some dancers' inheritances of the Dance Archives of the State Museum and Institute for Theatre History.

What is the major research question?
Describe here briefly the problem to be solved by the research, the starting hypothesis, and the questions addressed by the experiments.

History and development of the Hungarian theatre dance has been examed on the base of current appreciations, articles form the daily press and personal experinces and memoires of participants as a historic self-reflexion. Exploration and examination of primary sources and press publications is still missing. We suppose that this project helps us to find new basic information about development of theatre dance.

What is the significance of the research?
Describe the new perspectives opened by the results achieved, including the scientific basics of potential societal applications. Please describe the unique strengths of your proposal in comparison to your domestic and international competitors in the given field.

The importance of the project is to replace professional exploration and examination of sources for writung authentic history of Hungarian theatre dance on the base of sources. This project can help interpret tendencies of today as well. This project introduce modern methodological principles in dance research. The project's working group is unique in Hungary, there was not any groups like this before.

Summary and aims of the research for the public
Describe here the major aims of the research for an audience with average background information. This summary is especially important for NRDI Office in order to inform decision-makers, media, and others.

The purpose of the project is exploring and examinating sources for writing history of Hungarian theatre dance on the base of authentic sources. The project consists of contemporary reports, critics, aesthetic debates; and some dancers' and coreographers' inheritances and documents. The social judgement of dance was under the infuence of religious opinion of churches about moral questions of dance. So we exam this problem too. In this field we present sources for history and development of theatre dance education.





 

Final report

 
Results in Hungarian
A kutatás keretében megjelent publikációk száma összesen 35 önálló kiadvány és 163 tanulmány, illetve cikk, előkészületben további 2 kötet, ez mindösszesen 200 publikáció. (A közleményjegyzék ennél valamivel kevesebb tételt tartalmaz, mert az azonos tudományos eredményt csak egyszer - annak legértékesebb formájában - kellett megadni.) Az egyénenkénti publikációs listák összesített adata: 275 publikáció. A kutatócsoport tagjai bel- és külföldi előadásainak és szakmai programjainak száma összesen: 107. Egy fő egyetemi tanári kinevezést kapott. Egy fő habilitált. Egy fő DLA fokozatot szerzett. Három fő PhD-eljárásban vesz részt, az abszolutóriumot teljesítették. A kutatás keretében került sor 2015-ban a Tánc és társadalom, 2017-ben a Táncművészet és intellektualitás, 2019-ben a Tánc és kulturális örökség Nemzetközi Tánctudományi Konferenciára a Magyar Táncművészeti Egyetemen. Ezeken összesen több mint 150 előadás hangzott el. A három konferenciakötet összes terjedelme 750 oldal. A kutatócsoport forrásközléseiből jelent meg a Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez kiadvány III. (2018) és IV. (2020) kötete, összesen mintegy 450 oldalon. A kutatás keretében jelenik meg a Tánctudományi Közlemények szakfolyóirat, 2015 és 2020 között a VII–XII. évfolyam, összesen 12 lapszámmal, mintegy 1200 oldalon. A kutatócsoport szinte valamennyi tagja részt vesz A Magyar Táncművészeti Egyetem első hetven éve (1950–2020) intézménytörténeti kötet kéziratának elkészítésében.
Results in English
The total number of publications published in the framework of the research is 35 independent volume and 163 studies and articles, 2 more volumes in preparation, this is 200 publications. (The list of publications contains fewer items because the same scientific result only had to be given once, in its most valuable form.) Aggregate data for individual publication lists: 275 publications. Total number of lectures and professional programs of the members of the research group at home and abroad: 107. One member appointed as professor. One member completed her habilitation. One member completed his DLA degree. Three members are in PhD procedures, passed the grade. Within the framework of the research the Dance and Society (2015), the Dance and Intellectuals (2017) and the Dance and Cultural Heritage (2019) International Dance Conference were organized. In total, more than 150 lectures were given. The total length of the three conference volumes is 750 pages. From the sources of the research group, the publication Sources for the History of Hungarian Theatre Dance was published in volume III. (2018) and IV. (2020), a total of about 450 pages. Within the framework of the research, the journal Dance Science Publications will be published, between 2015 and 2020 with the VII–XII. volumes, with a total of 1200 pages. Almost all members of the research group take part in the preparation of the manuscript of the institutional history volume of the Hungarian Dance Academy (1950–2020).
Full text https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=115676
Decision
Yes





 

List of publications

 
Kovács Ilona: Dohnányi Ernő új perspektívában, Gramofon Könyvek, 400 o. ISBN 978-615-80474-9-4, 2019
Pál-Kovács Dóra – Szőnyi Vivien – Varga Sándor (szerk.); Sorozatszerkesztő: Bolvári-Takács Gábor és Varga Sándor: Néptánc a médiában. Konferenciakötet. Etnokoreológiai Füzetek 1., Magyar Táncművészeti Egyetem, 98 o. ISBN 978-615-5852-03-9; ISSN 2676-8399, 2019
Péter Petra: Budapest Tánciskola Archívuma, Új Előadóművészeti Alapítvány, Budapest, http://archivum.tanc.org.hu, 2019
Tóvay Nagy Péter (szerk.); Sorozatszerkesztő: Bolvári-Takács Gábor: Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez III., Magyar Táncművészeti Egyetem, 272 o. ISBN 978-615-5852-00-8. Táncművészet és tudomány XI. ISSN 2060-7091, 2018
Tóvay Nagy Péter (főszerk.): Tánctudományi Közlemények, X. évf. 2018. 1. szám, 102 o., Magyar Táncművészeti Egyetem, ISSN 2060-7148, 2018
Tóvay Nagy Péter (főszerk.): Tánctudományi Közlemények, X. évf. 2018. 2. szám, 102 o., Magyar Táncművészeti Egyetem, ISSN 2060-7148, 2018
Tóvay Nagy Péter (főszerk.): Tánctudományi Közlemények, XI. évf. 2019. 1. szám, 106 o. ISSN 2060-7148, Magyar Táncművészeti Egyetem, ISSN 2060-7148, 2019
Bolvári-Takács Gábor: Megkettőzött valóság. Bizalmas jelentések és nyilvános beszámolók az Operaház balettegyüttesének külföldi vendégjátékairól, 1959, In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez III. MTE, 158–169. o. ISBN 978-615-5852-00-8, 2018
Bolvári-Takács Gábor (közzéteszi): Körtvélyes Géza táncművészeti vizsgaelőadás-kritikái a Magyar Rádióban, 1990–1995, In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez III. MTE, 170–176. o. ISBN 978-615-5852-00-8, 2018
Bolvári-Takács Gábor: Aczél György művészetpolitikájának fogalomkészlete, Zempléni Múzsa, XIX. évf. 1. szám, 2019. tavasz, 39–60. o., 2019
Bolvári-Takács Gábor: Beszámoló a Magyar Táncművészeti Egyetem NKFIH-kutatócsoportja harmadik kutatási évének eredményeiről (2017–2018), Tánctudományi Közlemények, X. évf. 2018. 2. szám, 92–98. o., 2018
Fuchs Lívia (közzéteszi): Szentpál Olga hagyatéka a Táncarchívumban, Tánctudományi Közlemények, X. évf. 2018. 1. szám, 15–56. o., 2018
Fuchs Lívia (közzéteszi): Töredékek Milloss Aurél hagyatékából, In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez III. MTE, 128–157. o. ISBN 978-615-5852-00-8, 2018
Fuchs Lívia: Születésnapi beszélgetés Kun Zsuzsával (1994), Tánctudományi Közlemények, XI. évf. 2019. 1. szám, 95–101. o., 2019
Gara Márk: Az első szovjet-típusú magyar balett. A magyar balett 1945 és 1956 között, In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez III. MTE, 192–206. o. ISBN 978-615-5852-00-8, 2018
Gara Márk: Kultúránk bástyája avagy a Magyar Állami Operaház a Szabad Nép című napilapban 1945–1956, In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez III. MTE, 177–191. o. ISBN 978-615-5852-00-8, 2018
Gara Márk: Mit tudhatunk meg a Degas és kortársai képei által a korabeli szcenikából?, Tánctudományi Közlemények, X. évf. 2018. 2. szám, 65–68. o., 2018
Kovács Ilona: Finishing Touch – Dohnányi Ernő Változatok egy gyermekdalra (op. 25) című művének fakszimile kiadása, Zenekar, XXV. évf. 2018. 6. szám, 53–57. o., 2018
Kovács Ilona: Utolsó simítások: Dohnányi Ernő Változatok egy gyermekdalra (op. 25) című művének fakszimile kiadása, Tánctudományi Közlemények, X. évf. 2018. 2. szám, 56–64. o., 2018
Kovács Ilona: „Szabálytalan” pas de deux – Beszélgetés zenéről és táncról Roboz Ágnessel és Mák Magdával, In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez III. MTE, 255–271. o. ISBN 978-615-5852-00-8, 2018
Macher Szilárd: A pénz vagy az ország sohasem volt tényező a választásomnál – Interjú Darai Tamással, Táncművészet, XLVII. évf. 2. szám, 2019. nyár, 16–18. o., 2019
Macher Szilárd: Aki minden egyes színpadi jelenlétét fontosnak tartotta – Emlékezés Hevesi Imrére: egy eddig meg nem jelent interjú (2005), Táncművészet, XLVI. évf. 4. szám, 2018. tél, 30–31. o., 2018
Macher Szilárd: Bécsben sok lehetőségem adódik – Beszélgetés Török Zsolttal, Táncművészet, XLVI. évf. 4. szám, 2018. tél, 24–25. o., 2018
Macher Szilárd: Dresden Frankfurt Dance Company – A vibrálóan virtuóz társulat, Táncművészet, XLVII. évf. 2. szám, 2019. nyár, 18–19. o., 2019
Macher Szilárd: Egy tiszta lélek erkölcsi győzelme – London: hagyomány és költőiség új köntösben, Táncművészet, XLVI. évf. 3. szám, 2018. ősz, 18–19. o., 2018
Macher Szilárd: Halál Velencében – Újabb világpremier Zágrábban, Táncművészet, XLVI. évf. 3. szám, 2018. ősz, 20–21. o., 2018
Macher Szilárd: Manon a Teatro alla Scalában, Táncművészet, XLVII. évf. 1. szám, 2019. tavasz, 26–27. o., 2019
Macher Szilárd: Metropolis – Egy retrospektív utópia balettben, Táncművészet, XLVII. évf. 1. szám, 2019. tavasz, 29–30. o., 2019
Macher Szilárd: Úgy kellett minket kirúgni a színházból – Beszélgetés Magyari Anitával, Táncművészet, XLVII. évf. 1. szám, 2019. tavasz, 28. o., 2019
Macher Szilárd: Világmárkák Bécsben – MacMillan/McGregor/Ashton, Táncművészet, XLVI. évf. 4. szám, 2018. tél, 22–23. o., 2018
Macher Szilárd: Zágrábban a családias hangulatot és a szerelmet is megtaláltam – Beszélgetés Pálinkó Kornéllal, Táncművészet, XLVII. évf. 1. szám, 2019. tavasz, 31–32. o., 2019
Major Rita: Szövetség a táncért. 70 éves a Magyar Táncművészek Szövetsége, Táncművészet, XLVI. évf. 3. szám, 2018. ősz, 10–12. o., 2018
Macher Szilárd (összeállította): Beszámoló a Pekingi Balettversenyről, Tánctudományi Közlemények, X. évf. 2018. 2. szám, 89–91. o., 2018
Péter Petra: A nyolcvanas évek öröksége a mai magyarországi kortárstánc szcénában, Tánctudományi Közlemények, XI. évf. 2019. 1. szám, 15–30. o., 2019
Major Rita (közzéteszi): Magyar sajtó források tánccal kapcsolatos cikkei a 18. századból, In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez III. MTE, 110–127. o. ISBN 978-615-5852-00-8, 2018
Péter Petra (közzéteszi): Források a Budapest Kortárstánc Főiskola Archívumából, In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez III. MTE, 207–253. o. ISBN 978-615-5852-00-8, 2018
Tóvay Nagy Péter: Salome figurájának metamorfózisai: eszköz, áldozat vagy csábító? I. rész, Tánctudományi Közlemények, X. évf. 2018. 2. szám, 26–55. o., 2018
Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): Jean Boiseul: Értekezés a táncok ellen (1606) (II–XI. fejezet), Tánctudományi Közlemények, X. évf. 2018. 1. szám, 4–14. o., 2018
Tóvay Nagy Péter: Szentpéteri István táncbíráló prédikációja, In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez III. MTE, 9–26. o. ISBN 978-615-5852-00-8, 2018
Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): Szentpéteri István: A tánc pestise (1697), In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez III. MTE, 27–109. o. ISBN 978-615-5852-00-8, 2018
Tóvay Nagy Péter (közzéteszi): Emlékezés Hézső Istvánra, Tánctudományi Közlemények, XI. évf. 2019. 1. szám, 92–94. o., 2019
Tóvay Nagy Péter (közzéteszi): Körtvélyes Géza: Köszöntő beszéd a Pécsi Balett 25 éves jubileuma alkalmából, Tánctudományi Közlemények, X. évf. 2018. 2. szám, 17–18. o., 2018
Tóvay Nagy Péter (közzéteszi): Körtvélyes Géza: Táncpanoráma. Válogatás az Új zenei újság tánckritikáiból I., Tánctudományi Közlemények, X. évf. 2018. 1. szám, 57–83. o., 2018
Tóvay Nagy Péter (közzéteszi): Körtvélyes Géza: Táncpanoráma. Válogatás az Új zenei újság tánckritikáiból II., Tánctudományi Közlemények, X. évf. 2018. 2. szám, 9–16. o., 2018
Tóvay Nagy Péter (közzéteszi): Válogatás a katolikus püspöki körlevelek táncról szóló rendelkezéseiből, Tánctudományi Közlemények, X. évf. 2018. 2. szám, 4–8. o., 2018
Bolvári-Takács Gábor: Előszó, In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez III. MTE, 7. o. ISBN 978-615-5852-00-8, 2018
Bolvári-Takács Gábor – Varga Sándor: Sorozatszerkesztői előszó, In: Pál-Kovács Dóra – Szőnyi Vivien – Varga Sándor (szerk.): Néptánc a médiában. Konferenciakötet. MTE, 6-9. o. ISBN 978-615-5852-0, 2019
Bolvári-Takács Gábor: A Magyar Táncművészeti Egyetem mint közösség, Táncművészet, XLVI. évf. 3. szám, 2018. ősz, 27. o., 2018
Tóvay Nagy Péter (főszerk.): Tánctudományi Közlemények, XI. évf. 2019. 1. szám, 106. o. Magyar Táncművészeti Egyetem, ISSN 2060-7148, 2019
Bolvári-Takács Gábor: Budapest: Magyar Táncművészeti Egyetem, TKME, Budapest, 2019. 16 o. ISBN 978-963-554-603-9. Tájak-Korok-Múzeumok Kiskönyvtára, 859. szám. ISSN 0139-245X, 2019
Bolvári-Takács Gábor: A művészetpolitika mechanizmusai. Interpretációk és források a Kádár-korszak értelmezéséhez., Gondolat Kiadó, Budapest, 2020. 278 o. ISBN 978-963-693-856-7, 2020
Egey Emese – Lanszki Anita (szerk.); Tudományos Programbizottság: Bolvári-Takács Gábor, Macher Szilárd, Tóvay Nagy Péter et al.: VII. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia: Tánc és kulturális örökség / VII. International Conference on Dance Science: Dance and Cultural Heritage. Program, absztraktok, Magyar Táncművészeti Egyetem, Budapest, 2019. 80 o. ISBN 978-615-5852-07-7., 2019
Földy Ferenc et al. (szerk.): Írták: Bolvári-Takács Gábor et al.: Comenius és a tehetség, Magyar Comenius Társaság, Sárospatak, 2019. 200 o. Bibliotheca Comeniana XXI. ISSN 0237-6024, 2019
Kővágó Zsuzsa – Bólya Anna Mária (szerk.); Sorozatszerkesztő: Bolvári-Takács Gábor: Magyar néptánctörténeti szöveggyűjtemény, Magyar Táncművészeti Egyetem, Budapest, 2020. 190 o. ISBN 978-615-5852-21-3. Magyar Táncművészeti Egyetem tankönyv- és jegyzetsorozata. ISSN 2676-8011, 2020
Lanszki Anita (szerk.); Írták: Bolvári-Takács Gábor, Tóvay Nagy Péter et al. Sorozatszerkesztő: Bolvári-Takács Gábor: Bevezetés a tánccal kapcsolatos kutatások módszertanába, Magyar Táncművészeti Egyetem, Budapest, 2020. 186 o. ISBN 978-615-5852-22-0. Magyar Táncművészeti Egyetem tankönyv- és jegyzetsorozata. ISSN 2676-8011, 2020
Lanszki Anita (szerk.); Sorozatszerkesztő: Bolvári-Takács Gábor: Tánc és kulturális örökség. VII. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia a Magyar Táncművészeti Egyetemen. 2019. november 15–16., MTE, Budapest, 2020. 240 o. ISBN 978-615-5852-18-3. Táncművészet és tudomány XII. ISSN 2060-7091, 2020
Tóvay Nagy Péter (szerk.); Válogatta és közzéteszi: Bolvári-Takács Gábor, Fuchs Lívia, Major Rita, Péter Petra, Tóvay Nagy Péter.: Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez IV., Magyar Táncművészeti Egyetem, Budapest, 2020. 168 o. ISBN 978-615-5852-19-0. Táncművészet és tudomány XIII. ISSN 2060-7091, 2020
Tóvay Nagy Péter (főszerk.): Tánctudományi Közlemények, XI. évf. 2019. 2. szám, 102. o. MTE, ISSN 2060-7148, 2019
Tóvay Nagy Péter (főszerk.): Tánctudományi Közlemények, XII. évf. 2020. 1. szám, 102. o.MTE, ISSN 2060-7148, 2020
Bolvári-Takács Gábor: A mai magyar tánckutatás intézményrendszere, Tánctudományi Közlemények, XI. évf. 2019. 1. szám, 55–60. o., 2019
Bolvári-Takács Gábor: A nyilvános táncoktatás szabályozása Trianon előtt és után (1896–1925), Néző•Pont, XV. évf. 100. kötet, 2020. június 4. 192–205. o., 2020
Bolvári-Takács Gábor: Adatok a Magyar Állami Népi Együttes alapításának történetéhez (1950–1951), In: Lanszki Anita (szerk.): Tánc és kulturális örökség. VII. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia a Magyar Táncművészeti Egyetemen. 2019. november 15–16. MTE, Budapest, 2, 2020
Bolvári-Takács Gábor: Beszámoló a Magyar Táncművészeti Egyetem NKFIH-kutatócsoportja negyedik kutatási évének eredményeiről (2018–2019), Tánctudományi Közlemények, XI. évf. 2019. 2. szám, 95–101. o., 2019
Bolvári-Takács Gábor: Iratok az Állami Népi Együttes történetéhez (1950–1953)., In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez IV. Magyar Táncművészeti Egyetem, Budapest, 2020. 72–121. o., 2020
Bolvári-Takács Gábor: Magyar táncos szaksajtó a 20. és 21. században, Táncművészet, XLVII. évf. 4. szám, 2019. tél, 38–40. o., 2019
Bolvári-Takács Gábor: Színházművészek és filmművészek pártkongresszusi felszólalásai (1946–1988), Zempléni Múzsa, XX. évf. 2. szám, 2020. nyár, 27–48. o., 2020
Bolvári-Takács Gábor: Tánctörténeti kutatócsoport a Magyar Táncművészeti Egyetemen, In: Földy Ferenc et al. (szerk.): Comenius és a tehetség. Magyar Comenius Társaság, Sárospatak, 2019. 196. o. Bibliotheca Comeniana XXI. ISSN 0237-6024, 2019
Bolvári-Takács Gábor: Tehetségmentés 1950-ben: az Állami Balett Intézet indulásának pedagógiai körülményei, In: Földy Ferenc et al. (szerk.): Comenius és a tehetség. Magyar Comenius Társaság, Sárospatak, 2019. 109–114. o., 2019
Fuchs Lívia: Dokumentumok a magyar tánctudományi kutatás kezdeteiről, In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez IV. Magyar Táncművészeti Egyetem, Budapest, 2020. 122–137. o., 2020
Fuchs Lívia (közzéteszi): Imre Zoltán hagyatéka a Táncarchívumban, Tánctudományi Közlemények, XI. évf. 2019. 2. szám, 40–52. o., 2019
Fuchs Lívia (közzéteszi): Tiszay Andor hagyatéka a PIM Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet Táncarchívumában, Tánctudományi Közlemények, XII. évf. 2020. 1. szám, 31–54. o., 2020
Gara Márk: A primaballerina assoluta is távozott – Alicia Alonso halálára, Táncművészet, XLVII. évf. 4. szám, 2019. tél, 20–21. o., 2019
Gara Márk: Közös örökségünk-e A diótörő(1950)?, In: Lanszki Anita (szerk.): Tánc és kulturális örökség. VII. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia a Magyar Táncművészeti Egyetemen. 2019. november 15–16. MTE, Budapest, 2, 2020
Gara Márk: Megadni a tánc és az ünnep közös varázsát, Táncművészet, XLVII. évf. 4. szám, 2019. tél, 14–15. o., 2019
Gara Márk: Patócs Kató is elment, Táncművészet, XLVII. évf. 3. szám, 2019. ősz, 7. o., 2019
Kovács Ilona: „Dirigálnom Salzburgban nem volt szabad!” Dohnányi Ernő hangversenyei Ausztriában (1944–47), In: Zenetudományi Dolgozatok 2017–2018. (Konferenciakötet a 70 éves Tallián Tibor tiszteletére). MTA Zenetudományi Intézet, Budapest, 2020. 375–394. o., 2020
Kovács Ilona: „Idióta történet. Nem érdekel.” – Claude Debussy „játékai” Jeux című tánckölteményében. / „The Subject of ’Jeux’ is Idiotic. Not Interested” – Claude Debussy’s „Games”, In: Egey Emese – Lanszki Anita (szerk.): VII. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia: Tánc és kulturális örökség. Program és absztraktok, MTE, 42.o.,, 2019
Macher Szilárd: Akkor fogok ragyogni, ha önmagam vagyok! – Interjú Schumicky Endrével, Táncművészet, XLVII. évf. 3. szám, 2019. ősz, 12–14. o., 2019
Macher Szilárd: GöteborgsOperans Danskompani – Ahol vibráló a táncélet, Táncművészet, XLVII. évf. 3. szám, 2019. ősz, 15. o., 2019
Macher Szilárd: Jazzkorszaki káprázat Ljubljana színpadán – A Nagy Gatsby Simon István főszereplésével, Táncművészet, XLVII. évf. 4. szám, 2019. tél, 24–26. o., 2019
Major Rita: A világjárás művészete. Utazás és kulturális örökség Maurice Béjart művészetében / The Art of Globe-rotting. Travel and Cultural Heritage in the Art of Maurice Béjart, In: Egey Emese – Lanszki Anita (szerk.): VII. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia: Tánc és kulturális örökség. Program és absztraktok, MTE, 35.o., 2019
Major Rita: Emlékezet és identitás – 40 éves a Győri Balett, In: Palojtay Kinga (szerk.): Győri Balett 40. MMA Kiadó, Budapest, 2019. 9–86. o. ISBN 978-615-5869-60-0, 2019
Major Rita: Érdekességek az első kolozsvári színházi folyóiratból, In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez IV. Magyar Táncművészeti Egyetem, Budapest, 2020. 67–71. o., 2020
Major Rita: „Tánclépések” Isadora Duncan és a képzőművészet Olaszországban a 19. század és az avantgárd között. Beszámoló a Firenzében rendezett kiállításról, Tánctudományi Közlemények, XI. évf. 2019. 2. szám, 90–91. o., 2019
Péter Petra: Az első magyar független kortárstánc előadás Philther-módszer szerinti elemzése: Angelus Iván: Tükrök (1982), In: Lanszki Anita (szerk.): Tánc és kulturális örökség. VII. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia a Magyar Táncművészeti Egyetemen. 2019. november 15–16. MTE, Budapest, 2, 2020
Péter Petra: Források a Budapest Tánciskola Archívumából, In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez IV. Magyar Táncművészeti Egyetem, Budapest, 2020. 154–166. o., 2020
Péter Petra: Három beszélgetés a Kreatív Mozgás Stúdióról Angelus Ivánnal és Kálmán Ferenccel, In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez IV. Magyar Táncművészeti Egyetem, Budapest, 2020. 138–153. o., 2020
Tóvay Nagy Péter: Az „atléta termetű” páter – Vukov János S. J. (1887–1933), Tánctudományi Közlemények, XI. évf. 2019. 2. szám, 4–8. o., 2019
Tóvay Nagy Péter: Magyar Csupajáték – Újságkivágatok a Paulini Béla hagyatékban. I. rész., Tánctudományi Közlemények, XI. évf. 2019. 2. szám, 31–39. o., 2019
Tóvay Nagy Péter: Magyar Csupajáték – Újságkivágatok a Paulini Béla hagyatékban. II. rész, Tánctudományi Közlemények, XII. évf. 2020. 1. szám, 4–30. o., 2020
Tóvay Nagy Péter: Merényi Zsuzsa műveinek válogatott bibliográfiája, Tánctudományi Közlemények, XII. évf. 2020. 1. szám, 83–86. o., 2020
Tóvay Nagy Péter: „Mint Salomé a nagy Luininak vásznán. Salomé alakja a képzőművészetben / Salomé’s Myth in Baroque and Modern Paintings, In: Egey Emese – Lanszki Anita (szerk.): VII. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia: Tánc és kulturális örökség. Program és absztraktok, MTE, 54.o., 2019
Tóvay Nagy Péter: „Sokszor egy kis felleg nagy esőt szokott vetni.” Pathai Baracsi János táncbíráló művei, In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez IV. Magyar Táncművészeti Egyetem, Budapest, 2020. 9–18. o., 2020
Tóvay Nagy Péter: Pathai Baracsi János: Tánc fel-bonczolása (1683)., In: Tóvay Nagy Péter (szerk.): Források a magyar színpadi táncművészet történetéhez IV. Magyar Táncművészeti Egyetem, Budapest, 2020. 19–66. o., 2020
Tóvay Nagy Péter (közzéteszi): Jubileumra készülve... Válogatás hét évtized fotóanyagából, Tánctudományi Közlemények, XII. évf. 2020. 1. szám, 87–99. o., 2020
Tóvay Nagy Péter (közzéteszi): Körtvélyes Géza: Emlékbeszéd Muharay Elemér síremlék avatásán, Tánctudományi Közlemények, XI. évf. 2019. 2. szám, 53–54. o., 2019
Tóvay Nagy Péter (közzéteszi): Vukov János: Táncoljunk? (1928), Tánctudományi Közlemények, XI. évf. 2019. 2. szám, 9–30. o., 2019
Bolvári-Takács Gábor: Művek és megoldások. Kritikai írások, 2015–2020, Zempléni Múzsa Alapítvány, Sárospatak, 2020. 244 o. ISBN 978-615-00-8385-8, 2020
Tóvay Nagy Péter (főszerk.): Tánctudományi Közlemények, XII. évf. 2020. 2. szám, ISSN 2060-7148, 2020
Major Rita: Én-arc a tükörben. Szövegkonstruálás egy koreográfus önéletrajzaiban, Tánctudományi Közlemények, XII. évf. 2020. 2. szám, 2020
Tóvay Nagy Péter: Magyar Csupajáték – Újságkivágatok a Paulini Béla hagyatékban. III. rész, Tánctudományi Közlemények, XII. évf. 2020. 2. szám, 2020
Tóvay Nagy Péter (közzéteszi): Jubileumra készülve... Válogatás hét évtized fotóanyagából. II. rész, Tánctudományi Közlemények, XII. évf. 2020. 2. szám, 2020
Bolvári-Takács Gábor: Tánctudományi kutatások a Magyar Táncművészeti Főiskolán 1990–2015. (Keretek, fórumok, eredmények), Magyar Táncművészeti Főiskola, Budapest, 200 o. ISBN 978-615-80297-4-2, 2016
Bolvári-Takács Gábor – Németh András – Perger Gábor (szerk.): Tánc és társadalom. V. Tánctudományi Konferencia a Magyar Táncművészeti Főiskolán 2015. november 13–14., Magyar Táncművészeti Főiskola, Budapest, 236 o. ISBN 978-615-80297-5-9. Táncművészet és tudomány IX. Sorozatszerkesztő: Bolvári-Takács Gábor. ISSN 2060-7091, 2016
Gyarmati Zsófia – Macher Szilárd: „A tánc csillagai lettek...” Az Állami Balett Intézet első végzős évfolyama, Magyar Táncművészeti Főiskola, Budapest, 132 o. ISBN 978-615-80297-1-1. A magyar táncművészet nagyjai 5. Sorozatszerkesztő: Bolvári-Takács Gábor. ISSN 1217-9159, 2015
Kővágó Zsuzsa – Kővágó Sarolta: A magyar amatőr néptáncmozgalom története a kezdetektől 1948-ig, Magyar Táncművészeti Főiskola, Budapest, 112 o. ISBN 978-615-80297-2-8. A MTF tankönyv- és jegyzetsorozata. Sorozatszerkesztő: Bolvári-Takács G. ISSN 1219-9109, 2016
Tóvay Nagy Péter (főszerk.): Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 1. szám, 102 o. ISSN 2060-7148, 2015
Tóvay Nagy Péter (főszerk.): Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 2. szám, 98 o. ISSN 2060-7148, 2015
Bolvári-Takács Gábor: A balettek ára, avagy mibe került 1950-ben a Diótörő és a Párizs lángjai bemutatása?, In: Bolvári-Takács Gábor – Németh András – Perger Gábor (szerk.): Tánc és társadalom. Magyar Táncművészeti Főiskola, Budapest, 54–63. o., 2016
Bolvári-Takács Gábor: A történelemábrázolás művészete. Koltay Gábor: Itt élned, halnod kell (1985, 2016), Zempléni Múzsa, XVI. évf. 3. szám, 2016. ősz, 81–95. o., 2016
Bolvári-Takács Gábor: „Szilenciumomat hatályon kívül helyezni szíveskedjék” Darvas Iván levele Aczél Györgyhöz, 1961., Kritika, XLV. évf. 9–10. szám, 2015. szeptember–október, 14–16. o., 2015
Bolvári-Takács Gábor: Táncművészet – egy folyóirat történetének fordulópontjai, Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 2. szám, 81–82. o., 2015
Bolvári-Takács Gábor: Újabb OTKA-kutatás a Magyar Táncművészeti Főiskolán (2015–2019), Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 2. szám, 91–96. o., 2015
Fuchs Lívia: Egy elfeledett emigráns, Élet és Irodalom, LX. évf. 27. szám, 2016. júl. 8., 2016
Fuchs Lívia – Tóvay Nagy Péter (közzéteszi): Bogár Richárd: Napló (befejező rész), Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 1. szám, 55–60. o., 2015
Gara Márk: Balettkörkép – balettkórkép, Táncművészet, XLIII. évf. 3. szám, 2015. ősz, 18–20. o., 2015
Gara Márk: Kapcsolatok az Orosz Balett és két magyar képzőművész munkássága között, Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 2. szám, 36–43. o., 2015
Gara Márk: Miként értelmezhető a „nemzeti” fogalma a balett műfajában?, In: Bolvári-Takács Gábor – Németh András – Perger Gábor (szerk.): Tánc és társadalom. Magyar Táncművészeti Főiskola, Budapest, 90–93. o., 2016
Gara Márk: Szoknyaszerepek: férfiak spiccen, Táncművészet, XLIV. évf. 1. szám, 2016. tavasz, 14–15. o., 2016
Kovács Ilona: A legfontosabb társművészet oktatásának módszertana az Állami Balett Intézetben 1958 és 1970 között, In: Bolvári-Takács Gábor – Németh András – Perger Gábor (szerk.): Tánc és társadalom. Magyar Táncművészeti Főiskola, Budapest, 129–142. o., 2016
Magyar László András – Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): Benedictus Aretius: Jámbor és tudós tanulmány a táncról (1581) (I–XIV. fejezet), Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 1. szám, 4–35. o., 2015
Magyar László András – Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): Benedictus Aretius: Jámbor és tudós tanulmány a táncról (1581) (XV–XX. fejezet), Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 2. szám, 16–35. o., 2015
Major Rita: Multikulturalitás és formatan, Táncművészet, XLIV. évf. 2. szám, 2016. nyár, 20–21. o., 2016
Major Rita: Salvador Dali és a tánc, Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 2. szám, 44–53. o., 2015
Tóvay Nagy Péter: Luther és a tánc, In: Bolvári-Takács Gábor – Németh András – Perger Gábor (szerk.): Tánc és társadalom. Magyar Táncművészeti Főiskola, Budapest, 197–215. o., 2016
Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): Jean-Joseph Nyssen: A tánc (1882) (2–3. fejezet), Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 1. szám, 36–54. o., 2015
Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): M. Simeon Zuccollo: A tánc őrülete. (1549) (I–VI. fejezet), Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 2. szám, 4–15. o., 2015
Tóvay Nagy Péter (főszerk.): Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 1. szám, 102 o. ISSN 2060-7148, 2015
Tóvay Nagy Péter (főszerk.): Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 2. szám, 98 o. ISSN 2060-7148, 2015
Bolvári-Takács Gábor: A történelemábrázolás művészete. Koltay Gábor: Itt élned, halnod kell (1985, 2016), Zempléni Múzsa, XVI. évf. 3. szám, 2016. ősz, 81–95. o., 2016
Bolvári-Takács Gábor: Táncművészet – egy folyóirat történetének fordulópontjai, Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 2. szám, 81–82. o., 2015
Bolvári-Takács Gábor: Újabb OTKA-kutatás a Magyar Táncművészeti Főiskolán (2015–2019), Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 2. szám, 91–96. o., 2015
Fuchs Lívia – Tóvay Nagy Péter (közzéteszi): Bogár Richárd: Napló (befejező rész), Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 1. szám, 55–60. o., 2015
Gara Márk: Balettkörkép – balettkórkép, Táncművészet, XLIII. évf. 3. szám, 2015. ősz, 18–20. o., 2015
Gara Márk: Kapcsolatok az Orosz Balett és két magyar képzőművész munkássága között, Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 2. szám, 36–43. o., 2015
Gara Márk: Szoknyaszerepek: férfiak spiccen, Táncművészet, XLIV. évf. 1. szám, 2016. tavasz, 14–15. o., 2016
Magyar László András – Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): Benedictus Aretius: Jámbor és tudós tanulmány a táncról (1581) (I–XIV. fejezet), Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 1. szám, 4–35. o., 2015
Magyar László András – Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): Benedictus Aretius: Jámbor és tudós tanulmány a táncról (1581) (XV–XX. fejezet), Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 2. szám, 16–35. o., 2015
Major Rita: Multikulturalitás és formatan, Táncművészet, XLIV. évf. 2. szám, 2016. nyár, 20–21. o., 2016
Major Rita: Salvador Dali és a tánc, Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 2. szám, 44–53. o., 2015
Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): Jean-Joseph Nyssen: A tánc (1882) (2–3. fejezet), Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 1. szám, 36–54. o., 2015
Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): M. Simeon Zuccollo: A tánc őrülete. (1549) (I–VI. fejezet), Tánctudományi Közlemények, VII. évf. 2015. 2. szám, 4–15. o., 2015
Bolvári-Takács Gábor: Táncos tanévek. Szemelvénygyűjtemény a Magyar Táncművészeti Egyetem történetéhez 1950–2017, Magyar Táncművészeti Egyetem, Budapest, 520 o. ISBN 978-615-80297-7-3, 2017
Jálics Kinga: Férfitánc. Portré Zsuráfszky Zoltánról, Honvéd Együttes, Budapest, 140 o. ISBN 978-963-12-5954-4. A magyar táncművészet nagyjai 6. Sorozatszerkesztő: Bolvári-Takács Gábor. ISSN 1217-9159, 2016
Major Rita – Tóvay Nagy Péter (szerk.):: A „Nyugat” és a tánc. Szöveggyűjtemény a folyóirat tánctémájú cikkeiből (1908–1941), Magyar Táncművészeti Egyetem, Budapest, 176 o. ISBN 978-615-80297-6-6. A Magyar Táncművészeti Egyetem tankönyv- és jegyzetsorozata. Sorozatszerkesztő: Bolvári-Takác, 2017
Tóvay Nagy Péter (főszerk.): Tánctudományi Közlemények, VIII. évf. 2016. 1. szám, 98. o. ISSN 2060-7148, 2016
Tóvay Nagy Péter (főszerk.): Tánctudományi Közlemények, VIII. évf. 2016. 2. szám, 102. o. ISSN 2060-7148, 2016
Tóvay Nagy Péter (főszerk.): Tánctudományi Közlemények, IX. évf. 2017. 1. szám, 102. o. ISSN 2060-7148, 2017
Bolvári-Takács Gábor: A Táncművészet folyóirat múltja és jövője, Zempléni Múzsa, XVI. évf. 4. szám, 2016. tél, 90–92. o., 2016
Bolvári-Takács Gábor: Balettművészek filmszerepei (Bordy Bella, Kováts Nóra, Róna Viktor és Handel Edit egy-egy prózai alakítása), Tánctudományi Közlemények, VIII. évf. 2016. 1. szám, 62–66. o., 2016
Bolvári-Takács Gábor: Beszámoló a Magyar Táncművészeti Főiskola NKFIH-kutatócsoportja első kutatási évének eredményeiről, Tánctudományi Közlemények, VIII. évf. 2016. 2. szám, 98–101. o., 2016
Bolvári-Takács Gábor: Tánctudományi kutatások a Magyar Táncművészeti Egyetemen (absztrakt), In: Kárpáti Andrea (szerk.): A világ új képe a művészetben és a tudományban. Fókuszban: a vizuális kultúra pedagógiája. Konferenciakötet. ELTE TTK, Budapest, 2017. 182–18, 2017
Bolvári-Takács Gábor: Tehetség és módszer. Az Állami Balett Intézet első átfogó önreflexiója, 1961 (absztrakt), In: Zsolnai Anikó – Kasik László (szerk.): A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése. Program, absztraktkötet. MTA Pedagógiai Tud. Biz. – SZTE Neveléstudomán, 2016
Bolvári-Takács Gábor (összeállította): Lőrinc György: Magyar iskola – nemzetközi színvonal. Gondolatok a táncművészképzésről, Zempléni Múzsa, XVII. évf. 2. szám, 2017. nyár, 20–26. o., 2017
Fuchs Lívia: Hirschberg Erzsébet hagyatéka az OSZMI Táncarchívumában, Tánctudományi Közlemények, VIII. évf. 2016. 2. szám 10–39. o., 2016
Fügedi János – Fuchs Lívia: Doctrines and Laban Kinetography in a Hungarian Modern Dance School in the 1930s, Journal of Movement Arts Literacy, Vol. 3. 2016. No. 1. Article 3., 2016
Gara Márk: Cesare vagy Cézár? – Smeraldi mester hazai működése, Tánctudományi Közlemények, IX. évf. 2017. 1. szám, 4–10. o., 2017
Kovács Ilona: Műelemzés a vázlatok segítségével: Dohnányi Ernő B-dúr vonósszextettjének 3. tétele, In: Kusz Veronika – Ránki András (szerk.): Dohnányi-tanulmányok 2015. MTA BTK Zenetudományi Intézet, Budapest, 2016. 7–22. o., 2016
Kovács Ilona: Változatok Puck-portrékra William Shakespeare Szentivánéji álom című vígjátékának nyomán zenében és táncban, Tánctudományi Közlemények, IX. évf. 2017. 1. szám, 25–36. o., 2017
Kovács Ilona: A zeneoktatás módszertana az Állami Balett Intézetben 1958 és 1970 között, Parlando, 2017. 3. szám, 2017
Magyar László András – Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): Johann von Münster: Istenes tanulmány az istentelen táncról (3–5. fejezet), Tánctudományi Közlemények, VIII. évf. 2016. 1. szám, 4–16. o., 2016
Major Rita – Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): David Vaughan: Frederick Ashton és balettjei (9. és 15. fejezetek), Tánctudományi Közlemények, VIII. évf. 2016. 2. szám 83–94. o., 2016
Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): Jean-Joseph Nyssen: A tánc (1882) (3–4. fejezet), Tánctudományi Közlemények, VIII. évf. 2016. 1. szám, 26–38. o., 2016
Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): Jean-Joseph Nyssen: A tánc (1882) (4. fejezet, befejezés), Tánctudományi Közlemények, VIII. évf. 2016. 2. szám 4–9. o., 2016
Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): M. Simeon Zuccollo: A tánc őrülete (1549) (VII–XII. fejezet), Tánctudományi Közlemények, VIII. évf. 2016. 1. szám, 17–25. o., 2016
Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): Pierre Riché: Világi és vallási táncok a kora középkorban, Tánctudományi Közlemények, VIII. évf. 2016. 1. szám, 45–54. o., 2016
Tóvay Nagy Péter: Szalay Karola képei a Táncarchívumban, Tánctudományi Közlemények, VIII. évf. 2016. 1. szám, 39–44. o., 2016
Tóvay Nagy Péter: Szentivánéji álom: variációk egy témára. A koreográfiák és az irodalmi mű kapcsolata, Tánctudományi Közlemények, IX. évf. 2017. 1. szám, 51–89. o., 2017
Tóvay Nagy Péter – T. Ládonyi Emese (sajtó alá rendezte): Anne Wéry: A felnégyelt tánc a késő középkortól a klasszikus korig: szokás, esztétika és hiedelem az újlatin Európában, Tánctudományi Közlemények, VIII. évf. 2016. 2. szám 40–58. o., 2016
Bolvári-Takács Gábor – Lőrinc Katalin – Lőrinc László – Macher Szilárd – Major Rita (összeállította): Lőrinc György életműve. Képek, dokumentumok, Magyar Táncművészeti Egyetem, Budapest, 64 o. ISBN 978-615-5852-01-5, 2017
Bolvári-Takács Gábor – Németh András – Perger Gábor (szerk.): Táncművészet és intellektualitás. VI. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia a Magyar Táncművészeti Egyetemen 2017. november 17–18., Magyar Táncművészeti Egyetem, Budapest, 260 o. ISBN 978-615-80297-9-7, 2018
Bolvári-Takács Gábor – Németh András – Perger Gábor (szerk.): VI. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia: Táncművészet és intellektualitás. 2017. november 17–18. Program és absztraktok / VI. International Conference on Dance Science:, Magyar Táncművészeti Egyetem, Budapest, 60 o. ISBN 978-615-80297-8-0, 2018
Tóvay Nagy Péter (főszerk.): Tánctudományi Közlemények, IX. évf. 2017. 2. szám, 102. o. ISSN 2060-7148, 2017
Bolvári-Takács Gábor: A magyar színpadi táncművészet történetének forrásai 2. – Beszámoló a Magyar Táncművészeti Egyetemen működő NKFIH (OTKA) kutatócsoport első és második kutatási évéről, In: Táncművészet és intellektualitás. VI. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia a Magyar Táncművészeti Egyetemen 2017. november 17–18. 248–255. o., 2018
Bolvári-Takács Gábor: A Magyar Táncművészeti Egyetem jogállásának alakulása a 21. században (1998–2017), Jogtudományi Közlöny, LXXIII. évf. 3. szám, 2018. március, 165–169. o., 2018
Bolvári-Takács Gábor: A Magyar Táncművészeti Főiskola képzési szerkezetének fejlődése (2006–2017), Tánctudományi Közlemények, IX. évf. 2017. 2. szám, 19–24. o., 2017
Bolvári-Takács Gábor: A Magyar Táncművészeti Főiskola oktatási rendszerének fejlődése a bolognai rendszer bevezetésétől az egyetemmé alakulásig (2006–2017), Új Pedagógiai Szemle, 68. évf. 2018. 1–2. szám, 59–65. o., 2018
Bolvári-Takács Gábor: Adatok az Állami Balett Intézet főiskolai rangra emelésének történetéhez, In: Táncművészet és intellektualitás. VI. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia a Magyar Táncművészeti Egyetemen 2017. november 17–18. Magyar Táncművészeti Egyetem, 56–60., 2018
Bolvári-Takács Gábor: Beszámoló a Magyar Táncművészeti Egyetem NKFIH-kutatócsoportja második kutatási évének eredményeiről, Tánctudományi Közlemények, IX. évf. 2017. 2. szám, 93–97. o., 2017
Bolvári-Takács Gábor: Tánc mögött az ember, Táncművészet, XLVI. évf. 1. szám, 2018. tavasz, 41. o., 2018
Gara Márk: A táncelőadás-rekonstrukció lehetőségei, Táncművészet és intellektualitás. VI. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia a Magyar Táncművészeti Egyetemen 2017. november 17–18. Magyar Táncművészeti Egyetem, 88–95. o., 2018
Gara Márk: Jön-e velem nagyság shimmyt járni? Tanulmány az operett és a tánc szimbiózisáról, Táncművészet, XLVI. évf. 1. szám, 2018. tavasz, 33–35. o., 2018
Gara Márk: Vashegyi Ernő: Bihari nótája, 1954, http://www.philther.hu/link/play/bihari-notaja/, 2018
Kovács Ilona: „…a nyomorult zongorázást felcserélném tisztességesebb pályával” – Az első világháború hatása Dohnányi Ernő művészi pályájára, In: Kusz Veronika – Ránki András (szerk.): Dohnányi-tanulmányok 2017. MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont Zenetudományi Intézet, Budapest, 59–72. o., 2017
Kovács Ilona: A Dohnányi- és a Kodály-évfordulók tiszteletére: Vissza a múltba – a Kodály-tanítvány Weiner László Dohnányi-kritikái 1934-ből, Zenekar, 2017. 6. szám, 32–36. o., 2017
Kovács Ilona: Zene és tánc szimbiózisa Dohnányi Ernő – Galafrés Elsa A szent fáklya című tánclegendájában, Táncművészet és intellektualitás. VI. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia a Magyar Táncművészeti Egyetemen 2017. november 17–18. Magyar Táncművészeti Egyetem, 133–147. o, 2018
Macher Szilárd: Eltáncolni az eltáncolhatatlant. A Glembay ház Zágrábban magyarokkal, Táncművészet, XLVI. évf. 1. szám, 2018. tavasz, 14–15. o., 2018
Macher Szilárd: Értelem és érzelem – Intellektualitás, tehetség, ösztönök a művésszé válásban és a művészlétben, Táncművészet és intellektualitás. VI. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia a Magyar Táncművészeti Egyetemen 2017. november 17–18. Magyar Táncművészeti Egyetem, 200–209. o, 2018
Macher Szilárd: Gyémántok és kavicsok, Táncművészet, XLVI. évf. 2. szám, 2018. nyár, 18–20. o., 2018
Macher Szilárd: Szuperhősök Amerikából, Táncművészet, XLVI. évf. 1. szám, 2018. tavasz, 12–13. o., 2018
Major Rita: A képzelet valósággá válása. Tánc és szöveg Théophile Gautier munkásságában, VI. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia: Táncművészet és intellektualitás. 2017. november 17–18. Program és absztraktok, Magyar Táncművészeti Egyetem, 38. o., 2017
Major Rita: Tánctörténeti konferencia Nápolyban 2017. november 9–11. Úti beszámoló, Tánctudományi Közlemények, IX. évf. 2017. 2. szám, 98–101. o., 2017
Péter Petra: On subversive space strategies used by Hungarian contemporary dance creators in late socialism, University of Malta, Valletta Campus, 2018
Tóvay Nagy Péter: A Salome figurájának metamorfózisai: eszköz, áldozat vagy csábító?, VI. Nemzetközi Tánctudományi Konferencia: Táncművészet és intellektualitás. 2017. november 17–18. Program és absztraktok. Magyar Táncművészeti Egyetem, 48. o., 2017
Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): Alessandro Arcangeli: Dávid vagy Salome? Az európai táncról folyó vita a kora újkorban., Tánctudományi Közlemények, IX. évf. 2017. 2. szám, 68–80. o., 2017
Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): David Vaughan: Frederick Ashton és balettjei (11. fejezet), Tánctudományi Közlemények, IX. évf. 2017. 2. szám, 25–33. o., 2017
Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): Jean Boiseul: Értekezés a táncok ellen (1606) (I–II. fejezet), Tánctudományi Közlemények, IX. évf. 2017. 2. szám, 4–13. o., 2017
Tóvay Nagy Péter (sajtó alá rendezte): Jean-Joseph Nyssen: A tánc (1882) (5. fejezet), Tánctudományi Közlemények, IX. évf. 2017. 2. szám 14–18. o., 2017




Back »