Can preschoolers meditate? Fostering young children's sustained attention and executive function skills with the help of mindfulness meditation  Page description

Help  Print 
Back »

 

Details of project

 
Identifier
121297
Type PD
Principal investigator Takács, Zsófia
Title in Hungarian Tudnak az óvodások meditálni? Kisgyermekkori koncentrációs készségek és végrehajtó funkciók fejlesztése tudatos jelenlét meditáció segítségével
Title in English Can preschoolers meditate? Fostering young children's sustained attention and executive function skills with the help of mindfulness meditation
Keywords in Hungarian kisgyermekkori oktatás, fejlődéslélektan, kognitív fejlődés, iskolaérettség, végrehajtó funkciók, koncentráció, meditáció, tudatos jelenlét
Keywords in English early childhood education, developmental psychology, cognitive development, school readiness, executive functions, sustained attention, meditation, mindfulness
Discipline
Education (Council of Humanities and Social Sciences)70 %
Ortelius classification: Early childhood studies
Psychology (Council of Humanities and Social Sciences)30 %
Ortelius classification: Developmental psychology
Panel Psychology and Education
Department or equivalent Institute of Education (Eötvös Loránd University)
Starting date 2016-10-01
Closing date 2020-06-30
Funding (in million HUF) 15.090
FTE (full time equivalent) 2.10
state running project




Back »