A szakmaipedagógus-képzés a 21. században  részletek

súgó  nyomtatás 
vissza »

 

Projekt adatai

 
azonosító
141348
típus MEC_R
Vezető kutató Bacsa-Bán Anetta
magyar cím A szakmaipedagógus-képzés a 21. században
Angol cím Vocational teacher training in the 21st century
magyar kulcsszavak szakmaipedagógus-képzés, empirikus vizsgálat, pedagógusképzés átalakulása
angol kulcsszavak vocational teacher training, empirical research, transformation of teacher training
megadott besorolás
Neveléstudomány (Bölcsészet- és Társadalomtudományok Kollégiuma)100 %
zsűri Mecenatúra 1. alprogram
Kutatóhely Tanárképző Intézet (Dunaújvárosi Egyetem)
projekt kezdete 2021-12-01
projekt vége 2022-06-30
aktuális összeg (MFt) 0.824
FTE (kutatóév egyenérték) 0.00
állapot lezárult projekt
magyar összefoglaló
A projekt keretében látogatni tervezett nemzetközi tudományos/innovációs rendezvény bemutatása és a tervezett részvétel ismertetése
Mutassa be a nemzetközi rendezvény jellegét, célját, szervezőit és jelentőségét a nemzetközi tudományos életben. Ismertesse a részvétel célját (pl. előadás, poszter, egyéb aktivitás), a rendezvényen való részvétel várható hatását és jelentőségét a saját kutatói karrier építésében.

A pályázat keretében az elmúlt 15 év (azaz a Bologna-rendszer szerinti) szakmaipedagógus-képzésben szerzett oktatói-kutatói tapasztalataink összegzése, kutatási eredményeink ismertetése, két nemzetközi konferencián való bemutatása a cél. Közvetett módon a témában írt és 2021-ben megjelent Szakmai pedagógusok kötet eredményeinek, magának a kötetnek a bemutatása a konferenciákon való szereplés szakmai tartalma. Az online konferencián előadással, míg a jelenléti konferencián poszter formájában szeretnénk ezt megtenni. Mind az ICER, mind az INTED konferencia múltja és szerepe az oktatási nemzetközi konferenciák sorában kiemelkedő.
Az ICER elsősorban az oktatáskutatók konferenciája, amely kiváló interdiszciplináris platformot biztosít a kutatókés gyakorló oktatók számára, hogy bemutassák és megvitassák a legújabb innovációkat, tendenciákat és problémákat, valamint a felmerült gyakorlati kihívásokat és az oktatáskutatás területén elfogadott megoldási módokat. Ez a konferencia digitális formában valósul meg 2022 márciusában.
Az INTED az egyik legnagyobb oktatási konferenciának számít, közel 700 résztvevő és 80 ország oktatáskutatói képviseltetik magukat rajta. A szervezők ígérete szerint Európa egyik legsikeresebb oktatási konferenciája.
Mindezek mellett mindkét konferencia ideális platform stratégiai partnerek keresésére, kutatási témák és kutatók, oktatók összekapcsolására, amely személyes, szakmai munkámban is igen előremutató, s intézményem pályázati projektterveit is elősegíti.

A projekt összefoglalója, célkitűzései laikusok számára
Adjon egy rövid, közérthető ismertetést a látogatni tervezett nemzetközi rendezvényről, illetve a részvétel céljáról, várható eredményeiről.

A pályázat során szeretném bemutatni a szakmaipedagógus-képzés során végzett eddigi (az elmúlt 15 év során elért eredményeimet és) munkámat, amelyt 2021-ben egy kötetben összegeztem magyar nyelven, de nemzetközi szinten még nem volt lehetőségem ismertetni. Két olyan konferenciát választottam, amely a nemzetközi oktatási konferenciák sorában kiemelkedő jelentőségű és szakmailag elismert, így az azon való részvétel mind a jelenlegi munkám elismerését jelenti, mint továbblépési lehetőséget jelent új kutatási irányokba. Tudományos munkámban is fontosak e konferenciák, de a további pályázatok és nemzetközi együttműködések szempontjából is fontos, hogy hasonló téren dolgozó külföldi kutatókkal, oktatási szakemberekkel kapcsolatot építhessek.

angol összefoglaló
Presentation of the international scientific/innovation event to be visited in the project and description of the proposed participation
Present the type, purpose, organizers, and significance of the international event in the scientific community. Present the purpose of the participation (e.g., paper, poster, other activity), the expected impact of the participation in the event and its significance in building your own research career.

The aim of the competition is to summarize our experience as a teacher-researcher in the last 15 years (ie according to the Bologna system), to present research results, and to present them at two international conferences. Indirectly, the result of the volume Vocational Teachers written on the topic and published in 2021, the presentation of the volume itself is the professional content of participation in conferences. The online conference presentation, while the attendance conference poster I want to do. The past and role of both the ICER and INTED conferences are prominent in the International Conference on Education.
ICER is primarily a conference of educational researchers, providing an excellent interdisciplinary platform for researchers and practitioners to present and discuss the latest innovations, trends and problems, as well as the practical challenges encountered and the solutions adopted in the field of educational research. This conference will take place in digital form in March 2022.
INTED is one of the largest educational conferences, with nearly 700 participants and education researchers from 80 countries represented. According to the organizers, it is one of the most successful educational conferences in Europe.
In addition, both conferences are an ideal platform for finding strategic partners, connecting research topics and researchers and lecturers, which is very forward-looking in my personal and professional work, and also promotes the application project plans of my institution.

Summary and aims of the project for a general audience
Provide a short, general introduction to the international event to be visited, the purpose of the participation, and its expected results.

During the competition I would like to present my work so far (results achieved during the last 15 years and) during my professional teacher training, which I summarized in one volume in 2021 in Hungarian, but I have not yet had the opportunity to present it internationally. I have chosen two conferences that are of outstanding significance and professionally recognized in international education conferences, so attending them is both a recognition of my current work and an opportunity to move forward in new research directions. These conferences are also important in my scientific work, but it is also important for further applications and international collaborations to be able to build contacts with foreign researchers and educational professionals working in a similar field.






 

Zárójelentés

 
kutatási eredmények (magyarul)
A pályázati támogatás segítségével eljutottam két - a nemzetközi oktatási konferenciák sorában kiemelkedő jelentőségű és szakmailag elismert - konferenciára, amelyeken bemutattam a szakmaipedagógus-képzés során végzett eddigi (az elmúlt 15 év során elért eredményeimet és) munkámat, amelyt 2021-ben egy kötetben összegeztem magyar nyelven, de eddig nemzetközi szinten még nem volt lehetőségem ismertetni. Mindkét konferencia többkörös bírálati folyamat nyomán fogadta be előadásomat és poszteremet, az egyiken szekcióvezetői szerepet is betölthettem. Tudományos munkámban fontosak voltak e konferenciák, de a további pályázatok és nemzetközi együttműködések szempontjából is fontos, hogy hasonló téren dolgozó külföldi kutatókkal, oktatási szakemberekkel kapcsolatot építhessek.
kutatási eredmények (angolul)
With the help of the grant, I was able to attend two conferences - of outstanding importance and professionally recognized among international educational conferences - at which I presented my results (achieved during the last 15 years and) my work during my professional teacher training, which I summarized in a volume in Hungarian in 2021 , but so far I have not had the opportunity to present it internationally. Both conferences accepted my presentation and poster following a multi-round evaluation process, and I was also able to play the role of section chair at one of them. These conferences were important in my scientific work, but it is also important from the point of view of further applications and international collaborations to be able to build relationships with foreign researchers and educational specialists working in a similar field.
a zárójelentés teljes szövege https://www.otka-palyazat.hu/download.php?type=zarobeszamolo&projektid=141348
döntés eredménye
igen





 

Közleményjegyzék

 
Bacsa-Bán Anetta: Vocational training in Hungary between 2010-2020, In: Gómez Chova, L.; López Martínez, A.; Candel Torres, I. (szerk.) INTED2022 PROCEEDINGS Valencia, Spanyolország : IATED, International Association of Technology Educati, 2022
Bacsa-Bán Anetta: Changes in Vocational Teacher Training in Hungary: Challenges and Possibilities, WORLD ACADEMY OF SCIENCE ENGINEERING AND TECHNOLOGY 16 : 3 p. 129, 2022
Bacsa-Bán Anetta: Changes in Vocational Teacher Training in Hungary: Challenges and Possibilities, ICER 2022 XVI. international research conference (London, 2022. március 11-12.), Human and Social Sciences Research (London, 2022. március 11.), Megjelenés: Egyesült Kirá, 2022




vissza »