"Bűnös" mítoszok  részletek

súgó  nyomtatás 
vissza »

 

Projekt adatai

 
azonosító
140755
típus MEC_N
Vezető kutató Karsai Krisztina
magyar cím "Bűnös" mítoszok
Angol cím Criminal Myths
magyar kulcsszavak büntetőjog; bűnözés, kriminológia, társadalmi beágyazódás
angol kulcsszavak criminal law, crimanlity, criminology, social environment
megadott besorolás
Állam- és Jogtudomány (Bölcsészet- és Társadalomtudományok Kollégiuma)100 %
zsűri Mecenatúra 3. alprogram
Kutatóhely Bűnügyi Tudományok Intézete (Szegedi Tudományegyetem)
projekt kezdete 2021-12-01
projekt vége 2023-02-28
aktuális összeg (MFt) 16.093
FTE (kutatóév egyenérték) 0.00
állapot aktív projekt





 

Zárójelentés

 
kutatási eredmények (magyarul)
A „Bűnös mítoszok” videósorozat 60 videót tartalmaz a büntető igazságszolgáltatás témakörét érintő tévhitekről és azok megdöntéséről. A magyar társadalomban uralkodó mítoszok megkérdőjelezése, megcáfolása és így az azokhoz kapcsolódó attitűd változtatása a fő célkitűzés. A projekt tematikus hatóköre négy fő témakört (szekciót) érintett, így a mítoszokat, amelyek - a büntetendőséggel, a büntetőjogi felelősség határaival (ti. mi az, amit az emberek tévesen büntetendőnek vagy épp büntetlennek gondolnak); - a bűncselekmények morfológiájára, azaz arra vonatkoznak, hogy egy adott bűncselekmény miként fog vagy szokott megvalósulni (vagyis, hogy az emberek tévesen miként képzelik el vagy vélik tudni a bűncselekmények megvalósulási modalitásait); - a büntetésekre és azok végrehajtására (vagyis a szabadságvesztéssel és más szankciókkal kapcsolatos téves elképzelésekkel), illetve - a büntetőeljárásról tévesen elterjedt információkkal foglalkozott. A videók TikTok, Youtube, Instagram és Facebook platformokon kerültek publikálásra. A közösségi kampánnyal elért célközönség minimum 20-21 ezer fő, a videók összmegtekintése 3 millió fölötti.
kutatási eredmények (angolul)
The "Guilty Myths" video series contains 60 videos on misconceptions about criminal justice and how to dispel them. The main objective is to question and refute the myths prevailing in Hungarian society and thus change attitudes towards them. The thematic scope of the project covered four main topics (sections), namely myths that address - criminality, the limits of criminal responsibility (i.e. what people wrongly think is punishable or not punishable); - the morphology of crime, i.e. how a given crime will or usually takes place (i.e. how people wrongly imagine or believe they know the modalities of how crimes take place); - the penalties and their implementation (i.e. misconceptions about imprisonment and other sanctions); and - the misconceptions about the criminal justice process. The videos were published on TikTok, Youtube, Instagram and Facebook. The target audience reached by the social campaign is at least 20-21 thousand people, and the total number of views of the videos is over 3 million.
a zárójelentés teljes szövege https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=140755
döntés eredménye
igen




vissza »