Mentális egészség és pszichológiai jóllét a gazdasági felsőoktatásban - Út a boldog és produktív élethez  részletek

súgó  nyomtatás 
vissza »

 

Projekt adatai

 
azonosító
141087
típus MEC_R
Vezető kutató Vágány Judit Bernadett
magyar cím Mentális egészség és pszichológiai jóllét a gazdasági felsőoktatásban - Út a boldog és produktív élethez
Angol cím Mental Health and Psychological Wellbeing in Higher Education in Economy - The Path to a Happy and Productive Life
magyar kulcsszavak Mentális egészség, pszichológiai jóllét, gazdasági felsőoktatás
angol kulcsszavak Mental health, psychological well-being, higher education in economy
megadott besorolás
Neveléstudomány (Bölcsészet- és Társadalomtudományok Kollégiuma)50 %
Gazdálkodástudomány (Bölcsészet- és Társadalomtudományok Kollégiuma)50 %
zsűri Mecenatúra 1. alprogram
Kutatóhely KVIK Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék (Budapesti Gazdasági Egyetem)
projekt kezdete 2022-01-01
projekt vége 2022-12-31
aktuális összeg (MFt) 1.000
FTE (kutatóév egyenérték) 0.00
állapot lezárult projekt
magyar összefoglaló
A projekt keretében látogatni tervezett nemzetközi tudományos/innovációs rendezvény bemutatása és a tervezett részvétel ismertetése
Mutassa be a nemzetközi rendezvény jellegét, célját, szervezőit és jelentőségét a nemzetközi tudományos életben. Ismertesse a részvétel célját (pl. előadás, poszter, egyéb aktivitás), a rendezvényen való részvétel várható hatását és jelentőségét a saját kutatói karrier építésében.

„Mentális egészség és pszichológiai jóllét a gazdasági felsőoktatásban - Út a boldog és produktív élethez”. Ez lenne a mottója a pályázatomnak, melynek elfogadása esetén a 6th Canadian International Conference on Advances in Education, Teaching & Technology című rendezvényen szeretnék részt venni.

Az EduTeach2022 az oktatás, a tanítás és a technológia területén a világ első számú tudásépítő rendezvénye. A konferencia fő szervezője a Unique Conferences Canada, Észak-Amerika egyik vezető nemzetközi tudományos konferenciaszervezője. A konferenciának a University of Toronto ad otthont. A hatodik éve megrendezésre kerülő esemény elgondolkodtató, élvonalbeli tartalmáról és a páratlan kapcsolatépítési lehetőségekről vált híressé. A rendezvényen oktatók, szoftverfejlesztők, tudósok, kutatók, iskolaigazgatók, tanárok, oktatási igazgatók, PhD-hallgatók találkoznak a világ minden tájáról. A konferencia honlapján található információk alapján 95 ország 172 egyeteme képviseltette már magát a rendezvényen.

Sikeres pályázat esetén a konferencián előadással tervezek részt venni, melynek keretében egy több éve futó kutatás eredményét szeretném bemutatni. Előadásom a gazdasági felsőoktatásban tanuló első éves hallgatók mentális egészségével foglalkozik, melynek vizsgálata nem csak Magyarországon, hanem világszerte is rendkívül releváns napjainkban. Ezért a téma nemzetközi szinten is nagy érdeklődésre tarthat számot.

A konferencián való részvételem jól illeszkedik intézményem stratégiájába, hiszen a tudományos eredmények nemzetközi színtéren történő terjesztésére és publikálására is sor kerül majd.

Emellett közép- és hosszútávú nemzetközi együttműködések, közös kutatások lehetőségét is szeretném feltárni és sikeres egyeztetéseket követően leszervezni, mely a kutatói karrierem előmozdításában óriási szerepet töltene be.

A projekt összefoglalója, célkitűzései laikusok számára
Adjon egy rövid, közérthető ismertetést a látogatni tervezett nemzetközi rendezvényről, illetve a részvétel céljáról, várható eredményeiről.

A Canadian International Conference On Advances In Education, Teaching & Technology című nemzetközi konferencia 6. alkalommal kerül megrendezésre 2022. júniusában Torontóban. Az elmúlt évek során 95 ország 172 egyeteme képviseltette már magát a rendezvényen.

Az EduTeach2022 az oktatás, a tanítás és a technológia területén a világ első számú tudásépítő rendezvénye.

A konferencia elgondolkodtató, élvonalbeli tartalmáról és a páratlan kapcsolatépítési lehetőségekről vált híressé. A rendezvényen oktatók, szoftverfejlesztők, tudósok, kutatók, tanárok, oktatási igazgatók, PhD-hallgatók találkoznak a világ minden tájáról.

A konferencián előadással szeretnék részt venni, melynek keretében egy több éve futó és jelentős érdeklődésre számot tartó kutatás eredményét mutatnám be.

A konferencián való részvételem jól illeszkedik intézményem stratégiájába és intézményfejlesztési tervébe, hiszen a tudományos eredmények nemzetközi színtéren történő terjesztésére és publikálására is sor kerül majd.


Emellett közép- és hosszútávú nemzetközi együttműködések, közös kutatások lehetőségét is szeretném feltárni és sikeres egyeztetéseket követően leszervezni, mely a kutatói karrierem előmozdításában óriási szerepet töltene be.

angol összefoglaló
Presentation of the international scientific/innovation event to be visited in the project and description of the proposed participation
Present the type, purpose, organizers, and significance of the international event in the scientific community. Present the purpose of the participation (e.g., paper, poster, other activity), the expected impact of the participation in the event and its significance in building your own research career.

"Mental Health and Psychological Wellbeing in Higher Education in Economy - The Path to a Happy and Productive Life".
This would the motto of my application. If accepted, I would like to attend the 6th Canadian International Conference on Advances in Education, Teaching & Technology.

EduTeach2022 is the world's premier knowledge-building event in education, teaching and technology. The main organizer of the conference is Unique Conferences Canada, one of North America's leading international academic conference organizers. The conference will be hosted by the University of Toronto. Now in its sixth year, is renowned for its thought-provoking, cutting-edge content, unrivaled networking opportunities The event brings together educators, software developers, scientists, researchers, school administrators, teachers, education directors and PhD students from around the world. According to the conference website, 172 universities from 95 countries are already represented.

In case of a successful application, I plan to present a paper at the conference regarding the results of a research project that has been ongoing for several years.
My presentation will focus on the mental health of first-year students in higher education in economy.
This study is very relevant today not only in Hungary but also worldwide. Therefore, the topic can be of great interest at an international level, too.

My participation in the conference fits in well with my institution's strategy, hence it will be followed by the dissemination and publication of scientific results on a broad international stage.

In addition, I would like to explore and, after successful negotiations, arrange medium- and long-term international collaborations and joint research, that would play a significant role in furthering my research career.

Summary and aims of the project for a general audience
Provide a short, general introduction to the international event to be visited, the purpose of the participation, and its expected results.

The 6th edition of the Canadian International Conference On Advances In Education, Teaching & Technology will be held in Toronto in June 2022. Over the years, 172 universities from 95 countries have been represented at the event.
EduTeach2022 is the world's premier knowledge-building event in education, teaching and technology.
The conference is renowned for its thought-provoking, cutting-edge content and unparalleled networking opportunities. The event brings together educators, software developers, scientists, researchers, teachers, education directors, PhD students and more from around the world.

At the conference I would like to present the results of a research project that has been running for several years and may raise considerable attention.

My participation in the conference fits in well with my institution's strategy and the institutional development plan, as it will be followed by the dissemination and publication of scientific results on an international stage.

In addition, I would like to explore and, after successful negotiations, arrange medium- and long-term international collaborations and joint research, that would play a significant role in furthering my research career.






 

Zárójelentés

 
kutatási eredmények (magyarul)
„Mentális egészség és pszichológiai jóllét a gazdasági felsőoktatásban - Út a boldog és produktív élethez”. Ez volt a mottója a pályázatomnak, melynek keretében – szerzőtársammal együtt – Európából egyedüliként vehettem részt a 6th Canadian International Conference on Advances in Education, Teaching & Technology című konferencián, melynek a University of Toronto adott otthont. A konferencián egy több éve futó kutatás eredményét mutattam be. Előadásom a gazdasági felsőoktatásban tanuló első éves hallgatók mentális egészségével foglalkozott és a konferencia résztvevői nagy érdeklődéssel fogadták azt. Az előadást követően aktív párbeszéd vette kezdetét, mely a rendezvény szünetében is folytatódott és értékes kapcsolatok kialakulását eredményezte és felvetette a lehetőségét jövőbeli együttműködéseknek, közös kutatásoknak. A konferencián való részvételem jól illeszkedik Egyetemem stratégiájába, az Intézményfejlesztési Tervébe, hiszen a tudományos eredmények nemzetközi színtéren történő terjesztése mellett a kutatási eredmények nemzetközi szinten történő publikálására is sor került: Az előadásom absztraktja egy ISBN számmal ellátott absztrakt füzetben, a konferenciára készített tanulmányom pedig egy konferencia kiadványban került publikálásra.
kutatási eredmények (angolul)
"Mental Health and Psychological Wellbeing in Higher Education in Business - The Path to a Happy, Full and Productive Life". It was the motto of my application to participate - together with my co-author - as the only European participant in the 6th Canadian International Conference on Advances in Education, Teaching & Technology, hosted by the University of Toronto. At the conference I presented the results of a research project that was running for several years. In my presentation I spoke about the mental health of first-year students in higher education in business and it was received with great interest by the conference participants. After the presentation, an active dialogue started, which continued during the break and resulted in valuable contacts and the possibility of future collaborations and joint research. My participation in the conference fits well into my University's strategy, the Institutional Development Plan, as it was not only to disseminate scientific results internationally, but also to publish them internationally: The abstract of my presentation was published in an abstract booklet with an ISBN number and my paper prepared for the conference was also published in a conference publication.
a zárójelentés teljes szövege https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=141087
döntés eredménye
igen





 

Közleményjegyzék

 
Vágány Judit Bernadett - Erdeiné Késmárki-Gally Szilvia: Mental Health and Psychological Wellbeing in the Hungarian Higher Education in Economy, https://imrjournal.info/2022/EduTeach2022Proceedings1.pdf, 2022
Vágány Judit Bernadett - Erdeiné Késmárki-Gally Szilvia: Mental Health and Psychological Wellbeing in the Hungarian Higher Education in Economy, Nyomtatott absztraktfüzet, 2022
Erdeiné Késmárki-Gally Szilvia - Vágány Judit Bernadett: A Systematic Literature Review of the Psychological Well-Being of Students by Prisma Method, Nyomtatott absztraktfüzet, 2022




vissza »