Participation in an international scientific conference, 6th Canadian International Conference on Advances in Education, Teaching & Technology  Page description

Help  Print 
Back »

 

Details of project

 
Identifier
141160
Type MEC_R
Principal investigator Erdeiné Dr. Késmárki-Gally, Szilvia
Title in Hungarian Részvétel nemzetközi tudományos konferencián, 6th Canadian International Conference on Advances in Education, Teaching & Technology
Title in English Participation in an international scientific conference, 6th Canadian International Conference on Advances in Education, Teaching & Technology
Keywords in Hungarian COVID-19, hallgatók, jóllét, pozitív-negatív tényezők
Keywords in English COVID-19, student, well-being, positive-negative factors
Discipline
Education (Council of Humanities and Social Sciences)50 %
Business and Management (Council of Humanities and Social Sciences)50 %
Panel Science Patronage - subprogram 1
Department or equivalent METU Research Center (Budapest Metropolitan University)
Starting date 2022-01-01
Closing date 2022-12-31
Funding (in million HUF) 1.000
FTE (full time equivalent) 0.00
state closed project
Summary in Hungarian
A projekt keretében látogatni tervezett nemzetközi tudományos/innovációs rendezvény bemutatása és a tervezett részvétel ismertetése
Mutassa be a nemzetközi rendezvény jellegét, célját, szervezőit és jelentőségét a nemzetközi tudományos életben. Ismertesse a részvétel célját (pl. előadás, poszter, egyéb aktivitás), a rendezvényen való részvétel várható hatását és jelentőségét a saját kutatói karrier építésében.

Az EduTeach2022 az oktatás, a tanítás és a technológia területén a világ első számú tudásépítő rendezvénye. Szervezője "University of Toronto". Az évente megrendezésre kerülő esemény híres az elgondolkodtató, élvonalbeli tartalmáról, a páratlan kapcsolatépítési lehetőségekről és az előadóbarát légköréről. A rendezvény változatos tudományos programmal rendelkezik, amelyen oktatási és technológiai szakemberek tartanak előadásokat az időszerű témák széles skálájáról. Témakörök:
- Tanítási és tanulási kapcsolatok
- Diákok és tanárok kapcsolatai
- Folyamatban lévő projektek, trendek, problémák és kihívások
- Hogyan lehet leküzdeni a szervezeti problémákat
- Általános kérdések és az oktatás jövője
- Technológia az oktatásban és a tanításban
Az oktatói-kutatói életpályám meghatározó állomása lehet ezen az elismert konferencián történő részvétel és előadás tartása, tapasztalaszerzés, "jó gyakorlatok" megismerése és az oktatásba-kutatásba való beépítése, valamint nemzetközi szakmai kapcsolatépítés.
Az előadás publikációs anyagának megjelenése a "The Journal of Experimental Education" vagy az "Educational Management Administration & Leadership" folyóiratban várható.

A projekt összefoglalója, célkitűzései laikusok számára
Adjon egy rövid, közérthető ismertetést a látogatni tervezett nemzetközi rendezvényről, illetve a részvétel céljáról, várható eredményeiről.

Az EduTeach egy évente megrendezésre kerülő tudásépítő és szakmai kapcsolatépítő esemény az egyetemi oktatók számára, akik a környezet kihívásainak megfelelően és a technológia új trendjein keresztül oktatják a jövő vezetőit.
A korszerű és versenyképes hazai oktatás-kutatás elképzelhetetlen naprakész nemzetközi információk és tudás megismerése nélkül.
Az elmúlt 6 évben összesen 25 plenáris előadó, 350 előadó vett részt az EduTeach-en, 85 országból és több mint 170 egyetemről.
Ez az esemény híres az innovatív és célzott tartalmáról, illetve a páratlan kapcsolatépítési lehetőségekről.

Summary
Presentation of the international scientific/innovation event to be visited in the project and description of the proposed participation
Present the type, purpose, organizers, and significance of the international event in the scientific community. Present the purpose of the participation (e.g., paper, poster, other activity), the expected impact of the participation in the event and its significance in building your own research career.

EduTeach is an annual premier knowledge building and professional networking event for global educators who empower future leaders through emerging trends in technology. This event is legendary for its innovative and focused contents, for unrivaled networking opportunities and presenter friendly atmosphere. It is organised by the University of Toronto. EduTeach expects presenters from many countries and from all continents. The conference features a diverse scientific program with presentations from education and technology experts on a wide range of timely topics. Topics:
- Teaching & Learning relationships
- Students & Teachers relationships
- Ongoing projects, Trends , Issues & Challenges
- How to overcome organizational issues
- General Issues & future of the industry
- Technology in Education & Teaching
Attending and presenting at this prestigious conference, gaining experience, learning about "good practices" and incorporating them into teaching and research, and building international professional contacts could be a defining moment in my career as a teacher-researcher. The research work is expected to be published in "The Journal of Experimental Education" or "Educational Management Administration & Leadership".

Summary and aims of the project for a general audience
Provide a short, general introduction to the international event to be visited, the purpose of the participation, and its expected results.

EduTeach is an annual knowledge-building and networking event for university educators who empower the leaders of tomorrow through the challenges of environment and the new trends in technology.
Modern and competitive domestic education research is unthinkable without up-to-date international information and knowledge.
Over the past 6 years, a total of 25 plenary speakers and 350 lecturers from 85 countries and more than 170 universities have participated in EduTeach.
This event is renowned for its innovative and targeted content and unrivalled networking opportunities.






 

Final report

 
Results in Hungarian
A pszichológiai jóllét a pozitív pszichológia egyik legfontosabb kutatási területe, de a serdülőknél nem várható, hogy a pszichológiai jóllét összetevői már korán kialakultak. Úgy gondoljuk, hogy a hallgatók mentális egészségének megőrzése és javítása minden felsőoktatási intézmény számára a figyelem középpontjában kell, hogy álljon. Véleményem szerint a hallgatók pszichológiai jóllétének javítása minden olyan felsőoktatási intézmény számára fontos kell, hogy legyen, mely magas teljesítményt elért hallgatókat szeretne soraiban tudni és mely a felsőoktatási hazai és nemzetközi rangsorokban előkelő helyet szeretne fenntartani. A hallgatók pszichológiai jóllétével kapcsolatos szakirodalom PRISMA-módszerrel történő áttekintésével fő célom volt a Web of Science adatbázisban az elmúlt években megjelent cikkek rendszerezése és szintetizálása. „Részvétel nemzetközi tudományos konferencián, 6th Canadian International Conference on Advances in Education, Teaching & Technology” c. pályázatban megjelölt külföldi rendezvényen történő személyes részvétel és előadás tartása Torontóban (Kanada) 2022. június 25-26. között megvalósult. A konferencián Európából szerzőtársával egyedüliként vehettek részt. Az előadás publikációs anyaga megjelent a Unique Conferences Canada Publication gondozásában.
Results in English
Psychological well-being is one of the most important research areas in positive psychology, but adolescents are not expected to have fully developed the components of psychological well-being at an early age. We think that the preservation and improvement of students' mental health should be in the major focus of attention for all higher education institutions. In our view, improving the psychological well-being of students should be a priority for any higher education institution that wants to attract high achieving students and maintain a high position in national and international rankings of higher education. With the review of the literature of psychological well-being of students by PRISMA Method, my main goal was to organise and synthesize the articles published in the Web of Science Scholar database in recent years. The ’Participation in the 6th Canadian International Conference on Advances in Education, Teaching & Technology’ is an international scientific conference, which was held in Toronto (Canada) between 25-26 June 2022 and an oral presentation was made. The research results has been published by Unique Conferences Canada Publication.
Full text https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=141160
Decision
Yes





 

List of publications

 
Szilvia Erdeiné Késmárki-Gally, Judit Bernadett Vágány: A Systematic Literature Review of the Psychological Well-being of Students by the PRISMA Method, Papers of 6th Canadian International Conference on Advances in Education, Teaching & Technology 2022, 2022
Szilvia Erdeiné Késmárki-Gally, Judit Bernadett Vágány: A Systematic Literature Review of the Psychological Well-Being of Students by Prisma Method, Abstract of 6th Canadian International Conference of Advances in Education, Teaching & Technology 2022, 2022
Judit Bernadett Vágány, Szilvia Erdeiné Késmárki-Gally: Mental Health and Psychological Wellbeing in the Hungarian Higher Education in Economy, Abstract of 6th Canadian International Conference of Advances in Education, Teaching & Technology 2022, 2022




Back »