Application of innovative techniques in metal structures optimization  Page description

Help  Print 
Back »

 

Details of project

 
Identifier
134358
Type K
Principal investigator Jármai, Károly
Title in Hungarian Innovatív módszerek alkalmazása fémszerkezetek optimálásánál
Title in English Application of innovative techniques in metal structures optimization
Keywords in Hungarian optimális méretezés, fémszerkezetek, metaheurisztikus módszerek
Keywords in English optimum design, metal structures, metaheuristic methods
Discipline
Technical Mechanics (Council of Physical Sciences)60 %
Information Technology (Council of Physical Sciences)40 %
Ortelius classification: Applied informatics
Panel Engineering, Metallurgy, Architecture and Transport Sciences
Department or equivalent Energetikai és Vegyipari Gépészeti Intézet (University of Miskolc)
Participants Al-Fatlawi, Alaa Abdulzahra Deli
Al-Kimawi, Hazim Nasir Ghafil
Erdős, Antal Gábor
Kovács, György
Nagy, Szilárd
Petrik, Máté
Starting date 2020-10-01
Closing date 2023-03-31
Funding (in million HUF) 23.998
FTE (full time equivalent) 9.30
state closed project
Summary in Hungarian
A kutatás összefoglalója, célkitűzései szakemberek számára
Itt írja le a kutatás fő célkitűzéseit a témában jártas szakember számára.

Az alapkutatás célkitűzése olyan innovatív optimáló módszerek fejlesztése, melyek hatékonyan alkalmazhatók különféle fémszerkezetek méretezésére. Az optimális méretezés egy előtervezést jelent.
Az innovatív optimáló módszerek a következők:
- grafikus kártya (GPU) programozás, mely segítségével a párhuzamos számítás jelentős gyorsaság növekedést eredményez,
- hibrid algoritmusok alkalmazása, mely során a keresést fázisokra osztjuk és a durva- és a finomkeresést más algoritmus végzi,
- adaptív optimáló algoritmus fejlesztése, ahol a módszer paraméterei változnak az egyes iterációk hatékonysága függvényében.
Ezen innovatív módszereket alkalmazni kívánjuk a következőkben:
- méhsejtvázas kompozit lemezen,
- nyomástartó edényeken, tartályokon,
- robotvázon,
- tartórácson,
- futódarun,
- présgépen.
Az elsődlegesen metaheurisztikus optimáló módszerek köre a következő:
- részecskecsoport módszer (PSO),
- genetikus algoritmus (GA),
- firefly algoritmus (FF),
- virágporzó algoritmus (FPA),
- differenciális evolúciós módszer (DE).
A méretezésnél fontos szerepe van a következőknek:
- a tervezés-gyártás-gazdaságosság hármas egységének megvalósítása, hogy feltárjuk a különböző gyártási technológiák hatását, illetve a költségek szerepét,
- a többcélfüggvényes optimálással nemcsak tömeget, hanem költséget, vagy lehajlást tudunk minimálni,
A méretezés során az alábbi feltételek kerülnek figyelembevételre:
- feszültségi,
- stabilitási,
- alakváltozási/lehajlási,
- rezgéscsillapítási,
- sajátfrekvencia korlátozási,
- tűzvédelmi feltételek.
Az optimálás rendszere és folyamata azonos az egyes feladatoknál:
- célfüggvény,
- változók,
- méretezési feltételek.

Mi a kutatás alapkérdése?
Ebben a részben írja le röviden, hogy mi a kutatás segítségével megválaszolni kívánt probléma, mi a kutatás kiinduló hipotézise, milyen kérdéseket válaszolnak meg a kísérletek.

A kutatás hipotézise, hogy ugyanolyan rendszerben valósíthatók meg a különböző hegesztett és szálerősítéses szerkezetek optimálása. A tervezés, a gyártás-technológia és a gazdaságosság hármas egysége biztosítja azt a rendszert, melyre építve az optimum elérhető.

Ennek eszközei az optimáló algoritmusok, melyek hatékonysága az egyes feladatoknál jelentősen eltérő lehet. Korábban ezért teszteltünk és fejlesztettünk számos metaheurisztikus optimáló algoritmust és más matematikai optimáló módszereket. Jelen kutatásban ezek összekapcsolását tervezzük, ahol a GPU programozás, a hibrid és adaptív algoritmusok tesztelése után azok alkalmazását tervezzük különböző szerkezeteknél.

Ezáltal gyorsabban és megbízhatóbban kívánunk eljutni az optimumhoz.
A vizsgálatok során rávilágítunk az egyes innovatív optimáló módszerek hatékonyságára, a tervezés-gyártás-gazdaságosság hármas egységének megvalósíthatóságára, ennek fontosságára, valamint a többcélfüggvényes optimálás által kapott előnyökre, illetve a méretezési feltételeknél felvetődő korlátokra.

Mi a kutatás jelentősége?
Röviden írja le, milyen új perspektívát nyitnak az alapkutatásban az elért eredmények, milyen társadalmi hasznosíthatóságnak teremtik meg a tudományos alapját. Mutassa be, hogy a megpályázott kutatási területen lévő hazai és a nemzetközi versenytársaihoz képest melyek az egyediségei és erősségei a pályázatának!

Ha sikerül gyorsabban és megbízhatóbban eljutni az optimumhoz, az jelentős előrelépés ezen területen, mert a szakemberek szerint az optimálásnál a gyorsaság és megbízhatóság szorzatot alkot. Nem könnyű ezt a szorzatösszeget kedvezően megváltoztatni. A grafikus kártya (GPU) programozása, a hibrid algoritmusok alkalmazása és az adaptív optimáló algoritmusok fejlesztése éppen ebben segít.

A Szerkezet- és multidiszciplináris optimálás nemzetközi szövetségében (International Society of Structural and Multidisciplinary Optimization, ISSMO), melynek a projektvezető alapító tagja, a fő terület a szerkezetoptimálás. Nagyon ritka, hogy az optimum esetén a tömegminimum, vagy kiegészítő potenciális energia minimuma mellett a költségeket vizsgálnák. Pedig a költségek meghatározóak, és ez az alapkutatás éppen erre kíván rávilágítani. A költségszámítás közelítése minél pontosabb, annál jobb impulzusokat kapnak a tervezők.

A tervezésnél az alkalmazott gyártási technológia (hegesztés, vágás, alakítás, felületkezelés, stb.) hatása általában kevesebb figyelmet kap, pedig az optimálásnál a költségeken kívül az alkalmazott gyártástechnológiának meghatározó jelentősége lehet, amit már a tervezés fázisában figyelembe kell venni. Erre szolgál a tervezés, a gyártás-technológia és a gazdaságosság összekapcsolása az optimálási folyamatban. A tervezésnél már a gyártás-technológia és a gazdaságosság szempontjait is figyelembe kell venni, hogy megalapozottabb eredményhez jussunk. A kidolgozott és folyamatosan továbbfejlesztett költségszámító rendszerünk segít a gazdaságosság biztosításában. Ezt is továbbfejlesztjük, újabb technológiák figyelembevételével.

A kutatás összefoglalója, célkitűzései laikusok számára
Ebben a fejezetben írja le a kutatás fő célkitűzéseit alapműveltséggel rendelkező laikusok számára. Ez az összefoglaló a döntéshozók, a média, illetve az érdeklődők tájékoztatása szempontjából különösen fontos az NKFI Hivatal számára.

A műszaki szerkezetek és rendszerek kialakításánál a tervezés, a gyártás, és a gazdaságosság hármas egysége jelenti azt a megalapozott modellt, mellyel az optimum megkereshető. Az optimálás célja olyan szerkezet, vagy szerkezeti elem kialakítása, mely szilárdságilag megfelel és minimális költségű, tömegű, vagy minimális lehajlású, maximális tűzállóságú, stb.

A projekt célja innovatív optimáló módszerek: grafikus kártya (GPU) programozása, a hibrid algoritmusok alkalmazása és az adaptív optimáló algoritmusok fejlesztése révén a tervezés gyorsaságát és megbízhatóságát növelni. A tervezés-gyártás-gazdaságosság egységének megvalósítását bemutatni különböző szerkezeteknél: méhsejtvázas kompozit lemez, nyomástartó edény, tartály, tartórács, robotváz, futódaru, présgép méretezésénél.
Summary
Summary of the research and its aims for experts
Describe the major aims of the research for experts.

The aim of the basic research is to develop innovative optimization methods that can be effectively applied to the design of various metal structures. Optimum design means a predesign.

Innovative optimization methods include:
- graphics, video card (GPU) programming, whereby parallel computing results in a significant increase in speed,
- use of hybrid algorithms in which the search is divided into phases and the coarse and fine search is performed by other algorithms,
- development of the adaptive optimization algorithm, where the parameters of the method vary with the efficiency of each iteration.

We intend to apply these innovative methods for the design of:
- honeycomb composite plate,
- pressure vessels, tanks,
- robot frame,
- grillages,
- overhead travelling crane,
- press machines.

Primary metaheuristic optimization methods include:
- the particle swarm optimization method (PSO),
- genetic algorithm (GA),
- firefly algorithm (FF),
- flower pollination algorithm (FPA),
- differential evolution method (DE).

The following are important in design:
- the implementation of the triple unit of design-production-economy to explore the impact of different manufacturing technologies and their role on the cost,
- With multi-objective optimization, we can minimize not only the weight but also the cost or deflection,

The following conditions are taken into account during design:
- Stress,
- Stability,
- deformation / deflection,
- vibration, damping,
- eigenfrequency limitation,
- fire protection conditions.

The optimization system and process are the same for each task:
- objective function,
- variables,
- design constraints.

What is the major research question?
Describe here briefly the problem to be solved by the research, the starting hypothesis, and the questions addressed by the experiments.

The hypothesis of the research is that the same system can be used to optimize different welded and fiber reinforced structures. The trinity of design, production technology and economy ensure the system on which the optimum is built. The efficiency of the optimization algorithms can vary considerably for each task.

For this reason, we have tested and developed several metaheuristic optimization algorithms and other mathematical optimization methods. In this research, we plan to link these to a two-phase search, divided into a rough and a fine part.

Partial questions are the different designs of stiffened plates and shells, various frames, lattice holders, tanks, robotic frame, crane, tank, honeycomb composite plate, structural analysis of grillage structures, stress (static, fatigue), stability, deformation, vibration damping, with eigenfrequency and fire protection constraints.

What is the significance of the research?
Describe the new perspectives opened by the results achieved, including the scientific basics of potential societal applications. Please describe the unique strengths of your proposal in comparison to your domestic and international competitors in the given field.

The main area of the International Society of Structural and Multidisciplinary Optimization (ISSMO), the project leader's founding member, is structural optimization. It is very rare that, in the case of optimum, the cost is minimized. However, the costs are decisive, and this basic research is about to highlight this.

The more accurate the calculation of the cost calculation, the better the impulses the designers get. In design, the impact of applied technology is generally less attentive, although in optimization, besides the costs, the applied manufacturing technology can be of decisive importance, which should be taken into account at the planning stage.

This is done by linking design, manufacturing technology and economy in the optimization process. In design, the aspects of manufacturing technology and economy must be taken into account in order to achieve a more solid result. Our developed and continuously upgraded costing system helps to ensure economy.

Summary and aims of the research for the public
Describe here the major aims of the research for an audience with average background information. This summary is especially important for NRDI Office in order to inform decision-makers, media, and others.

When designing engineering structures, the threefold unity of design, production, and economy means the well-founded model for finding the optimum. The purpose of the optimization is to create a structure or a structural element that is solid and of minimal cost, mass, maximum fire resistance, etc.

The aim of the project is to realize the unity of the design-production-economy in different structures: robot frame, crane, tank, honeycomb composite plate, grillage design. The development of an effective optimization algorithm is also a goal, as well as making the cost calculation more accurate and having better approximation.





 

Final report

 
Results in Hungarian
A kutatások a következő voltak: Tömeg, költség és környezeti hatás minimálása hegesztett acélszerkezeteknél. Kidolgoztuk a szerkezeti és a környezeti megközelítés rendszerét. Hogyan csökkenthető a hegesztett szerkezet tömege/költsége, milyen hatása van a hegesztési technológiának, az alkalmazott elektródának a kibocsátott gázok mennyiségét és környezeti hatására. Rezgéscsillapító anyagok viselkedése alacsony hőmérsékleten témában vizsgáklatokat végeztünk. Azt vizsgáltuk Bozzay Péterrel, hogyan befolyásolja a hőmérséklet a szállításnál használt vászonbetétes gumiheveder rezgéscsillapító képességét és sajátfrekvenciáját. Robotok munkaterületének és szerkezetének tervezése vonatkozásában megvizsgáltuk, hogy milyen megközelítési módok vannak, hogy ezeket Bodnár Dávid doktorandusz további méréseinél fel tudjuk használni. Petrik Mátéval tűzvédelmi területen vizsgáltuk tehergépkocsi tartályának tűzvédelmi tervezését közúti baleset esetén. CFD szimulációval néztük a hőmérséklet eloszlását. Okozhat-e ez robbanást az éghető anyagot tartalmazó tartály falánál? Szálerősítéses szendvicsszerkezetek vizsgálatával foglalkoztunk, ami kis tömegű, merev szerkezetet ad. Kovács György foglalkozott ezek méretezésével idegháló alkalmazásával. A korábbi doktorandusszal Hazim Ghafillal folytattuk quadcopter optimálást genetikus algoritmussal. Kimutattuk, hogy aszimmetrikus quadcopternél előnyösen alkalmazható az optimálás a vezérlés és a dinamikus hatások megfelelő kezelésére.
Results in English
The research was as follows: Minimizing weight, cost and environmental impact of welded steel structures. A system of structural and environmental approaches was developed. How to reduce the weight/cost of the welded structure, the influence of the welding technology, the electrode used on the amount of gases emitted and the environmental impact. Examinations were carried out on the behaviour of vibration-damping materials at low temperatures. With Péter Bozzay, we investigated how temperature affects the vibration-damping capacity and natural frequency of a rubber belt with a canvas insert used in transportation. We investigated approaches for designing robot workspaces and structures to be used in further measurements by PhD student Dávid Bodnár. With Máté Petrik we investigated the fire safety design of a truck tank in case of a road accident. We used CFD simulation to study the temperature distribution. Could this cause an explosion at the wall of a tank containing combustible material? We investigated sandwich structures with fibre reinforcement, which gives a rigid structure with low mass. György Kovács has worked on their sizing using netting. With former PhD student Hazim Ghafil we continued quadcopter optimization using a genetic algorithm. We have shown that asymmetric quadcopters can benefit from optimization to properly handle control and dynamic effects.
Full text https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=134358
Decision
Yes





 

List of publications

 
Al-Fatlawi A., Jármai K., Kovács G.: Optimum Design of Solar Sandwich Panels for Satellites Applications, In: Voith, Katalin; Jármai, Károly (szerk.) Vehicle and Automotive Engineering 3, Springer (2021) pp. 427-442., 2021
Al-Fatlawi Alaa, Jármai Károly, Kovács György: Optimization of a totally fiber reinforced plastic composite sandwich construction of helicopter floor for weight saving, fuel saving and higher safety, POLYMERS 13: (16) pp. 1-20., 2021
Alaa Al-Fatlawi, Jármai Károly, György Kovács: Optimal design of a fiber reinforced plastic composite sandwich structure for the base plate of aircraft pallets in order to reduce weight, POLYMERS 13: (5) 834, 2021
Alaa Al-Fatlawi, Jármai Károly, Kovács György: Napelemes szendvics panelek optimális méretezése műholdas alkalmazásokhoz, GÉP 72: (1-2) pp. 75-79., 2021
Alaa Al-Fatlawi, Károly Jármai, György Kovács: Optimal design of a lightweight composite sandwich plate used for airplane containers, STRUCTURAL ENGINEERING AND MECHANICS 78: (5) pp. 611-622., 2021
Dr. Jármai Károly, Petrik Máté, Erdős Antal, Nagy Szilárd, Hazim Nasir Ghafil: Hegesztett szerkezetek tervezésének kutatása a Miskolci Egyetem, In: Gáti, József (szerk.) XXX. Jubileumi Nemzetközi Hegesztési Online Konferencia, Magyar Hegesztési Egyesület (2021) pp. 1-13., 2021
Hazim Nasir Ghafil, Dr. Jármai Károly: Optimáló algoritmusok robotok inverz kinematikájához MATLAB forráskóddal, GÉP 72: (1-2) pp. 71-74., 2021
Hazim Nasir Ghafil, Karoly Jarmai: Optimization Algorithms for Inverse Kinematics of Robots with MATLAB Source Code, LECTURE NOTES IN MECHANICAL ENGINEERING 22: pp. 468-477., 2021
Jármai Károly: Newer Manufacturing Technologies and Their Costs in Automotive Structures, A Review, LECTURE NOTES IN MECHANICAL ENGINEERING 22: pp. 478-485., 2021
Jármai Károly, Erdős Antal: Szakmai beszámoló a 3. Nemzetközi Járműmérnöki Konferenciáról, MAGÉSZ ACÉLSZERKEZETEK 18: (1) pp. 31-36., 2021
Jármai Károly, Erdős Antal: Szakmai beszámoló a 3. Nemzetközi Járműmérnöki Konferenciáról 1. rész, HEGESZTÉSTECHNIKA XXXII: (1) pp. 33-35., 2021
Jármai Károly, Erdős Antal: Szakmai beszámoló a 3. Nemzetközi Járműmérnöki Konferenciáról 2. rész, HEGESZTÉSTECHNIKA XXXII: (2) pp. 27-30., 2021
Jármai Károly, Petrik Máté: Optimization of asymmetric I-beams for minimum welding shrinkage, POLLACK PERIODICA: AN INTERNATIONAL JOURNAL FOR ENGINEERING AND INFORMATION SCIENCES 16: (3) pp. 1-6., 2021
Kota László, Jármai Károly: Improving optimization using adaptive algorithms, POLLACK PERIODICA: AN INTERNATIONAL JOURNAL FOR ENGINEERING AND INFORMATION SCIENCES 16: (1) pp. 14-18., 2021
Máté Petrik, Antal Erdős, Károly Jármai, Gábor Szepesi: Optimum Design of an Air Tank for Fatigue and Fire Load, ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA 18: (3) pp. 163-177., 2021
Nagy Sz., Jármai K.: GPU based parallel optimization of members of a truck floor, JOURNAL OF PHYSICS-CONFERENCE SERIES 1935: (1) p. 012004., 2021
Petrik Máté, Erdős Antal, Jármai Károly, Szepesi Gábor: Experimental Investigation of the Air-Side Heat Transfer Coefficient on Louver Finned Tube Automotive Radiator, LECTURE NOTES IN MECHANICAL ENGINEERING 22: pp. 401-416., 2021
Petrik Máté, Jármai Károly, Szepesi Gábor: Időben változó hőátadás numerikus és analitikus számítási lehetőségei, GÉP 72: (1-2) pp. 53-57., 2021
Petrik Máté, Jármai Károly, Szepesi L. Gábor: Komplex elemzési módok a vegyipari gépészet területén, MULTIDISZCIPLINÁRIS TUDOMÁNYOK: A MISKOLCI EGYETEM KÖZLEMÉNYE 11: (2) pp. 55-66., 2021
Szűcs Renáta, Dr. Jármai Károly: Költségoptimált gépészeti tervezési módszerek, GÉP 72: (1-2) pp. 58-62., 2021
Szűcs Renáta, Galambos József, Dr. Jármai Károly: EMELŐASZTAL KÖLTSÉGOPTIMÁLT TERVEZÉSE, GÉP 72: (1-2) pp. 63-66., 2021
Alaa Al-Fatlawi, Jármai Károly, Kovács György: Esettanulmány helikopter kompozit padlólemeze optimálására, GÉP 73: (2) pp. 38-43., 2022
Alaa Al-Fatlawi, Jármai Károly, Kovács György: Helikopter kompozit padlólemeze optimálásának elméleti alapjai, GÉP 73: (2) pp. 30-37., 2022
Antal Erdős, Károly Jármai: The Use of Heat Resistant Steels to Reduce the Mass and Cost of Pressure Vessels, ACADEMIC JOURNAL OF MANUFACTURING ENGINEERING 20: (1) pp. 114-119., 2022
Hashiguchi Takehito, Hirohata Mikihito, Jármai Károly: An Investigation on the Features of Deformation and Residual Stress Generated by Patch Welding with Different Plate Sizes, PROCESSES 10: (7) 1312, 2022
Hazim Nasir Ghafil, Shaymaa Alsamia, Dr. Jármai Károly: Megtermékenyítési optimáló algoritmus tesztelése a CEC2015 környezetben és alkalmazása nagyméretű problémákra, GÉP LXXIII: (2) pp. 47-54., 2022
Hirohata Mikihito, Nakahara Tomonori, Jármai Károly: Életciklusköltség-elemzés acélhidak korróziógátló bevonataira Japánban, MAGÉSZ ACÉLSZERKEZETEK XIX: (1) pp. 13-21., 2022
Jármai Károly: Fémszerkezetek, In: Jármai, Károly; Bokros, István; Petrik, Máté (szerk.) Innovatív vegyipari gépészeti tervezés és technológiák II. kötet, Bíbor Kiadó (2022) pp. 931-1119., 2022
Jármai Károly: Global and Local Cost Calculations at Welded Structures, LECTURE NOTES IN MECHANICAL ENGINEERING Vehicle and Automotive Engineering 4: pp. 768-789., 2022
Jármai Károly, Bokros István, Petrik Máté: Innovatív vegyipari gépészeti tervezés és technológiák I. kötet, Bíbor Kiadó, 2022
Jármai Károly, Bokros István, Petrik Máté: Innovatív vegyipari gépészeti tervezés és technológiák II. kötet, Bíbor Kiadó, 2022
Jármai Károly, Nagy Szilárd, Petrik Máté: A Miskolci Egyetem kutatási témái hegesztett szerkezetek tervezésében, HEGESZTÉSTECHNIKA XXXIII: (1) pp. 57-62., 2022
Károly Jármai, Antal Erdős: Calculation of the welding costs and times using various heat resistant steels at pressure vessels, In: Manabu, Tanaka (szerk.) Proceedings of the IIW2022 - International Conference on Welding and Joining, Japan Institute of Welding (2022) pp. 488-491., 2022
Nagy Szilárd, Jármai Károly, Baksa Attila: Távvezeték-torony optimálása evolúciós és VEM technikával, GÉP LXXIII: (2) pp. 17-23., 2022
Nagy Szilárd, Jármai Károly, Baksa Attila: Combining evolutionary optimization with finite element method for optimizing transmission-line tower, IOP CONFERENCE SERIES: MATERIALS SCIENCE AND ENGINEERING 1237: (1) p. 012017., 2022
Nagy Szilárd, Jármai Károly, Baksa Attila: Combination of GPU Programming and FEM Analysis in Structural Optimisation, LECTURE NOTES IN MECHANICAL ENGINEERING Vehicle and Automotive Engineering 4: pp. 756-767., 2022
Nasir Ghafil Hazim, Alsamia Shaymaa, Jármai Károly: Fertilization optimization algorithm on CEC2015 and large scale problems, POLLACK PERIODICA: AN INTERNATIONAL JOURNAL FOR ENGINEERING AND INFORMATION SCIENCES 17: (1) pp. 24-29., 2022
Petrik Máté, Jármai Károly: Comparison of optimized steel frame structures, POLLACK PERIODICA: AN INTERNATIONAL JOURNAL FOR ENGINEERING AND INFORMATION SCIENCES 17: (2) pp. 109-114., 2022
Petrik Máté, Jármai Károly: Keretszerkezetek optimális méretezése különböző terhelési esetekre, GÉP LXXIII: (2) pp. 24-29., 2022
Shaymaa Alsamia, Hazim Albedran, Károly Jármai: Comparative Study of Different Metaheuristics on CEC 2020 Benchmarks, LECTURE NOTES IN MECHANICAL ENGINEERING Vehicle and Automotive Engineering 4: pp. 709-719., 2022
Șova Daniela, Száva Renata Ildiko, Jármai Károly, Száva Ioan, Vlase Sorin: Modern Method to Analyze the Heat Transfer in a Symmetric Metallic Beam with Hole, SYMMETRY 14: (4) 769, 2022
Száva Renáta-Ildikó, Bolló Betti, Bencs Péter, Jármai Károly, Száva Ioan, Popa Gabriel, Asztalos Zsolt, Vlase Sorin: Experimental and Numerical Studies of the Heat Transfer in Thin-Walled Rectangular Tubes under Fire, SYMMETRY 14: (9) 1781, 2022
Hla Gharib, György Kovács: Development of a Knowledge-Based System for diagnosing of diesel engines, LECTURE NOTES IN MECHANICAL ENGINEERING Vehicle and Automotive Engineering 4, 2022
Kovács György: Optimization of a new composite multi-cellular plate structure in order to reduce weight, POLYMERS 14: (15) 3121, 2022
Mortda Mohammed Sahib, György Kovács, Szabolcs Szávai: Weight optimization of all-composite sandwich structures for automotive applications, LECTURE NOTES IN MECHANICAL ENGINEERING Vehicle and Automotive Engineering 4: pp. 720-733., 2022
Mortda Mohammed Sahib, György Kovács, Szabolcs Szávai: Optimum design for the bottom panel of a heavy-duty truck by using a composite sandwich structure, LECTURE NOTES IN MECHANICAL ENGINEERING Vehicle and Automotive Engineering 4, pp. 734-746., 2022
Kovács György: Elaboration of design and optimization methods for a newly developed CFRP sandwich-like structure validated by experimental measurements and Finite Element analysis, POLYMERS 13: (24) pp. 1-22., 2021
Mortda Mohammed Sahib, György Kovács, Szabolcs Szávai: Numerical analysis of composite sandwich structures with circular honeycomb core, ANNALS OF THE UNIVERSITY OF PETROSANI: MECHANICAL ENGINEERING 23: pp. 79-86., 2021
Mortda Mohammed Sahib, Szabolcs Szávai, György Kovács: Optimization of elastic properties of composite honeycomb core by Finite Element Method, ACADEMIC JOURNAL OF MANUFACTURING ENGINEERING 19: (4) pp. 78-85., 2021
Hla Gharib, György Kovács: Development of a new Expert System for diagnosing of marine diesel engines based on real-time diagnostic parameters, STROJNISKI VESTNIK-JOURNAL OF MECHANICAL ENGINEERING 68: (12) pp. 1-13.,, 2022
Hla Gharib, Kovács György: Diagnostic and prognostic strategies for monitoring of diesel engines’ technical conditions, LECTURE NOTES IN MECHANICAL ENGINEERING Vehicle and Automotive Engineering 4: pp. 190-199, 2022
Șova Daniela, Száva Renata Ildiko, Jármai Károly, Száva Ioan, Vlase Sorin: Modern Method to Analyze the Heat Transfer in a Symmetric Metallic Beam with Hole, SYMMETRY 14: (4) 769, 2022
Száva Renáta-Ildikó, Bolló Betti, Bencs Péter, Jármai Károly, Száva Ioan, Popa Gabriel, Asztalos Zsolt, Vlase Sorin: Experimental and Numerical Studies of the Heat Transfer in Thin-Walled Rectangular Tubes under Fire, SYMMETRY 14: (9) 1781, 2022
Albedran Hazim, Jármai Károly: Evolutionary control system of asymmetric quadcopter, INTERNATIONAL REVIEW OF APPLIED SCIENCES AND ENGINEERING 2023: (1) pp. 1-9., 2023
Bodnár Dávid, Jármai Károly: Robotok munkaterületének és szerkezetének tervezése, áttekintés, GÉP 74: (&) pp. 1-6., 2023
Bozzay Péter, Virág Zoltán, Jármai Károly: Rezgéscsillapító anyagok viselkedése alacsony hőmérsékleten, GÉP 74: (&) pp. 7-12., 2023
Jármai Károly: Tömeg, költség és környezeti hatás minimálása hegesztett acélszerkezeteknél, GÉP 74: (&) pp. 13-19., 2023
Petrik Máté, Jármai Károly: Tehergépkocsi tartályának tűzvédelmi tervezése közúti baleset esetén, GÉP 74: (&) pp. 20-26., 2023
Mortda M. Sahib and György Kovács: Using Artificial Neural Network in the reverse design of a composite sandwich structure, Structural Engineering and Mechanics, Vol. 85, No. 5 (2023) 635-644, 2023




Back »