A projekt során egy 25 részes "csillagászati és űrkutatási szabadegyetemi" videógyűjteményt hoztunk létre és jelentettük meg a közösségi médiában. 24, a projektre egyedileg létrehozott tartalmú és tematikájú helyszíni előadás keretében ismertettük az áttekinteni vállalt területeket: (1) az űrkutatás története, (2) a tudományos-fantasztikus blockbusterek csillagászati-asztrofizikai szempontú áttekintése, (3) az asztrofizika legnagyobb közösségi érdeklődést kiváltó nagy részterületeinek áttekintése és (4) a tudomány határainak bemutatása. Az előadások összeállításában a megvalósító gárda a társadalmi érdeklődést tekintette vezérelvnek: ennek felmérésében pedig az előadók több évtizedes ismeretterjesztő tapasztalata áll.
Az előadások alapján készült a készre vágott videóanyag. Ennek szerkesztése során egyik fő szempontunk volt, hogy a videó a hallgatók figyelmét az első pillanatokban magával ragadja. Ezek a célok – a YouTube-csatorna közönségének dinamikus fejlődését tekintetbe véve – a projekt során a várakozásoknak megfelelően megvalósultak.
Results in English
During the project, we created and published a 25-part video collection titled "Astronomy and Space Research Open University" on social media. The basis of the video material was 24 on-site lectures with specifically targeted conten in the following areas: (1) the history of space research, (2) an astronomical and astrophysical overview of science fiction blockbusters, (3) an overview of the major areas of astrophysics that generate the most public interest, and (4) a presentation of the boundaries of science. The implementation team's guiding principle in creating the lectures was to consider societal interest, which was based on their decades-long experience in science communication and dissemination.
The lectures were edited into a final video. One of our main goals during editing was to capture the viewers' attention from the very beginning. These goals were achieved in line with expectations, given the dynamic growth of our YouTube channel's audience during the project.