participation and presentation at an international scientific conference  Page description

Help  Print 
Back »

 

Details of project

 
Identifier
141349
Type MEC_R
Principal investigator Sanda, István Dániel
Title in Hungarian részvétel és előadás tartása nemzetközi tudományos konferencián
Title in English participation and presentation at an international scientific conference
Keywords in Hungarian tanárképzés, módszertani újítások, differenciálás, fejlesztő értékelés
Keywords in English teachertraining, methodological innovations, differentiation, formative assessment
Discipline
Education (Council of Humanities and Social Sciences)100 %
Panel Science Patronage - subprogram 1
Department or equivalent Centre for Teacher Training and Engineering (Óbuda University)
Starting date 2022-03-01
Closing date 2023-02-28
Funding (in million HUF) 0.348
FTE (full time equivalent) 0.00
state closed project
Summary in Hungarian
A projekt keretében látogatni tervezett nemzetközi tudományos/innovációs rendezvény bemutatása és a tervezett részvétel ismertetése
Mutassa be a nemzetközi rendezvény jellegét, célját, szervezőit és jelentőségét a nemzetközi tudományos életben. Ismertesse a részvétel célját (pl. előadás, poszter, egyéb aktivitás), a rendezvényen való részvétel várható hatását és jelentőségét a saját kutatói karrier építésében.

A projekt célja: előadás tartása az ICL 2022 – 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning rendezvényen.
A 25. alkalommal megrendezésre kerülő nemzetközi tudományos konferencia a mérnökképzés és a mérnöktanárképzés területén a legnevesebb interdiszciplináris szimpózium Európában. Célja a mérnökpedagógiai területén folytatott empirikus kutatások eredményeinek ismertetése, jó gyakorlatok bemutatása a köz- és a felsőoktatás területén. Kiváló lehetőséget biztosít a bemutatkozásra, a tudományos eredmények megosztására és a szakmai kapcsolatépítésre egyaránt.
Szervezője az IGIP (International Society for Engineering Pedagogy) Nemzetközi Mérnökpedagógiai Társaság, amely nemzetközi együttműködési lehetőségeket kínál a mérnökképzésben, valamint a szakmai pedagógusképzésben. Szorgalmazza a duális képzés, a gyakorlatorientált képzési anyagok és a műszaki tantárgyak oktatási módszereinek fejlesztését, a korszerű IKT eszközök hatékony alkalmazását az oktatásban.
A tervezett előadás a Szakképzés 4.0 új kihívásaira való tanári felkészítés aktuális kérdéseit módszertani megközelítésben tárgyalja. Kiemelt hangsúlyt kapnak a tanulói értékelés módjai és szerepei, a differenciálás és a fejlesztő értékelés metodikája és hatása a tanulói motivációra és eredményességre.
A konferencián elhangzott angol nyelvű előadás anyaga két tanulmánykötetben jelenik meg. Egyrészt a konferenciakötetben, 2022 szeptemberében, másrészt pedig előreláthatólag 2023 januárjában a Springer Kiadó által megjelentetett Q3-as besorolású Advances in Intelligent Systems and Computing sorozatban, amelyet a Scopus is preferál. A nemzetközileg elismert kötetekben megjelent publikáció saját kutatói karrier építésében jelentős szerepet játszik, mert az előadás anyaga széles szakmai kör számára elérhető lesz, ezáltal lehetőséget teremt a magyar szakképzés helyzetének bemutatására és a hazai mérnöktanárképzés aktuális feladatainak és jó gyakorlatainak megismertetésére.

A projekt összefoglalója, célkitűzései laikusok számára
Adjon egy rövid, közérthető ismertetést a látogatni tervezett nemzetközi rendezvényről, illetve a részvétel céljáról, várható eredményeiről.

A projekt célja: előadás tartása az ICL2022 – 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning rendezvényen.
A nemzetközi rendezvény az egyik legnevesebb interdiszciplináris konferencia Európában. Célja a mérnökpedagógiai területén folytatott empirikus kutatások eredményeinek ismertetése, jó gyakorlatok bemutatása a köz- és a felsőoktatás területén, valamint az interaktív kollaboratív tanulás és mérnökpedagógia gyakorlati tapasztalatainak megosztása. Kiváló lehetőséget biztosít a bemutatkozásra, a tudományos eredmények megosztására és a szakmai kapcsolatépítésre.
Szervezője az IGIP (International Society for Engineering Pedagogy) Nemzetközi Mérnökpedagógiai Társaság, amely nemzetközi együttműködési lehetőségeket kínál a mérnökképzésben, valamint a szakmai pedagógusképzésben. Szorgalmazza a gyakorlatorientált képzési anyagok és a műszaki tantárgyak oktatási módszereinek fejlesztését, a korszerű IKT eszközök hatékony alkalmazását az oktatásban.
A tervezett előadás a hazai szakképzés új kihívásaira való tanári felkészítés aktuális kérdéseit módszertani megközelítésben tárgyalja. Kiemelt hangsúlyt kapnak a tanulói értékelés módjai és szerepei, a differenciálás és a fejlesztő értékelés metodikája és hatása a tanulói motivációra és eredményességre.
A konferencián elhangzott angol nyelvű előadás anyaga két tanulmánykötetben jelenik meg. Egyrészt a konferenciakötetben, 2022 szeptemberében, másrészt pedig előreláthatólag 2023 januárjában a Springer Kiadó által megjelentetett sorozatban. A nemzetközileg elismert kötetekben megjelent publikáció saját kutatói karrier építésében jelentős szerepet játszik. Az előadás anyaga széles szakmai kör számára elérhető lesz, ezáltal lehetőséget teremt a magyar szakképzés helyzetének bemutatására és a mérnöktanárképzés feladatainak és jó gyakorlatainak nemzetközi megismertetésére.

Summary
Presentation of the international scientific/innovation event to be visited in the project and description of the proposed participation
Present the type, purpose, organizers, and significance of the international event in the scientific community. Present the purpose of the participation (e.g., paper, poster, other activity), the expected impact of the participation in the event and its significance in building your own research career.

Aim of the project: to present a paper at the ICL 2022 – 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning.
This international scientific conference, held the 25th time, is the most prestigious interdisciplinary symposium in Europe in the field of engineering training and engineering teacher training. It provides an excellent opportunity to introduce oneself, share research results as well as build professional relationships.
Its organiser is IGIP (International Society for Engineering Pedagogy), which offers opportunities for international cooperation in engineering education as well as in professional teacher training. It encourages the development of dual training, practice-oriented training materials and the teaching methods of technical subjects, and the effective use of modern ICT tools in education.
The planned paper discusses the current issues of preparing future teachers for the new challenges of Vocational Training 4.0 with a methodological approach. Special emphasis is placed on the ways and roles of student assessment and the effect of differentiation and formative assessment on student motivation and effectiveness.The paper given in English at the conference will appear in two study volumes. Firstly in the conference proceedings in September 2022, and secondly, in the Q3-rated series: Advances in Intelligent Systems and Computing, expected to be published by Springer Publishing in January 2023, which is also preferred by Scopus. The paper, published in internationally recognized volumes, plays a significant role in building my own research career, because the paper will be available to a wide range of professionals, thus creating an opportunity to present the situation of Hungarian vocational training, along with the current tasks and good practices of Hungarian engineering teacher education.

Summary and aims of the project for a general audience
Provide a short, general introduction to the international event to be visited, the purpose of the participation, and its expected results.

Aim of the project: to present a paper at the ICL 2022 – 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning.
This international event is one of the the most prestigious interdisciplinary conferences in Europe. Its aim is to present the results of empirical research in the field of engineering education, to present good practices in both public and higher education, and to share practical experiences in interactive, collaborative learning and engineering education. It provides an excellent opportunity to introduce oneself, share research results as well as build professional relationships.
Its organiser is IGIP (International Society for Engineering Pedagogy), which offers opportunities for international cooperation in engineering education as well as in professional teacher training. It encourages the development of practice-oriented training materials and the teaching methods of technical subjects, and the effective use of modern ICT tools in education.
The planned paper discusses the current issues of preparing future teachers for the new challenges of vocational training in Hungary with a methodological approach. Special emphasis is placed on the ways and roles of student assessment and the effect of differentiation and formative assessment on student motivation and effectiveness.
The paper given in English at the conference will appear in two study volumes. Firstly in the conference proceedings in September 2022, and secondly, in a series published by Springer Publishing in January 2023. The paper, published in internationally recognized volumes, plays a significant role in building my own research career. The material be available to a wide range of professionals, thus creating an opportunity to present the situation of Hungarian vocational training, along with the current tasks and good practices of Hungarian engineering teacher education, to an international audience.






 

Final report

 
Results in Hungarian
A rendezvény az egyik legnevesebb mérnökpedagógiai konferencia Európában. Célja a mérnökpedagógia területén folytatott empirikus kutatások eredményeinek ismertetése, jó gyakorlatok bemutatása a köz- és a felsőoktatás területén, valamint az interaktív kollaboratív tanulás és mérnökpedagógia gyakorlati tapasztalatainak megosztása. Kiváló lehetőséget biztosított a bemutatkozásra, a tudományos eredmények megosztására és a szakmai kapcsolatépítésre. A konferencián elhangzott angol nyelvű előadás anyaga két tanulmánykötetben jelent meg. Egyrészt a konferenciakötetben, 2022 szeptemberében, másrészt 2023 februárjában a Springer Kiadónál. A nemzetközileg elismert kötetekben megjelent publikáció széles szakmai körök számára elérhető.
Results in English
The event is one of the most prestigious engineering education conferences in Europe. Its aim is to present the results of empirical research in the field of engineering education, to showcase good practice in public and higher education, and to share practical experiences of interactive collaborative learning and engineering education. It provided an excellent opportunity for presentations, sharing of scientific results and professional networking. The papers presented at the conference in English have been published in two volumes. The first is the conference proceedings, published in September 2022, and the second in February 2023 by Springer Publishing. The publication in internationally recognised volumes will be available to a wide range of professionals.
Full text https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=141349
Decision
Yes




Back »