Optimisation for Sustainable Supply Chains  Page description

Help  Print 
Back »

 

Details of project

 
Identifier
129178
Type SNN
Principal investigator Kis, Tamás
Title in Hungarian Optimalizálás Fenntartható Ellátási Láncokban
Title in English Optimisation for Sustainable Supply Chains
Keywords in Hungarian Robusztus logisztikai tervezés, Ütemezés energia korlátokkal és költségekkel, Eletromos áram tarifa optimalizálás, Erőforrás megosztás
Keywords in English Robust Logistic Planning, Scheduling subject to energy constraints and costs, Electricity tariff optimization, Resource sharing
Discipline
Automation and Computer Science (Council of Physical Sciences)60 %
Ortelius classification: Automation
Operational Research (Council of Physical Sciences)40 %
Ortelius classification: Operations research
Panel Mathematics and Computing Science
Department or equivalent HUN-REN Institute for Computer Science and Control
Participants Békési, József
Dobrovoczki, Péter
Egri, Péter
Györgyi, Péter
Hegyháti, Máté
Horváth, Markó
Kovács, András
Mesterné Monostori, Judit
Ősz, Olivér
Pedone, Gianfranco
Starting date 2019-04-01
Closing date 2022-09-30
Funding (in million HUF) 35.754
FTE (full time equivalent) 10.68
state closed project
Summary in Hungarian
A kutatás összefoglalója, célkitűzései szakemberek számára
Itt írja le a kutatás fő célkitűzéseit a témában jártas szakember számára.

A kutatás fő célja az ellátási-láncok működésének optimalizálása figyelembe véve a környezeti hatásokat és az energia költségeket. Különös figyelmet fordítunk a visszutas logisztikára, ahol is az alapanyagok egy része újrahasznosításból származik. Az újrahasznosítható anyagok mennyisége, és minősége nagyon ingadozhat, ami tükröződik a szükséges folyamatok nehezen tervezhetőségében is. Éppen ezért szükség van robusztus középtávú szállítási tervekre, amelyek összehangoltak a termelési tervekkel, ugyanazon az időhorizonton. Másrészt rövidtávon a gyártósorok ütemezését is össze kell hangolni a be-, és kiszállítások ütemezésével. Mind a tervezési, mind pedig az ütemezési feladat megoldása során figyelembe fogjuk venni az energia, és más környezeti hatások költségét, akár a célfüggvényben, akár a korlátozások között.

Az energiaforrások között az elektromos áram különös jelentőséggel bír, mivel sok országban az áramárak a nap során változhatnak. A szolgáltató szempontjából is meg akarjuk vizsgálni a különböző árazási stratégiákat, amelyekkel a hálózati szintű optimum felé mozdíthatják az ipari fogyasztókat.

Egy további lehetőség a környezeti hatások, és az energiahasználat csökkentésére, hogy a kis, és közepes vállalatok megosztják bizonyos erőforrásaikat. Ennek elősegítése érdekében egy felhő alapú informatikai keretrendszer kidolgozását tűzzük ki célul, amelyet a cégek a szabad kapacitások kiajánlására, és lefoglalásának támogatására használhatnak.

Mi a kutatás alapkérdése?
Ebben a részben írja le röviden, hogy mi a kutatás segítségével megválaszolni kívánt probléma, mi a kutatás kiinduló hipotézise, milyen kérdéseket válaszolnak meg a kísérletek.

A kutatás a következő 4 területre koncentrál:

1) Koordinált szállítás és termelés-tervezés középtávon, a fő cél a szállítási költségek, és a környezeti hatások minimalizálása. Célunk olyan módszerek kidolgozása, amelyek figyelembe veszik mind termelés és a szállítás, mind pedig a visszutas, és hagyományos logisztika szempontjait. A terveknek az optimalitáson túl robusztusnak is kell lenniük.

2) Elektromos áram tarifák optimalizálása a szolgáltatói oldalon ipari fogyasztók számára. Olyan árazási stratégiák kidolgozását tűzzük ki célul, amelyek a szolgáltató szempontjából optimális energia használat irányába tereli az ipari fogyasztókat.

3) Rövid időhorizonton olyan ütemezési problémák modellezése és megoldása szeretnénk új módszereket kidolgozni, ahol is össze kell hangolni a termékek elkészülésének sorrendjét a kiszállítási prioritásokkal, illetve a figyelembe kell venni az energia használatot is a célfüggvényben, vagy a korlátozások között. Nem csak prediktív, hanem reaktív ütemezési stratégiákat is kidolgozunk.

4) Az ellátási láncok kisebb szereplőinek megérheti gyártási/szállítási kapacitásuk egy részének megosztása egymás között. Ennek megvalósítása különböző problémákat vet fel, mi egy új informatikai támogatást szeretnénk kidolgozni, aminek a segítségével egy gyár elérhető szabad kapacitásai láthatóvá, és lefoglalhatóvá tehetők mások számára is.

Mi a kutatás jelentősége?
Röviden írja le, milyen új perspektívát nyitnak az alapkutatásban az elért eredmények, milyen társadalmi hasznosíthatóságnak teremtik meg a tudományos alapját. Mutassa be, hogy a megpályázott kutatási területen lévő hazai és a nemzetközi versenytársaihoz képest melyek az egyediségei és erősségei a pályázatának!

A kutatás alapkérdéseinek sikeres megoldása a következő jelentőséggel bír:

1) Új tervezési modellek, és algoritmusok jöhetnek létre, amelyek egy nagyon komplex tervezési probléma megoldását támogatják. A különböző, nem várt eseményekkel szemben robusztus szállítási tervek előállítására komoly kihívást jelent.
A tervezési feladat megoldását az is nehezíti, hogy egyszerre kell figyelembe venni a szállítási, és a termelési kapacitásokat, valamint a visszutas, és hagyomány logisztika adta korlátokat. A kidolgozandó módszertan újdonság lehet nemzetközi szinten is.

2) Árazási stratégiák kidolgozása az ipari fogyasztókat ellátó áramszolgáltatók számára komoly kihívás, különösen akkor, ha a fogyasztók igényeit is figyelembe kívánjuk venni. Ezen a téren még kevés eredmény van, szemben a lakossági áramár optimalizálásával.

3) A kidolgozandó ütemezési algoritmusok (approximációs, online, valamint heurisztikus, és egzakt) részben új ütemezési problémákat oldanak meg, részben pedig ismert problémákra adnak a korábbiaknál jobb megoldást (jobb approximációs faktor / versenyképesség, vagy benchmark feladatokon jobb eredmények). A választott terület, együttes ütemezése a gyártásnak, és a kiszállításnak, illetve az energiaárak figyelembe vétele a korlátok között, vagy a célfüggvényben adja az eredmények jelentőségét, mivel ezek aktívan kutatott témák nemzetközi szinten is.

4) A szabad kapacitások megosztását támogató felhő alapú informatikai rendszer új platform kidolgozását, és implementálását igényli, ami megfelel az IT biztonsági követelményeknek is. Ilyen platformok még főleg a kutatás szintjén léteznek, az ipari elterjedésük még nem történt meg. Ugyanakkor nagyon hasznosak lennének, mivel a cégek csatlakozás után, könnyen, és biztonságosan lefoglalhatnák a mások által felajánlott szabad, elérhető kapacitást, illetve felajánlhatnák a sajátjukat.

A megoldások egy részét adaptálni fogjuk a fafeldolgozó iparra az InnoRenew segítségével.

A kutatás összefoglalója, célkitűzései laikusok számára
Ebben a fejezetben írja le a kutatás fő célkitűzéseit alapműveltséggel rendelkező laikusok számára. Ez az összefoglaló a döntéshozók, a média, illetve az érdeklődők tájékoztatása szempontjából különösen fontos az NKFI Hivatal számára.

A kutatás során ellátási láncok optimális működését elősegítő modelleket, és eljárásokat szeretnénk kidolgozni, figyelembe véve a váratlan eseményeket, a működésből eredő környezeti hatásokat, és az energia felhasználást. A megoldandó problémák egy része a logisztikához köthető, ahol is különös figyelmet fordítunk az újrahasznosításból eredő problémákra, például a mennyiség, és a minőség ingadozásából eredő helyzetek kezelésére. Részben hosszabb időhorizontú tervezési problémákat fogunk megoldani, ahol is össze kell hangolni a szállítások tervezését a termelés-tervezéssel, miközben az újrahasznosításból eredő korlátokat is figyelembe vesszük. Célunk robusztus terveket előállító módszerek kidolgozása, amelyek képesek kezelni előre nem látott eseményeket is.
Másrészt rövid távú ütemezési problémákra adunk új megoldásokat, ahol is a gyártás, és a kiszállítás összehangolásával költség takarítható meg. Mind a tervezési, mind az ütemezési feladatok megoldására olyan módszereket dolgozunk ki, amelyek figyelembe veszik az energia költségeket és törekszenek azok csökkentésére.

Az elektromos áram árazása nagyban befolyásolja az ipari szereplők működését. A kutatás során árazási stratégiák kidolgozásával is foglalkozni fogunk, azzal a céllal, hogy a szolgáltatók olyan árakat tudjanak meghatározni, amelyek az ipari fogyasztókat a rendszer szintű optimális fogyasztás irányába terelik, de figyelembe veszik azok igényeit is.

Mivel a kis, és középvállalatok esetenként nem rendelkeznek elegendő eszközzel a rövidtávon megnövekedett igények kiszolgálásra, ezért egy informatikai eszközzel szeretnénk támogatni a fölös kapacitások biztonságos kiajánlását és lefoglalását.
Summary
Summary of the research and its aims for experts
Describe the major aims of the research for experts.

The main aim of the research is the optimization of supply chain operations considering the ecological impact and the energy costs. We put special emphasis on the reverse logistics, where the materials partially come from recycling. The quantity and the quality of the recycled materials are highly volatile, which makes the planning of the required processes difficult. Thus, robust medium-term transportation plans are required which are coordinated with the production plans on the same horizon. On the other hand, the scheduling of the production lines should also be coordinated with the in- and outbound transportation on the short term. During solving the planning and the scheduling problems, we will consider the costs of energy and other ecological impact either in the objective function or among the constraints.

Electricity has a special importance among the energy sources, because in several countries its costs fluctuate within a day. We would like to study the different pricing policies from the viewpoint of the electricity providers, which can shift the industrial consumers towards the network level optimum.

Further decreasing the ecological impact and the energy consumption is possible when the small and medium sized enterprises share certain resources with each other. Therefore, we plan to develop a cloud-based IT framework which can be used to support offering and requesting free capacities by the companies.

What is the major research question?
Describe here briefly the problem to be solved by the research, the starting hypothesis, and the questions addressed by the experiments.

We will focus on the following areas:

1) Coordinated transportation and production planning on a medium time horizon, with the objective of minimizing transportation and environmental costs. Our goal is to develop new methods, which take into account the constraints of transportation and production, as well as those of reverse and forward logistics. The plans must trade optimality for robustness.

2) Optimization of electricity tariffs for industrial consumers. We want to devise new pricing policies for electricity providers that guide the industrial consumers towards optimal usage.

3) For solving the combined short-term machine scheduling and transportation scheduling problems, we well devise new exact, heuristic, approximation and online algorithms. We will also consider energy costs both in the constraints and in the objective function. We will consider not only predictive models and solutions, but will study reactive scheduling as well.

4) For smaller production units in the supply chain it may be beneficial to share their temporarily free resources with others. The practical realization of this concept raises a number of questions, in this project we would develop a software tool for helping the companies sharing their free capacities and reserving that of others in a secure manner.

What is the significance of the research?
Describe the new perspectives opened by the results achieved, including the scientific basics of potential societal applications. Please describe the unique strengths of your proposal in comparison to your domestic and international competitors in the given field.

The significance of answering the core questions addressed in this research is as follows:

1) Novel planning models and algorithms can be developed that support the solution of a very complex planning problem. Building transportation plans that are robust against various unexpected disturbances is a key challenge. Solving the planning problem is further complicated by the need for considering transportation and production capacities, as well as constraints stemming from traditional and reverse logistics. The developed methodology can be a novelty on the international stage as well.

2) Developing pricing strategies for electricity suppliers that serve industrial consumers is a major challenge, especially when consumer needs have to be considered as well. There are very few results available in this field, as opposed to optimizing the electricity tariff for residential consumers.

3) The scheduling algorithms to be developed (approximation, online, heuristic and exact) partly solve new scheduling problems, and partly provide better solutions to known scheduling problems than earlier algorithms (better approximation factor / competitiveness, or better performance on benchmarks). The significance of the results is determined by the selected field, i.e., the joint scheduling of production and transportation, as well as the consideration of energy prices among constraints or in the objective function; these topics are actively investigated internationally as well.

4) The cloud-based IT system that supports sharing free capacities requires the development and implementation of a novel platform that meets IT security requirements. Such platforms exist mainly on the research prototype level, whereas their industrial adoption has not yet taken place. Such a working IT solution would be highly valuable, as it would allow participating companies to easily and safely book the available free capacities shared by others, as well as to share their own capacities.

All the above problems occur in the wood industry, which would serve as a test environment for the research program.

Summary and aims of the research for the public
Describe here the major aims of the research for an audience with average background information. This summary is especially important for NRDI Office in order to inform decision-makers, media, and others.

In the course of the research, we intend to elaborate models and algorithms for supporting the optimal functioning of supply chains, taking into account unexpected events, and the related environmental effects and energy usage. Part of the problems are related to logistics, and a special attention will be payed to the challenges stemming from reuse, e.g., to handling situations caused by the quantity and quality volatility. We intend to solve planning problems of longer time horizon, where transport planning and production planning are to be coordinated, while also considering the constraints related to reuse. The goal is to develop methods for generating robust plans able to handle also unforeseen events.
Novel solutions of short term scheduling problems will be given as well, where through the coordination of the production and the products’ transportation, costs can be saved. For the solution of both the planning and the scheduling problems, methods will be elaborated which handle the energy expenses and strive for their decrease.

Electricity pricing significantly influences the functioning of the industrial firms. During the research we also intend to elaborate pricing strategies with the aim of bringing the electricity suppliers into a position where they are able to determine prices which drive the industrial consumers towards a system-level optimum, but at the same time also consider their pretensions.

Because the small- and medium-sized enterprises usually do not possess adequate tools for serving the increased short-term demands, we intend to support the offer and reservation of the surplus capacities by an appropriate IT solution.





 

Final report

 
Results in Hungarian
A projekt eredményei többféle szempont szerint összegezhetők: 1) Az energia használatának optimalizálásával kapcsolatban számos eredmény született, kezdve az egzakt módszerektől, az approximációs algoritmusokon keresztül a heurisztikus megközelítésig. Az áram tarifa optimalizálása a projekt egyik kiemelt területe, itt a kétszintű optimalizáláson alapuló modelleket vizsgáltunk. 2) A robusztus telephely elhelyezési problémára egy új megközelítéssel egzakt, illetve nagyobb feladatok esetében heurisztikus megoldást adtunk. 3) A jármű útvonal tervezés az egyik központi problémakör volt, többféle típusát vizsgáltunk, és egzakt, ill. heurisztikus megoldásokat adtunk, utóbbi főleg az online feladatok esetében megkerülhetetlen. 4) A szlovén partner által adott faipari alkalmazások számos ütemezési problémát határoztak meg, amelyekre elsősorban egzakt algoritmusokat adtunk. 5) A szabad erőforrások megosztása vállalatok között egyre aktuálisabb lehet, és számos problémát felvet. A megosztás megvalósításához egy protokollt dolgoztunk ki, és teszteltük szimulált környezetben. 6) Több jól ismert számítási problémára adtunk új algoritmikus eredményeket. A teljesség igénye nélkül ide tartozik az anyagkorlátos gépütemezés, a páros ütemezési problémák, valamint a ládapakolás.
Results in English
The results of the project fall to various categories: 1) The optimization of energy usage was a central question, and several exact, and heuristic methods, as well as approximation algorithm were developed for the different variants of the problem. The electricity tariff pricing is a related problem, and we thoroughly analyzed models based on bilevel optimization. 2) For the robust facility location problem, we derived new exact and heuristic methods, based on a novel bilevel optimization based formulation. 3) We investigated several variants of the vehicle routing problem and obtained new exact and heuristic algorithm. The latter are inevitable for online problems. 4) Our Slovenian partner defined several challenging scheduling problems in the wood industry, for which we mostly developed exact algorithms. 5) Sharing of the free resources between enterprises is becoming a rather important issue, and we developed a protocol for offering and reserving free resources, which was tested in a simulation environment. 6) We studied several classical optimization problems and developed new algorithmic results. For instance, we considered single machine scheduling with non-renewable resource constraints, the coupled task scheduling problem, or bin packing problems.
Full text https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=129178
Decision
Yes





 

List of publications

 
Olivér Ősz, József Garab, Máté Hegyháti, Balázs Dávid: Mitigating Supply Chain Disruptions in Plywood Production by Rescheduling, Central European Journal of Operations Research, submitted, 2022
Péter Györgyi, Tamás Kis, Tímea Tamási: An online joint replenishment problem combined with single machine scheduling, manuscript, ready to be submitted, 2022
Olivér Ősz, Balázs Dávid, József Garab, Máté Hegyháti: Long-term plant-level scheduling with uncertainty in the plywood industry, Proceedings of the 10th Hardwood Conference, 2022
András Kovács: Bilevel programming approach to demand response management with day-ahead tariff, Journal of Modern Power System and Clean Energy, 7(6): 1632-1643, 2019
Andras Kovács: Parameter elicitation for consumer models in demand response management, Proc. of the IEEE Global Power, Energy and Communication Conference (GPECOM 2019),, pp. 456-460, 2019., 2019
András Kovács: Fogyasztói modellek identifikációja energiahálózatok keresletoldali szabályozásához, XXXIII. Magyar Operációkutatás Konferencia, Szeged, pp. 77., 2019
Olivér Ősz, Balázs Dávid, Máté Hegyháti: Comparison of Discrete- and Continuous-Time Models for Scheduling Waste Wood Processing Facilities, Central European Journal of Operations Research, submitted, 2022
Markó Horváth, Tamás Kis: Two-echelon vehicle routing problem, Technical report, 2022
Markó Horváth, Tamás Kis, Péter Győrgyi: A local-search based algorithm for the Dynamic Pickup and Delivery Problem, Technical report, 2022
Olivér Ősz, Máté Hegyháti, Balázs Dávid: Minimization of total energy usage with the S-graph framework: a sawmill case-study, Sustainability, submitted, 2022
József Békési, György Dósa, Gábor Galambos: A First Fit Type Algorithm for the Coupled TaskScheduling Problem with Unit Execution Time and Two Exact Delays, European Journal of Operational Research, vol 297: 844-852., 2022
János Balogh, József Békési, György Dósa, Leah Epstein, Asaf Levin: Lower bounds for batched bin packing, Journal of Combinatorial Optimization, vol. 43, 613–629, 2022
Kis Tamás, Horváth Markó: Ideal, non-extended formulations for disjunctive constraints admitting a network representation, Mathematical Programming, vol. 194, pages 831–869, 2022
Péter Györgyi, Tamás Kis, Tímea Tamási, József Békési: Joint replenishment meets scheduling, Journal of Scheduling, accepted subject to minor revisions, 2021
Ádám Szaller, Christian Fries and Botond Kádár: Financial aspects of a trust-based resource sharing platform, CIRP Journal of Manufacturing Science and Technology , submitted, 2022
Attila Csaba Marosi, Márk Emődi, Attila Farkas, Róbert Lovas, Richárd Beregi, Gianfranco Pedone, Balázs Németh, Péter Gáspár: Towards Reference Architectures: a Cloud-agnostic Data Analytics Platform Empowering Autonomous Systems, IEEE Access, vol. 10, 60658-60671, 2022
József Békési, Miklós Krész, Ákos Szirányi: Transportation optimization of heavy machinery in construction logistics using a pickup and delivery model, Logistics, submitted, 2022
Balázs Dávid , Olivér Ősz , Máté Hegyháti: Robust Scheduling of Waste Wood Processing Plants with Uncertain Delivery Sources and Quality, Sustainability, Vol. 13(9), 5007, 2021
Markó Horváth, Tamás Kis, Péter Győrgyi: Solution approach of the Quickest Route team for solving the „ICAPS 2021: The Dynamic Pickup and Delivery Problem, ICAPS 2021 conference talk, 2021
József Békési, Miklós Krész, Ákos Szirányi: A decision support framework for construction logistics using a pickup and delivery model , submitted, Logistics, 2022
Balázs Dávid , Olivér Ősz , Máté Hegyháti: Robust Scheduling of Waste Wood Processing Plants with Uncertain Delivery Sources and Quality, Sustainability, Vol. 13(9), 5007, 2021
Györgyi Péter, Kis Tamás: A common approximation framework for early work, late work, and resource leveling problems, European Journal of Operation Research, in press, 2020
Györgyi Péter, Kis Tamás: New complexity and approximability results for minimizing the total weighted completion time on a single machine subject to non-renewable resource constraints, Algorithmica, submitted, 2020
János Balogha, József Békési, György Dósa, Leah Epstein, Asaf Levin: Online bin packing with cardinality constraints resolved, Journal of Computer and System Sciences, in press, 2020
Péter Egri, Tamás Kis: Allocating raw materials to competing projects, Computers and Industrial Engineering, vol. 143, 106386, 2020
Péter Egri. Balázs Dávid, Tamás Kis. Miklós Krész: Robust reverse logistics network design, 15th International Congress on Logistics and SCM Systems 1-3 July 2020, Poznan, Poland, 2020
János Balogh, József Békési, György Dósa, Leah Epstein, Asaf Levin: A New Lower Bound for Classic Online Bin Packing, WAOA 2019: Approximation and Online Algorithms pp 18-28, 2020
Guopeng Song, Tamas Kis, Roel Leus: Polyhedral results and branch-and-cut for the resource loading problem, INFORMS Journal on Computing, in press, 2020
Ádám Szaller, Gianfranco Pedone, Péter Egri, Ádám Szalóki, Gábor Nick: A mutualistic framework for sustainable capacity sharing in manufacturing., 53rd CIRP Conference on Manufacturing Systems., 2020
Olivér Ősz, Máté Hegyháti: Minimization of total energy usage with the S-graph scheduling framework, Computers & Operations Research, submitted, 2020
Olivér Ősz, Máté Hegyháti: Energy usage minimization with the S-graph framework, Information Society - Proceedings of MATCOS 2019 ,1, 59-62., 2019
Györgyi Péter, Kis Tamás: A common approximation framework for early work, late work, and resource leveling problems, European Journal of Operation Research, vol 286, pp. 129-137, 2020
Györgyi Péter, Kis Tamás: New complexity and approximability results for minimizing the total weighted completion time on a single machine subject to non-renewable resource constraints, Discrete Applied Mathematics, submitted, 2020
János Balogha, József Békési, György Dósa, Leah Epstein, Asaf Levin: Online bin packing with cardinality constraints resolved, Journal of Computer and System Sciences, vol 112, pp. 34-49, 2020
Péter Egri, Tamás Kis: Allocating raw materials to competing projects, Computers and Industrial Engineering, vol. 143, 106386, 2020
Péter Egri. Balázs Dávid, Tamás Kis. Miklós Krész: Robust reverse logistics network design, In Paulina Golinska-Dawson (ed.) Logistics Operations and Management for Recycling and Reuse, pp. 37-53, 2020
Guopeng Song, Tamas Kis, Roel Leus: Polyhedral results and branch-and-cut for the resource loading problem, INFORMS Journal on Computing, vol 33, pp. 105-119, 2021
József Békési, György Dósa, Gábor Galambos: A First Fit Type Algorithm for the Coupled TaskScheduling Problem with Unit Execution Time and Two Exact Delays, European Journal of Operational Research, under review, 2021
János Balogh, József Békési, György Dósa, Leah Epstein, Asaf Levin: Lower bounds for batched bin packing, Journal of Combinatorial Optimization, under review, 2021
Ádam Szaller, Botond Kádár: Platform and direct exchange-based mechanisms for resource sharing in distributed manufacturing, CIRP Annals - Manufacturing Technology , accepted, 2021
Ádam Szaller, Botond Kádár: Effect of lead time prediction accuracy in trust-based resource sharing, INCOM 2021, 17th IFAC Symposium on Information Control Problems in Manufacturing, 2021
Tamási Tímea, Kis Tamás: Decentralized and prioritized algorithm for AGV fleet management, INCOM 2021, 17th IFAC Symposium on Information Control Problems in Manufacturing, 2021
Drótos Márton, Györgyi Péter, Horváth Markó, Kis Tamás: Suboptimal and conflict-free control of a fleet of AGVs to serve online requests, Computers & Industrial Engineering, vol 152, 106999, 2021
Kovács András: Inverse optimization approach to the identification of electricity consumer models, Central European Journal of Operations Research, to appear, 2021
Kis Tamás, Kovács András, Mészáros Csaba: On Optimistic and Pessimistic Bilevel Optimization Models for Demand Response Management, Energies, vol 14(8), 2095, 2021
Egri Péter, Dávid Balázs, Kis Tamás, Krész Miklós: Robust facility location in reverse logistics, Annals of Operations Research, under review, 2021
Kis Tamás, Horváth Markó: Ideal, non-extended formulations for disjunctive constraints admitting a network representation, Mathematical Programming, in press, 2021
Balázs Dávid, Olivér Ősz, Máté Hegyháti: Robust scheduling of waste wood processing plants with uncertain delivery sources and quality, Sustainability, submitted, 2021
Péter Györgyi, Tamás Kis, Tímea Tamási, József Békési: Joint replenishment meets scheduling, Journal of Scheduling, submitted, 2021
József Békési, György Dósa, Gábor Galambos: A First Fit Type Algorithm for the Coupled TaskScheduling Problem with Unit Execution Time and Two Exact Delays, European Journal of Operational Research, vol 297: 844-852., 2022
János Balogh, József Békési, György Dósa, Leah Epstein, Asaf Levin: Lower bounds for batched bin packing, Journal of Combinatorial Optimization, in press, 2021
Ádam Szaller, Botond Kádár: Platform and direct exchange-based mechanisms for resource sharing in distributed manufacturing, CIRP Annals - Manufacturing Technology vol 70: 407-410, 2021
Kovács András: Inverse optimization approach to the identification of electricity consumer models, Central European Journal of Operations Research, 29(2) 521-537, 2021
Egri Péter, Dávid Balázs, Kis Tamás, Krész Miklós: Robust facility location in reverse logistics, Annals of Operations Research, in press, 2021
Balázs Dávid, Olivér Ősz, Máté Hegyháti: Scheduling of Waste Wood Processing Facilities with Overlapping Jobs, Proceedings of the 16th International Symposium on Operational Research in Slovenia, 2021, Pages 321 – 326., 2021
Györgyi Péter, Kis Tamás: New complexity and approximability results for minimizing the total weighted completion time on a single machine subject to non-renewable resource constraints, Discrete Applied Mathematics, vol 311: 97-109, 2022
Sunil Morapitiye, Tamás Kis: Strong cuts from compatibility relations for the Dial-a-Ride Problem, Discrete Applied Mathematics, vol 309: 240-257, 2022
Ádám Szaller, Christian Fries and Botond Kádár: Cost aspects of a trust-based resource sharing platform, International Journal of Production Research , submitted, 2022
Attila Csaba Marosi, Márk Emődi, Attila Farkas, Róbert Lovas, Richárd Beregi, Gianfranco Pedone, Balázs Németh, Péter Gáspár: Towards Reference Architectures: a Cloud-agnostic Data Analytics Platform Empowering Autonomous Systems, IEEE Access (submitted), 2022





 

Events of the project

 
2022-04-19 10:33:39
Résztvevők változása




Back »