Az 'ECHO' megalkotása és annak fázisai - mesterkurzus
Title in English
The Journey of Creating 'ECHO'
Keywords in Hungarian
kortárs művészet, kortárs zeneszerzés
Keywords in English
Contemporary Art, Contemporary Music
Discipline
Musicology (Council of Humanities and Social Sciences)
80 %
Theater and Film Studies (Council of Humanities and Social Sciences)
20 %
Panel
Science Patronage - subprogram 1
Department or equivalent
Zenei Intézet (Eszterházy Károly University)
Starting date
2022-01-01
Closing date
2022-06-30
Funding (in million HUF)
0.480
FTE (full time equivalent)
0.00
state
closed project
Summary in Hungarian
A projekt keretében látogatni tervezett nemzetközi tudományos/innovációs rendezvény bemutatása és a tervezett részvétel ismertetése Mutassa be a nemzetközi rendezvény jellegét, célját, szervezőit és jelentőségét a nemzetközi tudományos életben. Ismertesse a részvétel célját (pl. előadás, poszter, egyéb aktivitás), a rendezvényen való részvétel várható hatását és jelentőségét a saját kutatói karrier építésében. Az 'ECHO' megalkotása és annak fázisai - bemutatóval egybekötött mesterkurzus tartása a Chicagói DePaul University Zenei Tanszékén, 2022. májusában. Célközönség: az egyetem hallgatói és tanárai. Az egyetem vonós tanszakáról a műrészletek előadásába is be lesznek vonva a hallgatók, aktív közreműködőként.
A projekt összefoglalója, célkitűzései laikusok számára Adjon egy rövid, közérthető ismertetést a látogatni tervezett nemzetközi rendezvényről, illetve a részvétel céljáról, várható eredményeiről. Az 'ECHO' megalkotása és annak fázisai - bemutatóval egybekötött mesterkurzus tartása a Chicagói DePaul University Zenei Tanszékén, 2022. májusában. Célközönség: az egyetem hallgatói és tanárai. Az egyetem vonós tanszakáról a műrészletek előadásába is be lesznek vonva a hallgatók, aktív közreműködőként.
Summary
Presentation of the international scientific/innovation event to be visited in the project and description of the proposed participation Present the type, purpose, organizers, and significance of the international event in the scientific community. Present the purpose of the participation (e.g., paper, poster, other activity), the expected impact of the participation in the event and its significance in building your own research career. The Journey of Creating 'ECHO' - DePaul University, Chicago
Summary and aims of the project for a general audience Provide a short, general introduction to the international event to be visited, the purpose of the participation, and its expected results. The Journey of Creating 'ECHO' - DePaul University, Chicago
Final report
Results in Hungarian
Az 'ECHO' megalkotása és annak fázisai - bemutatóval egybekötött mesterkurzus tartása a Chicagói DePaul University Zenei Tanszékén, 2022. májusában.
Célközönség: az egyetem hallgatói és tanárai. Az egyetem vonós tanszakáról a műrészletek előadásába is be lesznek vonva a hallgatók, aktív közreműködőként.
Szakmai beszámoló:
2022. május első hetében a chicagói DePaul Katolikus Egyetem hallgatóinak és tanárainak tartottam mesterkurzust. A kurzus és az azt lezáró előadás témája ‘És Echo’ című magyar nyelven írt operám volt. A szövegkönyvet angol nyelvre is lefordítottuk előtte, így a közönségnek betekintést tudtam nyújtani a magyar nyelv szépségeibe is, nemcsak a kortárs zenei irányzatok itthoni sokszínűségébe. Kiválasztottam négy vonós hallgatót, akik a kurzus végén a vezényletemmel és zongorán való közreműködésemmel előadták a teljes operát, melyet a a közönség részéről igen pozitív fogadtatás kísért. Ott tartózkodásom alatt megbeszéléseket folytattam többek között Vizin-Esquivel Viktoria magyar származású professzorral, illetve Linda Di Fiore professzor asszonnyal az ottani Zenei Intézetből.
Results in English
The Journey of Creating 'ECHO' was held at the DePaul University, Chicago, Illinois at the beginning of May, 2022. My course was open for the students of the university and for the lecturer as well. The Hungarian text of my opera was translated to English. There was selected four students who played the score 'And Echo' at the end of the course in the Jarvis Hall in Depaul Uni and ended to standing ovation of the audience. Meanwhile I was discussed some musical and pedagogical staff with Viktoria Vizin-Esquivel and Linda Di Fiore professors at the Music Department.