energia átmenet, megújuló energia, fenntarthatóság, éghajlatváltozás
Keywords in English
energy transition, renewable energy, sustainability, climate change
Discipline
Settlement Science (Council of Complex Environmental Sciences)
40 %
Social geography: interactions between the environment and the society (Council of Complex Environmental Sciences)
40 %
Power Engineering (Council of Physical Sciences)
20 %
Panel
Science Patronage - subprogram 3
Department or equivalent
Department of Basic Technical Studies (University of Debrecen)
Starting date
2022-01-01
Closing date
2022-12-31
Funding (in million HUF)
14.308
FTE (full time equivalent)
0.00
state
running project
Final report
Results in Hungarian
A projekt, a projekttervnek megfelelően zajlott, melynek keretében beszerzésre kerültek az elkészítéshez szükséges eszközök, az elkészítésben résztvevők és megbízottak a munkát terv szerint elvégezték, díjazásuk kifizetésre került.
A projektben vállalt "Globális energia" című animációs tudományos ismeretterjesztő filmsorozat 15, egyenként minimum 10 perces epizódokkal elkészült. Az epizódok társadalmasítása megtörtént.
Az epizódok felkerültek a youtube-ra, ahol saját youtube-csatorna került létrehozásra.
Az epizódok felkerültek a ZanZa TV oldalára is, ahol kifejezetten a középiskolás korosztály számára találhatók oktatási, ismeretterjesztő tananyagok (Itt a következő módosítás történt: A ZanZa TV, az időközben megszűnt finanszírozása miatt új tartalmakat már nem fogad, ugyanakkor a weboldal üzemeltetője a youtube csatorna elérhetőségét feltüntette az oldalon.)
Az epizódok a facebook-on nyilvános tartalomként terjesztésre kerültek.
Results in English
The project was carried out in accordance with the project plan, the necessary equipment was purchased, the participants and contractors carried out the work as planned, and their remuneration was paid.
The animated science educational film series "Global Energy", which was undertaken in the project, was completed with 15 episodes of at least 10 minutes each. The episodes have been socialised.
The episodes have been uploaded on youtube, where a dedicated youtube channel has been created.
The episodes have also been uploaded to ZanZa TV, where educational and informative material is available specifically for secondary school students. (The following change has been made here: ZanZa TV, due to the fact that it is no longer funded, is no longer accepting new content, but the website operator has added the youtube channel's contact details to the site.)
The episodes have been distributed as public content on Facebook.