Innováció, kreativitás, térségi sors és pozitív visszacsatolás a vidékfejlesztésben  részletek

súgó  nyomtatás 
vissza »

 

Projekt adatai

 
azonosító
43334
típus K
Vezető kutató Bálint János
magyar cím Innováció, kreativitás, térségi sors és pozitív visszacsatolás a vidékfejlesztésben
Angol cím Innovation, creativity, regional fate and positive feedback in the rural development
zsűri Komplex agrártudomány
Kutatóhely X / Menedzsment és Marketing Tanszék (Budapesti Corvinus Egyetem)
résztvevők Bálint András
Fazekas Zsuzsanna
Komárominé Holló Márta
Korenyákné dr. Juhász Mária
projekt kezdete 2003-01-01
projekt vége 2006-12-31
aktuális összeg (MFt) 3.008
FTE (kutatóév egyenérték) 0.00
állapot lezárult projekt





 

Zárójelentés

 
kutatási eredmények (magyarul)
Hazánk csatlakozása az Európai Unióhoz lehetővé tette a Strukturális Alapokhoz és a KAP-támogatásokhoz való hozzáférést az Nemzeti Fejlesztési Terven és a Nemzeti Vidékfejlesztési Terven keresztül. A vidéki Magyarország sikere a következő évtizedekben – a helyi erőforrásokat és lehetőségeket felismerő, – azokat innovatívan és kreatívan kiaknázó, – a saját sorsukat kritikusan elemző kistérségeken, – az emberek és a térségek együttműködésén, a – kölcsönhatásokból adódó szinergiák kihasználásán, – az európai uniós támogatásokat befogadó-képességünkön és az előzőeket felerősítő pozitív visszacsatoláson alapuló önerősítő folyamatokon múlik. 2003-2006 között folytatott kutatásunkban a fenti tényezők alakulását, kölcsönhatásait és sikeres vidékfejlesztési felhasználhatóságát vizsgáltuk. A kutatásunk folyamán négy, általunk a jövőben fontosnak ítélt részterület rajzolódott ki. Ennek megfelelően kiemelten vizsgáltuk a következő évek globális innovációjának; a genetikailag módosított (GM) szervezeteknek a fogadtatását és kockázataik érzékelését. A minőségrontó versenypiacok elleni védekezésül a gazdálkodók a direktmarketing eszközeivel léphetnek fel. A vidéket érintő innovatív eljárások közül az utóbbi években egyre nagyobb figyelem terelődött a „rural fuel”, mint alternatív energiaforrásra. És végül a vidék fejlődésében, az innovációs, a kreatív készség fejlesztésében meghatározó az oktatás vagy (ön)képzés, a sokat hangoztatott élethosszig tartó tanulás szerepe.
kutatási eredmények (angolul)
Through the National Development Plan and the National Rural Development Plan, accession to the European Union gave Hungary a direct access to Structural Funds and to CAP (Common Agricultural Policy) subsidies. Success of rural Hungary depends on the following issues and its positive feedback: - the ability to identify local resources and regional opportunities - the talent to use them innovatively and creatively - the braveness of the local area to a critical approach towards their own fate - the capacity of people and local areas to work together - the power to realize and use the synergism of their interaction - and the way Hungary can use the money comes from the European Union. In our research work, we investigated the factors mentioned above, the interactions among them and their prosperous application in rural development of Hungary. Our research work pointed out particular issues which, in our opinion, shall be considered as perspective approach to development. According to these, we put emphasis on the global innovation, genetically modified organisms, the perception of multiplying knowledge management and its risk. To fights against the rude competition in global market having mostly negative effect on quality, farmers are supposed to apply direct marketing. ‘Rural fuel’ as an innovative concept affecting rural regions came into consideration in the last years. In our full report, detailed information about these areas of research mentioned above will be provided.
a zárójelentés teljes szövege http://real.mtak.hu/1024/
döntés eredménye
igen





 

Közleményjegyzék

 
Bálint J: Agrármarketing stratégia, www.vetesforgo.hu, 2004
Dris R. – Jain M. S. (Szerk.):: Production practices and quality assessment of food crops. Volume 3. (Quality handling and evaluation.), Kluwer Academic Publishers. Dordrecht-Boston-London., 2004
Bálint J. – Juhász M.:: Kertészeti kereskedelem a 21. század elején., Kertgazdaság., 2004
Fazekas Zs. – Bálint J. – Juhász M. – Bálint A.:: Térségfejlesztő sorsválasztások., Kertgazdaság, 2004
Bálint J.: Génmódosítások agrárgazdasági és társadalmi hatásai, www.vetesforgo.hu, 2004
Bálint J: Vidékfejlesztési stratégiák., www.vetesforgo.hu, 2004
Z. Kiss L. (szerk): A gyümölcstermesztés, -tárolás, értékesítés szervezése és ökonómiája, Mezőgazda Kiadó., 2003
Magda S. (Szerk.): Kertészeti ágazatok szervezése és ökonómiája, Szaktudás Kiadó Ház., 2003
Bálint J: Direktmarketing., www.vetesforgo.hu, 2004
Bálint J. – Juhász M.:: Termékek és szolgáltatások testreszabása: precíziós marketing (Customization and individualization: precision marketing)., www.vetesforgo.hu, 2004
Bálint J.:: Agrárkereskedelem a 21. század elején., www.vetesforgo.hu, 2004




vissza »