 |
A másság terei. Kulturális tér-képek, érintkezési zónák a kortárs magyar és román filmben és irodalomban
|
súgó
nyomtatás
|
Ezen az oldalon az NKFI Elektronikus Pályázatkezelő Rendszerében nyilvánosságra hozott projektjeit tekintheti meg.
vissza »



|
 |
Közleményjegyzék |
|
|
Győri Zsolt és Király Hajnal (eds.): Contact Zones: Between East and West. Studies in Postcommunist Cinema and Literature, Palgrave MacMillan (kiadási folyamat alatt), 2020 | Dánél Mónika, Hlavacska András, Király Hajnal, Vincze Ferenc: Tér - Elmélet - Kultúra. Interdiszciplináris térelméleti szöveggyűjtemény, Eötvös Kiadó, 2019 | Győri Zsolt, Kalmár György: Nemek és etnikumok terei a magyar filmben, Debreceni Egyetemi Kiadó, 2018 | Dánél Mónika, Vincze Ferenc: Tér, In: Kricsfalusi, Beatrix; Kulcsár, Szabó Ernő; Molnár, Gábor Tamás; Tamás, Ábel (szerk.) Média- és kultúratudomány, Ráció Kiadó (2018) pp. 173-193., 2018 | Zsolt Gyenge: Animated Visions of Reality. The Real as Experimental Aesthetic in Anca Damian’s Animated Documentaries. (Közlésre elfogadott tanulmány), In S.W.Schmidt (ed.): The Real of Reality. Brill/Rodopi, 2020 | Győri Zsolt: Wir sterben nie/Sose halunk meg, In. DANIEL BÜHLER (HG.), DOMINIK HILFENHAUS (HG.), STEPHAN KRAUSE (HG.): KLASSIKER DES UNGARISCHEN FILMS, Schüren Verlag, 161-168., 2019 | Király Hajnal: Hukkle/Hukkle, In. DANIEL BÜHLER (HG.), DOMINIK HILFENHAUS (HG.), STEPHAN KRAUSE (HG.): KLASSIKER DES UNGARISCHEN FILMS, Schüren Verlag, 203-210., 2019 | Margitházi Beáta: Sauls Sohn/Saul fia, In. DANIEL BÜHLER (HG.), DOMINIK HILFENHAUS (HG.), STEPHAN KRAUSE (HG.): KLASSIKER DES UNGARISCHEN FILMS, Schüren Verlag, 227-234., 2019 | Ureczky Eszter: Sindbad/Szindbád, In. DANIEL BÜHLER (HG.), DOMINIK HILFENHAUS (HG.), STEPHAN KRAUSE (HG.): KLASSIKER DES UNGARISCHEN FILMS, Schüren Verlag, 89-96., 2019 | Sághy Miklós: Moskauer Platz/Moszkva tér, In. DANIEL BÜHLER (HG.), DOMINIK HILFENHAUS (HG.), STEPHAN KRAUSE (HG.): KLASSIKER DES UNGARISCHEN FILMS, Schüren Verlag, 187-194., 2019 | Varga Balázs: Glastiger 1-3/Üvegtigris 1-3, n. DANIEL BÜHLER (HG.), DOMINIK HILFENHAUS (HG.), STEPHAN KRAUSE (HG.): KLASSIKER DES UNGARISCHEN FILMS, Schüren Verlag, 195-202., 2019 | Vincze Teréz: Mein 20. Jahrhundert/Az én XX. századom, In. DANIEL BÜHLER (HG.), DOMINIK HILFENHAUS (HG.), STEPHAN KRAUSE (HG.): KLASSIKER DES UNGARISCHEN FILMS, Schüren Verlag, 151-159., 2019 | Dánél Mónika: Bolsche Vita/Bolse vita (1995), In. DANIEL BÜHLER (HG.), DOMINIK HILFENHAUS (HG.), STEPHAN KRAUSE (HG.): KLASSIKER DES UNGARISCHEN FILMS, Schüren Verlag, 179-186., 2019 | Dánél Mónika, Sándor Katalin: Intermedialitás, In: Kricsfalusi, Beatrix; Kulcsár, Szabó Ernő; Molnár, Gábor Tamás; Tamás, Ábel (szerk.) Média- és kultúratudomány, Ráció Kiadó (2018) pp. 283-287., 2018 | Dánél Mónika: Vándorhegyek – politikai határok, mediális transzformációk, szimbolikus kisajátítások, KORUNK (KOLOZSVÁR) XXIX: (9) pp. 14-22., 2018 | András Hlavacska, Fruzsina Kirzsai: Functions of the Diary in Bram Stoker’s Dracula, Język. Komunikacja. Informacja Ilona Koutny, Ida Stria (red./ed.) 13/2018: 145–158, 2018 | Dánél Mónika, Szűcs Teri (szerk.): Closing the Project: Processes, Experiences, Plans. Q and A Dialogue of the Members of the Contact Zones Research Group, Contact Zones: Studies in Central and Eastern European Film and Literature 2018/2., 2018 | Győri Zsolt: Industry Statistics, Market Forces, Filmmaking Trends: An ”Institutional Turn” in Hungarian Film Studies?, Contact Zones: Studies in Central and Eastern European Film and Literature 2018/2., 2018 | Hlavacska András: Border Crossing International Conference Csíkszereda / Miercurea Ciuc, 20–21 April 2018, Contact Zones: Studies in Central and Eastern European Film and Literature 2018/2., 2018 | Kránicz Bence: In-between worlds, in-between images Workshop on Intermediality in Contemporary Central and East European Cinema, 30–31 May 2016, Studies in Eastern European Cinema 2016/3. 293-295., 2016 | Győri Zsolt, Ureczky Eszter: Fluid audio-spatial aesthetics and the communalization of popular music in the multi-clip movie Balaton method, Studies in Eastern European Cinema, 2019 | Gyenge Zsolt: Framing Doors, Opening Up Spaces: Cristi Puiu and His Cruel Phenomenology of Space, In: Filipa, Rosário; Iván, Villarmea Álvarez (szerk.) New Approaches to Cinematic Space. New York and London, Amerikai Egyesült Államok : Routledge Taylor & Francis Group, 2019 | Ureczky Eszter: "Crises of Care: Precarious Bodies in Western and Eastern European Clinical Film Dystopias.", Contact Zones: Studies in Central and Eastern European Film and Literature. 2018/1., 2018 | Kránicz Bence, Emanuel Modoc: Report on the International Conference Contact Zones: Transnational Encounters, Dialogues and Self-Representation in Contemporary Eastern European Literature, Cinema and, Contact Zones: Studies in Central and Eastern European Film and Literature. 2018/1., 2018 | Gyenge Zsolt: Hesitant Histories on the Romanian Screen, Contact Zones: Studies in Central and Eastern European Film and Literature. 2017/2., 2017 | Strausz László (szerk.): Commemoration and the Space of the Family in Cristi Puiu’s Sieranevada (2016). Q and A Dialogue of the Members of the Contact Zones Research Group, Contact Zones: Studies in Central and Eastern European Film and Literature. 2017/2., 2017 | Kránicz Bence: False Gods. Superhero Myths and Graphic Storytelling in Contemporary Eastern European Cinema, Contact Zones 2016/2, 2016 | Dánél Mónika: Multiple Revolutions. Remediating and Re-enacting the Romanian Events of 1989, Acta Universitatis Sapientiae. Film and Media Studies, vol. 14, 2017, 95–131., 2017 | Dánél Mónika: Kortárs hagyományteremtés (Keszeg Anna: A holdbéli völgy képzelete), Alföld 2018/4. LXIX évfolyam, 116–119., 2018 | Dánél Mónika, Sándor Katalin: Intermedialitás, In. Kricsfalusi Beatrix, Kulcsár Szabó Ernő, Molnár Gábor Tamás, Tamás Ábel (szerk.): Média- és Kultúratudomány. Kézikönyv. Ráció Kiadó, Budapest, 2018, 283–287., 2018 | Dánél Mónika, Vincze Ferenc: Tér, In. Kricsfalusi Beatrix, Kulcsár Szabó Ernő, Molnár Gábor Tamás, Tamás Ábel (szerk.): Média- és Kultúratudomány. Kézikönyv. Ráció Kiadó, Budapest, 2018, 173–193., 2018 | Dánél Mónika: Vándorhegyek – politikai határok, mediális transzformációk, szimbolikus kisajátítások. KissPál Szabolcs: Szerelmes földrajz (2012–2016)., Korunk 2018/9. XXIX. évf., 14–22., 2018 | Vincze Ferenc: A fordítás mint Kelet-Európa. transznacionális reprezentációja. A romániai német irodalom magyar fordításai, Kulturális transzferek. Történelmi és irodalmi diskurzusok a román és magyar kulturális térben, szerk. Miskolczy Ambrus, Nagy Levente, Vincze Ferenc, Napkút, Budapest, 20, 2019 | Vincze Ferenc: Contextualisation as a Methodological Possibility. The Case of a History of Hungarian Literature in Romanian, Contact Zones: Studies in Central and Eastern European Film and Literature 2018/2., 15–27., 2018 | Vincze Ferenc: Az idegen tekintet mint Kelet-Európa színrevitele: A transznacionális irodalomértés perspektívái, Irodalmi Szemle 2019/3., 37–55., 2019 | Gyenge Zsolt: Framing Doors, Opening Up Spaces: Cristi Puiu and His Cruel Phenomenology of Space, In: Filipa, Rosário; Iván, Villarmea Álvarez (szerk.) New Approaches to Cinematic Space New York and London, Amerikai Egyesült Államok : Routledge Taylor & Francis Group,, 2019 | Vincze Ferenc: A kontextualizálás módszertani lehetőségei egy román nyelvű magyar irodalomtörténetben, Hungarológiai Közlemények 2017/4., 17–31., 2017 | Vincze Ferenc: Mickey egér útja Bukaresttől Prágáig. 1968 mint Kelet-Európa színrevitele, Szépirodalom Figyelő 2018/5., 48–58., 2018 | Vincze Ferenc: Előszó, Intézményesülés, elbeszélések, médiumok. Tendenciák a kortárs magyar képregényben és képregénykutatásban II., szerk Vincze Ferenc, 2018, 7–12, 2018 | Vincze Ferenc: Színnarratívák. A szín(kezelés) mint fokalizáció a képregényben, Intézményesülés, elbeszélések, médiumok. Tendenciák a kortárs magyar képregényben és képregénykutatásban II., szerk Vincze Ferenc, Szépirodalmi Figyelő Alapítvány,77–94, 2018 | Kalmár György: A férfiasság alakzatai a rendszerváltás utáni magyar rendezői filmben, Gondolat Kiadó, Budapest, 2018 | Király Hajnal: Women on the Road: Representing Female Mobility in Contemporary Hungarian-Romanian Co-productions, In Louis Bayman and Natalia Pinazza (eds.): Journeys On Screen: Theory, Ethics and Aesthetics. Edinburgh University Press, 147-163., 2018 | Király Hajnal: A popzene mint a nosztalgia és a melankólia alakzata. Csinibaba és Liza, a rókatündér., Apertúra, 13. 4. , 2018 nyár, 2018 | Király Hajnal: Pop Music, Nostalgia and Melancholia in Dollybirds and Liza, the Fox Fairy., In Ewa Mazierska and Zsolt Győri (eds.): Not Only Entertainment: Popular Music and Moving Image in Eastern Europe. Bloomsbury Publishing, 2018, 83-96., 2018 | Király Hajnal: A női és etnikai identitás nyelvi performanciái a kortárs magyar filmben., In Kalmár György és Győri Zsolt (szerk.): A nemi és etnikai identitás terei a magyar filmben. Debreceni Egyetemi Kiadó, 59-69., 2018 | Király Hajnal: A comparative approach to spatial figurations in Hungarian and Romanian Cinema. Space in Romanian and Hungarian Cinema, by Anna Batori, Studies in Eastern European Cinema, Vol. 10, issue 1,, 2019 | Király Hajnal: An Insider’s Guide to the Hungarian New Film. Formations of Masculinity in Post-Communist Hungarian Cinema. Labyrinthian Men by György Kalmár, Studies in Eastern European Cinema, Vol. 9, issue 3, 2018 280-283., 2018 | Margitházi Beja: „Ez itt a táj, kapitulálj, beljebb...”: Férfi identitás és férfiképzelet az ezredforduló utáni epizodikus Budapest-filmek paratereiben., In: Győri, Zsolt; Kalmár, György (szerk.) Nemek és etnikumok terei a magyar filmben. Debrecen, Magyarország : Debreceni Egyetemi Kiadó, (2018) pp. 86-103. , 18 p., 2018 | Margitházi Beja: Dogs and Underdogs at the End of the World: Bogdan Mirică: Dogs, 2016: Q and A Dialogue of the Members of the Contact Zones Research Group, CONTACT ZONES: STUDIES IN CENTRAL AND EASTERN EUROPEAN FILM AND LITERATURE IV : 1 pp. 1-3. , 3 p. (2018), 2018 | Margitházi Beja: Embodying sense memory: archive image and traumatic experience in Son of Saul, Warsaw Uprising and Regina., STUDIES IN EASTERN EUROPEAN CINEMA 9 pp. 1-19. , 19 p. (2018), 2018 | Vincze Teréz: Historical exercises: Hungarian sports films as political commentary and historical memory, APPARATUS 7 Paper: 127 (2018), 2018 | Vincze Teréz: Cultural Studies Approaches in the Study of Eastern European Cinema: Spaces, Bodies, Memories, CONTACT ZONES: STUDIES IN CENTRAL AND EASTERN EUROPEAN FILM AND LITERATURE 3 : 1 pp. 58-65. , 8 p. (2018), 2018 | Sághy Miklós: „A privát szféra faggatása, avagy miről árulkodnak a családi filmek”, In Apertúra 2017/ősz, 2017 | Sághy Miklós: A vizuális befolyásolás hét évtizede. Plakátkiállítás szegeden., In Pannonhalmi szemle 2017/3. 119–122., 2017 | Sághy Miklós: Államszocializmus a televízióban, televízió az államszocializmusban (Anikó Imre: TV Socialism), In Apertúra 2018/tavasz, 2018 | Sághy Miklós: A Moszkva téren áll az idő (Török Ferenc Moszkva tér című filmjéről), In Láng Gusztáv – Pusztai János – Sipos Lajos – Vörös Ferenc szerk.: Élményközpont (Fűzfa Balázs 60 éves). Savaria University Press, Szombathely, 2018, 236–243., 2018 | Kránicz Bence: Hungarian Bandit(s)., Contact Zones, 2018/1, p. 3, 2018 | Ewa Mazierska and Zsolt Győri: Popular Music and the Moving Image in Eastern Europe, New York-Oxford: Bloomsbury Academic. 2018, 256 o., 2018 | Győri Zsolt: Music isn't music, words aren't words: Underground music in the Hungarian cinema of the new sensibility, In: Ewa, Mazierska; Zsolt, Győri (szerk.) Popular Music and the Moving Image in Eastern Europe. New York-Oxford: Bloomsbury Academic. 2018. pp. 117-138., 2018 | Hlavacska András: Dracula and the Mediaparadox, CONTACT ZONES: STUDIES IN CENTRAL AND EASTERN EUROPEAN FILM AND LITERATURE 3 : 1 (2018), 38-53, 2018 | Hlavacska András - Krizsai Fruzsina: A napló műfajisága Bram Stoker Drakula című regényében, MAGYAR NYELVŐR 142 : 1 pp. 45-57. , 13 p. (2018), 2018 | Hlavacska András: Drakula és a médiumok: Drakula médiumidegensége két kortárs vámpírfilm tükrében, MÉDIAKUTATÓ: MÉDIAELMÉLETI FOLYÓIRAT : 1 pp. 79-89. , 10 p. (2018), 2018 | Hlavacska András: Ördögűző: Radu Vancu: Hajnali négy. Otthonos énekek, TISZATÁJ: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT 72 : 2 pp. 97-99. , 3 p. (2018), 2018 | Hlavacska András: Kovács Flóra: Az emlékezés a kortárs erdélyi irodalomban, IRODALOMTÖRTÉNET 98 : 3 pp. 396-399. , 3 p. (2017), 2017 | Varga Balázs: Recent Eastern European Crime Films - A Q and A Dialogue (ed.), CONTACT ZONES: STUDIES IN CENTRAL AND EASTERN EUROPEAN FILM AND LITERATURE 5 : 2, 3-17, 2018 | Varga Balázs: Honosítások. Transznacionalizmus és társadalmi képzelet az HBO kortárs kelet-európai bűnügyi sorozataiban, Metropolis 2017/4 pp. 62-69, 2017 | Vincze Ferenc: モルナール、フェレンツ (Ferenc Molnár), In Akaitori Jiten (Lexikon des Kindermagazins "Roter Vogel"), szerk. Toshie, Izumo; Seigo, Mutou; Sonoko, Mizobuichi; Kazunari, Omoto; Shunsuke, Ogawa; Hiromi, Shigeno, T, 2018 | Vincze Ferenc: ルーマニア王おう妃ひ マリア (Königin Maria von Rumänien), Akaitori Jiten (Lexikon des Kindermagazins "Roter Vogel"), szerk. Toshie, Izumo; Seigo, Mutou; Sonoko, Mizobuichi; Kazunari, Omoto; Shunsuke, Ogawa; Hiromi, Shigeno, Toki, 2018 | Dánél Mónika: Széthangzó forradalom. Az 1989-es romániai történések újrajátszásai, remedializációi., Metropolis. Filmelméleti és filmtörténeti folyóirat, 2016/2. XX. évfolyam, 24–46., 2016 | Dánél Mónika: Atmospheric Adaptation as Cultural Translation. (Ádám Bodor – Gábor Ferenczi: The Possibilities of Making Friends, 2007, ). Contact Zones. Studies in Central and Eastern European Film and Literature. A Biannual Online Journal. 2016/2., 6–23., 2016 | Dánél Mónika: Úton. Kulturális és mediális kontaktzónák. (Bodor Ádám: A barátkozás lehetőségei), Szépirodalmi Figyelő 2016/3. 78–87., 2016 | Kalmár György: Formations of Masculinity in Post-Communist Hungarian Cinema: Labyrinthian Men, Palgrave MacMillan, 2017 | Strausz László: Hesitant Histories on the Romanian Screen, Palgrave MacMillan, 2017 | Dánél Mónika: Nyelv-karnevál, Budapest: Kijárat Kiadó, 248 p., 2016 | Gyenge Zsolt: This is Not Magritte. Corneliu Porumboiu’s Theory of Representation., Contatct Zones 2016/2, 2016 | Gyenge Zsolt: Kísérletek a román film kritikai és teoretikus értelmezésére, Metropolis, pp. 77-81, 2016 | Király Hajnal: Leave to Live? Placeless People in Contemporary Hungarian and Romanian Films of Return, Studies in Eastern European Cinema, 2015 | Győri Zsolt: Veterán emlékezet a Gulyás testvérek Én is jártam Isonzónál című filmjében, Magyar Művészet, 2015 | Sághy Miklós: A túlvilág nincstelenjei. (Hajléktalanábrázolás Szilasi László A harmadik híd című regényében, Jelenkor, 2015 | Sághy Miklós: A képzelet vasfüggönye. (Magyar filmek nyugat képe), Filmvilág, 2015 | Sághy Miklós: Eastploitation, Filmvilág, 2014 | Schöck Cecília: 3. Uránia filmnapok: Migráció a köbön, Tiszatáj, 2014 | Schöck Cecília: 9. román filmhét: A szűnni nem akaró múltfeldolgozás jegyében, Tiszatáj online, 2014 | Király Hajnal: Playing with the Mind’s Eye: Visual Clues, Trompe l’oeils in Contemporary Hungarian Cinema, ISIS 2015, konferencia absztraktfüzet, 2015 | Varga Balázs: Tér és identitás Hajdu Szabolcs filmjeiben, Prizma, 2015 | Dánél Mónika": Spect-actors: between Watching and Play in the Re-enactments of "Televised Revolution", ISIS 2015 konferencia absztraktfüzet, 2015 | Dánél Mónika: A megjelenítés gesztusai, (belső) képek valósága Hajdu Szabolcs filmjeiben., Prizma, 2015 | Dánél Mónika: Inf(l)ection of the Medium: Sándor Kardos’s Films in Between Eye and Hand., Alphaville: Journal of Film and Screen Media, 2015 | Dánél Mónika: 1989/Románia: újrajátszás, archívum, történelmi esemény., Híd, 2016 | Dánél Mónika: Atmoszféra, légkör, haptikus érzék. Közös terek, kontaktzónák – A barátkozás lehetőségei, Litera, 2016 | Dánél Mónika: Úton. Kulturális és mediális kontaktzónák. (Bodor Ádám: A barátkozás lehetőségei), Szépirodalmi Figyelő, 2016 | Győri Zsolt: Indiánok és téeszelnökök: két esettanulmány az államszocializmus „boncasztaláról.”, Tér, hatalom és szubjektivitás viszonyai a magyar filmben, 2015 | Győri Zsolt, Kalmár György: Tér, hatalom és szubjektivitás viszonyai a magyar filmben, Debrecen, Debrecen Egyetemi Kiadó, 2015 | Vincze Teréz: Remembering Bodies: Picturing the Body in Hungarian Cinema After the Fall of Communism., Studies in Eastern European Cinema, 2016 | Vincze Teréz: Testek táguló keretben – Térkoncepciók a modernista magyar filmben., Tér, hatalom és identitás kérdései a magyar filmben, 2015 | Vincze Teréz: A lelkiismeret hangja: Hang és haptikus érzékelés a Saul fia című filmben, Metropolis, 2015 | Varga Balázs: Terek és szerepek: tér és identitás Hajdu Szabolcs filmjeiben., Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben, 2015 | Sághy Miklós: „Irány a nyugat! – filmes utazások keletről nyugatra a magyar rendszerváltás után, Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben, 2015 | Sághy Miklós: Nagy ívű kettős narratíva. Gelencsér Gábor: Forgatott könyvek. A magyar film és az irodalom kapcsolata 1945 és 1995 között”, Jelenkor, 2016 | Ureczky Eszter: Nyögvenyelős gulyáskommunizmus: Az evés mint a késő-kádárkori hatalmi viszonyok, nemi szerepek és fogyasztási módok metaforája a Veri az ördög a feleségét című filmben, Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben, 2015 | Kalmár György: A labirintus-elv: férfiasságkonstrukciók és térszerkezetek összefüggései a magyar szerzői filmben, Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben, 2015 | Király Hajnal: A klinikai tekintet diskurzusai a kortárs magyar filmben, Tér, hatalom és identitás viszonyai a magyar filmben, 2015 | Király Hajnal: A Walk Around the Wall. Theorizing New European Cinema in East, West and Centre. Reframing Post-1989 European Cinema, Studies in Eastern European Cinema, 2016 | Király Hajnal: Places of Encounter. Thematising Cultural Exchange in Contemporary Hungarian-Romanian Co-Productions, Contact Zones, 2016 | Hlavacska András: Can Freud Cure Vampires? Therapy for a Vampire from the Perspective of Dracula’s Psychoanalytic Readings, Contact Zones, 2016 | Sóki Diána: The Danube as Cultural Body/Space, Contact Zones, 2016 | Vidosa Eszter: Transgressive Body in Hungarian Literature and film Matters of the Cyborg-phenomena, Contact Zones, 2016 | Dánél Mónika: Contact Zones of Cultural Images, Textures, Accents, Contact Zones, 2016 | Szűcs Teri: Emlékezeti élveboncolás. Závada Pál: Egy piaci nap., Revizor, 2016 | Szűcs Teri: Vivisection of Memory. Pál Závada: A Day at the Market, Hungarian Literature Online, 2016 | Hlavacska András: Can Freud Cure Vampires? Therapy for a Vampire from the Perspective of Dracula’s Psychoanalytic Readings, Contact Zones 2016/1, 2016 | Sóki Diána: The Danube as Cultural Body/Space, Contact Zones 2016/1, 2016 | Vidosa Eszter: Transgressive Body in Hungarian Literature and film Matters of the Cyborg-phenomena, Contact Zones 2016/1, 2016 | Király Hajnal: The Unseen and the Unspeakable (Radu Jude: It can Pass Through the Wall, 2014), Short Film Studies, Vol. 7, no. 2, 177-180., 2017 | Király Hajnal: Looking West: Understanding Socio-Political Allegories and Art References in Contemporary Romanian Cinema, Acta Universitatis Sapientiae. Film and Media Studies, Vol. 12/2016, 67-86., 2016 | Király Hajnal: A társadalmi krízis allegorikus figurációi a rendszerváltás utáni román filmben Pintilie-től az Aferim!-ig, Metropolis, XX. évfolyam 2 (2016), 48-59., 2016 | Vincze Teréz: The Phenomenology of Trauma – Sound and Haptic Sensuality in Son of Saul, Acta Universitatis Sapientiae, Film and Media Studies, 2016 | Sághy Miklós: Retreat into the Space of Consciousness, Contact Zones 2017/1, 2017 | Sághy Miklós: Az irodalmi adaptáció elemzésének módszereiről, Tiszatáj 2017/4, 2017 | Sághy Miklós: Holokausztmagyarok. Török Ferenc és Szántó T. Gábor együttműködéséről, Élet és Irodalom LXI (2017)/33. 13., 2017 | Győri Zsolt: From North to East: Children and the Spatial Allegory of Entrapment in Ken Loach’s Kes and Csaba Bollók’s Iska's Journey.’, Heading North: The North of England in Film and Television. (Ed. Ewa Mazierska). London: Palgrave,, 2017 | Győri Zsolt: „Tibi, sok nekünk ez a meló!” – gengszterábrázolás és maszkulinitáskonstrukciók a magyar filmben., Metropolis 2016/4: 3-17., 2016 | Vidosa Eszter: Poszthumán testek. Bartók Imre: A patkány évein., Lajos Katalin, Tapodi Zsuzsa szerk. AZ IDEGENSÉG DISKURZUSAI, 2017 | Kalmár György: Formations of Masculinity in Post-Communist Hungarian Cinema: Labyrinthian Men, Palgrave Macmillan, 2017 | Kalmár György: Apostate Bodies: Nimród Antal’s Kontroll and Eastern-European Identity Politics, Andrea Virginás (szerk.) Spaces, Bodies, Memories. Cultural Studies Approaches in the Study of Eastern European Cinema. Cambridge Scholars Publishing, 2017 | Kalmár György: Sporty, traumatised men: Masculinity and the bodily inscriptions of cruelty in Szabolcs Hajdu's White Palms, Studies in Eastern European Cinemas, Vol. 8. 2017: (1) pp. 34-48. (2016)., 2016 | Kalmár György: Rites of Retreat in Contemporary Hungarian Cinema, Contact Zones 2017/1, 2017 | Strausz László: Realism under Construction: Radu Jude's It Can Pass Through the Wall, Short Film Studies. 7: 2 (2017) pp. 149-52., 2017 | Szűcs Teri (ed.): ‘Eastern European’ – a Changing Label/Term in a Changing Context?, Contact Zones, 2017/1, 2017 | Dánél Mónika–Strausz László: Bevezető a kortárs román filmről szóló összeállításhoz, Metropolis. Filmelméleti és filmtörténeti folyóirat, 2016/2. XX. évfolyam, 6–7., 2016 | Király Hajnal: International Conference on Space and Cinema (28-30 November 2016, Lisbon) - Conference report, Contact Zones 2017/2, 2017 | Dánél Mónika: Multiple Revolutions, ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE FILM AND MEDIA STUDIES 9: (14) pp. 95-130., 2017 | Vincze Ferenc: Räumliche Praktiken und Grenzerfahrung. Praxis der Literaturgeschichtsschreibung der regionalen Literaturen in Südosteuropa, Deutschpsrachige Literatur im rumänischen Kulturraum (19.-21. Jahrhundert) / Interkulturelle Begegnungen, szerk. Roxana Nubert – Grazziella Predoiu – Ana-Maria Dascălu-Ro, 2017 | Dánél Mónika: Széthangzó forradalom, METROPOLIS: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT XX: (2) pp. 24-46., 2016 | Dánél Mónika: Atmospheric Adaptation as Cultural Translation, CONTACT ZONES: STUDIES IN CENTRAL AND EASTERN EUROPEAN FILM AND LITERATURE 1: (2) pp. 6-23., 2016 | Dánél Mónika: Nyelv-karnevál, Kijárat Kiadó, 2016 | Dánél Mónika: Inf(l)ection of the Medium: Sándor Kardos’s Films in Between Eye and Hand, ALPHAVILLE: JOURNAL OF FILM AND SCREEN MEDIA 5: (9) 2009-4078, 2015 |

|
|
|

|

|

|

vissza »
|
 |
|